KTM advin renkaista.
Valvoja: Moderaattorit
KTM advin renkaista.
Nyt olis tarkoituksena hankkia ja laittaa orkkistakavanteelle 140 leveä rengas. Onko kokemuksia saako päälle ja toimiiko? Vai pitäisikö vain pysyä tuossa vakio koossa. Talviajossa vois olla parempi tuo kapeampi ja jatkossakin olis huokeamman hintaisia nuo 140:set Toiset vanteet kun tuntuu olevan niin pirun kalliita.
Re: KTM advin renkaista.
Onhan noissa näkynyt 140:siä. Näky ne ainakin URAA:lla päällä pysyvän, eli kyllä se varmaan ihan toimiva ratkaisu on. Erikoisen näköinen se kyllä leväällä vanteella on
.
Sami
-
Tase
- Viestit: 2629
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 6:28 pm
- Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
- Paikkakunta: Oulu
Re: KTM advin renkaista.
950:ssä on takavanne 4.0 tuumaa leveä kun 990:ssä se on 4.25. Kyllä niitä 140/80-18 renkaita ihan yleisesti molemmissa käytetään, ja 130/100-18 piikkirengas Kingsiäkin.
Re: KTM advin renkaista.
Kokeiltu on.
Plussaa: Kiihdytyspito pehmeällä ihan omaa luokkaansa. Muut jää joka startissa.
Miinusta: Teknisemmässä ajossa linjojen "pyöreys" katoaa.
Vanteen syrjästä lentää lastu, se törröttää liikaa ulkona.
Plussaa: Kiihdytyspito pehmeällä ihan omaa luokkaansa. Muut jää joka startissa.
Miinusta: Teknisemmässä ajossa linjojen "pyöreys" katoaa.
Vanteen syrjästä lentää lastu, se törröttää liikaa ulkona.
Re: KTM advin renkaista.
Ok, kiitoksia tiedoista. taidanpa kokeilla tuota 140 leveää. Onko tiedossa mitä muita vanteita näissä käytetään esim excel ja mitä kokoja?
-
Tikkaoja
- Viestit: 772
- Liittynyt: Ma Loka 04, 2004 3:06 pm
- Pyörä: Canyon ja Cube
- Paikkakunta: Rajamäki
Re: KTM advin renkaista.
Mullakin on kapeammat vannekehät haaveissa. Viimeistään varmaan sitten kun noi Behrit saa kunnolla siipeensä. Etusessa on jo yksi kolhu.
Superissa on käsittääkseni 2.5 tuumaa leveä takavanne ja etunen on ilmeisesti 1.9 tuumaa. Tollaset varmaan tulee ite ainakin laitettua jossain vaiheesa. Vannemerkkeinä toimivat vaihtoehdot taitavat olla Excel ja DID. Symotic ainakin tekee hommaa ja miksei muutkin kurapyörähuollot jotka pinnavanteiden päälle ymmärtävät.
-petteri
Superissa on käsittääkseni 2.5 tuumaa leveä takavanne ja etunen on ilmeisesti 1.9 tuumaa. Tollaset varmaan tulee ite ainakin laitettua jossain vaiheesa. Vannemerkkeinä toimivat vaihtoehdot taitavat olla Excel ja DID. Symotic ainakin tekee hommaa ja miksei muutkin kurapyörähuollot jotka pinnavanteiden päälle ymmärtävät.
-petteri
-
Tase
- Viestit: 2629
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 6:28 pm
- Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
- Paikkakunta: Oulu
Re: KTM advin renkaista.
Superin etuvanne on 1.85.Tikkaoja kirjoitti:Mullakin on kapeammat vannekehät haaveissa. Viimeistään varmaan sitten kun noi Behrit saa kunnolla siipeensä. Etusessa on jo yksi kolhu.
Superissa on käsittääkseni 2.5 tuumaa leveä takavanne ja etunen on ilmeisesti 1.9 tuumaa. Tollaset varmaan tulee ite ainakin laitettua jossain vaiheesa. Vannemerkkeinä toimivat vaihtoehdot taitavat olla Excel ja DID. Symotic ainakin tekee hommaa ja miksei muutkin kurapyörähuollot jotka pinnavanteiden päälle ymmärtävät.
-petteri
Minulla on seuraava käsitys tästä vannekehien vaihtohommasta:
Jos Adventureen haluaa laittaa Excelin vannekehät, joutuu vaihtamaan myös pinnat (fakta). Sen sijaan SE:n D.I.D Dirtstar -vannekehät sopivat suoraan alkuperäisten Adventuren pinnojen kanssa (käsitys). Näin ollen edullisin ratkaisu olisi ostaa D.I.D-vannekehät ja pinnata vanteet itse.
Onko jollain tarkempaa tietoa D.I.D-vannekehien sopivuudesta alkuperäisten pinnojen kanssa?
EDIT:
Etuvanteessa on sekä SE:ssä että 950 Adventuressa pinnat samalla varaosanumerolla, lupaa hyvää yhteensopivuudelle. Takavanteessa on pinnoissa eri varaosanumerot ja toisen puolen pinnoissa 2 mm pituusero. Ei välttämättä ole kaukana niidenkään yhteensopivuus... Kuka ryhtyy koekaniiniksi ja kokeilee käytännössä?
Superin etu- ja takavannekehät maksavat noin 230 euroa kpl, ei ihan halvimmasta päästä ainakaan KTM-organisaation kautta tilattuna.
- 750 tohtori
- Viestit: 43
- Liittynyt: To Helmi 28, 2008 11:05 pm
- Pyörä: 690 enduro
- Paikkakunta: leppävirta
Tuossa itse epäonnisesti kokeilin laittaa excelin vannekehää 1,6 x 21, pikkuadven etunapaan (2xjarrulevyllä).. tulos että toisen puolen pinnat käyvät ok, mutta toisen puolen pinnat joutuvat väännyksiin vannekehän pinnanreikien väärän kulman takia. Onko tuota kehää laitettavissa eri pinnoilla ko. vehkeeseen vai onko vain etsittävä uusi kehä?, pikkuadvessa ja isossa ilmeisimmin mitoitukseltaan sama etuvanne ja napa?? Tämä kokeilemani kehä ilmeisesti käy yhdellä jarrulevyllä oleviin enduroihin yms. Jos faktoja jollain tiedossa niin olisin niistä kiitollinen..