BMW/abs yms vaivoja
Valvoja: Moderaattorit
BMW/abs yms vaivoja
R1200gs 07 sai päällensä kirouksen talaven aikana, tai sitten jotain muuta
Noh minun aikana pyörässä ei ole pelannut ABS(ei ole servomallin värkki) ollenkaan. Punanen jarruvaroitusvalo on palanut koko ajan paitsi kerran kesällä soratiellä valo sammui ja kun testasin niin absithan toimi sen yhden kerran kun valo palasi heti noh se siitä.
Talavella tässä sitten otin absimöykyn sylliin ja purin sen. Hiilet jumissa täynnä pasuunaa. Putsasin ja raotin vähän hiilien tellinkiä ja hyvin liikkuu eikun paikalleen. vaihdoin samalla jarrunesteet uusiin.
Tullaan eiliseen ja laitoin täyteen ladatun akun paikalleen joka talven ollut irti pyörä tulille ja lähti ihan hyvin mutta... palataan tähän kohta.
Abs valopa ei hävinnytkään mutta muutti olomuotoaan eli nyt se vilkkuu? ennen siis paloi koko ajan eli jotakin on tapahtunut mutta mitä? mistä tämä vilkkuminen voi kertoa?
sitten palataan siihen käyntiin lähtöön eli käy nyt vain yhellä mukilla oikea putki oli kylmä. pyörästä oli tankki pois tuon absi remontin ajan niin olenkohan tehnyt jotakin mystistä tuon ruljanssin aikana tai onko tässä jotakin yleistä jippoa mikä tarkastaa vai lähdenkö tulppa kauppaan?
Sitten vielä rikkana rokassa se että tilasin talven pimeimpinä tunteina hposkamilta polttoainemittarin huijaus palikan "emulaattorin" joka kytketään siis polttoaineliuskapaska mittarille tulevaan johtoon että näyttäsi täyttä ja loppusi se keltasen kolmion vilkkuminen mittaristossa. NOH ei toimi tämäkään murkula. Täytyy nyt rueta mittaamaan että tulleeko siihen anturin liittimeen edes virta tod näk ei kun olisi kait tuo muuten toiminut?
Loppu illalla motivaatio kun talven ajan hihittelin että nyt loppu mittaristosta turhat valot niin ei saatana kun sain vaan vilikkumaan enemmän ja muutaki vikkaa päälle.
Kokemuksia ideoita vinkkejä osanottoja otetaan vastaan jos ne auttasi edes jaksamaan ennenkuin työnnän syvimpään korpeen tuon mopon.
Ainut lohtu on että on vielä metri lunta niin ei oo niin kiire ajamaan.
Noh minun aikana pyörässä ei ole pelannut ABS(ei ole servomallin värkki) ollenkaan. Punanen jarruvaroitusvalo on palanut koko ajan paitsi kerran kesällä soratiellä valo sammui ja kun testasin niin absithan toimi sen yhden kerran kun valo palasi heti noh se siitä.
Talavella tässä sitten otin absimöykyn sylliin ja purin sen. Hiilet jumissa täynnä pasuunaa. Putsasin ja raotin vähän hiilien tellinkiä ja hyvin liikkuu eikun paikalleen. vaihdoin samalla jarrunesteet uusiin.
Tullaan eiliseen ja laitoin täyteen ladatun akun paikalleen joka talven ollut irti pyörä tulille ja lähti ihan hyvin mutta... palataan tähän kohta.
Abs valopa ei hävinnytkään mutta muutti olomuotoaan eli nyt se vilkkuu? ennen siis paloi koko ajan eli jotakin on tapahtunut mutta mitä? mistä tämä vilkkuminen voi kertoa?
sitten palataan siihen käyntiin lähtöön eli käy nyt vain yhellä mukilla oikea putki oli kylmä. pyörästä oli tankki pois tuon absi remontin ajan niin olenkohan tehnyt jotakin mystistä tuon ruljanssin aikana tai onko tässä jotakin yleistä jippoa mikä tarkastaa vai lähdenkö tulppa kauppaan?
