Kirkkaat LED-valot, kun tehoa on käytettävissä.

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

Piese
Viestit: 711
Liittynyt: Su Joulu 19, 2010 5:03 pm
Pyörä: 60Yz/Ag175/FZR1000/FL 60/Street Glide ST
Paikkakunta: Enontekiö
Viesti:

Re: Kirkkaat LED-valot, kun tehoa on käytettävissä.

Viesti Kirjoittaja Piese »

Pete K2 kirjoitti:Tehoa ei ole paljon käytettävissä, mutta kysyn kuitenkin tässä ketjussa.

Onko joku laittanut ns. IKH 10W ledejä 2kpl 20 asteisia?
Yleensähän noita laitetaan toinen 60 astetta ja toinen 20 astetta. Tuntuu vain, että toi 60 asteen valo leviää niin leveälle, että siitä ei ole paljoa apua. Näyttäiskö 2x20 asteen ledit hiukan pitemmälle, mutta kuitenkin vielä riittävästi pyörän eteen tiukoissa kurveissa?
Mönkkärissä on tuollaiset kapeat 10W ledilamput 2 eessä ja yks levee keilanen takana, näkee noilla mutta vauhti tuollaisessa ei päätä huimaa ja tässä kunhan ehtii niin käytän testimielessä mopetin keulalla, ennen kuin ostan tuollaset.

Elikäs nämät on keulalla http://www.taskulamput.fi/tuote/led_tyo ... 10w_kapea/

Siis noi tartti laittaa, kun jäävät valot talvella puskulevyn alle jemmaan ja taaksekin on kiva nähä perruutellessa, tosin totaalisen paskathan noi originaalivalot on.
Banned
Viestit: 121
Liittynyt: To Huhti 28, 2011 3:46 pm
Pyörä: KTM 990 Adv
Paikkakunta: Suonenjoki

Re: Kirkkaat LED-valot, kun tehoa on käytettävissä.

Viesti Kirjoittaja Banned »

Osaisiko joku sanoa moniko vattisen lampun kärsii laittaa CRF 250 X:ään lisävaloksi? Virrat otetaan ilmeisesti suoraan akulta katkaisijan kautta?

Tuollainen työvalo varmaan riittää talvispooriin/peltoradalle, koska vauhti ei siellä ihan maantienopeuksiin nouse.
brahar
Viestit: 30
Liittynyt: Ma Helmi 02, 2009 2:54 pm
Pyörä: T7 WR -22
Paikkakunta: Ulvila/Lestijärvi

Re: Kirkkaat LED-valot, kun tehoa on käytettävissä.

Viesti Kirjoittaja brahar »

Moi,
Banned kirjoitti:Osaisiko joku sanoa moniko vattisen lampun kärsii laittaa CRF 250 X:ään lisävaloksi? Virrat otetaan ilmeisesti suoraan akulta katkaisijan kautta?
Varmaa wattimäärää en osaa sanoa, mutta omassani on 18W Led-työvalo. Likimain vastaavan näköinen kuin ao .linkissä:

http://www.taskulamput.fi/tuote/led_tyo ... d_1380_lm/
Banned kirjoitti: Tuollainen työvalo varmaan riittää talvispooriin/peltoradalle, koska vauhti ei siellä ihan maantienopeuksiin nouse.
Kyllä se selvästi auttaa, laitoin tosin vielä kypärävalon lisäksi valaisemaan mutkia katseen suuntaan. Syheiröisillä paikolla ja ylä/alamäissä auttaa asiaa.

Johdotukset tosiaan suoraan akulta ja katkaisija väliin (teippasin matkamittarin kylkeen). Stormilta löytyy peilien kiinnitykseen tarkoitettuja palikoita, joilla on hyvä kiinnittää valo tankoon.

http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkeet ... 2mm-musta/

Voi olla, että tuohon joutuu vielä hommaan samasta paikasta adapterin (10mm-> 8mm) riippuen valossa olevasta kiinnityksestä.

-h
Banned
Viestit: 121
Liittynyt: To Huhti 28, 2011 3:46 pm
Pyörä: KTM 990 Adv
Paikkakunta: Suonenjoki

Re: Kirkkaat LED-valot, kun tehoa on käytettävissä.

Viesti Kirjoittaja Banned »

Kumpikohan olisi parempi, 30º vai 60º valokeila?
brahar
Viestit: 30
Liittynyt: Ma Helmi 02, 2009 2:54 pm
Pyörä: T7 WR -22
Paikkakunta: Ulvila/Lestijärvi

Re: Kirkkaat LED-valot, kun tehoa on käytettävissä.

