Joulutarina Bemarin takajarrupaloista
Valvoja: Moderaattorit
Moi. En tunne BMW:n rakennetta ollenkaan mutta mielestäni homman pointti on tämä käyttöohje-kirjassa mainittu tarkastus ohje, vasemman jarrupalan "tarkastusikkuna". Jos pyörän käyttäjänä olet toiminut käyttöohjeiden mukaan mutta kuitenkin tällainen homma pääsee tapahtumaan, laittaisin kyllä myyjäliikkeen ja mahdollisesti myös maahantuojan tiukille ko. asiasta.
Jarruvikojen kanssa ei koskaan ole leikkiminen.
Petri
Jarruvikojen kanssa ei koskaan ole leikkiminen.
Petri
-
tunturisport
- Pyörä: BMW R 1200 GS
Jotenkin noin minäkin ajattelen. Minusta tässä leikitään turvallisuuden kanssa jos ei määräaikaishuollot ja ohjekirjan ohjeiden mukainen jarrupalojen tarkkailu estä takajarrujen hajoamista huoltovälin aikana. En myöskään pysty hyväksymään ajatusta, että kuraisissa ja pölyisissä olosuhteissa ajaminen selittäisi jarrupalojen kulumisen 7 - 8000 km aikana. Tällaisiin olosuhteisiinhan GS bemari on tarkoitettu!
13 edessä ja kakskasi takana
Tästä ketjusta innostuneena kävin katsomassa oman lehmän takapalat (07 GSA). Mittarissa reilut 11tkm; vasemman "tirkistelyreiän" mukaan kaikki olisi kunnossa, mutta oikeanpuoleinen pala on täysin loppu. Maastossa ei ole pahemmin tullut ajettua, mitä nyt Norjassa metsähallitusta vähän moikattiin.
Pitänee laittaa huoltolistaan takapalojen tarkistus aina vuosihuollon yhteydessä.
Pitänee laittaa huoltolistaan takapalojen tarkistus aina vuosihuollon yhteydessä.
jarrut
Mulla muuten kävi sama homma 7000 km:ä ja taka palat loppu. Takuu korvasi uudet palat ja levyn . En mielestäni käytä takajarrua juuri ollenkaan , joten luulen että tuo jarrusysteemi vain kuluttaa tuota. pyörä on gsa 06 ja soralla on mukavaa....
Itse meinaan kyllä mainita asiasta kun asioin seuraavan kerran huollon tehneessä liikkeessä.Ei meinaan ole ajettu kuin muutama sata kilometriä 10000 km:n huollon jälkeen ja tietääkseni ovat laskuttaneet myös "jarrupalojen tarkkailusta"tunturisport kirjoitti:Jotenkin noin minäkin ajattelen. Minusta tässä leikitään turvallisuuden kanssa jos ei määräaikaishuollot ja ohjekirjan ohjeiden mukainen jarrupalojen tarkkailu estä takajarrujen hajoamista huoltovälin aikana. En myöskään pysty hyväksymään ajatusta, että kuraisissa ja pölyisissä olosuhteissa ajaminen selittäisi jarrupalojen kulumisen 7 - 8000 km aikana. Tällaisiin olosuhteisiinhan GS bemari on tarkoitettu!
-
Timppa(Varadero)
- Pyörä: 1190 Adventure
-
Marko Hemmilä
- Site Admin
- Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
- Viesti:
En tiedä kuinka paljon noita on Suomessa vaihdettu... Itselläni on nyt varmaankin 5 etuvanne menossa. Soralla ei ole ajettu, lähinnä matkaa ja alpeilla kurvailua 2-päällä....Varadero kirjoitti:Hei bemu-kuskit! Mikä siihen etuvanteeseen tulee ku pitää vaihtaa? Ihan vaan uteliaana kyselen ku on vähä vieraita noi BMW:n pyörät.![]()
Mikä sen siis rikkoo ??? Ei aavistustakaan...
Satasen vauhdissa tuota ei juurikaan huomaa, mutta täällä Saksassa pitempään moottoritie vauhtia ajaessa ohjaustangossa on tosi rasittava korkeataajuinen tärinä joka turruttaa kädet jo tunnin ajon jälkeen. Tuohon ei auta uusi rengas vaan vanteessa on heittoa sivu ja pystysuunnassa.
Oon koittanut udella huollosta että voiko johtua siitä että vanne elää niin paljon 2-päällä ajossa ja kovissa jarrutuksissa (ööö, kavereiden kanssa kun ollaan alpeilla ajamassa niin pitää yrittää ehtiä hiusneulasta läpi ennen toista jotta kerkeää nostaa kättä vastaantulijalle ja sitten sama seuraavassa jne...
Nooh, joka tapauksessa aina uudella vanteella on vuoden takuu, joten en vaihda aluvanteisiin en ! Mun mielestä noi pinnavanteet sopii gessuun paljon paremmin kuin aluvanteet...
2008 mallista GSA:ta katsellessani kiinnitin huomiota, että kaikkien jarrupalojen, myös takapalojen pohjalevy oli kuparinvärisiä, joka viittaa sintteripaloihin.
Minulla muistaakseni alkuperäiset takapalat oli mustaa rautaa, etupalat kyllä on kuparia.
Oliskohan tehdas vaihtanut kestävämpiin paloihin -08 mallissa.
Minulla muistaakseni alkuperäiset takapalat oli mustaa rautaa, etupalat kyllä on kuparia.
Muistat ihan oikein testasin alkuperäiset palat magneetilla ja hyvin tarttui.bemAri kirjoitti:2008 mallista GSA:ta katsellessani kiinnitin huomiota, että kaikkien jarrupalojen, myös takapalojen pohjalevy oli kuparinvärisiä, joka viittaa sintteripaloihin.