Mistä äänenvaimentaja

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

attevain
Pyörä: 250XR + VL1500 intikka
Viesti:

Mistä äänenvaimentaja

Viesti Kirjoittaja attevain »

Tere tasapuolisesti

Ongelma: Honda XR 250 R:n äänenvaimentaja "valskaa" kun hieman ruostunut ja haisee öljylle koska jouduin ajelemaan pitkään savuttavalla vekottimella. Varmaankin villat tms. vettyneet öljypaskasta kun lämpimänä haisee melko öljyiselle vaikka kone tupruttamisen takia rempattu. Alkuperäistä ei taida saada auki joten vaihtoehdoksi jäänee jostain toinen tilalle.

Kysymys: Tiedättekö paikkaa, josta voisi kysellä edullista "tehoputkea" yms tuollaiseen vanhempaan vempaimeen. Kun upgreidaa niin saahan se tehoputki olla, mutta normaalikin käy. Onko ko. paikka suomessa vai meneekö ulkomaan tilaukseen. Taalan kurssilla jekkilästä, luotettavasta paikasta, voisi olla edullinen vaihtoehto. Koska Valkokilpinen, ei saisi olla kovin metelöivä. Vaan mistä sieltä???

Neuvoa siis kaipaan. Tack.

-A-
"Kun ruuti keksittiin, menetti lihaskunto merkityksensä!"
LeeviT

Itsetehty

Viesti Kirjoittaja LeeviT »

Jos vain mahdollista niin valmista vaimennin itse.
Minun tohtorissakin oli itse tehty vaimennin mutta oli aivan hirveät äänet ja tulenlieskat tuli läpi kaasua löysätessä niin vaihdoin takaisin alkuperäiseen.

Minun omatekemä vaimennin oli mitoiltaan halkaisija 110mm pituus 430mm
sisäputki ulkoa 42mm.
Ulkokuoren mankeloin rosteripellistä ja päätylaipat sorvasin alumiinista.
kuoren kiinnitin päätylaippoihin niittaamalla.
vaimentajan sisällä reikäputki ja reikäputken ympärille käärin sammutuspeitettä sekä villaeristettä.
JIIÄSSÄ

Viesti Kirjoittaja JIIÄSSÄ »

Tai hanki esim purkaamolta jonkun DR 350/400 tai vaikka XR400 vakiovaimennin ja modifioi se tuohon sopivaksi niin on kohtuuhiljanen eikä varmaan ahdistakaan liikaa, jos painon kanssa ole ihan grammapeliä... :wink:
DR650 SEW+RM 250+Pappatunturi 1973+ Solifer SM 1980
maqe
Pyörä: Gsf 1200 S

Viesti Kirjoittaja maqe »

Jos tässä haetaan niitä orggis-look kopio putkia, niin aikakin ruotsissa oleva www.touring.se (samanlainen mopo siva kun vaikka Louis saksassa) myy Sito merkkistä korvausäänäriä tuohon Hondaan. tuote nro pitäs olla 76-3204. Tässä just on paperi kataloogi käsissä.

Makeammat papatukset sais lisää investoimalla, Luulisin että vaikka CRF250:n Mivv Stronger alu slipari kävisi todennäköisesti hyvin pienellä työllä Xr250:iin.

Niin ja nykyäänhän on näitä kiinalaisia hondan kopio krosseja joista sais halvalla pöntön. eli maahantuojalta jos sais varaosana ostettua....
Vastaa Viestiin