KTM 690 E/R TuneECU

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
mjtee
Viestit: 133
Liittynyt: Ke Heinä 06, 2011 12:40 pm
Pyörä: exc 300
Paikkakunta: Oulu

Re: KTM 690 E/R TuneECU

Viesti Kirjoittaja mjtee »

Minä tuolta: http://www.ebay.co.uk/itm/TUNE-ECU-DIAG ... 53ed8a0fc4

edit: Väärä url eli siis tuonkin tilasin mutta kotariadapteri oli tämä: http://www.ebay.co.uk/itm/KTM-6-PIN-TO- ... 53eeb5a88b
Viimeksi muokannut mjtee, Ma Huhti 08, 2013 9:30 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
http://bikepics.com/members/mjtee/
-ktm 300 exc 2010
-subaru 3.0r AT sedan ´04
Avatar
Sassi
Viestit: 178
Liittynyt: Pe Syys 09, 2005 9:38 am
Pyörä: KTM 690 Enduro
Paikkakunta: Nivala

Re: KTM 690 E/R TuneECU

Viesti Kirjoittaja Sassi »

Alkupään viesteistä on kuvat kadonneet...
Ei kellään olisi vinkkiä heittää EP kartan tekoon, sellaiseen että se olisi sopivan kesy pintakaasun tuntumassa ja pienillä kierroksilla, mutta enemmän avatessa olisi kuitenkin kaikki "kotona"? Ei tarttisi aina maastossa vönkiessä vaihtaa karttaa softille.

Olen koittanut tehdä moista, mutta en osannut tehdä riittävän mietoa, koska pelkään että siirtyminen jyrkempään käyrään tapahtuu sitten liian äkkiä.

Jos tuollainen kartta on jo valmiina, niin saa laittaa myös jakoon :)
--
Saukki
Oli KTM 690 Enduro, nyt Can-Am mönkijä
Koheltaja
Viestit: 8140
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: KTM 690 E/R TuneECU

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Kokeiles ladata 2012 mallin 1 kartta, on aika progressiivinen käyrältään, pienellä kaasulla aika pehmeä ja tuppi nurin kaikki tehot käytössä. Tolla kartalla mä ajan käytännössä koko ajan.
Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
tertsu
Viestit: 2816
Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Pyörä: Husqvarna TE 300 -24, KTM 990 S -07
Paikkakunta: Oulu

KTM 690 E/R TuneECU

Viesti Kirjoittaja tertsu »

2012 kartta ei käy vanhempiin. Nimimerkki Pasi on kehuskellut, että olis saanut tehtyä tuommosen kartan mitä Sassi hakee.
Kura lentää...
Avatar
AMa
Viestit: 410
Liittynyt: Ma Syys 19, 2011 10:21 pm
Pyörä: Suzuki GSX-R 1000 K7, KTM 300 EXC
Paikkakunta: RVN

Re: KTM 690 E/R TuneECU

Viesti Kirjoittaja AMa »

Tuolla ajellut ja hyväksi todennut:

Kuva
Koheltaja
Viestit: 8140
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: KTM 690 E/R TuneECU

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

tertsu kirjoitti:2012 kartta ei käy vanhempiin.
Eikös noita EPT karttojen arvoja pystynyt copy/pastella siirtelemään paikasta toiseen?
Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
AMa
Viestit: 410
Liittynyt: Ma Syys 19, 2011 10:21 pm
Pyörä: Suzuki GSX-R 1000 K7, KTM 300 EXC
Paikkakunta: RVN

Re: KTM 690 E/R TuneECU

Viesti Kirjoittaja AMa »

Koheltaja kirjoitti:
tertsu kirjoitti:2012 kartta ei käy vanhempiin.
Eikös noita EPT karttojen arvoja pystynyt copy/pastella siirtelemään paikasta toiseen?
Pystyy. EF-karttoja ei voi, 654cc ja 690cc koneissa on ihan erilaiset ruiskukartat.
Koheltaja
Viestit: 8140
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: KTM 690 E/R TuneECU

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Näin mä muistelen talvella tehneeni kun AMa piti mulle ensin luennon miten mitäkin tehdään, en vaan päässyt toiselle koneelle tarkistuttamaan mun muistia :wink:

Jos en taaskaan väärin muista... tein 3 paikalle loivan täysteho käyrän, 2 paikalle muokkasin 25kw kartasta noin 30kw kartan ja 1 paikalle tulee arviolta noin 15 kartta. Noilla pitäisi pärjätä paikassa kun paikassa. Lussun 1 kartan tein poikia varten jos saisin ne houkuteltua ajamaan motoradalle, sillä on hyvä reenata kun pyörä ei hyökkää käsistä :wink:

Vielä en ole ladannut karttoja pyörään, tehdään ensin 1000 huolto ennen kun aletaan ropaamaan.
Kylätason kurapyöräilijä.
kokki
Viestit: 151
Liittynyt: Su Syys 09, 2012 10:53 pm
Pyörä: 250 TPI
Paikkakunta: Haukipudas

Re: KTM 690 E/R TuneECU

Viesti Kirjoittaja kokki »

Pärjäänkö siis pelkästään tällä vai tartteeko kolvailla vielä jotain?
Koheltaja
Viestit: 8140
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: KTM 690 E/R TuneECU

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Lisäksi tarviit johdon ton piuhan ja pyörän väliin.

