Onko kellään tarkempaa tietoa kuussatasen Aprilian jakopään ajoituksesta? Ostin projektin, jonka jakopää oli purettuna. Jos kasaa normiohjeella, eli nokan merkki ja kampiakselin merkki yläasentoon ja linjaan keskenään, niin puristustahti näyttäis jäävän pirun lyhyeksi: imuventtiilit sulkeutuu vasta jossain varttikierrosta (kampuran) ennen YKK:ta.
Löytyiskö tietoa vai meneekö heittokellohommiks tuo ajoituksen haku?
Pete
Rotaxin jakopään ajoitus?
Valvoja: Moderaattorit
Re: Rotaxin jakopään ajoitus?
http://www.ccmriders.co.uk/forum/index. ... ic=15286.0
tuolla on kuva ajoituksesta rotax 504/560
oma ainakin toimi alkuperäisellä asetuksella, mut jos nokka on hiottu niin....
tuolla on kuva ajoituksesta rotax 504/560
oma ainakin toimi alkuperäisellä asetuksella, mut jos nokka on hiottu niin....
Re: Rotaxin jakopään ajoitus?
Jos kyseessä Rotax 650 jota löytyy Aprilia Pegasosta ja BMW F650:stä niin tuolla ohjeita:
http://faq.f650.com/FAQs/Photos/HGasket ... arkRed.jpg
http://faq.f650.com/FAQs/Valve_Shim_Check_FAQ.htm
http://faq.f650.com/FAQs/Photos/HGasket ... arkRed.jpg
http://faq.f650.com/FAQs/Valve_Shim_Check_FAQ.htm
-
Pete4WD
- Viestit: 13
- Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:23 pm
- Pyörä: Aprilia Tuareg 600
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Rotaxin jakopään ajoitus?
Tuolla ensimmäisen linkin ohjeella se on nyt kasattu, mutta ei tuntus olevan ihan älyissään. Tai sit näissä on tosi lyhyt puristustahti. Nokkakin vaikuttais ihan normiprofiililla, täytyypä tutkailla.
-
Pete4WD
- Viestit: 13
- Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:23 pm
- Pyörä: Aprilia Tuareg 600
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Rotaxin jakopään ajoitus?
Löytyipä tuolta netin syövereistä hyödyllinen linkki Rotaxin kanssa puuhaileville:
http://www.dutch-brothers.com/rotax/manual/MZ50R.HTM
Ja täältä löytyy varaosat, nopea toimitus ja hyvä palvelu:
http://www.klmotorsport.com
Pete
http://www.dutch-brothers.com/rotax/manual/MZ50R.HTM
Ja täältä löytyy varaosat, nopea toimitus ja hyvä palvelu:
http://www.klmotorsport.com
Pete