Xt:n kaasutin hässäkkä
Valvoja: Moderaattorit
Xt:n kaasutin hässäkkä
Moro arvoisat kurapyöräilijät
Tarvisin hiukan opastusta Xt -91 K pyörän kaasuttimien säätämiseen. Tuntuu jotenkin että pyörä on hitusen tukkoinen, tosin ei ole vertauskuvaa koska tämä eka mutapyörä. Ensinnäkin avaan kaasuttimet nyt viikon aikana jotta tiedän onko osat kuluneet, ja mikäli ovat niin kannattaako laittaa heti suosiolla Dynojet paketti sisään? Vai oletteko miten muuttaneet esim. neuloja tai suuttimia, vai pidetäänkö ne ihan vakioina? Siis ajettavuuden ja tietty ns. tehojen kannalta. Todennäköisesti olen jossain vaiheessa hankkimassa uutta alkukäyrää pyörään(avarampaa esim. Kedo) sekä Arrow tai Siton putkea(edullinen). Jos jollakin kommenttia tai tietoa niin kiitos tänne vaan
Tarvisin hiukan opastusta Xt -91 K pyörän kaasuttimien säätämiseen. Tuntuu jotenkin että pyörä on hitusen tukkoinen, tosin ei ole vertauskuvaa koska tämä eka mutapyörä. Ensinnäkin avaan kaasuttimet nyt viikon aikana jotta tiedän onko osat kuluneet, ja mikäli ovat niin kannattaako laittaa heti suosiolla Dynojet paketti sisään? Vai oletteko miten muuttaneet esim. neuloja tai suuttimia, vai pidetäänkö ne ihan vakioina? Siis ajettavuuden ja tietty ns. tehojen kannalta. Todennäköisesti olen jossain vaiheessa hankkimassa uutta alkukäyrää pyörään(avarampaa esim. Kedo) sekä Arrow tai Siton putkea(edullinen). Jos jollakin kommenttia tai tietoa niin kiitos tänne vaan
Sorvi käy ja rapa lentää
XT kaasari
Tere. Katos tommoinen.
http://ebatur.fateback.com/fb/xt600/xt6001.htm
Tällä foorumilla on paljonkin asiaa XT värkin kaasuttimista.
Allekirjoittanutkin vaihtoi Teikein Mikuniin.
Jotain aiheesta (T&N,sivu 3, Mitä talleissa tapahtuu, sivu 6).
Linkit kuviinkin toimii vielä.
T:Janne
http://ebatur.fateback.com/fb/xt600/xt6001.htm
Tällä foorumilla on paljonkin asiaa XT värkin kaasuttimista.
Allekirjoittanutkin vaihtoi Teikein Mikuniin.
Jotain aiheesta (T&N,sivu 3, Mitä talleissa tapahtuu, sivu 6).
Linkit kuviinkin toimii vielä.
T:Janne
Kiitos hyvästä linkistä..en nyt tiedä tarviinko niinkään purkukuvia..luulen että saan sen auki..kuuluisia viimeisiä sanoja..enmmänkin tavisin tietoa että onko yleensä käytetty jotan tiettyjä neuloja tai suuttimia..vai onko lyöty vakiot paikoille. Eli että onko jotain parempia vaihtoehtoja. Entäs onko laitettu suurempaa suutinta kun vaimennin vaihdettu avarampaan? Tiedättekö meneekö tuo LeoVincen X3 vaimennin kätevästi paikoille..vaikka onkin tarkoitettu 95-00 malleihin..olis tod. edullisesti tarjolla.. 
Sorvi käy ja rapa lentää
Re: Xt:n kaasutin hässäkkä
Tilasin Kedolta alkukäyrän, hinta 129Eur. Muualla voi olla halvempiakin,YamppaXT kirjoitti:Todennäköisesti olen jossain vaiheessa hankkimassa uutta alkukäyrää pyörään(avarampaa esim. Kedo) sekä Arrow tai Siton putkea(edullinen). Jos jollakin kommenttia tai tietoa niin kiitos tänne vaan
mutta tuo kromattu ulkonäkö miellyttää omaa silmää. Itseasiassa se on
Devil -merkkinen käyrä, jokusen millin alkuperäistä suurempi.
