KTM EXC takaiskarin alapään laakeri

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

S_A
Pyörä: YZ250

KTM EXC takaiskarin alapään laakeri

Viesti Kirjoittaja S_A »

'Uutta' pyörää olen huoltamassa käyttökuntoon ja nyt pitäisi iskarin alapään laakeri vaihtaa.
Vanha väljä ja ruosteinen. Vanhan poisotto oli aika suoraviivainen kun otti puristamalla; oli kyllä niin tiukka että hakkaamalla ei varmaan olisi ihan helpolla lähtenyt...

Mutta itse kysymykseen; mikä laakeri tilalle?

- KTM:n alkuperäinen teflon pinnoitteella jota ei saa rasvailla? )pitääkö tuo oikeasti pitää vaan puhtaana ja kuivana???
- joku tarvike setti?
- jotkut ovat käyttäneet INA:n laakeria GE 16 PW tai vastaavasti GE 16 PB (pronssinen ulkokehä?)
freewind
Pyörä: ktm 250 exc-f

Re: KTM EXC takaiskarin alapään laakeri

Viesti Kirjoittaja freewind »

tuo on niitä ikusuus kysymyksiä rasvaat tai et oli neopen suoja tai ei niin ainakin 3 härän silmää vaihdat jos vähänkään ajat ja peset pyörää kerran vuodessa.(pistet ja pilkut unholassa näin lomalla)
VAK
Pyörä: pyöräkuume on kova

Viesti Kirjoittaja VAK »

parin - kolmen kympin välissä on tuon orkkislaakerisetin hinta. Siinä tulee kaikki tarvittava. Niitä tosiaan sillointällöin menee. Mä oon painanut viilapenkissä vanhan pois. Sopivan kokoisella hylsyllä viilapenkissä painamalla uusi tilalle. Stefan asennuksen kanssa pitää olla aika tarkka, ettei mene lyttyyn. Jollain tasaisella puupalikalla olen laittanut stefat paikoilleen.

S_A
Pyörä: YZ250

Viesti Kirjoittaja S_A »

tänään soitellut / selaillut nettiä seuraavin tuloksin:

KTM orkkis paketti, hintaa 47eur.
INA GE16 PW poistunut valikoimista
INA GE16 PB muutamia löytyy Vuorenmaalta, 25 eur, tämäkin poistunee valikoimista
PROX paketti~38eur
All Balls paketti 44eur
Hirschmann SC16 (voideltava) tahi SCP16 (huoltovapaa) ~17eur
Vastaa Viestiin