Laturin liitin

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

Lakupilotti
Pyörä: Laku

Laturin liitin

Viesti Kirjoittaja Lakupilotti »

Moron,

Tuossa syyshuoltoa tehdessä (etuajassa, se kuuluu tehdä vasta huhtikuussa) huomasin, että regulaattorille tulevien piuhojen liitin on aika huonossa jamassa. Olen tuota sentään sillon tällöin huoltanut, ettei noin kävisi, niinkuin täältä olen saanut lukea monelle käyneen.

Korvaan tuon liittimen jollain tiiviimmällä, tai olisiko parempi puristusliitos + tinaus, saa senkin auki silloin harvoin jos joskus tarvitsee.

Make & Laku
Pekkavee
Pyörä: BMW R1100GS

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Aika pahan näköiseksi on mennyt.
Näköjään kannattaa noita liittimiä silloin tällöin tarkistella.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
sek
Pyörä: crf450rx E /Pannari

Re: Laturin liitin

Viesti Kirjoittaja sek »

Lakupilotti kirjoitti:Moron,

Tuossa syyshuoltoa tehdessä (etuajassa, se kuuluu tehdä vasta huhtikuussa) huomasin, että regulaattorille tulevien piuhojen liitin on aika huonossa jamassa. Olen tuota sentään sillon tällöin huoltanut, ettei noin kävisi, niinkuin täältä olen saanut lukea monelle käyneen.

Korvaan tuon liittimen jollain tiiviimmällä, tai olisiko parempi puristusliitos + tinaus, saa senkin auki silloin harvoin jos joskus tarvitsee.

Make & Laku
Tinaa ja kutistesukkaa se tarvii mut mittaa tuo latausjännite myös ettei heti tarvii ruveta uudestaan tinaamaan.
Tuntuu ottavan tuo säädin helposti nokkiinsa jos vaiheita puuttuu ja liitimestä päätellen siinä ja siinä... 8) Muuteskin tuo vesitiiveys noissa liittimissä on vähän niin ja näin..SEK
PilcQ
Pyörä: Honda XRV 750 -96
Viesti:

Re: Laturin liitin

Viesti Kirjoittaja PilcQ »

Lakupilotti kirjoitti:Moron,

Miten olivatkaan aivan kuin omastani...

Kuva

Itse korvasin puristus ja tinaus menetelmällä, enkä paketoinut teipillä & kuristesukalla nippua aivan toisiinsa kiinni, vaan jätin vapaaksi. Eli teippasin jokaisen erikseen suojaan, kun ajattelin jotta silleen ehkä jäähtyvät enemmän? ...jos sillä nyt mitään merkitystä on? No, kuitenkin omastani regu oli vielä kunnossa mittausten perusteella...
-
Jukka Talja & XRV750
Juhana L

Viesti Kirjoittaja Juhana L »

Jos liittimissä ilmenee lämpiämistä enemmän kuin johdossa,on kyse ylimenovastuksesta liittimessä,ts. kontakti huono,riittämätön kontaktipinta,tai sitten alimitoitettu liittimen poikkipinta,kaikki em.syyt tuottavat lämpöä.Jos taas johtimet lämpiävät,silloin niiden poikkipinta on liian pieni.Pääsääntöisesti näin on useimmissa motoissa & autoissa useassa paikassa.tämä aiheuttaa taas johdon eristeen pehmitin aineiden haihtumista,ja ennenpitkää johdinkuoret kovettuvat ja pahimmilaan halkeilevat.Uv-valolla on samainen vaikutus,joten suojakuori yksittäisillekin johtimille ei ole liioittelua...
Vastaa Viestiin