dr 600 öljyn kulutus ?

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

puntti ukko

dr 600 öljyn kulutus ?

Viesti Kirjoittaja puntti ukko »

Eli mull on tämä dr 600 ja ajelin tossa sellaiset 500 km ja rupesin ihmetteleen öljynkulutusta, lisäsin 3-4 dl ennen kun oli öljyt ylä merkin kohalla.Jotenki tuntuu isolta kulutukselta????Onko kellään kokemuksia mitä kulutus ruukaa olla vai onko pyörä rempan tarpeessa?Kommenttia pliiis.
juh@
Pyörä: AT RD07A

Viesti Kirjoittaja juh@ »

N. 60000km ajetussa pelissä öljynkulutus oli matka-ajossa mitattuna n. 3-4dl/1000km. Venttiilinohjarinkumit oli vaihdettu ko. laitteeseen.

Tämä tieto perustuu muistikuviin vuosien takaa.
404 HTTP Error File not found
puntti ukko

Jep,voishan tota ittekki kyllä tarkistaa noi ohjarin kumet et päästääkö läpi mut sehän varmaan savuais pikkasen jos ne vuotaa vai mitä?Niin ja liekkö öljyillä iso merkitys?Ite oon käyttänyt hondan 10-40 öljyjä mut voishan sitä kokeilla muutakin.
Glider

Viesti Kirjoittaja Glider »

Kyllä minullakin darra vie öljyä aika paljon ja kaikki pitäisi olla kunnossa.
Edelliskesänä tarkistettu paikat eikä kulumia ollut. Pyörällä ajettu noin 30 tkm.
Seuraan aina säännölisesti tankatessa että myös öljypinta on OK ja joka toisella tankillisella tarvii lisäillä myös öljyä. Joten lisäystarve melko sama kuin sinulla, "puntti".
Käytän myös 10W-40. Ehkä jäykempi öljy kuluisi vähemmän mutta en ole kokeillut
Jaksi

Viesti Kirjoittaja Jaksi »

Viepi vaihtelevasti. Pyörällä ajettu 107000 ja tuntuu saavan aina lisätä silloin tällöin. Vaikea sanoa määrää/ 1000km kun ei tule paljoa kilometrejä mutta kaikki vanhat kai ne muutaman desin tuhannelle syö. Kertoi muuan kyykkymies minun DR:n pöläyttelevän savua aina silloin tällöin maantieajossa. Ehkä siellä on ohjarikumeilla jotain tekemista tai sitten se on vaan katsonut väärin :D
Öljyt Castrol 20w50.
Dr. 650

Viesti Kirjoittaja Dr. 650 »

Ohjurin kumien vuotaessa kone savuttaa yleensä vain käynnistyksen jälkeen jonkin aikaa. Ajossa jos pölläyttää niin luulen että kyseessä vähän väljäksi mennyt kone tai kuluneet männänrenkaat. Varsinkin jos koneella ajettu tuo 107000km.

Mun DR ei vie yhtään sen 2000-2500km öljynvaihtovälin aikana. Ei tartte lisäillä eikä öljynpinta laske niin paljoa että sen silmällä pystyisi havaitsemaan.
Turska

Viesti Kirjoittaja Turska »

pitkän moottorijarrutuksen jälkeen kun avaa kaasua, niin jos sillon pöllähtää niin ohjurinkumit selvät.
puntti ukko

Kävin tossa 400 km lenkin ajamassa ja panin merkille ettei öljyä ollut kulunu juuri nimeksikään mutta kylärinkiä heitettäessä kulutus on suurempi.Pitää nyt kattoo viittiikö tolle mitään nyt tehä ehkä joskus talvi pakkasilla!!!!!!
Glider

DR:n öljyn kulutus

Viesti Kirjoittaja Glider »

Tulin eilen reissulta ja tuli ajeltua sen verran että huomasin taas tuon öljynkulutuksen.
Kun en itse ole konetta availlut mutta nyt alkoi kiinnostaa, joten
1. onko ohjurikumien vaihto helppo nakki? Huoltokirjasta varmaan selviää ohjeet mutta jos jollain on jo hyviä vinkkejä niin kertokaa.

2. Kannattaisko jatkaa samalla hieman pidemmälle ja vaihtaa männänrenkaat. Tämähän tietysti riippuu varmaan siitä kuinka helposti nuo kumit saa vaihdettua aukaisematta konetta sen pidemmälle
Vastaa Viestiin