Ktm smc 660 "692" käyntiongelma!!

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

Toni.H
Viestit: 23
Liittynyt: To Syys 23, 2010 8:19 am
Pyörä: F-T
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ktm smc 660 "692" käyntiongelma!!

Viesti Kirjoittaja Toni.H »

Jarno kirjoitti:Eikös tuo manuaali puolipuristin raota pakovenoja...

Onko mitenkään mahdollista että venttiilinvälykset olisi säädetty väärän tahdin yläkuolokohdassa?
Mikä ei kyllä selittäisi tuota kesken matkan hyytymistä...

Lähtisiköhän tuo testimielessä käyntiin jonkin muunkin LC4 mallin CDI-boxilla, erilliseltä akulta syöttö boxille?
Jäisi pyörän omasta sytkästä vain anturi ja puola käyttöön.

joo siis pakovenoja!! kirjotus-kärpänen edellisessä viestissä. (korjattu)
miks ei??
Avatar
Timo Tasakaasu
Viestit: 918
Liittynyt: To Loka 21, 2004 9:13 am
Pyörä: 1190Adv, 660SMC
Paikkakunta: Somero

Re: Ktm smc 660 "692" käyntiongelma!!

Viesti Kirjoittaja Timo Tasakaasu »

Jarno kirjoitti:Lähtisiköhän tuo testimielessä käyntiin jonkin muunkin LC4 mallin CDI-boxilla, erilliseltä akulta syöttö boxille?
Jäisi pyörän omasta sytkästä vain anturi ja puola käyttöön.
Ei kai nämä isolohkot nyt niin harvinaisia ole ettei Helsingistäkin joltakin löytyisi. Ennemmin kokeilisin tuolla ehkä rikkinäisellä boxilla sitä jotain toista, taatusti toimivaa, pyörää käyntiin. Jos isolta kirkolta tännepäin on asiaa, niin purkki mukaan ja kokeillaan mun pyörässä.
Ketjuöljyn tärkein tehtävä ei ole takavanteen puhtaanapito
Avatar
matti
Viestit: 448
Liittynyt: Su Touko 29, 2005 2:40 pm
Pyörä: KTM ADV640
Paikkakunta: Kello & Kerava

Re: Ktm smc 660 "692" käyntiongelma!!

Viesti Kirjoittaja matti »

Toni.H kirjoitti:...valojen konkka meni myös sillon rikki kun lopetti käymisen.
Siinä oli joku 15.000mf kondensaattori kiinni kun vakio taitaa olla 10.000mf,
nyt vakio paikoillaan.
sytytyspuolihan on aika yksinkertainen ja omanaan sähköissä, mutta voisko
esim. jänniteensäädin vaikuttaa jollain mystisellä tavalla virranmäärään??.
Niin onkohan siitä kytkentäkaaviota vai onko se itse tehty
akuttomaksi? Jos katsoo esim. pikkuadven Kokusan-koneistoa,
niin on melko monimutkaisesti magneeton käämit ja CDI:n
virransyöttö naimisissa keskenään. Ja tietenkin täytyy ollakin,
jos meinataan pitää käämien määrä pienenä ja poljinkäynnistys
ilman akkuakin voimissaan.

Voisi kuvitella, että tuohon konkan menetykseen se käynnisty-
mättömyyskin liittyy. Uteliaisuuttani kyselen, että miten huomasit
kondensaattorin viallisuuden, oliko se oikosulussa? Onkohan magneeton,
säätimen ja CDI:n välinen kaapelointi ja liittimet ok? Tuo Timo Tasa-
kaasun ehdottama erotettu CDI-testi on varmaan paikallaan, ettei
synny lisävahinkoa ennenkuin vikapaikka kirkastuu.

