Sivu 44/52

Re: KTM Adventure 950

Lähetetty: To Huhti 19, 2018 7:02 am
Kirjoittaja Tohtori_650
No niin tais olla... Mulla oli 990 normivanteella joskus 120 leveä C-02, se oli jo ehkä vähän erikoisen näköinen ;-) Vaihdoin 2,5 leveän kehän, niin jopas alkoi löytyä vaihtoehtoja.

Re: KTM Adventure 950

Lähetetty: Ti Loka 09, 2018 2:43 pm
Kirjoittaja TomppaV
Huoltomanuaalia etsin, onko tietoa mistä saisi? Kura gmaili ja drive ei päästä sisään, vaatii jotain puhelin tunnistusta

Re: KTM Adventure 950

Lähetetty: Ti Loka 09, 2018 8:57 pm
Kirjoittaja Stefa74
Tuolta saa ainakin ladattua : http://www.ktmshop.se/

Re: KTM Adventure 950

Lähetetty: Ke Loka 10, 2018 9:18 am
Kirjoittaja TomppaV
Kiitoksia!
Sain kaverilta repairmanuaalin, tuolta ruottin sivuilta löysin owners manuaalin ja joitain kytkentäkaavioita.

Re: KTM Adventure 950

Lähetetty: Ti Loka 16, 2018 8:12 am
Kirjoittaja PantseK
Seuraavaksi jahtaamaan 200t

Re: KTM Adventure 950

Lähetetty: La Joulu 29, 2018 1:17 pm
Kirjoittaja TomppaV
Suuitinjumppaa.
Mikä on tämänpäivän tietämys suuttimista, topikissa on vanhempaa juttua asiasta kyllä.

Mulla on 2/1 putki, vakio airbox ja suodin.

Re: KTM Adventure 950

Lähetetty: Su Joulu 30, 2018 11:15 pm
Kirjoittaja Viuh
Justiin oli kurafacebookissa juttua 950:sen suutinjumpasta.

Re: KTM Adventure 950

Lähetetty: Ke Tammi 02, 2019 7:02 pm
Kirjoittaja 950Tomi
Viuh kirjoitti:Justiin oli kurafacebookissa juttua 950:sen suutinjumpasta.
Oliko jotain hyödyllistäkin tietoa? Jos oli niin saisiko vaikka tähän ketjuun tai jotenkin muuten julkiseksi?

Re: KTM Adventure 950

Lähetetty: Su Helmi 10, 2019 10:13 am
Kirjoittaja SpeedyGonzaales
Seuraan kiinnostuneena, hyllyssä odottaa 2-1 väliputki ja Wingsin pönttö.

Re: KTM Adventure 950

Lähetetty: Su Helmi 10, 2019 9:41 pm
Kirjoittaja TomppaV
Kaasarin säädöistä oli seuraavaa juttua.

Tyhjäkäyntisuuttimet vaihdettais astetta isommiksi , eli nro 45.

Neuloja nostetaan pykälällä vakiosta.

Bensapinnat säädetään 3-3.5 milliin.

Seosruuvisäädöt oli vielä, mutta nyt en muista niitä pitää käydä tarkistamassa verstaalla.

Re: KTM Adventure 950

Lähetetty: Pe Maalis 15, 2019 11:25 pm
Kirjoittaja SpeedyGonzaales
Kevättä odotellessa piti purkaa pyörä palasiksi tuohon tallin lattialle. Pari asiaa jäi askarruttamaan kun tuo adve on ihan uusi tuttavuus viime kesältä.

1. Raavin ylimääräiset letkut säätimet ja ilmaventtiilit pois koneesta samalla kun ruuvasin kiinni 2-1 väliputken ja Wingsin. Kokeilenko alkuperäisillä kaasarin säädöillä vai pitääkö alkaa ihan mutulla säätelemään kuultujen settinkien perusteella? ts. onko fakta että ei toimi kunnolla orkkis kaasarin säädöillä tai muuttuu huomattavasti paremmaksi jollain muulla?

2. Tilasin uuden orkkis ilmansuodattimen. Onko niin, että tuohon paperisuodattimeen ei tarttee laittaa mitään öljyä? (varmaan tyhmä kysymys, mutta kysyn silti varmuuden vuoksi. Tähän asti kaikissa pyörissä ollu vaan ihan oikeita pestäviä vaahtomuovisuodattimia...)

