KTM Adventure 950

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Ana
Viestit: 568
Liittynyt: La Heinä 03, 2010 12:28 am
Pyörä: SE+ muut
Paikkakunta: Uusimaa

Re: KTM Adventure 950

Viesti Kirjoittaja Ana »

[quote="niemikko"]Käyntihäiriöö.
Serkun advea on tässä ihmetelty kun kone käy nypyttämällä tasasessa ajossa tyhjäkäynnillä ok ja paikoillaan muutenkin kierrätellessä, vedot on koneessa tallessa mut tasasella nypyttää?
Alko jo talvella vaiva ja etitty on
-Kaasuttimien kalvot,kiinnitys letkut,ja synkka ok
-Uudet ketjut, rattaat ja pyöränlaakerit (sekä jarrulevy)
-Kone avattu ja laakeroitu vaihdettu kaikki laakerit (nypytti ennen sekä jälkeen)
-Tulpat vaihdettu
-Kytkin ok


mistä sitten etsitään vikaa
-kaasutin?
-puolat?[/quote


Villi veikkaus että joko neulat tai neulaputket kuluneet? Suurennuslasilla selviää.
Ana.
Metsuari
Viestit: 66
Liittynyt: La Kesä 12, 2010 1:29 am
Pyörä: LC8

Re: KTM Adventure 950

Viesti Kirjoittaja Metsuari »

Ana kirjoitti:
Metsuari kirjoitti:Morot,
Onko pikadiagnoosia?
-Lähtee kylmänä huonosti käyntiin, siis lähtee, mutta ennen lähti tulille välittömästi.
-Lähtee ryyppy pohjassa käyntiin, mutta kun vähentää ryyppyä alkaa vasen putki (takasylinteri?) pätkiä/paukuttaa.
-Kun lämpenee käy nätisti ja lähtee nätisti myös käymään.
Selvä ero kuitenkin normi toimintaan.
Osaisiko joku vihjata mitä vikaa, mistä etsiä?
T. Metsuari
Startti tai tyhjäkäynti suutin tukossa melko varmasti.
Kuinka iso homma on suuttimien putsaus tässä tapauksessa?
Uskaltaako ajella vähän enemmänkin, jos tässä ei heti kerkiä verstaalle?
Avatar
Sauli
Viestit: 723
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 9:59 am
Pyörä: 890 Adv R
Paikkakunta: Kouvola

Re: KTM Adventure 950

Viesti Kirjoittaja Sauli »

Tyhmä kysymys, en listasta löytänyt venttiilinvälys mittausta? Tosin tuo suutin vois olla se syyllinen.
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23>
Ana
Viestit: 568
Liittynyt: La Heinä 03, 2010 12:28 am
Pyörä: SE+ muut
Paikkakunta: Uusimaa

Re: KTM Adventure 950

Viesti Kirjoittaja Ana »

Metsuari kirjoitti:
Ana kirjoitti:
Metsuari kirjoitti:Morot,
Onko pikadiagnoosia?
-Lähtee kylmänä huonosti käyntiin, siis lähtee, mutta ennen lähti tulille välittömästi.
-Lähtee ryyppy pohjassa käyntiin, mutta kun vähentää ryyppyä alkaa vasen putki (takasylinteri?) pätkiä/paukuttaa.
-Kun lämpenee käy nätisti ja lähtee nätisti myös käymään.
Selvä ero kuitenkin normi toimintaan.
Osaisiko joku vihjata mitä vikaa, mistä etsiä?
T. Metsuari
Startti tai tyhjäkäynti suutin tukossa melko varmasti.
Kuinka iso homma on suuttimien putsaus tässä tapauksessa?
Uskaltaako ajella vähän enemmänkin, jos tässä ei heti kerkiä verstaalle?
Hyvällä tuurilla saattaa selvitä kun laittaa Forte merkkistä kaasarin putsaus ainetta tankkiin tuhdin seoksen. Sitä myyvät hyvin varustetut tarvike liikkeet. On minun kokemuksen mukaan ainut aine mistä voi olla hyötyä.
Ana.
EkiHoo
Viestit: 114
Liittynyt: Pe Loka 17, 2008 4:21 pm
Pyörä: MV Agusta TV
Paikkakunta: Italy | Monza

Re: KTM Adventure 950

Viesti Kirjoittaja EkiHoo »

Moro,

Kannattaa tarkistaa ne venttiilit aivan ensimmaiseksi ettei synny isompaa vahinkoa. Samalla kun kattoo ne niin tarkistaa että rikastinsuuttimet aukeavat molemissa kaasuttimissa.

