KTM Adventure 950
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- Tohtori_650
- Viestit: 959
- Liittynyt: Ma Joulu 20, 2004 9:46 pm
- Pyörä: Ktm Adventure 950
- Paikkakunta: Muurame
Re: KTM Adventure 950
Ei oo, pitäskö olla ? 640 Advessa oli kans alipainepumppu, eikä ollu mitään paineenalenninta.
Tuomas
Life's a piece of shit,
When you look at it.
-Always Look on the Bright Side of Life (from Monty Python)-
Life's a piece of shit,
When you look at it.
-Always Look on the Bright Side of Life (from Monty Python)-
Re: KTM Adventure 950
Eikös tuo bensan paineenalennus ole aika suosittu modis noissa kaasari LC8:ssa. Ainakin sähköpumpuilla saattaa kaasarit tulvia röykkyytyksessä ja kone käy liian rikkaalla. Petrol king on minullakin pa-linjassa.
Yksi pumppuvaihtoehto taitaa facetin ja alipaine-mikunin lisäksi olla Pierburgin pyörivä lamellipumppu. Itselläkin pitäisi pumppu hommata uusiksi mutten ole saanut päätettyä mikä. Jatkuvasti hakkaava facet ei täysin vakuuta. Alkuperäinen istuisi parhaiten paikallensa ja toimintaperiaate on hyvä. Pumppu ei pumppaa jatkuvasti vaan silloin kun linjan paine laskee. Kuluviin kärkiin saisi elektronisen yksikön tilalle, mutta ei se silläkään taida olla pomminvarma.
Ainakin adveissa läpivirtaava pumppu on ilmeisesti joissain tapauksissa aiheuttanut paikallaan ollessa tulvimista. Alipaine-Mikuni on ymmärtääkseni myös läpivirtaava.
Noista pumpuista ja paineensäädöstä on monessakin paikkaa juttua tälläkin foorumilla. Tuossa esim. yksi: viewtopic.php?f=6&t=13532&start=15
Yksi pumppuvaihtoehto taitaa facetin ja alipaine-mikunin lisäksi olla Pierburgin pyörivä lamellipumppu. Itselläkin pitäisi pumppu hommata uusiksi mutten ole saanut päätettyä mikä. Jatkuvasti hakkaava facet ei täysin vakuuta. Alkuperäinen istuisi parhaiten paikallensa ja toimintaperiaate on hyvä. Pumppu ei pumppaa jatkuvasti vaan silloin kun linjan paine laskee. Kuluviin kärkiin saisi elektronisen yksikön tilalle, mutta ei se silläkään taida olla pomminvarma.
Ainakin adveissa läpivirtaava pumppu on ilmeisesti joissain tapauksissa aiheuttanut paikallaan ollessa tulvimista. Alipaine-Mikuni on ymmärtääkseni myös läpivirtaava.
Noista pumpuista ja paineensäädöstä on monessakin paikkaa juttua tälläkin foorumilla. Tuossa esim. yksi: viewtopic.php?f=6&t=13532&start=15
Sami
Re: KTM Adventure 950
No en tiiä mutta tuossa eile pyörää kasatessa ja purkaessa kattelin, jotta facetti mulla on... eli ei vissii tarvetta sitä pumppua ihmetellä sen enempää...
- Totti
- Viestit: 1073
- Liittynyt: Pe Joulu 07, 2012 4:02 pm
- Pyörä: Tenere 700
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
KTM Adventure 950
Kiitokset linkeistä. Facet ollu mullakin. Edellinen omistaja laittanut ja kesti 6v / 40.000 km. Itse pumppu on edelleen ehjä mutta johdot ovat syöpyneet pumpun juuresta poikki. Laitan kuitenkin uuden samanlaisen. Toiminut moitteettomasti eikä mitään tulvimisia tms ole ollut.
”On se kumma kun tehdään kunniaa sille joka löi jalkansa poikki.