Mä tilasin noi johdot, viel en ole kokeillut toimiiko...

http://www.ebay.co.uk/itm/KTM-Motorbike ... 3ccc12ae63

http://www.ebay.co.uk/itm/Triumph-KTM-A ... 564808cb83
Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
Sassi
Viestit: 178
Liittynyt: Pe Syys 09, 2005 9:38 am
Pyörä: KTM 690 Enduro
Paikkakunta: Nivala

Re: KTM 690 E/R TuneECU

Viesti Kirjoittaja Sassi »

Jälleen kerran AMalle iso käsi! Tuosta kuvastahan nuo arvot olisi nähnyt ja helposti naputellut itsekin, mutta sain lisäksi mailitse valmiin mapin jonka copy-pastella liitin tämän 2008:n omaan mappiin. En vain ole vielä testannut kuin tallissa, en kehdannut lähteä uudenveroisia piikkirenkaita pilaamaan, huomenna suvikumit alle ja sitten testiä...

Noista piuhoista kun on ollut puhetta, niin omasi tilasin ebaysta http://www.ebay.com/itm/150992622507
Ei ollut halvin mitä löytyi, mutta tuli molemmat kaapelit samassa paketissa ja pelaa kuin junan vessa :)

Ja tuosta "initialization run" käytöstä, luin jostakin tuosta 15 minuutin käytöstä että toleranssi on +- 1 minuutti. Eli kannattaa pitää se siinä, jos haluaa pelata varman päälle ja kukapa ei haluaisi
--
Saukki
Oli KTM 690 Enduro, nyt Can-Am mönkijä
Avatar
Pete K2
Viestit: 690
Liittynyt: Su Huhti 15, 2012 10:41 pm
Pyörä: KTM 1190 Adv R
Paikkakunta: Valkeakoski
Viesti:

Re: KTM 690 E/R TuneECU

Viesti Kirjoittaja Pete K2 »

Suonette anteeksi, jos pähkäilen hiukan ääneen TuneEcu asiaa.

Olen lueskellut aihetta foorumilta ja täältä: http://www.tomhamburg.net/TuneECU_En/mapedit.html
Vahvistatteko, olenko kärryillä näistä:
• FI-karttoja säädetään vain silloin, kun koneessa muuttuu jokin fyysinen (putki, ilmanputsari, nokat, jne)? Tämä päätelmä sen vuoksi, että F1-F3 kartat näkyvät olevan samoja, mutta standardikartassa (KM765EU0800215FIMap) ja Evo-1 kartassa (KM765EU0804132FIMap) on eri arvot.
• EP-kartat on niitä, millä haetaan koneen luonteelle muutosta, kun rautaa ei ole muutettu?
• Mutta mitä tekee F-L –swich? Jostain lueskelin, että sillä pystyy vaikuttamaan stumppailuun(?). Miten? Jossain luin myös, että tähän laitetaan arvoiksi: 10 10 ja loput nollia(?). Mikä tällöin voi huonontua? Jollain oli ongelmia (muistaakseni) tämän jälkeen käyntiinlähdössä.
ex. KTM 690 Enduro R, Yamaha YZF 250 Enduro, KTM 400 EXC, Yamaha WR 250 2-t, Yamaha IT 250, KTM 125 GS
gff-3
Viestit: 665
Liittynyt: Ke Loka 26, 2011 4:59 pm
Pyörä: '15 250 EXC-F SixDays
Paikkakunta: Keskeinen Uusimaa

Re: KTM 690 E/R TuneECU

Viesti Kirjoittaja gff-3 »

FI-kartat ovat moottorinohjauskarttoja, jotka säätävät ruiskutusta ja sytytysennakkoa. Ei tule mennä sörkkimään jos ei tiedä mitä tekee, entropian lait saattavat tulla muuten tutuiksi.

EP-kartat ovat sähköisen kaasuläpän ohjauskarttoja, ts. kertoo paljonko kaasuläppää aukaistaan suhteessa siihen kuinka tuppia väännetään. Näitä voi säädellä turvallisin mielin ilman pelkoa että tulee silppua, jos ei toimi niin "undo" palauttaa tilanteen ennalleen.

F-L switch kertoo milloin moottorinohjauskarttojen välillä siirrytään kiinteältä F kartalta L kartalle (tai päin vastoin), olen antanut itseni ymmärtää että tuo L-kartan puoli on juuri se joka stumppailee (säätää ruiskutusta imusarjan paineen mukaan). Kun säädetään switch toimimaan vain tyhjäkäynnin tuntumaan, stumppailu häviää, mutta mitä tuo switchin lukuarvo (esim. 10) tarkoittaa on vielä hieman hämärän peitossa itselleni.
Avatar
Pete K2
Viestit: 690
Liittynyt: Su Huhti 15, 2012 10:41 pm
Pyörä: KTM 1190 Adv R
Paikkakunta: Valkeakoski
Viesti:

Re: KTM 690 E/R TuneECU

Viesti Kirjoittaja Pete K2 »

Kiitos nopeasta vastauksesta.
En siis tuhlaa aikaa FI-karttojen ymmärtämiseen, vaan keskityn EP-karttaan ja F-L-switchiin.

Mitkä F-L-swich arvot on todettu käytössä toimiviksi?
ex. KTM 690 Enduro R, Yamaha YZF 250 Enduro, KTM 400 EXC, Yamaha WR 250 2-t, Yamaha IT 250, KTM 125 GS
gff-3
Viestit: 665
Liittynyt: Ke Loka 26, 2011 4:59 pm
Pyörä: '15 250 EXC-F SixDays
Paikkakunta: Keskeinen Uusimaa

Re: KTM 690 E/R TuneECU

Viesti Kirjoittaja gff-3 »

Pete K2 kirjoitti:Mitkä F-L-swich arvot on todettu käytössä toimiviksi?
10 10 0 0 0 0 0 0 on itsellä pelittänyt mukavasti.
Vastaa Viestiin