Viesti Kirjoittaja brahar »

Banned kirjoitti:Kumpikohan olisi parempi, 30º vai 60º valokeila?
Tähän voisi varmaan joku "ammattilainen" vastata...
Oma rypeminen on niin hidasta puuhaa, että ennemmin tarvitsen valoihin leveyttä mutkiin, kuin kantomatkaa suorille. Varmaan riippuu maastosta ja vauhdeista. ;o)
Gylde
Viestit: 38
Liittynyt: La Syys 29, 2012 7:22 am
Pyörä: Husaberg FE 390 2010
Paikkakunta: Sipoo

Re: Kirkkaat LED-valot, kun tehoa on käytettävissä.

Viesti Kirjoittaja Gylde »

Gylde kirjoitti:
gff-3 kirjoitti:Täräytin tilata joululahjaksi ittelleni tälläsen, vaikka jäisi puoleen mainostetusta tuo valovirta niin lienee kirkas. Eikä tuu konkurssi vaikka ei olisikaan maailman paras.
No perhana, monesti noita ihmetellyt ja miettinyt mutta tilasin nyt minäkin, vaikka sitten joulun kunniaksi. Katsotaan mitä sieltä tulee, onko siitä mihinkään ja kestääkö käytössä. Ei tosiaan ole kallis kokeilu.
/Kimi
Tulipahan kokeiltua! Hain tänään "lampun" postista. Hämmenystä herätti paketin pieni koko, mietin että melkoisia taikureita noi aasialaiset kun postitäti ojensi minulle kirjekuoren. Kuoren sisältä löytyi jonkin sortin kännykkäkoru tai avainrengas. Kävin uudestaan kurkkimassa myyjän ebay-tiliä, ja sieltähän se totuus paljastui, huijarihan se siellä. Laitoin ebayn kautta valituksen vetämään että saisin rahat takaisin. Onneksi ei tosiaan ollut kalliimpi kokeilu.

Ei muuta kuin uutta metsästämään... :lol:

/Kimi
gff-3
Viestit: 662
Liittynyt: Ke Loka 26, 2011 4:59 pm
Pyörä: '15 250 EXC-F SixDays
Paikkakunta: Keskeinen Uusimaa

Re: Kirkkaat LED-valot, kun tehoa on käytettävissä.

Viesti Kirjoittaja gff-3 »

Gylde kirjoitti:Tulipahan kokeiltua! Hain tänään "lampun" postista. Hämmenystä herätti paketin pieni koko, mietin että melkoisia taikureita noi aasialaiset kun postitäti ojensi minulle kirjekuoren. Kuoren sisältä löytyi jonkin sortin kännykkäkoru tai avainrengas. Kävin uudestaan kurkkimassa myyjän ebay-tiliä, ja sieltähän se totuus paljastui, huijarihan se siellä. Laitoin ebayn kautta valituksen vetämään että saisin rahat takaisin. Onneksi ei tosiaan ollut kalliimpi kokeilu.

Ei muuta kuin uutta metsästämään... :lol:

/Kimi
Sama vika Rahikaisella. Prkl.

Pistin uuden tilauksen menemään toiselta myyjältä, katotaan jos sais ensi jouluksi vähän lisää koristeita kuuseen :evil:
Avatar
Mazza
Viestit: 170
Liittynyt: La Kesä 12, 2010 6:53 pm
Pyörä: Honda Mtx 125 -86, IC 350 M56 -58
Paikkakunta: Oulu

Re: Kirkkaat LED-valot, kun tehoa on käytettävissä.

Viesti Kirjoittaja Mazza »

Mazza kirjoitti:TÄMMÖNEN tuli tilattua kiinainmaalta. Valintaan vaikuttaneet kriteerit oli 3 tehoasetusta (tulee myös otsalampuksi työkäyttöön) ja 8.4v käyttöjännite, nimittäin löytyy noita 2s LiPoja kasapäin rc-harrastuksesta johtuen. Saa polttaa vaikka koko päivän täydellä teholla 8)

Toivottavasti tulee nopsaa... Eiköhän tuo kypärävalona pärjää hyvin, valoa varmasti enempi kuin MTX:n vakiovaloissa edes parhaissa unissa :lol:
Lamppu tuli, on se kirkas! Pienimmällä teholla vilkaisin varovasti hajavalokeilaan, niin silmät oli 15min kipeät. Valokeila oli autosta näytettäessä uuskoppasen Sprinterin lähixenoneita kirkkaampi n. 50m päässä, ja valaisi vielä ~100m päässä, mutta keila on kapea. Testikuvaa illalla.
Avatar
Mazza
Viestit: 170
Liittynyt: La Kesä 12, 2010 6:53 pm
Pyörä: Honda Mtx 125 -86, IC 350 M56 -58
Paikkakunta: Oulu

Re: Kirkkaat LED-valot, kun tehoa on käytettävissä.

