WP 4CS keulan huoltaminen

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

Finski
Pyörä: GAS GAS 250 EC 2021

Re: WP 4CS keulan huoltaminen

Viesti Kirjoittaja Finski »

No nyt on liki, 20 tuntia ajettu muutos sarjalla.
Ei ole tarvinnut katua!
Kerrankin klikkereillä on selvää vaikutusta, iskarin toimintaan. 3 naksun sisällä compin nopea patikko ja kivikko säätö..
Muutaman kerran saanut pohjaamaan. Ei tee yllättäviä liikkeitä.
Jos miettii mitä pitäisi tehdä 4 -kammio keulalle, on toi varmastkin oikea tapa.
Toinen tapa on tietysti ostaa toiset iskarit, mutta maksaa sekin..
Se joka toiselle kuoppaa kaivaa, siitä 15€ Tunnilta pimeänä saa..
mikko73h
Pyörä: Yamahat

Viesti Kirjoittaja mikko73h »

Tämän nykyisen enduro pyörän perinteinen WP toimi heti paremmin kuin tuo 4CS. Minä en vaan luottoa siihen keulaan saanut missään polulla. Kuulemma muutenkin nuo SixDays mallit ovat koottu kokeilu osista, jos vertaa näihin "parempiin" perinteisiin malleihin (tehtaalta tullut juoru). Lisäksi tuo 4CS (Helkama Raisun kopio) on edullisempi valmistaa perinteiseen keulaan nähden.
Viimeksi muokannut mikko73h, Ke Kesä 28, 2017 7:39 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Keep calm and love fossil fuels.
Finski
Pyörä: GAS GAS 250 EC 2021

Viesti Kirjoittaja Finski »

No niin, 35 tuntia ja keula lähti ekaan huoltoon. Katotaan mitä huoltomies tuumaa, kun huolto tehty.
Muutoksen jälkeen, ei keula ole tehnyt kertaakaan niitä "vaarallisia". Liikkeitä.
Takaiskari alkoi jo hiukka antautumaan 45 tunnin jälkeen. Alkaa tulemaan isot patit läpi.
Alkuperäisestä " dal saggion" perus säädöistä, on keulaa tiukattu comp 4naksua. kivikkoon voi hiukka klikkereillä keventää. Aikajohdon mukaisesti toimii säädöistä.
Se joka toiselle kuoppaa kaivaa, siitä 15€ Tunnilta pimeänä saa..
Tase
Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100

Viesti Kirjoittaja Tase »

Pääsin minäkin perehtymään tähän 4CS keulaan, ihan mielenkiintoista.

Motorexilta on tullut 4W keulaöljy joten sitä ei tarvitse itse lantrata. Työkalu T14047 on tilattu joten yläkorkitkin saa avattua ilman vippaskonsteja. Youtube sisältää videoita joissa putkia availlaan ja kasaillaan.

Ilmeisestikin keulan säädöissä on toivomisen varaa kun moni haluaa vaihtaa niihin valvekittejä. Minä en ole vielä sillä levelillä, jospa kokeilisi ihan öljynvaihtoa näin aluksi.

Siitä minä olen tykännyt kun vauhdissa voi säätää sekä puristus- että paluuvaimennusta. Ei tarvitse pysähtyä putkien alapäitä ruuvailemaan.
tokor
Pyörä: pyörätön

Viesti Kirjoittaja tokor »

Tase kirjoitti:Pääsin minäkin perehtymään tähän 4CS keulaan, ihan mielenkiintoista.

Motorexilta on tullut 4W keulaöljy joten sitä ei tarvitse itse lantrata. Työkalu T14047 on tilattu joten yläkorkitkin saa avattua ilman vippaskonsteja. Youtube sisältää videoita joissa putkia availlaan ja kasaillaan.

Ilmeisestikin keulan säädöissä on toivomisen varaa kun moni haluaa vaihtaa niihin valvekittejä. Minä en ole vielä sillä levelillä, jospa kokeilisi ihan öljynvaihtoa näin aluksi.

Siitä minä olen tykännyt kun vauhdissa voi säätää sekä puristus- että paluuvaimennusta. Ei tarvitse pysähtyä putkien alapäitä ruuvailemaan.
Kappas, tuopas helpottaa jatkossa jos löytyy hyllytavarana.

Jotain häikkäähän noissa keulojen säädöissä on ollut, mutta ilmeisesti enemmänkin aktiivi-/kisakuskeilla. Liekö harrastelija tasolla niinkään. Eikös ne ongelmat ole tullut lähinnä terävissä patikoissa joissa alkanut lyömään kynsille, jolloin ei keula ehdi mukaan? Mulla ei ole kanssa vielä ongelmia tullut. Toki itsellä auttoi jousien vaihto jäykempiin, jolloin keula ei ui jo valmiiksi liian syvällä ja jää herkkyyttä pois kun menee jo lähtiessä väärälle alueelle. Ja eikös Tase sulla ole valmiiksi laitettu alusta ammattilaisen toimesta?
bisti
Pyörä: KTM 350 EXC-F 2021

Viesti Kirjoittaja bisti »

Minulla olisi ollut myytävänä tuo ko. työkalu ;)

viewtopic.php?t=38844
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...
KTM 350 EXC-F -21
KTM 250 EXC Six Days -17 (ex)
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)
Tase
Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100

Viesti Kirjoittaja Tase »

https://www.motokeidas.com/shop/tuottee ... -RING-40X3

Tuo on se sininen o-rengas joka pitää tarkistaa kun sisuskalut poistetaan alaputkesta.
Se tulee myös korjaussarjan R24001 mukana, mutta silloin saa ostaa satasen edestä tavaraa.

Vuoden 2013 räjäytyskuvista osa löytyy vielä numerolla.
Vastaa Viestiin