Ja Shellin V-Power auttaa noihin pikeentymisiin uskomattoman hyvin, ois hyva jattaa mopo seisomaan ko bensalla, varsinkin sydantalveksi.

E
niemikko
Viestit: 193
Liittynyt: La Kesä 17, 2006 12:15 am
Paikkakunta: vilppula

Re: KTM Adventure 950

Viesti Kirjoittaja niemikko »

niemikko kirjoitti:Käyntihäiriöö.
Serkun advea on tässä ihmetelty kun kone käy nypyttämällä tasasessa ajossa tyhjäkäynnillä ok ja paikoillaan muutenkin kierrätellessä, vedot on koneessa tallessa mut tasasella nypyttää?
Alko jo talvella vaiva ja etitty on
-Kaasuttimien kalvot,kiinnitys letkut,ja synkka ok
-Uudet ketjut, rattaat ja pyöränlaakerit (sekä jarrulevy)
-Kone avattu ja laakeroitu vaihdettu kaikki laakerit (nypytti ennen sekä jälkeen)
-Tulpat vaihdettu
-Kytkin ok


mistä sitten etsitään vikaa
-kaasutin?
-puolat?
Nysse toimii kunnolla! huh huh.
Vielä löytyi vikoja, kaikki autto pikkasen käynttiin mututuntumalla, ja viimenen eniten.
-Puolassa epämuodostuma kyljessä (käyny lämpösenä)
-Kaasutin oli aikasta täynnä soraa
-Toisen kurkun alipaine tulppa vuoti
-Pensavuoto letkussa
-Pensaletku mutkalla melki linja siis tukossa ja uusi bensapumppu väljän tilalle.
mikko.o.nieminen(at)luukku.com
0400624303

KuvaSUPER ENDUROKuva
mosku
Viestit: 32
Liittynyt: To Marras 06, 2008 1:43 pm

Re: KTM Adventure 950

Viesti Kirjoittaja mosku »

LC8:iin (SuperDuke) pitäisi suorittaa venttiili välyksien tarkistus...ohjeita on kyllä luettu ktm950.info:sta, mutta silti joutuu kysymään alla olevaa;

- kannattaako/pitääkö jäädytysnesteet tyhjentää (saako etummaisen sylinterin tsekattua tosiaan pelkästään öljysäiliötä/jäähdytintä siirtämällä, hieman epäilyttää tämä)?

- minkälainen tulpanavain sopii parhaiten, 16mm on vain väli ja pitäisi olla ohutseinämäinen, mutta kuinka pitkä avaimen tulisi olla?

http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkeet ... 6-kyz-700/
http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkeet ... 6-mv9-000/

Kyselen tätä asiaa tässä threadissa, koska öljysäiliö taitaa olla SD:ssä sama kuin tuossa vanhassa 950 Advessa, SMT ja 990 Advessa on erilainen säiliö...
EkiHoo
Viestit: 114
Liittynyt: Pe Loka 17, 2008 4:21 pm
Pyörä: MV Agusta TV
Paikkakunta: Italy | Monza

Re: KTM Adventure 950

Viesti Kirjoittaja EkiHoo »

Se syylari kannattaa ehdottomasti nostaa pois ettei lamellit ole solmussa remontin paatteeksi. Huuhtele samalla koko jaahdytysjarjestelma kunnolla ja pese syylari itikoista ja savesta puhtaaksi. Jaahdytysnesteeksi punainen G12 tislatulla vedella ohennettuna.

Tulppa-avain saa olla melko pitka, liiallisesta pituudesta ei ole haittaa. Ja jos laittaa samalla uudet tulpat niin eipa tarvi heti ronkkia uudestaan.
hegis
Viestit: 186
Liittynyt: To Marras 06, 2014 6:13 pm
Pyörä: KTM 690 Enduro R
Paikkakunta: Hki

Re: KTM Adventure 950

Viesti Kirjoittaja hegis »

tervehdys!
Olen pohtinut 950 adven ostoa ja haluisin kysyä paria juttua ja teidän asiantuntevia mielipiteitä
Ensinnäkin kuinkas hyvin soveltuu 2päällä ajeluun? Miulla oli ennen 640 adve ja petyin sen laatuun ja siihen että kokoajan oli sormet mustana rassaamisesta eli onko kuinka huoltovapaa? Toki perus huollot tehdään ja näin.
Kuinka hyvin toimii talvipyöränä?
Avatar
Sauli
Viestit: 723
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 9:59 am
Pyörä: 890 Adv R
Paikkakunta: Kouvola