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori
Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv
https://www.kuraukot.fi/
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori
Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv
https://www.kuraukot.fi/
- Tohtori_650
- Viestit: 959
- Liittynyt: Ma Joulu 20, 2004 9:46 pm
- Pyörä: Ktm Adventure 950
- Paikkakunta: Muurame
Re: KTM Adventure 950
Hieno homma jos Totille löytyi pumppuvaihtoehto, mitäpä sitä toimivaa ratkaisua muuttamaan.SaPeKa kirjoitti:Eikös tuo bensan paineenalennus ole aika suosittu modis noissa kaasari LC8:ssa. Ainakin sähköpumpuilla saattaa kaasarit tulvia röykkyytyksessä ja kone käy liian rikkaalla. Petrol king on minullakin pa-linjassa.
Yksi pumppuvaihtoehto taitaa facetin ja alipaine-mikunin lisäksi olla Pierburgin pyörivä lamellipumppu. Itselläkin pitäisi pumppu hommata uusiksi mutten ole saanut päätettyä mikä. Jatkuvasti hakkaava facet ei täysin vakuuta. Alkuperäinen istuisi parhaiten paikallensa ja toimintaperiaate on hyvä. Pumppu ei pumppaa jatkuvasti vaan silloin kun linjan paine laskee. Kuluviin kärkiin saisi elektronisen yksikön tilalle, mutta ei se silläkään taida olla pomminvarma.
Ainakin adveissa läpivirtaava pumppu on ilmeisesti joissain tapauksissa aiheuttanut paikallaan ollessa tulvimista. Alipaine-Mikuni on ymmärtääkseni myös läpivirtaava.
Noista pumpuista ja paineensäädöstä on monessakin paikkaa juttua tälläkin foorumilla. Tuossa esim. yksi: viewtopic.php?f=6&t=13532&start=15
Itse puntaroin pitkään noita kaikkia vaihtoehtoja ja päädyin "yksinkertaiselle miehelle yksinkertainen pumppu"ratkaisuun. Mikunissa ei oo sähköä,eikä rikki meneviä osia. Advriderin kirjoitusten mukaan noilla vastaavilla asetuksilla on ajeltu +100 tkm. ilman ongelmia.
Patikoissa ei ainakaan omalle kohdalle ole osunut tulvimista. Jos mootori pysähtyy tiettyyn asentoon, on mahdollista että toi pumppu päästää bensat läpi. Ilmeisesti kärryllä kuljetettaessa noita tulvimisia on käynyt. Senhän toki pystyy estämään helposti kääntämallä bensahanat kiinni ja milloinkas sitä kotaria nyt kärryllä tarttis kärryllä kuskata
Lisäksi tankki on nyt vielä helpompi ottaa irti. Vanhemmassa autokalustossa on yleisesti alipaineella säätyvät virranjakat, jotka säätävät syttyennakkoa imusarjan alipaineella. Moottorioppia paremmin tuntevat saapi vapaasti korjata jos/kun olen väärässä, niin eikös toi alipainepumppukin tuota kakkua kaasukapulan asennon mukaan ?
No, tärkeintä lienee että kullakin sellainen ratkaisu, jolla voi lähteä päästämään hyvillä mielin kohti auringonlaskua.
Tuomas
Life's a piece of shit,
When you look at it.
-Always Look on the Bright Side of Life (from Monty Python)-
Life's a piece of shit,
When you look at it.
-Always Look on the Bright Side of Life (from Monty Python)-
-
- Viestit: 2656
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 6:28 pm
- Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
- Paikkakunta: Oulu
Re: KTM Adventure 950
950 Adventuressa bensapumppu on koneen alla joten nostokorkeutta kaasareille on enemmän kuin SuperEndurossa jossa bensapumppu on tankin kohdalla. Sen takia SE:ssä pitää olla paineenrajoitin.
- MarkusH
- Viestit: 593
- Liittynyt: To Helmi 19, 2009 8:42 pm
- Pyörä: CRF250, Yamaha FZ-6N
- Paikkakunta: Eura
Re: KTM Adventure 950
Moro!
Motopalvelu Niemitalolla on myynnissä 950 Adventure S
https://www.nettimoto.com/ktm/950/2079939
Onko kenelläkään tuttu pyörä?
