Ducati mts V4 käyttökokemuksia

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

TSv
Viestit: 7
Liittynyt: Ke Touko 27, 2020 7:51 pm
Pyörä: KTM

Ducati mts V4 käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja TSv »

Käyttökokemuksia parilta kesältä ja reilulta 20 tkm:lta. Aikaisemmin alla on ollut Africatwin, Supertenere, pari gessua, kolme eri mallia Kotarin adventureja ja sitten tämä Multistrada. Ajattelin, että täytyyhän sitä ainakin yksi Ducati olla harrastuksen aikana. Täytyy sanoa, että kyllä Ducati on ollut hienoin pyörä ajaa. Luonne on sporttipyörän joka on laitettu soveltumaan kaikille teille, maastoon on parempiakin laitteita, vaikka noi KTM:n R mallit joita itsellä oli kolme. Pari juttua kuitenkin on johtanut siihen, että taas alla rullailee gessu eikä toista Ducatia ilmaannu omaan talliin. Syy on maahantuojan ( RM Heino ) uskomattomassa suhtautumisessa asioihin. Haasteet alkoivat Euroopan retkellä kun pyörästä katosivat tehot moottoritiellä, kohtuullisen kiusallista ja vaarallistakin kun se tapahtui moottoritien uloimmalla kaistalla. Pientareella sitten asiaa ihmeteltiin ja kun muutaman kerran akun kengät oli irrotettu ja kiinnitetty niin pyörä pelasi taas. Saksassa ei ollut lähimailla Ducatin huoltoja niin jatkoin sitten Suomeen. Suomessa sitten pyörä testeriin ja vikakoodeja oli oikeesti kaksi sivullista. Asentaja oli sitä mieltä, että parempi ettei pyörää käytetä kun ei tiedetä mikä nuo aiheuttaa. No kolmeen viikkoon ei selvinnyt ja hain pyörän pois. Maahantuoja pallotteli asiaa eikä suostunut vastaamaan kirjallisesti mihinkään eli homma katosi kuin kaupungin virastoon ... ajelihan tuolla mutta peläten seuraavaa sammumista vaikka rekkaa ohittaessa. Seuraava kummajainen olikin sitten kumipallomainen etujarru jota ihmeteltiin useampaan kertaa vikaa löytymättä. Vika paheni kun etujarru alkoi ravistamaan ja samalla selvisi toisen puolen palojen olevan loppu kun toisen puolen eivät kuluneet juurikaan ... toinen puoli siis jumissa. Toinen levy tietty ottanut lämpöä ja mennyt kieroksi, näin asentaja kommentoi. Kun esitin, että tämän pitäisi mennä takuuseen niin eipä tietenkään, pyörällähän oli jo ajettu 21 tkm ja jarrua korjattu huolloissa muutamaan kertaan. Maahantuojan kommentti oli, että pyörällä on jo ajettu niin paljon. No kaippa 21 tkm on Ducatille paljon, ja olihan toinen etutelareistakin alkanut vuotaa ... eikä tietenkään takuuseen noin paljon ajetussa pyörässä. Vielä kun kolme kuukautta sitten tilatut kahvasuojat olivat edelleen joissain alkoi tulla "pupu pöksyy" Ducatin kanssa jatkamisessa. Viimeinenkin huolto kesti viikkoja kun uusi levy ja etupään osat matkailivat jossain. Voi vitsi jos tähän tulee oikea vika, pyörähän seisoisi varmaan vuoden kaksi eikä takuu kuitenkaan kattaisi mitään. Olin tehtaaseenkin yhteydessä mutta mutta kyllä kunnan virastosta saa sentään johonkin vastauksia. Todella sääli, pyörä on upea ajella mutta Kaikki muu toiminta uskomattoman huonoa ... siispä gessulla taas
..
Avatar
Hanski T
Viestit: 569
Liittynyt: To Tammi 15, 2009 8:53 pm
Pyörä: Ducati MTS V4S ja Streetfighter S

Re: Ducati mts V4 käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja Hanski T »

Merkillistä. Mulla meni stefa keulasta tokakesänä, takuuseen korjattiin. Muuta ei sitten ole ollutkaan 46000km aikana, takuutakin on vielä melkein 2v jäljellä. Km-rajoitusta tossa takuussa ei tainnu ollakaan.

Sähköt (digi) on toiminu suorastaan kiitettävästi. Kertaakaan en ole ainakaan huomannu häiriöitä, vaikka vehkeeseen on kerätty aikamoinen potentiaalinen bugikokoelma.

Paitsi tietysti pulutuutti jos lisää kolmannen laitteen (lienee bt:n sisäänrakennettu ominaisuus kun se on PARIliitos).

Ei mulla edellisessäkään V2-multissa ollu toiminnan tai takuun puolesta valittamista (70000km).

Kaippa noissa on tuurillakin osansa.
SF 1098S
MTS V4S
XL250R
Viestit: 241
Liittynyt: Ke Joulu 09, 2009 2:08 pm
Pyörä: V-Strom

Re: Ducati mts V4 käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja XL250R »

Minulla on kaksi kokemusta RM Heinosta, ensimmäinen ja viimeinen.

Yrittäessäni ostaa uutta pyörää palvelusta ei voinut edes puhua, kauppa ei jäänyt edes kiinni hinnasta, vaan vastapuolen täydestä ylimielisyydestä.
TSv
Viestit: 7
Liittynyt: Ke Touko 27, 2020 7:51 pm
Pyörä: KTM

Re: Ducati mts V4 käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja TSv »

Näyttää siltä, että kohtelu vaihtelee paljon asiakkaittain. Ducati kaudesta tuleekin mieleen suosittu elokuva Forrest Gump ja sieltä vertaus suklaa konvehteja ... et koskaan tiedä mitä saat. Onko se sitten hyvä asia kalliissa pyörässä, sitä voi jokainen pyörän ostaja pohtia. Varaosien ja tarvikkeiden toimituksessa ja huoltotoiminnan osalta tulee taas mieleen Muppet Show vuosien takaa. Molemmat viihdyttäviä sarjoja seurata vierestä.
Kooma
Viestit: 192
Liittynyt: Su Marras 30, 2008 3:12 pm
Pyörä: Kovin monella

Re: Ducati mts V4 käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja Kooma »

Sinun olisi kuitenkin kannattanut viedä pyörä Saksassa merkkihuoltoon, siellä on suhtautuminen ihan varmasti toinen. En osaa sanoa RM Heinon nykyisestä touhusta, viimeksi kun ajelin vielä Ducatilla ainakin Tampereella Eerolan Jukan kanssa asiointi oli kyllä kiitettävää. Ne vähät osat mitä tilasin tuli kyllä muutamassa päivässä ja oikein.
Voi olla että nykyään asiat on toisin, ikävää jos niin on.
Vastaa Viestiin