Toni.H kirjoitti:...valojen konkka meni myös sillon rikki kun lopetti käymisen.
Siinä oli joku 15.000mf kondensaattori kiinni kun vakio taitaa olla 10.000mf,
nyt vakio paikoillaan.
sytytyspuolihan on aika yksinkertainen ja omanaan sähköissä, mutta voisko
esim. jänniteensäädin vaikuttaa jollain mystisellä tavalla virranmäärään??.
Niin onkohan siitä kytkentäkaaviota vai onko se itse tehty
akuttomaksi? Jos katsoo esim.
pikkuadven Kokusan-koneistoa,
niin on melko monimutkaisesti magneeton käämit ja CDI:n
virransyöttö naimisissa keskenään. Ja tietenkin täytyy ollakin,
jos meinataan pitää käämien määrä pienenä ja poljinkäynnistys
ilman akkuakin voimissaan.
Voisi kuvitella, että tuohon konkan menetykseen se käynnisty-
mättömyyskin liittyy. Uteliaisuuttani kyselen, että miten huomasit
kondensaattorin viallisuuden, oliko se oikosulussa? Onkohan magneeton,
säätimen ja CDI:n välinen kaapelointi ja liittimet ok? Tuo Timo Tasa-
kaasun ehdottama erotettu CDI-testi on varmaan paikallaan, ettei
synny lisävahinkoa ennenkuin vikapaikka kirkastuu.
Ja sen pick-up-kelan kiinnitys tulee myös mieleen, jos se on päässyt
tärisemään liian kauas sikäli kun sillä säätö on, niin lukupulssista
tulee matala ja leveä. Silloin myös ajoitus siirtyy, kun CDI lukee pulssin
reunasta kampiakselin asentoa. Kävikö se hyvin ennen kahvittelua?