3. Ajot on olosuhteiden pakosta 50/60 asvalttia, mutta hauskuutta haetaan soralta. Otanko toisen jarrusatulan ja levyn pois? Yhdellä levyllä tehot riittää varmasti maastossa ja soralla, mutta mites maantiellä? Renkaat on tällä hetkellä Heidenau K60 Scoutit, mutta ehkä vähän karkeampaa tekisi mieli. Ainakin karkeammalla kumilla yksi satula voisi riittää asvaltilla, kun muutenkin joutuu ottamaan vähän varovaisemmin?

3.1 Jos päätän joskus laittaa sen jarrusatulan takaisin, saako sitä enää kukaan ikinä ilmattua? Jarruletkuhan on mallia, jossa toiselle satulalle haara tulee ensimäisen satulan kautta lokarin ympäri. Tällä hetkellä jarru on hieman tunnottoman oloinen, ikäänkuin olisi vähän ilmaa tai jotain.

Re: KTM Adventure 950

Lähetetty: La Maalis 16, 2019 10:12 am
Kirjoittaja TomppaV
Itse kanssa noviisi tämän pyörän osalta, muita merkkejä ja malleja kyllä tullut ropailtua enemmän.

Noita samoja asioita olen pähkäillyt ja tutkinut, tässä muutama oma henk koht mielipide asiasta.

1. Orkkis säädöillä toimii putken vaihdon jälkeenkin, jos säädöt on muuten kohdillaan. Säätelin kokeneempien harrastajien ohjeilla uudestaan nyt talvella , mutta ei ole vielä käyttökokemuksia, käymään kyllä lähti ;)

2. ei öljyä paperisuotimeen. Paperitsuodin ehkä kuitenkin paras, ei pesemisiä yms, uutta tiskiin kun menee tukkoon.

3. Eteen anakee wild, on seka ajoon tosi hyvä, ja pitää kohtuudella sorallakin, hyvin kestää ainakin 7000km ellei enempi.
Taakse vaikka mitas E-07 PLUS( ei dakar), tai Mefon Super explorer.

3.1
Kaksi satulaa pitäis kyllä olla jos ajaa paljon assua . Varsinkin jos ajaa 2 päällä, tai muuten on vaikka leiri/ matka kamaa lisäpainona. Mönkimisissä ei niin paljoa tarvetta.
hyvä muistaa että myös pääsylinteri pitäisi vaihtaa tilavuudeltaan pienemmäksi, vakiokahvasta tulee yhdellä satulalla kivikova, ja kohtuu tehoton.

ilmaus onnistuu perinteisesti, mutta tuommosella helpottuu jos epäilyttää, ei ole iso investointi.
https://www.biltema.fi/autoilu---mp/aut ... 2000031634

Re: KTM Adventure 950

Lähetetty: La Maalis 16, 2019 10:17 am
Kirjoittaja timo
1. Voithan kokeilla säätämättä ja voi jotenkin toimiakin, mutta säätämällä seos parhaalle kohdalle ei tarvi arvailla.
Moottorin hienon luonteen voi pilata pienellä.
2. Ei öljyä, menee tukkoon.
3. Otin joskus vataavasta pois. Jarruteho riitti mainiosti yhdelläkin jopa emännän ja matkavarusteiden kanssa (jos näppivoimaa löytyy). Tosin ylämännän taisin vaihtaa pienemmäksi.
4. Yksinkertainen homma. Toinen puristin irti ja ylös jne.

Re: KTM Adventure 950

Lähetetty: Su Maalis 17, 2019 12:38 am
Kirjoittaja SpeedyGonzaales
Kiitos vinkeistä. Pitää sitten varmaan kaivaa vielä nuo kaasaritkin irti ja kattoa samalla mitkä settingit siellä on. Piti ihan ettiä tuolta Facebookista tuo aiemmin mainittu kaasarikeskustelu. Yllä mainittujen suuttimien ja neulan asennon lisäksi siis seosruuvit eteen 1.25 ja taakse 1.5 .

Re: KTM Adventure 950

Lähetetty: Su Maalis 17, 2019 9:34 am
Kirjoittaja TomppaV
SpeedyGonzaales kirjoitti:Kiitos vinkeistä. Pitää sitten varmaan kaivaa vielä nuo kaasaritkin irti ja kattoa samalla mitkä settingit siellä on. Piti ihan ettiä tuolta Facebookista tuo aiemmin mainittu kaasarikeskustelu. Yllä mainittujen suuttimien ja neulan asennon lisäksi siis seosruuvit eteen 1.25 ja taakse 1.5 .
Jos otat kaasarit irti , voisi olla asiallista synkata kaasarit kokoonpanovaiheessa, jos asut ajaoetäisyydellä Kirkkonummeen nähden, niin tule lainaamaan synkkausletkuja.