Luistavan kytkimen pidon palautus (?)

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

Lehtis
Pyörä: dr600,tt600,tc250,GS250

Re: Luistavan kytkimen pidon palautus (?)

Viesti Kirjoittaja Lehtis »

Morjes,
Ostin tossa kuukausi takaperin Tämmösen Yamaha tt 600 1995, eli olisiko tämä nyt E vai R.
Asiaan. Muutaman päivän ajeltuani huomasin, että kytkin luistaa hieman lämpimällä koneella. Muutaman viikon ajeltuani kytkin alkoi luistamaan ihan kunnolla, eli kun lyön isommalla vaihteella kaasun pohjaan niin kierrokset nousee, mutta nopeus ei nouse kierrosten mukana. No ajattelin ,että johtuu varmaan siitä ku edellinen omistaja kertoi vaihtaneensa pyörään jotain mätänetin omaa halpisöljyä. Vaihdoin öljyt Teboilin 15w-50 täysynteettiseen ja luisto jatkui. Tästä johtuen kävin tilaamassa stormilta uudet Kytkinlevyt ja kytkinjouset.
Nyt itse kysymykseen, eli mitä öljyä näihin vehkeisiin kannattaa laittaa? Olen lukenut joidenkin laittaneen delvac mx:ää, mutta tämä kuulosti niin hurjalta etten sitä vielä uskaltanut tehdä. Nyt kun pyörään tulee uusi kytkin, niin mitä ögeliä sen kaveriksi pitäis laittaa, jotta pyörä toimisi kunnolla? Kannattaisiko minun vielä kokeilla jollain tujummalla öljyllä, ennen kun remppaan?
Kiitos jo etukäteen.
SaPeKa
Pyörä: SE

Viesti Kirjoittaja SaPeKa »

Lehtis kirjoitti:Morjes,
Ostin tossa kuukausi takaperin Tämmösen Yamaha tt 600 1995, eli olisiko tämä nyt E vai R.
E tai S. Onko starttia? Itsellä oli samanvuotinen S jossa ei starttia ja parempi alusta.
...mitä öljyä näihin vehkeisiin kannattaa laittaa? Olen lukenut joidenkin laittaneen delvac mx:ää... Kannattaisiko minun vielä kokeilla jollain tujummalla öljyllä, ennen kun remppaan?
Uusilla levyillä omien kokemusten mukaan toimii kytkimen puolesta about kaikki mp-öljyt. Muistaa vaan liotella levyt öljyssä yön yli ennen asennusta. Itse laittaisin jotain min. 50 kuumapäällä olevaa öljyä, kun sen öljyt saattaa käydä välillä aika kuumana. Delvac toimii varmaan muuten, mutta se on nelikymppistä. Normi tieajossa jossa kone ei ylikuumene ajaa sekin kyllä asiansa. Mineraalina menettää ominaisuutensa nopeammin.

Vanhoilla levyillä ei maksa vaivaa testailla. (been there...)
Sami
epoksi
Pyörä: TTR 600

Viesti Kirjoittaja epoksi »

Motox 20w50 eli se halvin mineraali omassa pyörii, kuumanahan nämä käy jonka takia tuo 50 yläpää
Lehtis

SaPeKa kirjoitti: E tai S. Onko starttia? Itsellä oli samanvuotinen S jossa ei starttia ja parempi alusta.
Ei ole starttia ja 17" vanteet. Mulla tämä on pääosin katukäytössä, muttä pyörästä huomaa, että on joskus käynyt metässäkin.
Ja kiitos neuvoista kun en ole ikinä ennen kytkintä vaihtanut tai edes avannut.
Tämännäköinen vekotin kyseessä.
Kuva
Peruskallio
Pyörä: KTM EXC530R

Viesti Kirjoittaja Peruskallio »

Menee rajusti ohi aiheesta, mutta onko kilvet nykyään jo ilman kirjaimia? Ekaa kertaa näen tuollaisen...
Koheltaja
Pyörä: pyörätön

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Tarkkaan kun katsoo niin 12 on tehty jälkeenpäin varmaankin siksi ettei oikea rekkari näy pitkäkyntisiä varten. Mä peitän aina rekkarin tai kuvaan sellaisesta kulmasta ettei kilpi näy, yksi pöllitty kurapyörä riittää mulle ja siksi on myös kielto yhteystietojen luovuttamisesta.
Kylätason kurapyöräilijä.
ktlesk
Pyörä: R1200GSA

Viesti Kirjoittaja ktlesk »

Vähän aihetta sivuten, mutta miten varkaat hyödyntää tuon jos rekisterinumero näkyy kuvassa.
Kun ei ole kokemusta en ole vienyt keltään eikä minulta viety?
Koheltaja
Pyörä: pyörätön

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Rekisterinumerolla saat selville omistajan osoitteen jos ei ole kieltoa osoitteen luovuttamiseen.
Kylätason kurapyöräilijä.
Lehtis

Tulipas vaihdettua noi levyt ja jouset eilen. Ja nyt toimii! Pari Kysymystä heräs kuitenkin. Tilasin osat nimittäin Yamaha TT 600 E:hen, mutta mun pyörä taitaakin olla S. Jousia oli paketissa 6, vaikka tarvitsin niitä vain 5. Ja öljynsuodatin oli aivan liian pieni. Minä kun luulin että näissä olisi samat koneet :?
maja2
Pyörä: BETA RR480, DUCATI MTS 1200S

Viesti Kirjoittaja maja2 »

Koheltaja kirjoitti:Rekisterinumerolla saat selville omistajan osoitteen jos ei ole kieltoa osoitteen luovuttamiseen.
Eläkkeellä olevan työkaverin kämppä putsattiin sillä aikaa kun oli vaimon kanssa tansseissa ja auto huvipaikan pihalla. Rosmot hakivat rekkaritietojen perusteella sopivan ajomatkan päässä olevan osoitteen ja putsasivat omakotitalon. Varmaankin vahti lisäksi päivysti parkkipaikalla ja olisi hälyttänyt keikalla olevia jos joku putsattavista olisi lähtenyt kotia kohti. Useampi murto samana iltana, kaikki osoitteet haettu Trafilta poliisin mukaan. Laivaterminaalien parkkipaikat, lentoasema yms. tuoltahan noita lomalaisten ajopelejä löytyy...ja osoitteet kanssa kunhan kysyy tekstarilla Trafilta. Hieno laitos tämä Trafi, kun täytyy erikseen kieltää tietojensa jakelu. Jotenkin mun mielestä pitäisi olla ihan justiinsa toisin päin että lupa pitäisi antaa erikseen ja defaulttina olisi esto päällä...
----------------------------------------------------------------------------------
Riittävän syvällä suossa kaikki enskat ovat samanvärisiä.
----------------------------------------------------------------------------------
Vastaa Viestiin