Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on To Joulu 12, 2019 10:12 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Su Heinä 21, 2019 4:12 pm 

Liittynyt: Ma Elo 06, 2018 10:00 pm
Viestit: 9
Pyörä: KTM 990 Adv R
Mikäs neuvoksi, kun ei starttaa. Pyörittää kerran laiskasti starttia ja väläyttää nuo koodit. Ajon jälkeen seisoi noin tunnin ja sen jälkeen ko. tapahtumat. Mitäs kannattais tehdä?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Heinä 21, 2019 5:34 pm 

Liittynyt: Ma Helmi 04, 2008 6:46 pm
Viestit: 309
Paikkakunta: Kempele
Pyörä: KTM 990 AdvR
Taitaa akun jännite notkahtaa startatessa liikaa. Voisi kokeilla antaa lisävirtaa toisesta akusta tai ladata akku täyteen. Sitten kun saa käyntiin niin mitata latausjännite.
Sinällään outoa, että noin lyhyen seisonnan jälkeen ei lähde käyntiin. Kuitenkin ajossa akun pitäisi latautua täyteen ja tuollaisen lyhyen tauon jälkeen koneen käynnistyä helposti.
Huono akku ja ajot niin lyhyitä ettei akku ole ehtinyt latautua kunnolla?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Heinä 21, 2019 7:07 pm 

Liittynyt: Ma Elo 06, 2018 10:00 pm
Viestit: 9
Pyörä: KTM 990 Adv R
Akkua meinasin itsekin, mutta ei auta edes lisävirrat.. Epäilys heräsi, kun pyörä kävi huollossa, että olisiko siinä kasatessa jokin liitin jäänyt löysälle?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Heinä 22, 2019 9:37 am 

Liittynyt: To Elo 09, 2012 4:56 pm
Viestit: 583
Paikkakunta: Maailman Paras Kylä
Pyörä: BMW F650, BMW R1100S
690lli kirjoitti:
Akkua meinasin itsekin, mutta ei auta edes lisävirrat.. Epäilys heräsi, kun pyörä kävi huollossa, että olisiko siinä kasatessa jokin liitin jäänyt löysälle?


Testaile alkuun se akku ja lataus. Ohje on tehty autoille mutta samalla tavalla toimitaan moottoripyörienkin kanssa.


1. Anna auton seisoa ajon jälkeen mielellään vuorokausi ennen mittausta.

2. Avaa konepelti ja mittaa yleismittarilla akun plus ja miinusnavasta jännite, niin että kytket yleismittarin mustan johdon miinusnapaan (-) ja punaisen johdon plusnapaan (+).

3. Yleismittarin näytöllä näkyy jännite (yksikkö voltti), joka on yleensä 11,50 - 12,90 V. Jos jännite on alle 11,50 V niin akku on lähes tyhjä. Jos taas yli 12,90 V, niin auto ei ole seisonut kovin kauaa ja jännite ei ole laskenut latausjännitteen (13,5 - 14,4 V) tasolta. Jos tulos oli yli 12,9 V, niin kytke hetkeksi ajovalot ja sisätilatuuletin ja odota 10-15 minuuttia, jonka jälkeen sammuta ne ja mittaa uudelleen.

Täysi akku 12,72 V
90% varaus 12,60 V
80% varaus 12,48 V
70% varaus 12,36 V
60% varaus 12,24 V
50% varaus 12,12 V
40% varaus 12,00 V
30% varaus 11,88 V
20% varaus 11,76 V
10% varaus 11,64 V

Hyväkuntoisen käytetyn akun pitäisi antaa yli 12,50 V lukema. Jos olet epävarma tuloksesta, käy tarkistuttamassa akku asiantuntevassa akkuliikkeessä ja kysy samalla mitä akkua he suosittelevat autoosi.

4. Jännitteen voi mitata myös auton käynnistyksessä, mutta silloin tarvitset kaverin käynnistämään auton. Jännite ei saisi tippua alle 10-11 V.

5. Latausjännitteen mittaaminen: Suorita edellä mainittu mittaus niin että auto on käynnissä. Jännitteen pitäisi olla n. 13,5 - 14,5 voltin välillä, kun laturi on kunnossa.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com