KTM 690 E/R TuneECU
Valvoja: Moderaattorit
Re: KTM 690 E/R TuneECU
Minä tuolta: http://www.ebay.co.uk/itm/TUNE-ECU-DIAG ... 53ed8a0fc4
edit: Väärä url eli siis tuonkin tilasin mutta kotariadapteri oli tämä: http://www.ebay.co.uk/itm/KTM-6-PIN-TO- ... 53eeb5a88b
edit: Väärä url eli siis tuonkin tilasin mutta kotariadapteri oli tämä: http://www.ebay.co.uk/itm/KTM-6-PIN-TO- ... 53eeb5a88b
Viimeksi muokannut mjtee, Ma Huhti 08, 2013 9:30 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
http://bikepics.com/members/mjtee/
-ktm 300 exc 2010
-subaru 3.0r AT sedan ´04
-ktm 300 exc 2010
-subaru 3.0r AT sedan ´04
Re: KTM 690 E/R TuneECU
Alkupään viesteistä on kuvat kadonneet...
Ei kellään olisi vinkkiä heittää EP kartan tekoon, sellaiseen että se olisi sopivan kesy pintakaasun tuntumassa ja pienillä kierroksilla, mutta enemmän avatessa olisi kuitenkin kaikki "kotona"? Ei tarttisi aina maastossa vönkiessä vaihtaa karttaa softille.
Olen koittanut tehdä moista, mutta en osannut tehdä riittävän mietoa, koska pelkään että siirtyminen jyrkempään käyrään tapahtuu sitten liian äkkiä.
Jos tuollainen kartta on jo valmiina, niin saa laittaa myös jakoon
Ei kellään olisi vinkkiä heittää EP kartan tekoon, sellaiseen että se olisi sopivan kesy pintakaasun tuntumassa ja pienillä kierroksilla, mutta enemmän avatessa olisi kuitenkin kaikki "kotona"? Ei tarttisi aina maastossa vönkiessä vaihtaa karttaa softille.
Olen koittanut tehdä moista, mutta en osannut tehdä riittävän mietoa, koska pelkään että siirtyminen jyrkempään käyrään tapahtuu sitten liian äkkiä.
Jos tuollainen kartta on jo valmiina, niin saa laittaa myös jakoon
--
Saukki
Oli KTM 690 Enduro, nyt Can-Am mönkijä
Saukki
Oli KTM 690 Enduro, nyt Can-Am mönkijä
-
Koheltaja
- Viestit: 8140
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: KTM 690 E/R TuneECU
Kokeiles ladata 2012 mallin 1 kartta, on aika progressiivinen käyrältään, pienellä kaasulla aika pehmeä ja tuppi nurin kaikki tehot käytössä. Tolla kartalla mä ajan käytännössä koko ajan.
Kylätason kurapyöräilijä.
- tertsu
- Viestit: 2816
- Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
- Pyörä: Husqvarna TE 300 -24, KTM 990 S -07
- Paikkakunta: Oulu
KTM 690 E/R TuneECU
2012 kartta ei käy vanhempiin. Nimimerkki Pasi on kehuskellut, että olis saanut tehtyä tuommosen kartan mitä Sassi hakee.
Kura lentää...
- AMa
- Viestit: 410
- Liittynyt: Ma Syys 19, 2011 10:21 pm
- Pyörä: Suzuki GSX-R 1000 K7, KTM 300 EXC
- Paikkakunta: RVN
Re: KTM 690 E/R TuneECU
Tuolla ajellut ja hyväksi todennut:


-
Koheltaja
- Viestit: 8140
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: KTM 690 E/R TuneECU
Eikös noita EPT karttojen arvoja pystynyt copy/pastella siirtelemään paikasta toiseen?tertsu kirjoitti:2012 kartta ei käy vanhempiin.
Kylätason kurapyöräilijä.
- AMa
- Viestit: 410
- Liittynyt: Ma Syys 19, 2011 10:21 pm
- Pyörä: Suzuki GSX-R 1000 K7, KTM 300 EXC
- Paikkakunta: RVN
Re: KTM 690 E/R TuneECU
Pystyy. EF-karttoja ei voi, 654cc ja 690cc koneissa on ihan erilaiset ruiskukartat.Koheltaja kirjoitti:Eikös noita EPT karttojen arvoja pystynyt copy/pastella siirtelemään paikasta toiseen?tertsu kirjoitti:2012 kartta ei käy vanhempiin.
-
Koheltaja
- Viestit: 8140
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: KTM 690 E/R TuneECU
Näin mä muistelen talvella tehneeni kun AMa piti mulle ensin luennon miten mitäkin tehdään, en vaan päässyt toiselle koneelle tarkistuttamaan mun muistia
Jos en taaskaan väärin muista... tein 3 paikalle loivan täysteho käyrän, 2 paikalle muokkasin 25kw kartasta noin 30kw kartan ja 1 paikalle tulee arviolta noin 15 kartta. Noilla pitäisi pärjätä paikassa kun paikassa. Lussun 1 kartan tein poikia varten jos saisin ne houkuteltua ajamaan motoradalle, sillä on hyvä reenata kun pyörä ei hyökkää käsistä
Vielä en ole ladannut karttoja pyörään, tehdään ensin 1000 huolto ennen kun aletaan ropaamaan.