Ja sen pick-up-kelan kiinnitys tulee myös mieleen, jos se on päässyt
tärisemään liian kauas sikäli kun sillä säätö on, niin lukupulssista
tulee matala ja leveä. Silloin myös ajoitus siirtyy, kun CDI lukee pulssin
reunasta kampiakselin asentoa. Kävikö se hyvin ennen kahvittelua?
- matti
----------------------------
"Tietä käyden tien on vanki, vapaa on vain umpihanki"
Aaro Hellaakoski (1893-1952, alunperin oululainen runoilija, maantieteilijä)
Avatar
Timo Tasakaasu
Viestit: 918
Liittynyt: To Loka 21, 2004 9:13 am
Pyörä: 1190Adv, 660SMC
Paikkakunta: Somero

Re: Ktm smc 660 "692" käyntiongelma!!

Viesti Kirjoittaja Timo Tasakaasu »

matti kirjoitti:[q
Niin onkohan siitä kytkentäkaaviota vai onko se itse tehty
akuttomaksi?
660SMC on tehtaalta lähtien akuton.
Ketjuöljyn tärkein tehtävä ei ole takavanteen puhtaanapito
Toni.H
Viestit: 23
Liittynyt: To Syys 23, 2010 8:19 am
Pyörä: F-T
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ktm smc 660 "692" käyntiongelma!!

Viesti Kirjoittaja Toni.H »

Huomasin konkan menehtyneen koska valot päällä polkiessa,
Polttimet etuvalossa ei antanut minkään valtakunnan merkkejä! Nyt uudella tuikut syttyy polkiessa!
Niinkuin kirjotin jo aikasemmin että staattori on uusi (ajamaton) ja tämähän on se kyseinen malli jossa tulee pick-up mukana. Kirjoitin myös että vauhtipyörän ja pick-Upin rako on ohjearvoissa. Kiitos kumminkin kaikille jotka ovat jaksaneet kirjoitella ja tarjonneet apua, hyviä ehdotuksia otetaan mielellään vastaan! Ps. Pyörä toimi siis ennen pysähtymistä täydellisesti, se hieman kummastuttaakin!
Avatar
matti
Viestit: 448
Liittynyt: Su Touko 29, 2005 2:40 pm
Pyörä: KTM ADV640
Paikkakunta: Kello & Kerava

Re: Ktm smc 660 "692" käyntiongelma!!

Viesti Kirjoittaja matti »

Toni.H kirjoitti:...konkkahan estää tässä pelkästään valoille syntyviä jännitepiikkejä...
Sri, tuli hieman hatarasti luettua noita aiempia viestejä.
Niin kyllä se kipinäenergiakin pääasiassa siitä konkasta kyllä
otetaan, kun siihen tarvitaan nopea piikki, jota ei magneeton
kelalta saa. Onkohan se viallisen tilalle panemasi sitten uusi
vai evp-malli ja mitoissaan, jos kerran vikaantuminen on
kapasitanssin menetystä. Johtuu ehkä sisäisistä oikosuluista
ja/tai tärinästä ja/tai vuotamisesta aiheutuvasta kuivumisesta.
Kun tunnut uskovan ajoituksen olevan kohdallaan, niin silloin
matalaenergiaisen kipinän selittäisi kyllä huono kondensaattori
tai huono kontakti sen johdotuksessa, mutta valojen näkyminen
kyllä osoittaa, että kondensaattori on vireessä.
Ehkä se on sitten se CDI tai jotain aivan muuta...
- matti
----------------------------
"Tietä käyden tien on vanki, vapaa on vain umpihanki"
Aaro Hellaakoski (1893-1952, alunperin oululainen runoilija, maantieteilijä)
Jarno
Viestit: 2624
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:39 pm
Pyörä: KTM 640 Adv R
Paikkakunta: Piikkiö
Viesti:

Re: Ktm smc 660 "692" käyntiongelma!!

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Sähkökuvan perusteella kyllä näyttäisi ettei tuossa ole konkka tekemisissä sytkän kanssa.

