KTM 640 yläpään tehot kateissa

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

konttari

KTM 640 yläpään tehot kateissa

Viesti Kirjoittaja konttari »

Mopo on seissyt kolme suvea. Seisonnan aikana oli takaiskari tullut tyhjäksi, akku oili kuollut ja renkaat oli syytä pistää uusiksi.

Iskari tuli kuntoon ja akku vaihdettiin.... Huollon jälkeen moottori lähtee käyntiin ihan kuin ennen, ilman mitään ongelmia. Moottori myös toimii alakierroksilla aivan normaalisti, mutta kun avaa kaasua, on riemu poissa. Mopo ei jaksa edes ruopia soralla, tehoa on kuin kuristetussa piikissä :(

Huollossa kaasari oli palasina ja sille tehtiin huolelline puhdistus... mikä olis ollut ensimmäinen oma hyökkäyksen kohde. Onko kellään ollu vastaavia murheita kotkassa?
kane
Pyörä: 950 Adve, H-D

Viesti Kirjoittaja kane »

Ei Kotkassa,mut noin yleisesti tää nykyinen polttoaine menee tosiäkkiä huonoks. Laskithan vanhat liemet tankista pois ja panit tuoretta tilalle?
konttari

Erinomainen pointti... tota en ole tehnyt... teenkin juuri nyt.
marko.virkajarvi

Viesti Kirjoittaja marko.virkajarvi »

Onko alipainekalvo varmasti ehjä?
konttari

Pensat vaihdettu ja ajeltu... ei riemu löytynyt sieltä, mutta tuossa ajaessa tulikin dejavuu tuosta alipaineluistista... letku on mallia "haistapaska" joka lipsahtaa helposti irti tankkia paikalleen runkatessa. Olen kokolailla varma notta ongelma juuri löytyy sieltä. Joko letkusta (toivottavasti) tai kalvosta.
Ekaa kertaa kun asensin tuota tankkia (sommerin muovitankki), moottorin toiminnan kannalta lopputulos oli vastaava, silloin letku oli irti.

Kiitti vinkistä
VAK
Pyörä: pyöräkuume on kova

Viesti Kirjoittaja VAK »

konttari kirjoitti:Pensat vaihdettu ja ajeltu... ei riemu löytynyt sieltä, mutta tuossa ajaessa tulikin dejavuu tuosta alipaineluistista... letku on mallia "haistapaska" joka lipsahtaa helposti irti tankkia paikalleen runkatessa. Olen kokolailla varma notta ongelma juuri löytyy sieltä. Joko letkusta (toivottavasti) tai kalvosta.
Ekaa kertaa kun asensin tuota tankkia (sommerin muovitankki), moottorin toiminnan kannalta lopputulos oli vastaava, silloin letku oli irti.

Kiitti vinkistä
Saatan olla väärässäkin, mutta eikös tuo letku kannata tulpata. Itse ainakin otin alipainehässäkät irti 640:stä ja tulppasin tuon kaasarin kannessa olevan reijän. Eipähän ainakaan kenkkuile tulevaisuudessa.

Pyörä: pyörät myyty

Viesti Kirjoittaja vkoivu »

VAK kirjoitti:
konttari kirjoitti:Pensat vaihdettu ja ajeltu... ei riemu löytynyt sieltä, mutta tuossa ajaessa tulikin dejavuu tuosta alipaineluistista... letku on mallia "haistapaska" joka lipsahtaa helposti irti tankkia paikalleen runkatessa. Olen kokolailla varma notta ongelma juuri löytyy sieltä. Joko letkusta (toivottavasti) tai kalvosta.

Kiitti vinkistä
Saatan olla väärässäkin, mutta eikös tuo letku kannata tulpata. Itse ainakin otin alipainehässäkät irti 640:stä ja tulppasin tuon kaasarin kannessa olevan reijän. Eipähän ainakaan kenkkuile tulevaisuudessa.

Muistaakseni konttarilla on pitkän jussin vanha kotari, josta jussi jo aikoinaan tulppasi tuon saasteletkun.

Ja kun dejavu jutuista puhutaan niin muistin juuri, että joskus vuonna 2004 vai peräti 2003 jussi ajeli tourilla meidän ryhmässä ja jossain vaiheessa hän ihmetteli kun moposta oli tehot hukassa ja syyllinen juurikin sen säästehässäkkäletkun irronnut tulppaus. (eipäs tullut heti mieleen) :D Kotarissa mulla ei ikinä ollut tuota vakiokaasaria, mutta drz:ssa katkasin sen kaasarin päälle menevän letkun ja työnsin letkun molempiin päihin sopivan kokoiset pultit.
konttari

Justiinsa sama kotka se on... ja letkuhan se sieltä irti oli. Nyt on letku paikoillaan ja kotka laulaa taa, riemu tuli takas :)

Nyt olis suoraveto kaasari ja KUNNOLLINEN putki haussa, olisiko ehdotuksia ja kokemuksia; mikä ja mistä?
Vastaa Viestiin