Kokemuksia F800GS:stä

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Asko
Viestit: 43
Liittynyt: Su Marras 04, 2012 9:45 pm
Pyörä: F800GS

Re: Kokemuksia F800GS:stä

Viesti Kirjoittaja Asko »

Toisaalla foorumilla on paljon juttuja pehmeistä laukuista ja niiden eduista. Sellaisia olen ajatellut hankkia, jotta pienempiä polkuja tulisi ajeltua. Enimmäkseen ajelen tankki- ja perälaukulla, mutta aina ei tahdo tavarat mahtua.

BMW:n Vario-laukut toimii hyvin, jopa leveänä, kun ajelee isompia teitä pitkin. Painavat tosin pirusti tyhjänäkin.

En haluaisi useampia rautoja tuohon virittää, tai ainakaan poistaa entisiä. Varioiden raudat on sopivan näkymättömät, kun ei laukkuja kiinni. Onko kellään kokemuksia pehmeiden laukkujen virittelystä Vario-laukkujen rautoihin?

Asko
juhixx
Viestit: 11
Liittynyt: Ke Tammi 01, 2020 2:48 pm
Pyörä: Toivottavasti pian rd04. Nyt suzuki gsxf

Re: Kokemuksia F800GS:stä

Viesti Kirjoittaja juhixx »

Miten näissä koneet kestää, uskaltaako ostaa - 08 jolla ajettu 140tkm? Onkos näissä paljon ajetuissa jotain muuta minkä takia kannattas jättää ostamatta?
Avatar
Totti
Viestit: 1074
Liittynyt: Pe Joulu 07, 2012 4:02 pm
Pyörä: Tenere 700
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Kokemuksia F800GS:stä

Viesti Kirjoittaja Totti »

Huomasin tässä päivänä eräänä että Tenereen ja F700/800GS:ään käy samat takajarrupalat.
”On se kumma kun tehdään kunniaa sille joka löi jalkansa poikki.
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori

Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv

https://www.kuraukot.fi/
vapaaduunari
Viestit: 123
Liittynyt: Ma Elo 20, 2018 6:17 pm
Pyörä: BMW F800GS
Paikkakunta: Napapiirin tuntumassa

Re: Kokemuksia F800GS:stä

Viesti Kirjoittaja vapaaduunari »

Asko kirjoitti:Toisaalla foorumilla on paljon juttuja pehmeistä laukuista ja niiden eduista. Sellaisia olen ajatellut hankkia, jotta pienempiä polkuja tulisi ajeltua. Enimmäkseen ajelen tankki- ja perälaukulla, mutta aina ei tahdo tavarat mahtua.

BMW:n Vario-laukut toimii hyvin, jopa leveänä, kun ajelee isompia teitä pitkin. Painavat tosin pirusti tyhjänäkin.

En haluaisi useampia rautoja tuohon virittää, tai ainakaan poistaa entisiä. Varioiden raudat on sopivan näkymättömät, kun ei laukkuja kiinni. Onko kellään kokemuksia pehmeiden laukkujen virittelystä Vario-laukkujen rautoihin?

Asko
Joko sait laukut?
Mulla olis FASTR sivulaukut jouten, 60€ hintaan. Kerran olen niille Pohjoista Norjaa käynyt näyttämässä.
Kahta en vaihda - pikkuteitä ja Bemaria.
Pallisti
Viestit: 104
Liittynyt: To Huhti 05, 2018 12:35 am
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Suomi

Re: Kokemuksia F800GS:stä

Viesti Kirjoittaja Pallisti »

juhixx kirjoitti:Miten näissä koneet kestää, uskaltaako ostaa - 08 jolla ajettu 140tkm? Onkos näissä paljon ajetuissa jotain muuta minkä takia kannattas jättää ostamatta?
Vähän sama askarruttaa kun tossa ois tuo yksi 171000 ajettu tyrkyllä sopuhintaan. Intternetin syövereistä löytyi tommonen https://www.youtube.com/watch?v=LYQnI-YOOMg
Tommitomminen
Viestit: 118
Liittynyt: Ma Joulu 12, 2016 6:39 pm
Pyörä: Tiger xc -11

Re: Kokemuksia F800GS:stä

Viesti Kirjoittaja Tommitomminen »

Löytyiskö Etelä-Karjalasta joltain f800 gs testattavaksi? Tarjoan tietty kaffet tai vaikkapa huurteisen. Laittakaahan viestiä jos huvittaisi vaikka 10 minuutiksi lainata omaansa.

