DR 800 kytkin
Valvoja: Moderaattorit
DR 800 kytkin
DR 800 alkuun lähtiessä kytkin pohjassa ykkönen rusahtaa ei aina, onko kytkin loppu, voiko sitä säätää muualta kuin vaijerista, kun se ei tunnu auttavan.Muuten kytkin toimii normaalisti, öljyt on mitä pitääkin.
-
santos
- Pyörä: Honda CB500x -13
No, ei mullakaan vastausta ole, mutta vähän sama vaiva. Kytkimen kun laittaa pohjaan ja ykkösen päälle, niin tuntuu kuin vaihteiston hammasrattaat pyörisivät kytkimen painamisesta huolimatta ja vaihde kytkeytyy rusahtaen. Kytkin kyllä toimii muuten normaalisti. Vika ilmenee ykkösvaihteella ja joissain tilanteissa kakkosella. Kiinnostais kyllä kanssa tietää että mistäköhän tämä "ominaisuus" johtuu
.
Jaa mitkähän öljyt mahtaa olla, itellä ei kestä laittaa noita uusia hienoja synteettisiä, alkaa loota rutiseen, perus halvin mineraali tai halvin mobil delvac toimii parhaiten, kone on suunniteltu -80 luvulla ja sillon ei näitä uusia ihmeöljyjä ollu. Ja toinen juttu on kytkinvivun liike siinä kopassa, liikkuuko riittävästi ja se vaijeri kannattaa rasvata. Kytkinjouset kuoleentuu aikaa myöten ja yleensä alkaa ravistaa liikkeelle lähtiessä, ja öljyt kannattaa vaihtaa max 5000 km välein.
Alkaa olla nykyjään harvinaisuus nämä vanhemmat 800 :set, on äijät siirtynyt kotka kuskeiksi, mutta oon sanonu tän ennenkin ja sanon taas: minähän en kotaria osta.
Alkaa olla nykyjään harvinaisuus nämä vanhemmat 800 :set, on äijät siirtynyt kotka kuskeiksi, mutta oon sanonu tän ennenkin ja sanon taas: minähän en kotaria osta.
DR 800 kytkin
Öljyjä on kokeiltu kaikenlaisia ei huomattavia eroja, kytkinvipu liikkuu hyvin kuin myös vaijeri, kytkin jousia ei ole vaihdettu, enkä usko edes niiden vaihdon auttavan, olen joskus kokeillut vastaava muissa pyörissä.
No sitten pitänee aukasta kytkinpakka ja kattoo, mitä levyjä on paikallaan, tehtaan manuska tarjoo laahaavaan kytkimeen vioiksi: liikaa välystä kytkin vivussa (kopan vivussa), jousien jäykkyyseroja (vapaa pituus 33,4 mm) tai vääntyneitä kytkinlevyjä, ne peltiset. Kitkalevyt paksuus 2,70-3,00 mm ja vaihtoon 2,40 mm.
dr 800 kytkin..
Siellä on muutakin kuluvaa kuin levyt. Jos keskiholkin päissä on kovateräksiset prikat niin ne aiheuttaa kuluessaan ko ryömimisilmiön.ts kytkin pyrkii vetämään hiukan koko ajan. Jos prikoissa on selvä kuluma-ura nähtävissä niin ne on uusittava. Hätäkorjauksen voi saada prikkojen kääntelystä. Tää vaiva oli mun viissatasessa ja varmaan sama rakenne isommissa.