Eli auttakee tyhmää ja sanokaa miten sen saa yhtä nätisti takaisin kuin mitä se lähti irtikin? Eli pitääkö sitä puristaa vaan niin että se menee kohdilleen vai onko siihen olemassa joku muukin keino. Pitääkö se venttiili aukaista ja puristaa kasaan ja lyödä kiinni vai tuleeko sieltä venttiilistä sitte muutakin pihalle vai täh?
Dr 650 -93 takaiskarin paikalleenlaitto
Valvoja: Moderaattorit
Dr 650 -93 takaiskarin paikalleenlaitto
Tulipa purettua ensimmäistä kertaa tohtorin takapäätä ja samalla vaihettua takaswingiin laakerit ja vähän putsailtua paikkoja. Takaiskari oli samalla irti ja nyt tuli ongelmia sen takasin laittamisessa eli ilmeisesti se iskari irrallaan on levinnyt täyteen pituuteensa ja nyt se ei vaan meinaa mennä niin että koiranluun reiät ja muut alapään reiät sattuis kohilleen ja että takapää ois ees jossain määrin järkevässä asennossa.
Eli auttakee tyhmää ja sanokaa miten sen saa yhtä nätisti takaisin kuin mitä se lähti irtikin? Eli pitääkö sitä puristaa vaan niin että se menee kohdilleen vai onko siihen olemassa joku muukin keino. Pitääkö se venttiili aukaista ja puristaa kasaan ja lyödä kiinni vai tuleeko sieltä venttiilistä sitte muutakin pihalle vai täh?
Niin ja alkuperäinen iskari siis kyseessä...
-
Tikkaoja
- Pyörä: Canyon ja Cube
Re: Dr 650 -93 takaiskarin paikalleenlaitto
Tohtorin linkustoa tarkemmin tuntematta kuullostaa kuitenkin siltä, että joku osa linkuista ei nyt ole oikealla paikallaan tai oikein päin. Takaiskari venyy kyllä täyteen pituuteensa heti kun takarengas irtoaa maasta. Iskari on ainoa elementti joka ulosjoustoa rajoittaa (ennen linkuston osien mekaanisia törmäilyjä).
Jos iskarissa olevaa venttiiliä menet avaamaan, niin sieltä sihahtaa säiloön typet pois eikä se vaikuta pituuteen mitenkään, ainoastaan vaimennukset heikkenevät.
Tarkastelisin ensimmäisenä sitä "kolmen laakerin palaa" johon iskari, haarukka ja koiranluut tulevat kiinni. Onhan se oikeinpäin?
-petteri
Jos iskarissa olevaa venttiiliä menet avaamaan, niin sieltä sihahtaa säiloön typet pois eikä se vaikuta pituuteen mitenkään, ainoastaan vaimennukset heikkenevät.
Tarkastelisin ensimmäisenä sitä "kolmen laakerin palaa" johon iskari, haarukka ja koiranluut tulevat kiinni. Onhan se oikeinpäin?
-petteri
Tuossa liitteenä kuva miten linkun osat pitää olla.
Itse olen tehnyt seuraavasti; takaiskarin yläpää kiinni. Linkuston, svingin ja iskarin yhdistäminen, jonka jälkeen
svingi runkoon.
canam
Itse olen tehnyt seuraavasti; takaiskarin yläpää kiinni. Linkuston, svingin ja iskarin yhdistäminen, jonka jälkeen
svingi runkoon.
canam
Juu kyseessä oli väärä hälytys, oli nimittäin kaikki linkut ja muut ihan oikein päin.
Se takahaarukan asento vaan näytti jotenki omituiselta kun olin laskenut pyörän matalempien pukkien päälle ja kun sitä sivusta katteli eli nou hätä...
Se takahaarukan asento vaan näytti jotenki omituiselta kun olin laskenut pyörän matalempien pukkien päälle ja kun sitä sivusta katteli eli nou hätä...