Jos en taaskaan väärin muista... tein 3 paikalle loivan täysteho käyrän, 2 paikalle muokkasin 25kw kartasta noin 30kw kartan ja 1 paikalle tulee arviolta noin 15 kartta. Noilla pitäisi pärjätä paikassa kun paikassa. Lussun 1 kartan tein poikia varten jos saisin ne houkuteltua ajamaan motoradalle, sillä on hyvä reenata kun pyörä ei hyökkää käsistä
Vielä en ole ladannut karttoja pyörään, tehdään ensin 1000 huolto ennen kun aletaan ropaamaan.
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: KTM 690 E/R TuneECU
Pärjäänkö siis pelkästään tällä vai tartteeko kolvailla vielä jotain?mjtee kirjoitti:Minä tuolta: http://www.ebay.co.uk/itm/TUNE-ECU-DIAG ... 53ed8a0fc4
-
Koheltaja
- Viestit: 8140
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: KTM 690 E/R TuneECU
Lisäksi tarviit johdon ton piuhan ja pyörän väliin.
Mä tilasin noi johdot, viel en ole kokeillut toimiiko...
http://www.ebay.co.uk/itm/KTM-Motorbike ... 3ccc12ae63
http://www.ebay.co.uk/itm/Triumph-KTM-A ... 564808cb83
Mä tilasin noi johdot, viel en ole kokeillut toimiiko...
http://www.ebay.co.uk/itm/KTM-Motorbike ... 3ccc12ae63
http://www.ebay.co.uk/itm/Triumph-KTM-A ... 564808cb83
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: KTM 690 E/R TuneECU
Jälleen kerran AMalle iso käsi! Tuosta kuvastahan nuo arvot olisi nähnyt ja helposti naputellut itsekin, mutta sain lisäksi mailitse valmiin mapin jonka copy-pastella liitin tämän 2008:n omaan mappiin. En vain ole vielä testannut kuin tallissa, en kehdannut lähteä uudenveroisia piikkirenkaita pilaamaan, huomenna suvikumit alle ja sitten testiä...
Noista piuhoista kun on ollut puhetta, niin omasi tilasin ebaysta http://www.ebay.com/itm/150992622507
Ei ollut halvin mitä löytyi, mutta tuli molemmat kaapelit samassa paketissa ja pelaa kuin junan vessa
Ja tuosta "initialization run" käytöstä, luin jostakin tuosta 15 minuutin käytöstä että toleranssi on +- 1 minuutti. Eli kannattaa pitää se siinä, jos haluaa pelata varman päälle ja kukapa ei haluaisi
Noista piuhoista kun on ollut puhetta, niin omasi tilasin ebaysta http://www.ebay.com/itm/150992622507
Ei ollut halvin mitä löytyi, mutta tuli molemmat kaapelit samassa paketissa ja pelaa kuin junan vessa
Ja tuosta "initialization run" käytöstä, luin jostakin tuosta 15 minuutin käytöstä että toleranssi on +- 1 minuutti. Eli kannattaa pitää se siinä, jos haluaa pelata varman päälle ja kukapa ei haluaisi
--
Saukki
Oli KTM 690 Enduro, nyt Can-Am mönkijä
Saukki
Oli KTM 690 Enduro, nyt Can-Am mönkijä
- Pete K2
- Viestit: 690
- Liittynyt: Su Huhti 15, 2012 10:41 pm
- Pyörä: KTM 1190 Adv R
- Paikkakunta: Valkeakoski
- Viesti:
Re: KTM 690 E/R TuneECU
Suonette anteeksi, jos pähkäilen hiukan ääneen TuneEcu asiaa.
Olen lueskellut aihetta foorumilta ja täältä: http://www.tomhamburg.net/TuneECU_En/mapedit.html
Vahvistatteko, olenko kärryillä näistä:
• FI-karttoja säädetään vain silloin, kun koneessa muuttuu jokin fyysinen (putki, ilmanputsari, nokat, jne)? Tämä päätelmä sen vuoksi, että F1-F3 kartat näkyvät olevan samoja, mutta standardikartassa (KM765EU0800215FIMap) ja Evo-1 kartassa (KM765EU0804132FIMap) on eri arvot.
• EP-kartat on niitä, millä haetaan koneen luonteelle muutosta, kun rautaa ei ole muutettu?
• Mutta mitä tekee F-L –swich? Jostain lueskelin, että sillä pystyy vaikuttamaan stumppailuun(?). Miten? Jossain luin myös, että tähän laitetaan arvoiksi: 10 10 ja loput nollia(?). Mikä tällöin voi huonontua? Jollain oli ongelmia (muistaakseni) tämän jälkeen käyntiinlähdössä.