Motopalvelu Niemitalolla on myynnissä 950 Adventure S
https://www.nettimoto.com/ktm/950/2079939
Onko kenelläkään tuttu pyörä?
Uraa uurtava motoristi
Re: KTM Adventure 950
On tuttu. Siitä saat hyvä yksilön, olen huoltanut hyvin ja pitänyt kulutusosat kunnossa. Siinä on 990 alusta vuodelta 2008 eli matalampi mitä tuo S on vakiona ja siinä mielessä monelle käyttäjäystävällisempi, myös sivujalka ja keskiseisontatuki on samalle alustalle. Olin toinen omistaja tuolle ja silloin oli mittarissa 20tkm.MarkusH kirjoitti:Moro!
Motopalvelu Niemitalolla on myynnissä 950 Adventure S
https://www.nettimoto.com/ktm/950/2079939
Onko kenelläkään tuttu pyörä?
Tuli laitettua mm. Excel etuvannekehä ja rst pinnat, takavannekehä on myös tuoreempaa behr/saxess versiota joka on vahvempi mitä noissa ensimmäisen sarjan adventureissa oli uutena. KTM ledvilkut jotka uusissa vasta vakiona. 20mm sarvienkorotus palat...
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23>
Re: KTM Adventure 950
Oliko se sivujalan anturin ohitus niin että vihreä ja musta johto yhteen niin pelaa ilman anturia?
Kaverilla sippas vissiin se anturi.
Kaverilla sippas vissiin se anturi.
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23>
- Totti
- Viestit: 1073
- Liittynyt: Pe Joulu 07, 2012 4:02 pm
- Pyörä: Tenere 700
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Re: KTM Adventure 950
Pystyykö kytkintä säätään mitenkään? Talven jäljiltä huomannut että kun ykkönen silmässä ja kytkin pohjassa kaasuttaa niin pyörä liikahtaa hieman eteenpäin. En muista että viime kesänä ois ollu näin. Talven yli olleet kohtuu tuoreet öljyt sisällä. Ajettu tälle keväälle kolmisen sataa.
”On se kumma kun tehdään kunniaa sille joka löi jalkansa poikki.
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori
Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv
https://www.kuraukot.fi/
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori
Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv
https://www.kuraukot.fi/
- Tohtori_650
- Viestit: 959
- Liittynyt: Ma Joulu 20, 2004 9:46 pm
- Pyörä: Ktm Adventure 950
- Paikkakunta: Muurame
Re: KTM Adventure 950
Ei taida olla säätöä. Ootko putsannu sen öljysuuttimen, mikä on työsylinterin vieressä ? Jos et, ohjeet löytyy tältä palstalta.
Tuomas
Life's a piece of shit,
When you look at it.
-Always Look on the Bright Side of Life (from Monty Python)-
Life's a piece of shit,
When you look at it.
-Always Look on the Bright Side of Life (from Monty Python)-
- Totti
- Viestit: 1073
- Liittynyt: Pe Joulu 07, 2012 4:02 pm
- Pyörä: Tenere 700
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
KTM Adventure 950
Joo oon, ei ois pitäny
”On se kumma kun tehdään kunniaa sille joka löi jalkansa poikki.
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori
Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv
https://www.kuraukot.fi/
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori
Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv
https://www.kuraukot.fi/
-
- Viestit: 2211
- Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
- Pyörä: SE ja Temmi 450fi
- Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Re: KTM Adventure 950
Juu, se suutin jos on tukossa, irrottaa kytkin paremmin. Olikohan ekoissa 950:ssa isompi öljysuutin ja porukka vaihteli pienempiä juurikin tuon laahamisen takia.
- Totti
- Viestit: 1073
- Liittynyt: Pe Joulu 07, 2012 4:02 pm
- Pyörä: Tenere 700
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Re: KTM Adventure 950
Mitenkä se tuo huonon bensan liitin tuolla penkin alla? Meinaan että kuinka tarkka pyörä on siitä millä oktaanilla ajelee?
