Vesigessun ajomoodit takeltelee
Valvoja: Moderaattorit
Vesigessun ajomoodit takeltelee
Viime kesänä -13 vuosimallin gessussa ajomoodit alkoi toimimaan vähän miten sattui. Joskus vaihtui kytkimestä niinkuin pitikin ja ison osan aikaa taas ei. Onko ketään törmännyt samaan ongelmaan? Josko saisi asialle tehtyä vielä jotain ennen kevättä 
Re: Vesigessun ajomoodit takeltelee
Kytkinkahvan microkatkaisijassa saattaa olla vikaa, minulla meni viimekesänä vaihtoon, ei myöskään startannut vaihde päällä. ( vm. -17 kilometrit oli n.100t.km. )
Vakkarin kanssa erilainen, mitä ilman vakkaria. ( Muistaakseni )
Vakkarin kanssa erilainen, mitä ilman vakkaria. ( Muistaakseni )
Ok, kiitos. Pitänee perehtyä asiaan. Onko kytkimessä siis kaksi katkaisijaa? Vakkari kun tipahtaa ihan normaalisti pois päältä kytkintä näpäyttäessä.
Jep, kiitos! Jostain jenkkikeskustelupalstalta löytyi keskustelua samasta ongelmasta ja katkaisijakin löytyi jo sakemannien verkkokaupasta. Täytynee laittaa tilluuksiin, niin pääsee vielä purkamaan hässäkän itse ja viemään korjaamolle, kun ei saakaan sitä takaisin kasaan 
- SS
- Pyörä: R1200GSA LC, Husqvarna Rödmyra 118cc -51
Itellä sama juttu, kahva painaa kytkintä hyvin loivassa kulmassa ja pienikin kuluma/vääntymä estää toiminnan.
Testasin GS911:llä että irroitetun mikrokytkinpakan kytkimet toimi oikein ja täsmällisesti, eli kysymys ei ollut niiden toimivuudesta vaan kahvan oikeasta osumisesta mikrokytkimen rosterivipuun.
Vivussa oli selvä kiillottuma ja kuluma, joten kokeilin laittaa siihen kutistesukkaa jotta saadaan välys pienemmäksi.
Tuntuu olevan toimiva korjaus, on toiminut jo pari kesää ilman ongelmia.
Helppo ja halpa korjaus, kerrankin!

SS
Testasin GS911:llä että irroitetun mikrokytkinpakan kytkimet toimi oikein ja täsmällisesti, eli kysymys ei ollut niiden toimivuudesta vaan kahvan oikeasta osumisesta mikrokytkimen rosterivipuun.
Vivussa oli selvä kiillottuma ja kuluma, joten kokeilin laittaa siihen kutistesukkaa jotta saadaan välys pienemmäksi.
Tuntuu olevan toimiva korjaus, on toiminut jo pari kesää ilman ongelmia.
Helppo ja halpa korjaus, kerrankin!

SS
Ok... Olin jo tilaamassa uutta katkaisijaa, mutta saatankin kokeilla tuota kikkakakkosta ensin. Kuulet sitten Latoajossa kuin mun askartelujen kävi