Mukavampi asentaa kuin -99 mallisen alkuperäinen...
Huonoa: Käyrä alkupäässä, oli putken sisällä melkoiset hitsisaumat.
Putki oli siis alkupäästä jopa alkuperäistä tukkoisempi, joten hankin
kovapalaterän porakoneeseen ja työstin sillä nuo turhat Hitsisaumat pois.
Lienee jotain kovakromia, vaati hiukka aikaa tuo työstäminen.
Off-road.de tms. firmasta tilasin viime kesänä Dynojetin ja K&N:n.
Ne ei kamalasti maksaneet. Dynojetissa tulee itse asiassa terävämpi
kaasarin neula + poranterä + ohjeet kaasarin ja kotelon modifiointiin.
Kallis neula, mutta toisaalta itse olin tyytyväinen lopputulokseen!
Talvella irroitin nokka-akselin ja lähetin sen Helsinkiin GT-Motorille.
Pyysin "vääntönokan", ja olen ollut siihenkin kovin tyytyväinen!
Koneistus maksoi 88,- + postikulut.
Nyt oma XT "potkii" aivan eri tavalla kuin aiemmin, helpompi viedä
sorallakin kun voi kaasulla ohjailla
- teneraattori
- Pyörä: ON
Eikösanota jotenkin, että 7 mm(kaasuvivun kääntymisen) jälkeen pitäisi myös toisen kurkun aukeaminen alkaa. Pienellä ruuvailulla löytyy varmaankin parhain kohta toisen kurkun aukeamiselle.YamppaXT kirjoitti:Mitenkäs tuo Teikei kaasari oikein toimii..millon tuon toisio kaasarin luisti oikein nousee..? Yritän jotenki päästä kärryille tuon toiminnasta. Voiko jostain päätellä sen toimivan?
on muutakin hyvää tietoa jos ei ole jo tiedossa.
Viimeksi muokannut teneraattori, Su Touko 17, 2015 8:58 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jep..jotain siinä kyl lukee 7 millistä. Pyörän kai pitää olla käynnissä ja antaa kierroksia että toinen läppä nousee..vai?Eikö se jollais alipaineella toimi, näin olen käsittänyt sen toimivan. Jotain tossa kai on ku huiput on 120km/h paikkeilla..ja saa melkosen kauan kiihdytellä..Oletko itse pitänyt suuttimet ja neulat ihan vakio paikoilla ja kokoisina?
Sorvi käy ja rapa lentää
- teneraattori
- Pyörä: ON
Toi mun xt on pykälää vanhempi versio(2kf), joten kaasarikin on alkujaan hieman erilainen eli mun kaasarissa tapahtuu mekaaninen välitys kakkoskurkulle. Voihan siellä tietysti jotain alipainejuttujakin olla lisänä. 13000 km on toiminut minulla moitteetta, joten en ole viittinyt muutella kaasaria tollasessa 20 v vanhassa laitteessa, ettei ala temppuilemaan, koska nyt lähtee hyvin käyntiin ja käy tasaisesti ja vetokin on tasaista. Xt:n luonne taitaa olla vaan sellanen, että veto alkaa hyvin jo alle 2000 kierroksesta, mutta jotenkin tuntuu, että vetoa ei riitä aivan yläkierroksille(vertailen edellisiin dr 600 ja nx 650). Liekö xt:n ominaisuus. Mitenkähän muilla?YamppaXT kirjoitti:Jep..jotain siinä kyl lukee 7 millistä. Pyörän kai pitää olla käynnissä ja antaa kierroksia että toinen läppä nousee..vai?Eikö se jollais alipaineella toimi, näin olen käsittänyt sen toimivan. Jotain tossa kai on ku huiput on 120km/h paikkeilla..ja saa melkosen kauan kiihdytellä..Oletko itse pitänyt suuttimet ja neulat ihan vakio paikoilla ja kokoisina?
-
LightSpeed
- Pyörä: FE390,12GS