Eipä ex-hondassakaan mitään konkkaa ollut, yksi johto staattorilta syttyboxiin (käämin toinen pää rungossa) ja pulssianturi kampiakselin päässä.
Toni.H
Viestit: 23
Liittynyt: To Syys 23, 2010 8:19 am
Pyörä: F-T
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ktm smc 660 "692" käyntiongelma!!

Viesti Kirjoittaja Toni.H »

Mittasin aamulla liittimet enkä saanut mitään tulosta cdi:stä! Käväisin just racing bikessä eikä kukaan tiennyt sielläkään pitäisikö liittimistä edes saada jotain arvoja. Uus boksi maksaa ~300€, joten olisin kiitollinen jos joku samanlaisen pyörän omistaja viitsisi mitata liittimet ja kertoa tuleeko yleismittariin mitään ohmi määriä.
Toni.H
Viestit: 23
Liittynyt: To Syys 23, 2010 8:19 am
Pyörä: F-T
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ktm smc 660 "692" käyntiongelma!!

Viesti Kirjoittaja Toni.H »

Timo Tasakaasu kirjoitti:
Jarno kirjoitti:Lähtisiköhän tuo testimielessä käyntiin jonkin muunkin LC4 mallin CDI-boxilla, erilliseltä akulta syöttö boxille?
Jäisi pyörän omasta sytkästä vain anturi ja puola käyttöön.
Ei kai nämä isolohkot nyt niin harvinaisia ole ettei Helsingistäkin joltakin löytyisi. Ennemmin kokeilisin tuolla ehkä rikkinäisellä boxilla sitä jotain toista, taatusti toimivaa, pyörää käyntiin. Jos isolta kirkolta tännepäin on asiaa, niin purkki mukaan ja kokeillaan mun pyörässä.
Laitoin sulle viestiä siitä boxin testauksesta!
Avatar
Timo Tasakaasu
Viestit: 918
Liittynyt: To Loka 21, 2004 9:13 am
Pyörä: 1190Adv, 660SMC
Paikkakunta: Somero

Re: Ktm smc 660 "692" käyntiongelma!!

Viesti Kirjoittaja Timo Tasakaasu »

Toni.H kirjoitti:
Timo Tasakaasu kirjoitti:
Jarno kirjoitti:Lähtisiköhän tuo testimielessä käyntiin jonkin muunkin LC4 mallin CDI-boxilla, erilliseltä akulta syöttö boxille?
Jäisi pyörän omasta sytkästä vain anturi ja puola käyttöön.
Ei kai nämä isolohkot nyt niin harvinaisia ole ettei Helsingistäkin joltakin löytyisi. Ennemmin kokeilisin tuolla ehkä rikkinäisellä boxilla sitä jotain toista, taatusti toimivaa, pyörää käyntiin. Jos isolta kirkolta tännepäin on asiaa, niin purkki mukaan ja kokeillaan mun pyörässä.
Laitoin sulle viestiä siitä boxin testauksesta!
OK. Vastattu on.
Ketjuöljyn tärkein tehtävä ei ole takavanteen puhtaanapito
Toni.H
Viestit: 23
Liittynyt: To Syys 23, 2010 8:19 am
Pyörä: F-T
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ktm smc 660 "692" käyntiongelma!!

Viesti Kirjoittaja Toni.H »

Ei kai nämä isolohkot nyt niin harvinaisia ole ettei Helsingistäkin joltakin löytyisi. Ennemmin kokeilisin tuolla ehkä rikkinäisellä boxilla sitä jotain toista, taatusti toimivaa, pyörää käyntiin. Jos isolta kirkolta tännepäin on asiaa, niin purkki mukaan ja kokeillaan mun pyörässä.[/quote]
Laitoin sulle viestiä siitä boxin testauksesta![/quote]