Sitten vielä rikkana rokassa se että tilasin talven pimeimpinä tunteina hposkamilta polttoainemittarin huijaus palikan "emulaattorin" joka kytketään siis polttoaineliuskapaska mittarille tulevaan johtoon että näyttäsi täyttä ja loppusi se keltasen kolmion vilkkuminen mittaristossa. NOH ei toimi tämäkään murkula. Täytyy nyt rueta mittaamaan että tulleeko siihen anturin liittimeen edes virta tod näk ei kun olisi kait tuo muuten toiminut?
Loppu illalla motivaatio kun talven ajan hihittelin että nyt loppu mittaristosta turhat valot niin ei saatana kun sain vaan vilikkumaan enemmän ja muutaki vikkaa päälle.
Kokemuksia ideoita vinkkejä osanottoja otetaan vastaan jos ne auttasi edes jaksamaan ennenkuin työnnän syvimpään korpeen tuon mopon.
Ainut lohtu on että on vielä metri lunta niin ei oo niin kiire ajamaan.
Re: BMW/abs yms vaivoja
Mittasin tuon polttoainemittarille tulevan liittimen yleismittarilla niin sinne tuli muhkeat 0.07v. Lieneekö piuha poikki jostain
- kimbyyri
- Viestit: 228
- Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 5:29 pm
- Pyörä: 1200gs lc
- Paikkakunta: Los Hollolakses
Re: BMW/abs yms vaivoja
Onko kaasuvaijerit paikallaan. Mulla oli taannoin puolalle tuleva töpseli aavistuksen irti. Ja abs valon vilkutus saattaa johtua signaalivirheestä. Onko siihen mahdollisesti joskus perää vaihdettu, signaalit erilaiset.
ktv org
Re: BMW/abs yms vaivoja
Kaasuvaijerit tsekattu oli ok. Töpseleitä kokkeilin ja tuntus olevan pohjassa. Perää ei tietojeni mukaan ole vaihdettu, korjattu/huollettu kylläkin vähän etupeltoon laakeroimalla
Re: BMW/abs yms vaivoja
Ajoitko pyörällä? ABS vslo muistaakseni vilkkuu aina kun laittaa virran päälle ja sammuu kun lähtee ajamaan. Eli testaa ja tarvitsee signaalin antureilta ennen kuin sammuu.
Re: BMW/abs yms vaivoja
Kiitos tiedosta tämä kieltämättä kävi mielessä. En siis ajanut kun kävi vaan yhdellä pöntöllä koko värkki.
Jouvun olemaan kokoajan töissä niin haittaa tutkimuksia mutta tuntuu että se kylmä pytty yritteli mukkaan kun koitti laittaa vähän kaasua sillon paukautteli putkessa ja bensa selvästi haisi. Tulpat nyt vaihan siihen seuraavaksi katotaan tokeneeko kun soppaa saapi.
Tuohon emulaattoriin palatakseni löysin joltain jenkkifoorumilta täysin samanlaisen jutun kun minullakin ja samat 0.07volttia oli tullut liittimeltä. siinä ei ZFE matolaatikko ollut löytänyt polttoainemittaria vikakoodin mukaan mutta tutkimukset ja ratkasu jätetty siihen.
Jouvun olemaan kokoajan töissä niin haittaa tutkimuksia mutta tuntuu että se kylmä pytty yritteli mukkaan kun koitti laittaa vähän kaasua sillon paukautteli putkessa ja bensa selvästi haisi. Tulpat nyt vaihan siihen seuraavaksi katotaan tokeneeko kun soppaa saapi.
Tuohon emulaattoriin palatakseni löysin joltain jenkkifoorumilta täysin samanlaisen jutun kun minullakin ja samat 0.07volttia oli tullut liittimeltä. siinä ei ZFE matolaatikko ollut löytänyt polttoainemittaria vikakoodin mukaan mutta tutkimukset ja ratkasu jätetty siihen.
Re: BMW/abs yms vaivoja
Tulupat uusittu ei vaikutusta.
Yhellä se käy. selevästi yritti jossain kohtaa toinen matkaan hetken ja jo luulin että nyt se herrää mutta ei niin ei.
Mitä sitä seuraavaksi tutkisi
Yhellä se käy. selevästi yritti jossain kohtaa toinen matkaan hetken ja jo luulin että nyt se herrää mutta ei niin ei.