Olen lueskellut aihetta foorumilta ja täältä: http://www.tomhamburg.net/TuneECU_En/mapedit.html
Vahvistatteko, olenko kärryillä näistä:
• FI-karttoja säädetään vain silloin, kun koneessa muuttuu jokin fyysinen (putki, ilmanputsari, nokat, jne)? Tämä päätelmä sen vuoksi, että F1-F3 kartat näkyvät olevan samoja, mutta standardikartassa (KM765EU0800215FIMap) ja Evo-1 kartassa (KM765EU0804132FIMap) on eri arvot.
• EP-kartat on niitä, millä haetaan koneen luonteelle muutosta, kun rautaa ei ole muutettu?
• Mutta mitä tekee F-L –swich? Jostain lueskelin, että sillä pystyy vaikuttamaan stumppailuun(?). Miten? Jossain luin myös, että tähän laitetaan arvoiksi: 10 10 ja loput nollia(?). Mikä tällöin voi huonontua? Jollain oli ongelmia (muistaakseni) tämän jälkeen käyntiinlähdössä.
ex. KTM 690 Enduro R, Yamaha YZF 250 Enduro, KTM 400 EXC, Yamaha WR 250 2-t, Yamaha IT 250, KTM 125 GS
-
gff-3
- Viestit: 665
- Liittynyt: Ke Loka 26, 2011 4:59 pm
- Pyörä: '15 250 EXC-F SixDays
- Paikkakunta: Keskeinen Uusimaa
Re: KTM 690 E/R TuneECU
FI-kartat ovat moottorinohjauskarttoja, jotka säätävät ruiskutusta ja sytytysennakkoa. Ei tule mennä sörkkimään jos ei tiedä mitä tekee, entropian lait saattavat tulla muuten tutuiksi.
EP-kartat ovat sähköisen kaasuläpän ohjauskarttoja, ts. kertoo paljonko kaasuläppää aukaistaan suhteessa siihen kuinka tuppia väännetään. Näitä voi säädellä turvallisin mielin ilman pelkoa että tulee silppua, jos ei toimi niin "undo" palauttaa tilanteen ennalleen.
F-L switch kertoo milloin moottorinohjauskarttojen välillä siirrytään kiinteältä F kartalta L kartalle (tai päin vastoin), olen antanut itseni ymmärtää että tuo L-kartan puoli on juuri se joka stumppailee (säätää ruiskutusta imusarjan paineen mukaan). Kun säädetään switch toimimaan vain tyhjäkäynnin tuntumaan, stumppailu häviää, mutta mitä tuo switchin lukuarvo (esim. 10) tarkoittaa on vielä hieman hämärän peitossa itselleni.
EP-kartat ovat sähköisen kaasuläpän ohjauskarttoja, ts. kertoo paljonko kaasuläppää aukaistaan suhteessa siihen kuinka tuppia väännetään. Näitä voi säädellä turvallisin mielin ilman pelkoa että tulee silppua, jos ei toimi niin "undo" palauttaa tilanteen ennalleen.
F-L switch kertoo milloin moottorinohjauskarttojen välillä siirrytään kiinteältä F kartalta L kartalle (tai päin vastoin), olen antanut itseni ymmärtää että tuo L-kartan puoli on juuri se joka stumppailee (säätää ruiskutusta imusarjan paineen mukaan). Kun säädetään switch toimimaan vain tyhjäkäynnin tuntumaan, stumppailu häviää, mutta mitä tuo switchin lukuarvo (esim. 10) tarkoittaa on vielä hieman hämärän peitossa itselleni.
- Pete K2
- Viestit: 690
- Liittynyt: Su Huhti 15, 2012 10:41 pm
- Pyörä: KTM 1190 Adv R
- Paikkakunta: Valkeakoski
- Viesti:
Re: KTM 690 E/R TuneECU
Kiitos nopeasta vastauksesta.
En siis tuhlaa aikaa FI-karttojen ymmärtämiseen, vaan keskityn EP-karttaan ja F-L-switchiin.
Mitkä F-L-swich arvot on todettu käytössä toimiviksi?
En siis tuhlaa aikaa FI-karttojen ymmärtämiseen, vaan keskityn EP-karttaan ja F-L-switchiin.
Mitkä F-L-swich arvot on todettu käytössä toimiviksi?
ex. KTM 690 Enduro R, Yamaha YZF 250 Enduro, KTM 400 EXC, Yamaha WR 250 2-t, Yamaha IT 250, KTM 125 GS
-
gff-3
- Viestit: 665
- Liittynyt: Ke Loka 26, 2011 4:59 pm
- Pyörä: '15 250 EXC-F SixDays
- Paikkakunta: Keskeinen Uusimaa
Re: KTM 690 E/R TuneECU
10 10 0 0 0 0 0 0 on itsellä pelittänyt mukavasti.Pete K2 kirjoitti:Mitkä F-L-swich arvot on todettu käytössä toimiviksi?