Rotaxin jakopään ajoitus?

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

Pete4WD
Viestit: 13
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:23 pm
Pyörä: Aprilia Tuareg 600
Paikkakunta: Mikkeli

Rotaxin jakopään ajoitus?

Viesti Kirjoittaja Pete4WD »

Onko kellään tarkempaa tietoa kuussatasen Aprilian jakopään ajoituksesta? Ostin projektin, jonka jakopää oli purettuna. Jos kasaa normiohjeella, eli nokan merkki ja kampiakselin merkki yläasentoon ja linjaan keskenään, niin puristustahti näyttäis jäävän pirun lyhyeksi: imuventtiilit sulkeutuu vasta jossain varttikierrosta (kampuran) ennen YKK:ta.
Löytyiskö tietoa vai meneekö heittokellohommiks tuo ajoituksen haku?


Pete
ktm-83
Viestit: 301
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2008 1:01 am
Pyörä: Honda 650
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Rotaxin jakopään ajoitus?

Viesti Kirjoittaja ktm-83 »

http://www.ccmriders.co.uk/forum/index. ... ic=15286.0

tuolla on kuva ajoituksesta rotax 504/560
oma ainakin toimi alkuperäisellä asetuksella, mut jos nokka on hiottu niin....
an13
Viestit: 1112
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 1:17 pm
Pyörä: 690

Re: Rotaxin jakopään ajoitus?

Viesti Kirjoittaja an13 »

Jos kyseessä Rotax 650 jota löytyy Aprilia Pegasosta ja BMW F650:stä niin tuolla ohjeita:
http://faq.f650.com/FAQs/Photos/HGasket ... arkRed.jpg
http://faq.f650.com/FAQs/Valve_Shim_Check_FAQ.htm
Pete4WD
Viestit: 13
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:23 pm
Pyörä: Aprilia Tuareg 600
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Rotaxin jakopään ajoitus?

Viesti Kirjoittaja Pete4WD »

Tuolla ensimmäisen linkin ohjeella se on nyt kasattu, mutta ei tuntus olevan ihan älyissään. Tai sit näissä on tosi lyhyt puristustahti. Nokkakin vaikuttais ihan normiprofiililla, täytyypä tutkailla.
Pete4WD
Viestit: 13
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:23 pm
Pyörä: Aprilia Tuareg 600
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Rotaxin jakopään ajoitus?

Viesti Kirjoittaja Pete4WD »

Löytyipä tuolta netin syövereistä hyödyllinen linkki Rotaxin kanssa puuhaileville:

http://www.dutch-brothers.com/rotax/manual/MZ50R.HTM

Ja täältä löytyy varaosat, nopea toimitus ja hyvä palvelu:

http://www.klmotorsport.com

Pete
Vastaa Viestiin