AT:n nokkien vaihto?
Valvoja: Moderaattorit
- a-twin90
- Pyörä: Yamaha YZ250F
AT:n nokkien vaihto?
1990 mallinen XRV 750, alunperin Saksasta tuotu vaikuttaisi kuristetulta.. Ottaa hitaasti vajaa 140 km/h n.6000 rpm ja siihen jää. Katsoin kurkut läpi, olivat normaalit n.36mm. Vaikuttaisi siis nokka-akselien vaihdolta tuon sivun perusteella http://www.atic.org/faq/reduction.html
Kysymyksiä:
- onko kukaan vaihtanut itse nokkia?
- onko kukaan vaihdattanut liikkeessä, jos niin miten arvokasta?
- löytyykö vakiota kireämpiä nokkia?
- onko kukaan vaihtanut itse nokkia?
- onko kukaan vaihdattanut liikkeessä, jos niin miten arvokasta?
- löytyykö vakiota kireämpiä nokkia?
Eikös tuossa ole pakoputkessa tukkoja laiteltu?
Mulla saksasta alunperin tuotu transalp joka ottaa kyllä sen 168.9 nopeutta sigmalla ja kierrokset tuolla 8500.
Mulla saksasta alunperin tuotu transalp joka ottaa kyllä sen 168.9 nopeutta sigmalla ja kierrokset tuolla 8500.
Viimeksi muokannut petrif_74, Ma Kesä 19, 2006 11:55 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onko paljo ajettu? Ookko kurkannu että kaasarit on puhtaat ja kalvot ehjät? Mitä vielä.
Mulla jäi kerran toisen kaasuttimen avaamisen jälkeen toisen kaasarin kalvo jotenki pois paikaltaan ja vissiin sitä myöten sitte luisti ei noussu kunnolla ja seuraus oli jotakuinkin vastaavaa. Oli ihan hengetön vehe sillon.
Oudolta tuntuu että siihen ois vaihdettu nokkia. Joskus oon kuullu että V-Max ois kuristettu noin, mutta siinähän on vähä enemmän kuristettavaa.
Mulla jäi kerran toisen kaasuttimen avaamisen jälkeen toisen kaasarin kalvo jotenki pois paikaltaan ja vissiin sitä myöten sitte luisti ei noussu kunnolla ja seuraus oli jotakuinkin vastaavaa. Oli ihan hengetön vehe sillon.
Oudolta tuntuu että siihen ois vaihdettu nokkia. Joskus oon kuullu että V-Max ois kuristettu noin, mutta siinähän on vähä enemmän kuristettavaa.
- a-twin90
56000km ajettu. En ole kaasareita avannut, mutta hyvin tuntuu käyvän. Löysin tuolta varaosahausta noita erilaisia sarjanumeroita ja rekisteriote täsmää juuri tuohon versioon G/50P, joka vaikuttaisi atic:n sivuilla mainitulta 50hp kuristusmallilta.Peltsi kirjoitti:Onko paljo ajettu? Ookko kurkannu että kaasarit on puhtaat ja kalvot ehjät? Mitä vielä.
http://www.cmsnl.com/xrv750l-africa-twi ... model7031/
Niin ei ollu mullakaan mitään käyntihäiriöitä. Ei vaan jaksanu vetää kunnolla. Pikkukaasulla toimi ihan normaalisti. Sittekö alko vedättään ei jaksanu oikein ottaa yli 5000.
Kyllä tosiaan sun näyttää olevan saksan mallia. Tuosa Haynesin manuskahankihan on nuo mallimerkinnät. Eipä vain taida siinäkään olla sanottu että misä ne on.
Kyllä tosiaan sun näyttää olevan saksan mallia. Tuosa Haynesin manuskahankihan on nuo mallimerkinnät. Eipä vain taida siinäkään olla sanottu että misä ne on.
Mun käsittääkseni kuristukset on tehty kaasarin kurkkuja kuristamalla, saksalaisesta rekisteriotteesta näkyy jos kursitukset on laillisesti poistettu jo saksanmaalla. Vaikka pyörä olisi kuristettukin niin kyllä sen pitäisi kulkea huomattavasti enempi kuin 140 ja kiertää yli 6000 eli jotain on vialla. Kantsis varmaan avata nuo kaasarien yläkannet ja tsekata kalvojen kunto ja luistien liikkuvuus. Jos kalvot tai edes toisen kaasarin kalvo falskaa niin luistit/luisti ei aukea kunnolla ja lopputulos on mitä kuvasit. Btw, taannoin vanhassa 900 saabissa on samanlainen juuttuvakurkkuinen kaasarizydeemi (1 kurkkuinen) ja kun siitä meni kalvo risaksi niin eipä kulkenut kaasu pohjassa kuin 60 kmh 
- a-twin90
Aukaisin toisen kaasarin kannen. Kalvo näytti silmämääräisesti olevan ehjä. Toista en alkanut availemaan. Hieman jähmeästi tuntui luistit kuitenkin liikkuvan. Tilasin uudet "arvokkaat" kalvot luisteineen sekä dynojetin sarjan. Uusi K&N on jo paikalla. Sarjanumeron perusteella tulostettujen kuvien mukaan nokka-akselit ovat samat kuristamattoman version kanssa ja vain kurkut ovat erilaiset. Kurkut kuitenkin olivat mitoiltaan oikeat, eli vaikuttavat jo vaihdetuilta. Toivottavasti kadonneet hevoset nyt löytyvät sitten kaasarien laittamisella (jonka jätän ammattilaisille).