Mitä sitä seuraavaksi tutkisi
Re: BMW/abs yms vaivoja
Tuohon käyntiongelmaan kyllä tsekkaisin nuo vaijerit että varmasti on paikallaan. Herkästi kun tuon tankin kanssa säheltää niin se jää sen näköiseksi että on paikallaan mutta ei kuitenkaan ole.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
- viitsu
- Viestit: 315
- Liittynyt: Pe Joulu 10, 2010 10:59 am
- Pyörä: R 1150 GS-01, XChallenge
- Paikkakunta: Kanta-Häme
Re: BMW/abs yms vaivoja
https://www.matkaendurot.net/forum/sear ... sf=msgonly
Komppaan juvanderia kannatta katsoa ne vaijerit ensin, reitti ja kuorien päät, ettei ole kuten sivun kuvassa.
Komppaan juvanderia kannatta katsoa ne vaijerit ensin, reitti ja kuorien päät, ettei ole kuten sivun kuvassa.
Re: BMW/abs yms vaivoja
Kaksi kertaa olen nyt tarkistanut niin kaasuvaijerin päät ovat kyllä paikallaan varmasti. Täytyy vielä tuo tankki käyttää pois ja katsoa se reitti onko se jostain nalakissa.
- SS
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Pe Kesä 15, 2007 10:12 pm
- Pyörä: R1200GSA LC, Husqvarna Rödmyra 118cc -51
- Paikkakunta: Nummela
Re: BMW/abs yms vaivoja
Tuossahan on 2 tulppaa/ sylinteri, niiden kipinää ohjataan itsenäisesti.
Yksinkertaistetusti sanottuna se ylempi tulppa sytyttää ensin ja alempi"secondary" tulppa antaa lisäkipinää hieman myöhemmin/tarvittaessa, jolloin saadaan päästöt paremmin kuriin.
Vaihda ylemmät sytytyspuolat, ne tulppiin painettavat isot mötikät ristiin, vasen oikeelle, oikea vasemmalle.
Jos vika pysyy edelleen samalla puolella, saattaa se puolalle tuleva liitin, tai siihen tulevat johtimet olla murtuneet, eivät ole kovin paksuja johtimia, ja liitokset on kovilla jos niitä liittimiä revitään huolimattomasti irti tulppien vaihdon yhteydessä.
Hevosmiesten tietotoimiston mukaan alempien tulppien puolat voi painaa huolimattomasti tulppiin jolloin ne eivät saa kontaktia ja alempi tulppa ei silloin tee kipinää, mutta sitä ei aivan helposti huomaisikaan jos ylempi tulppa sytyttää oikein.
SS
Yksinkertaistetusti sanottuna se ylempi tulppa sytyttää ensin ja alempi"secondary" tulppa antaa lisäkipinää hieman myöhemmin/tarvittaessa, jolloin saadaan päästöt paremmin kuriin.
Vaihda ylemmät sytytyspuolat, ne tulppiin painettavat isot mötikät ristiin, vasen oikeelle, oikea vasemmalle.
Jos vika pysyy edelleen samalla puolella, saattaa se puolalle tuleva liitin, tai siihen tulevat johtimet olla murtuneet, eivät ole kovin paksuja johtimia, ja liitokset on kovilla jos niitä liittimiä revitään huolimattomasti irti tulppien vaihdon yhteydessä.
Hevosmiesten tietotoimiston mukaan alempien tulppien puolat voi painaa huolimattomasti tulppiin jolloin ne eivät saa kontaktia ja alempi tulppa ei silloin tee kipinää, mutta sitä ei aivan helposti huomaisikaan jos ylempi tulppa sytyttää oikein.
SS
Re: BMW/abs yms vaivoja
Kiitoksia vinkeistä. En kerenny ees testata puolia ristiin kun nyt käy nätisti.
En keksi mikä oli huonosti tai mistä johtu mutta pääasia että nyt pellaa ja huoltoki tehty.
Kuitenki senverran takapakkiaki että absin valo pallaa nyt taas kokoajan. Seiso viikon koskematta ja ekasta startista asti palo kiinteesti ku tämän sekoilun aikana absi rempan jälkeen se kuitenki vilkku.
En keksi mikä oli huonosti tai mistä johtu mutta pääasia että nyt pellaa ja huoltoki tehty.
Kuitenki senverran takapakkiaki että absin valo pallaa nyt taas kokoajan. Seiso viikon koskematta ja ekasta startista asti palo kiinteesti ku tämän sekoilun aikana absi rempan jälkeen se kuitenki vilkku.