Huumorintaju loppuu dr:n kanssa

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

Rässi66
Pyörä: Honda CR250R

Re: Huumorintaju loppuu dr:n kanssa

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Tole kirjoitti:Lähtee lähtee mutta purkautuu liian nopeasti. Voi kun olisi kunnon oskiloskooppi niin näkis kipinän paloajan ja voimakkuuden. :cry:
Mie ihan luulin että sähkö etenee melekeen valon nopeuvella,ei kai se sinne johtoon jää väijymään?

Vääntele tulpanhattu irti, tökkää rautalanka syttöjohtimeen ja vie lähelle konetta.
Sentin päästä pitäs hypätä vielä, siinä mittään oskilloskooppia tarvi sankav*tun aikasten vehkeitten kanssa.
Tole
Pyörä: KTM 640

Viesti Kirjoittaja Tole »

doope kirjoitti:Jos oot puolan vaihtanut onhan piuhat oikein päin. http://advrider.com/forums/showpost.php ... ount=48135
Täytyy kokeilla vielä tuota piuhan kääntöä, vaikka sähkökaavion mukaan vedin johdot väri->väriin. Ainut vaihto ehto on että puolan ensiöpuolen johdoissa on värit väärinpäin laitettu tehtaalla.
pk62
Pyörä: TA -87,XR650L -97-97

Viesti Kirjoittaja pk62 »

Mulla oli kerran tuollainen 650 Dr. Sain sillä aikaiseksi akillesjänteen katkeamisen ja naapurin telaluun murskaksi.Tei kaikki nuo samat kommervenkit kuin sinäkin. Vetämällä sai vaan käyntiin. sammahteli 2000r/min Lopuksin särkyi kietokangen alapään laakeri. Sen korjailin yms...
Ei toiminut sittenkään.( alle 2000r/min muistaakseni syttyennakko 0)
Möin pyörän pois.Seuraava omistaja oli vaihtanut mangneeton ja laturin (laturissa on jännitteen muodostaja cd boxille,oma käämi)Ei tarkkaa tietoa kummassa oli syy.
Sen jälkeen lähti käyntiin kuin Pappa tunturi,ei potkinu takaisin
Siihen sai muuten kahdellaista käämitystä. Sellaista jossa 2 tappinen se cd boxin käämi mutta vain 1 tappisella sitten toimi.
Tole

pk62 kirjoitti:Mulla oli kerran tuollainen 650 Dr. Sain sillä aikaiseksi akillesjänteen katkeamisen ja naapurin telaluun murskaksi.Tei kaikki nuo samat kommervenkit kuin sinäkin. Vetämällä sai vaan käyntiin. sammahteli 2000r/min Lopuksin särkyi kietokangen alapään laakeri. Sen korjailin yms...
Ei toiminut sittenkään.( alle 2000r/min muistaakseni syttyennakko 0)
Möin pyörän pois.Seuraava omistaja oli vaihtanut mangneeton ja laturin (laturissa on jännitteen muodostaja cd boxille,oma käämi)Ei tarkkaa tietoa kummassa oli syy.
Sen jälkeen lähti käyntiin kuin Pappa tunturi,ei potkinu takaisin
Siihen sai muuten kahdellaista käämitystä. Sellaista jossa 2 tappinen se cd boxin käämi mutta vain 1 tappisella sitten toimi.
Just tänään viimeksi sitä rassasin ja tulin siihen tulokseen että sytkäkäämi tai magneetto paskana, ei ole enää muita vaihtoehtoja. Mulla on juurikin tuo 2sytkäkääminen versio ja todennäköisesti joutuu tilaamaan Hessler:ltä staattorin. Ennakko siellä on persiillään kun ampuu imupuolelle aikas rankasti kun on stumppaamassa ja samalla kääntää kaasua. Minä olen tuossa jo isoa rälläkkää ruennu virittelemään, jos ei rupea pelaamaan niin vedän pyörän kilon palasiksi ja teen siitä nykytaidetta.
pk62

No kyllä luulen että alkaa pelittään pelkästään sen käämityksen vaihdolla.Kaverilla oli myös sama onkelma Tohtorissa. Siinä oli sellainen yks tappinen versio ja se käämittiin uusiksi vaan niin alkoi pelittäään. Aika simppeli homma käämijälle.
Mulla teki pahimmillaan sellaisen taikatempun että käänti jopa pyörimis suunnan kun alle 2000r/min kieroksia.
Potkimalla ei kannattanut yrittääkään käyntiin.
Tole

Nyt toimii Dr niin kuin pitääkin. Revittää, keulii ja pitkää sladia menee nyt staattorin vaihdon jälkeen.
pk62

Lopussaha se seisoon kun aikansa yrittää. Oliko se 2 tappinen vai 1 tappinen se uusi käämi?
Tole

1 tappinen oli tämä staattori jonka vaihdoin, entinen oli se 2 tappinen versio. Pienestä se on kiinni aina tuo pyörän toiminta.
Huomasin tuossa että käynnistinpoljinkin oli murtunut siinä rytäkässä kun tuli takapotku jonka seurauksena poljin meni kytkinkopasta läpi.
Tole

No sen pituinen se oli tämän staattorin elämä. :evil: Kokonaiset 3päivää kerkes ajamaan ja sytkäkäämi meni mykäks ja 1,5km pyörän työntöä töihin aamuyöstä. Nyt lähtee tilaus ignitech:lle ja loppuu tämä sytkän vittuilu minulle.
ptr
Pyörä: 701

Viesti Kirjoittaja ptr »

tere

minulle kerrotun mukaan se 2 tappinen sytkäkäämi ei ole orggis. omassa oli 1 tappinen.
lienee enklannista, linkkikin on on täällä jossain.

edelleen kerrotun mukaisti ainakin niissä ensimmäisissä enklannin ihmeissä oli vikaa, eli ei toiminut edes uutena.

kuten edellä kaima kertoi ei uudelleen käämitys ole ihmeellinen temppu - kannattaa tehdä ajoissa. :shock:

terv
ptr
Vastaa Viestiin