Omaan Hondaani iski tänään vastaava tauti. Noin 300 kilsan ajon jälkeen tehot hävisivät. Twini käynnistyy normaalisti ja käy tyhjäkäyntiä kunnolla. Paikoillaan ollessa kierrokset saa nostettua punarajalle asti. Mutta ajossa kone ei jaksa kiertää millään vaihteella. Normaalisti motskari kiihtyy suurimmalla vaihteella kahvaa kääntämällä nopeasti noin 160km/h mittarinopeuteen. Nyt nopeutta saa kelattua juuri ja juuri 140km/h. Jos kaasun vääntää ajossa kokonaan auki, kone hyytyy.
Aluksi ajattelin ongelman johtuvan kosteudesta, mutta ainakaan tenttu ei auttanut asiaa. Seuraavaksi täytyy kurkistaa, mitä kaasareille kuuluu.
Aluksi ajattelin ongelman johtuvan kosteudesta, mutta ainakaan tenttu ei auttanut asiaa. Seuraavaksi täytyy kurkistaa, mitä kaasareille kuuluu.
Purin jo eilen illalla tankin yms. moottorin ympäriltä, että pääsin kaasareihin käsiksi. Tänään homma jatkui. Kaasareissa oli sen verran bensaa, että sain käytettyä Hondaa paikoillaan. Kaasutellessa oikean kaasarin luisti liikkui, mutta vasen ei hievahtanut mihinkään. Vasemman kaasarin kannen ruuvit olivat jo sen verran huonossa hapessa, että jouduin ottamaan avuksi taltan ja vasaran. Väkivaltaa käyttäen sain kannen auki ja otin kalvo/luistipaketin irti. Ja venttihän siinä kalvossa oli.
Ei kuitenkaan kiinnostanut laittaa heti tilaukseen kallista korjaussarjaa. Laatikosta löytyi neula, lankaa ja pikaliiman jämät. Parsin ensin reikää kokoon langalla. Tästä näytti olevan ehkä enemmän haittaa kuin hyötyä, koska reunat vähän repeilivät. Lopuksi laitoin kalvoon reilulla kädellä pikaliimaa.
Lopputulos ei ole nätti, mutta reikä on aika hyvin ummessa. Ja kalvoa käsin venyttelemällä paikka jopa pysyi kasassa. Suurin kiitos täytyy antaa pikaliimalle. Ei muuta kuin sadekuurojen välissä taas pihalle ja kaasari kasaan. Koekäyttö jo kertoi, että nyt myös vasemman kaasarin luisti seuraa mukana. Pistin penkin, tankin ja takakatteet paikoilleen ja lähdin 30 kilsan koeajolenkille kaatosateessa. Motskari toimi kuten ennenkin eli kaikki konit ovat taas tallissa. Honda vastaa kaasuun hyvin ja huippunopeus on mitä pitääkin.
Halpa fiksaus, mutta kestävyydestä ei ole takeita. Onneksi yhdellä kaasarillakin selviää reissusta kotiin asti. Seuraavaksi ainakin tietää mistä etsiä syyllistä, kun vika uusiutuu.
Kuvia fiksauksesta: http://kotinetti.suomi.net/tuomas.nissi ... ml#Huollot
Ei kuitenkaan kiinnostanut laittaa heti tilaukseen kallista korjaussarjaa. Laatikosta löytyi neula, lankaa ja pikaliiman jämät. Parsin ensin reikää kokoon langalla. Tästä näytti olevan ehkä enemmän haittaa kuin hyötyä, koska reunat vähän repeilivät. Lopuksi laitoin kalvoon reilulla kädellä pikaliimaa.
Lopputulos ei ole nätti, mutta reikä on aika hyvin ummessa. Ja kalvoa käsin venyttelemällä paikka jopa pysyi kasassa. Suurin kiitos täytyy antaa pikaliimalle. Ei muuta kuin sadekuurojen välissä taas pihalle ja kaasari kasaan. Koekäyttö jo kertoi, että nyt myös vasemman kaasarin luisti seuraa mukana. Pistin penkin, tankin ja takakatteet paikoilleen ja lähdin 30 kilsan koeajolenkille kaatosateessa. Motskari toimi kuten ennenkin eli kaikki konit ovat taas tallissa. Honda vastaa kaasuun hyvin ja huippunopeus on mitä pitääkin.
Halpa fiksaus, mutta kestävyydestä ei ole takeita. Onneksi yhdellä kaasarillakin selviää reissusta kotiin asti. Seuraavaksi ainakin tietää mistä etsiä syyllistä, kun vika uusiutuu.
Kuvia fiksauksesta: http://kotinetti.suomi.net/tuomas.nissi ... ml#Huollot