Re: KTM Adventure 950

Viesti Kirjoittaja Sauli »

Ei kannata pohtia vaan ostaa, soveltuu hyvin 2 päällä ajoon ja normaalihuollot riittää.
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23>
Avatar
Totti
Viestit: 1074
Liittynyt: Pe Joulu 07, 2012 4:02 pm
Pyörä: Tenere 700
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: KTM Adventure 950

Viesti Kirjoittaja Totti »

Keväällä ostin 50tkm ajetun ja reilu 7tkm ajettu tälle kesälle joista vajaa 2tkm 2 päällä. Teho riittää mainiosti ja kantaa matkustajat plus tavarat kevyesti. Öljyt olen vaihtanut ja siinäpä ne huollot on ollu. Suosittelen!
”On se kumma kun tehdään kunniaa sille joka löi jalkansa poikki.
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori

Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv

https://www.kuraukot.fi/
Avatar
Totti
Viestit: 1074
Liittynyt: Pe Joulu 07, 2012 4:02 pm
Pyörä: Tenere 700
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: KTM Adventure 950

Viesti Kirjoittaja Totti »

Oikeanpuoleisen tankin pohjassa oleva lämpösuoja on irtoamassa ja osittain jo riekaleinakin. Onko viisailla jotain tiedossa olevaa valmista ratkaisua asiaan? Pakoputken ympärille vois tietenkin kääriä sitä mitä lie lämpönauhaa, mutta mun mielestä eriste on silloin väärällä puolella.
”On se kumma kun tehdään kunniaa sille joka löi jalkansa poikki.
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori

Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv

https://www.kuraukot.fi/
jagged
Viestit: 18
Liittynyt: Ti Kesä 23, 2009 9:01 pm
Pyörä: Ktm950 A s
Paikkakunta: Köngäs

Re: KTM Adventure 950

Viesti Kirjoittaja jagged »

Hyvin toimii reisupyöränä, pari kessää ajellu ja n7000 kaks päällä. Ei ole hankinta kaduttanu. Ainoa pakollinen temppu oli tuulilasin korotus ja nyt saapi laskea matkavauhtia visiiri auki.
Avatar
Sauli
Viestit: 723
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 9:59 am
Pyörä: 890 Adv R
Paikkakunta: Kouvola

Re: KTM Adventure 950

Viesti Kirjoittaja Sauli »

Totti kirjoitti:Oikeanpuoleisen tankin pohjassa oleva lämpösuoja on irtoamassa ja osittain jo riekaleinakin. Onko viisailla jotain tiedossa olevaa valmista ratkaisua asiaan? Pakoputken ympärille vois tietenkin kääriä sitä mitä lie lämpönauhaa, mutta mun mielestä eriste on silloin väärällä puolella.
Itseltäni on myös tuo eriste pois, olen toistaikseksi ajellut ilman, en tiedä onko haitallista pitkässä juoksussa.
Tankkihan ei kuitenkaan ole kiinni putkessa niin oon ajatellut että ei olisi kovin suuri ongelma.
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23>
Tase
Viestit: 2656
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 6:28 pm
Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
Paikkakunta: Oulu

Re: KTM Adventure 950

Viesti Kirjoittaja Tase »

Sauli kirjoitti:
Totti kirjoitti:Oikeanpuoleisen tankin pohjassa oleva lämpösuoja on irtoamassa ja osittain jo riekaleinakin. Onko viisailla jotain tiedossa olevaa valmista ratkaisua asiaan? Pakoputken ympärille vois tietenkin kääriä sitä mitä lie lämpönauhaa, mutta mun mielestä eriste on silloin väärällä puolella.
Itseltäni on myös tuo eriste pois, olen toistaikseksi ajellut ilman, en tiedä onko haitallista pitkässä juoksussa.
Tankkihan ei kuitenkaan ole kiinni putkessa niin oon ajatellut että ei olisi kovin suuri ongelma.
Tuon lämpösuojan saa varaosana.
http://www.motokeidas.com/shop/tuotteet ... IL-TANK-07
Vastaa Viestiin