Ja kumpiko on pahempi, ajaa paremmalla bensalla kun pyörä on säädetty huonolle bensalle? Vaiko toisinpäin? Entäpä jos tankissa on vaikka 80-oktaanista puolet ja tankkaa päälle 95:ta?
Kauheasti tuli taas kysymyksiä...
Ja kumpiko on pahempi, ajaa paremmalla bensalla kun pyörä on säädetty huonolle bensalle? Vaiko toisinpäin? Entäpä jos tankissa on vaikka 80-oktaanista puolet ja tankkaa päälle 95:ta?
Kauheasti tuli taas kysymyksiä...
”On se kumma kun tehdään kunniaa sille joka löi jalkansa poikki.
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori
Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv
https://www.kuraukot.fi/
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori
Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv
https://www.kuraukot.fi/
-
- Viestit: 2211
- Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
- Pyörä: SE ja Temmi 450fi
- Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Re: KTM Adventure 950
Riittävän matala oktaaniluku ja normibensan ennakot päästää jossain vaiheessa ritisevän äänen. Kulkee nimellä nakutus, etkä halua sitä moottoriisi.
Periaatteessa toisinpäin ei ole eroa millä bensalla ajat. Myöhäinen ennakko lämmittää pakopuolta enemmän, mutta eipähän jäädy nivuset.
Sattui muutes tuo aiempi bensapumppukeskustelu tuossa silmään.
Laitoin tuohon nykyiseen Superiinkin Mikunin alipainepumpun. Niinkuin edellisessäkin, painetta tuntuu olevan liikaa. En ole patikkoon ehtinyt mutta kun keulii pystyyn, alkaa röpötellä. Asiaa tutkaillessani vähän mittailin.
Minä ja tuoli-yhdistelmällä ei voinut kurottaa letkun päätä niin korkealle ettei pumppu olisi jaksanut lykätä bensaa ylös asti. Eli painetta on ainakin 1 tuoliskuikkabensaa, joka tekee baareina noin 0,22. Oletan siis yltäväni tuolilta kolmeen metriin.
EI siis ihme jos tulvii hetkittäin. Tekaisin saman liikkuvista osista vapaan säätimen tähänkin, eli vein pumpun toisesta lähdöstä paluulinjan tankin yläreunaan. Tuo pitää kaasareilla vallitsevan paineen koko ajan samana kuin jos pumppua ei olisi ja tankki olisi täpötäysi.
Kaasaripelihän ei pumppua muuten kaipaa, mutta jos osa tankeista on kaasarien alapuolella niin eipä se bensa sinne pumppaamatta nouse.
Periaatteessa toisinpäin ei ole eroa millä bensalla ajat. Myöhäinen ennakko lämmittää pakopuolta enemmän, mutta eipähän jäädy nivuset.
Sattui muutes tuo aiempi bensapumppukeskustelu tuossa silmään.
Laitoin tuohon nykyiseen Superiinkin Mikunin alipainepumpun. Niinkuin edellisessäkin, painetta tuntuu olevan liikaa. En ole patikkoon ehtinyt mutta kun keulii pystyyn, alkaa röpötellä. Asiaa tutkaillessani vähän mittailin.
Minä ja tuoli-yhdistelmällä ei voinut kurottaa letkun päätä niin korkealle ettei pumppu olisi jaksanut lykätä bensaa ylös asti. Eli painetta on ainakin 1 tuoliskuikkabensaa, joka tekee baareina noin 0,22. Oletan siis yltäväni tuolilta kolmeen metriin.
EI siis ihme jos tulvii hetkittäin. Tekaisin saman liikkuvista osista vapaan säätimen tähänkin, eli vein pumpun toisesta lähdöstä paluulinjan tankin yläreunaan. Tuo pitää kaasareilla vallitsevan paineen koko ajan samana kuin jos pumppua ei olisi ja tankki olisi täpötäysi.
Kaasaripelihän ei pumppua muuten kaipaa, mutta jos osa tankeista on kaasarien alapuolella niin eipä se bensa sinne pumppaamatta nouse.