Viesti Kirjoittaja Mazza »

Uusikoppaisen Sprinter-Mersun lyhkäset xenonit (huippuhyvät!) :
Kuva

Ottalamppu ja autonvalot rinnakkain, täysperävaunu vajaan 50m päässä
Kuva

Halli vajaan 100m päässä:
Kuva

Hotspotin kirkkaus xenoniin verrattuna:
Kuva

Kuvat otettu Samsung Galaxy S+:lla, livenä vielä hallin takana olevan tien takana oleva metsäkin loisti kirkkaana 8)
Ja tietysti valot samalla kohtaa joka kuvassa, otsalamppu allekirjoittaneen päässä.

Pitää etsiä jostain laajakulmalinssi tuohon, lähelle katsoessa tuo hotspot häiritsee. Hajavalokeila on tasainen ja sopivan kirkas, vastaa kirkkaudeltaan suunnilleen perus otsalamppua. Valon vihreä sävy hiukan häiritsee, mutta sen kanssa pärjää. Kyllä tuo hintaansa nähden on ihan mieletön lamppu, esim. MTX:n valoja lienee edes turha kytkeä päälle tuon rinnalla :lol:
Avatar
Pete K2
Viestit: 689
Liittynyt: Su Huhti 15, 2012 10:41 pm
Pyörä: KTM 1190 Adv R
Paikkakunta: Valkeakoski
Viesti:

Re: Kirkkaat LED-valot, kun tehoa on käytettävissä.

Viesti Kirjoittaja Pete K2 »

Banned kirjoitti:Kumpikohan olisi parempi, 30º vai 60º valokeila?
Kun keulalla on 20 asteen ja 60 asteen ledit, niin tuntuu, että toi 60 asteen valo menee niin leveelle, että sen teho loppuu kesken, kun valoina 10w ledit, joissa ilmoitettu valoteko 700 lm.

Eilen tuli 2 kpl 20 asteen 10W ledejä, jotka tarkoitus ruuvata spoorimopon keulaan. Lisäksi tulee kypärävalo. Toivon mukaan välipäivinä on jo kokemusta.
ex. KTM 690 Enduro R, Yamaha YZF 250 Enduro, KTM 400 EXC, Yamaha WR 250 2-t, Yamaha IT 250, KTM 125 GS
Avatar
Pete K2
Viestit: 689
Liittynyt: Su Huhti 15, 2012 10:41 pm
Pyörä: KTM 1190 Adv R
Paikkakunta: Valkeakoski
Viesti:

Re: Kirkkaat LED-valot, kun tehoa on käytettävissä.

Viesti Kirjoittaja Pete K2 »

Mazza kirjoitti: Pitää etsiä jostain laajakulmalinssi tuohon, lähelle katsoessa tuo hotspot häiritsee. Hajavalokeila on tasainen ja sopivan kirkas, vastaa kirkkaudeltaan suunnilleen perus otsalamppua. Valon vihreä sävy hiukan häiritsee, mutta sen kanssa pärjää. Kyllä tuo hintaansa nähden on ihan mieletön lamppu, esim. MTX:n valoja lienee edes turha kytkeä päälle tuon rinnalla :lol:
Mulla kypärävalona MagicShinen 900lm valo, joka on ulkoisesti samannäköinen. Taisi maksaa reilu vuosi sitten HongKongin pojilla jotain 70 eur.
Tämä on todella hyvä endurokäyttöön. Keila on sopiva, eikä häiritsevää kirkasta pistettä tule. Näistä on myöhemmin jalostettu enemmän lumeneita, esim 1400 lm, mutta käsittääkseni niissä on ihan sama teho ja isommat lumenit on tehty vain spottimaisemmalla keilalla. Kirkas spottipiste saattaa sitten häiritä ajossa.
ex. KTM 690 Enduro R, Yamaha YZF 250 Enduro, KTM 400 EXC, Yamaha WR 250 2-t, Yamaha IT 250, KTM 125 GS
Avatar
JUHHisi
Viestit: 1070
Liittynyt: Pe Syys 05, 2008 8:15 pm
Pyörä: XR650R vm.-00 & XR400R vm.-97
Paikkakunta: Häme

Re: Kirkkaat LED-valot, kun tehoa on käytettävissä.