ISO kiitos vaan Timpalle boxin testauksesta!
eli vika ei ollu tossa cdi:ssä, iloisesti pörähti toinen smc käyntiin.
kuinkahan nuuka toi on autodecon täydellisestä toiminnasta??
Timpan pyörässä naksahdus oli aivan erinlainen kun omassa.
tänään pitäis kiskasta omasta pyörästä nokka pöydälle ja tarkistaa se tappi.
huomasin muuten kun purin ton vent.kannen pöydälle niin kaksi säätöruuvia klappas oikein kunnolla,(siis se pääty) yks myös jumittui pyörittäessä vinoon! niissähän pitääkin olla pientä liikehdintää, mut noi tuntu siltä et olis kohta sanonu sopimuksensa irti!!
huom huom siis.. tarkistakaa huolella noi ruuvit jos asiaa kannen alle!!
enkä muuten olis niitä huomannut jos en olisi ottanut niistä kunnolla kiinni.
noh. vian etsintä jatkuu..
Toni.H
Viestit: 23
Liittynyt: To Syys 23, 2010 8:19 am
Pyörä: F-T
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ktm smc 660 "692" käyntiongelma!!

Viesti Kirjoittaja Toni.H »

Viittiskö joku mitata smc:stä puristuspaineen? Auttaisi jos olis edes suuntaa antavaa tietoa bar määrästä! Loppuviikolla pitäis mitata toi oma vekotin.
Avatar
Juhana
Viestit: 2263
Liittynyt: Ke Loka 04, 2006 1:56 pm
Pyörä: Yamaha XTZ-900,DR-350
Paikkakunta: Eura,Loei

Re: Ktm smc 660 "692" käyntiongelma!!

Viesti Kirjoittaja Juhana »

Mutulla ainakin yli 10 bar.jammussa 450cc /syl mulla 14 bar @400 rpm(startti) kaasu auki!

kun imu venttiili kantoi,paine vain 7 bar,ei jaksanut käydä tyhjäkäyntiä,ja paukkui alle 1000 rpm,yks pyttynen ei varmaan jaksais käydä,jos vena auki?
Toni.H
Viestit: 23
Liittynyt: To Syys 23, 2010 8:19 am
Pyörä: F-T
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ktm smc 660 "692" käyntiongelma!!

Viesti Kirjoittaja Toni.H »

No niin nyt on saatu toimiva mittari lainaks ja anto vain 3.5-4.0bar.
Ei ihme jos ei starttaa!
Tänään ehdin purkaa jo sen verran et kansi on pöydällä,ventiileistä ei löytynyt fibaa.
Männässä on "kierreväljystä" noin 1mm suuntaansa, ei sais löytyä tohon suuntaan mitään väljyksiä, mitähän uskaltais odottaa?? No pytty pois ni selviää! Prkl!!!
Toni.H
Viestit: 23
Liittynyt: To Syys 23, 2010 8:19 am
Pyörä: F-T
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ktm smc 660 "692" käyntiongelma!!

Viesti Kirjoittaja Toni.H »

Toni.H kirjoitti:No niin nyt on saatu toimiva mittari lainaks ja anto vain 3.5-4.0bar.
Ei ihme jos ei starttaa!
Tänään ehdin purkaa jo sen verran et kansi on pöydällä,ventiileistä ei löytynyt fibaa.
Männässä on "kierreväljystä" noin 1mm suuntaansa, ei sais löytyä tohon suuntaan mitään väljyksiä, mitähän uskaltais odottaa?? No pytty pois ni selviää! Prkl!!!
Pytty irti! Kiertokanges n:1-1.5mm heittoo sivuttais-suunnassa, ei kai sit muuta ku kone 2 osaa.. Viddu! Oliskohan jollain unohtunu viime rempas ne simmit mitkä tulee laakerin reunoille vaikka tallin pöydälle? Heh heh.. Paljonkohan kustantaa laakeri yms.. Ei löytyny ktm hinnastoista!
Vastaa Viestiin