Viesti Kirjoittaja JUHHisi »

Pete K2 kirjoitti:
Mazza kirjoitti: Pitää etsiä jostain laajakulmalinssi tuohon, lähelle katsoessa tuo hotspot häiritsee. Hajavalokeila on tasainen ja sopivan kirkas, vastaa kirkkaudeltaan suunnilleen perus otsalamppua. Valon vihreä sävy hiukan häiritsee, mutta sen kanssa pärjää. Kyllä tuo hintaansa nähden on ihan mieletön lamppu, esim. MTX:n valoja lienee edes turha kytkeä päälle tuon rinnalla :lol:
Mulla kypärävalona MagicShinen 900lm valo, joka on ulkoisesti samannäköinen. Taisi maksaa reilu vuosi sitten HongKongin pojilla jotain 70 eur.
Tämä on todella hyvä endurokäyttöön. Keila on sopiva, eikä häiritsevää kirkasta pistettä tule. Näistä on myöhemmin jalostettu enemmän lumeneita, esim 1400 lm, mutta käsittääkseni niissä on ihan sama teho ja isommat lumenit on tehty vain spottimaisemmalla keilalla. Kirkas spottipiste saattaa sitten häiritä ajossa.
Noissa "900"-lumenin lampuissa taitaa olla LEDinä P7 ja sitten näissä "1200-1400"-lumenin lampuissa on XM-L ledi.

P7 tuottaa yleensä enmpi hajavaloa mitä XM-L.

Jos miettii että kumpikohan versio kiinanpojalta on sattunut tulemaan niin kun katsoo ihan läheltä niin näkee että:

XM-L näyttää tolta:
Kuva

Ja P7 tommoselta ruutuikkunalta.
Kuva
jiitee
Viestit: 419
Liittynyt: Ti Syys 06, 2005 12:41 pm
Pyörä: BMW R 1150 GS KTM 400 LC4 MIL
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Kirkkaat LED-valot, kun tehoa on käytettävissä.

Viesti Kirjoittaja jiitee »

Askartelin omaan kulkupeliin kanssa tuollaiset miniledit ja täytyy kyllä hämmästellä tuota valotehon/näkemisen lisääntymistä. Kysymys:voisikohan tuon varsinaisen päävalonkin, joka ei siis näytä oikein mitään myös korvata sopivalla Led valolla, vai tuleeko joku pykälä vastaa esim. pitkien valojen puuttuminen (joita en kyllä juurikaan tarvi) tai muuta sellaista estettä...
http://www.led-valot.fi/led-tyovalo-min ... -1564.html
Liitteet
miniledit.jpg
BMW=helppo lausua, raskas työntää ja nostaa pystyyn...
KTM=helppo lausua, kevyt työntää ja nostaa pystyyn...
Avatar
JUHHisi
Viestit: 1070
Liittynyt: Pe Syys 05, 2008 8:15 pm
Pyörä: XR650R vm.-00 & XR400R vm.-97
Paikkakunta: Häme

Re: Kirkkaat LED-valot, kun tehoa on käytettävissä.

Viesti Kirjoittaja JUHHisi »

jiitee kirjoitti:Askartelin omaan kulkupeliin kanssa tuollaiset miniledit ja täytyy kyllä hämmästellä tuota valotehon/näkemisen lisääntymistä. Kysymys:voisikohan tuon varsinaisen päävalonkin, joka ei siis näytä oikein mitään myös korvata sopivalla Led valolla, vai tuleeko joku pykälä vastaa esim. pitkien valojen puuttuminen (joita en kyllä juurikaan tarvi) tai muuta sellaista estettä...
http://www.led-valot.fi/led-tyovalo-min ... -1564.html
Noi näyttää samalta mitä ne IKH:n myymät 97€ hintaset CRX-tuikut.

Noista saa tod.näk. poistettua ton "röpelö" lasin linssin välistä niin valokuviokin muuttuu vähän pidemmälle näyttäväks..


...edit:
Perkale, päätin sitten ittekki ostaa tommosen!
Katotaan onko eroa IKH:n 100% kalliimpaan lamppuun! :wink:
jiitee
Viestit: 419
Liittynyt: Ti Syys 06, 2005 12:41 pm
Pyörä: BMW R 1150 GS KTM 400 LC4 MIL
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Kirkkaat LED-valot, kun tehoa on käytettävissä.

Viesti Kirjoittaja jiitee »

Noista saa tod.näk. poistettua ton "röpelö" lasin linssin välistä niin valokuviokin muuttuu vähän pidemmälle näyttäväks..


...edit:
Perkale, päätin sitten ittekki ostaa tommosen!
Katotaan onko eroa IKH:n 100% kalliimpaan lamppuun! :wink:[/quote]

Jep, kerroppa sitten miten toimii. Noi voi myös liittää toisiinsa kyljessä olevan hahlon avulla, jos se on parempi asennustapa...
BMW=helppo lausua, raskas työntää ja nostaa pystyyn...
KTM=helppo lausua, kevyt työntää ja nostaa pystyyn...
Vastaa Viestiin