Lähetetty minun ELE-L29 laitteesta Tapatalkilla
Pallisti
Viestit: 104
Liittynyt: To Huhti 05, 2018 12:35 am
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Suomi

Re: Kokemuksia F800GS:stä

Viesti Kirjoittaja Pallisti »

Meen tänään katsomaan ja todennäköisesti ostamaan '08-mallin GS:ää. Sisäänajettu melkein 200 tkm, eli ei liene maanantaikappale tai kärsi pehmeistä laakereista. Tyyppivikoja luetun perusteella staattori ja jakoketjun kiristin, onko muuta?
Ketju rallattaa kuumana, eli kiristintä heti vaihtoon jos kotiin asti ehjänä kestää. Ketjun aion toki vaihtaa myös, mutta en heti.
Pallisti
Viestit: 104
Liittynyt: To Huhti 05, 2018 12:35 am
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Suomi

Re: Kokemuksia F800GS:stä

Viesti Kirjoittaja Pallisti »

Onpa kiva vehje! Moottoritien ajaminen on hirveää ainakin matalan pleksin kanssa, mutta sitä varten taitaa V-Strom jäädä pihaan.
sam1
Viestit: 192
Liittynyt: Ti Huhti 26, 2011 1:43 pm
Pyörä: Husqvarna 701 Enduro (2016)
Paikkakunta: Etelä-Kuopio

Re: Kokemuksia F800GS:stä

Viesti Kirjoittaja sam1 »

Pallisti kirjoitti:Onpa kiva vehje! Moottoritien ajaminen on hirveää ainakin matalan pleksin kanssa, mutta sitä varten taitaa V-Strom jäädä pihaan.
Kyllä kasigessu on hyvä motarillakin, pleksi varmaan on vaan sulle vääränkokoinen.
Ainakin itselle kelpasi yli 60tkm verran (ei toki motaria pelkästään :-) )

Lähetetty minun SM-G975F laitteesta Tapatalkilla
Husqvarna 701 Enduro -16, Kovrovez 175 -61.Menneet: BMW F800 GS -08 X2, Honda CR250 -90, BMW F650GS (twin) -09, BMW F650GS (single) -04, Kawasaki VN750 -89
Pallisti
Viestit: 104
Liittynyt: To Huhti 05, 2018 12:35 am
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Suomi

Re: Kokemuksia F800GS:stä

Viesti Kirjoittaja Pallisti »

sam1 kirjoitti:Kyllä kasigessu on hyvä motarillakin, pleksi varmaan on vaan sulle vääränkokoinen.
Ainakin itselle kelpasi yli 60tkm verran (ei toki motaria pelkästään :-) )

Lähetetty minun SM-G975F laitteesta Tapatalkilla
En epäile kyllä ollenkaan. Taidan jättää pleksin tollaiseksi niin tulee keksittyä parempia reittejä, motaria voi sitten ajaa eri pyörillä :D

Jakoketjua pitää saada kireämmälle, houkuttuttelisi kokeilla josko mekaanisen kiristimen kanssa ei tarttis vaihtaa sitä ketjua ihan vielä. Kaupallinen versio on aika kallis, mutta alkuperäistä mallina käyttäen voisi ehkä tehdä itsekin sen mekaanisen. Uusi kiristin bemarilta ois helppo ja nopea, mutta liekö siitä sitten kovin pitkäaikaista iloa tai apua ylipäätään, ketju kuitenkin rallattaa eniten kuumana.
Pallisti
Viestit: 104
Liittynyt: To Huhti 05, 2018 12:35 am
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Suomi

Re: Kokemuksia F800GS:stä

Viesti Kirjoittaja Pallisti »

Mekaanisesta jakoketjunkiristimestä kokemuksia? Valko-Venäjältä löytyisi näköjään alkuperäisosaa halvempi vaihtoehto. https://www.ebay.com/itm/Manual-Adjuste ... OSwepleVEF~

Jos tuolla sen verran sais ketjulle lisäaikaa että pahimmat kolinat sais pois, uutta ketjua voisi suunnitella sitten sydäntalvella kun ei raaski enää ajaa ja on huollon aika.
Pallisti
Viestit: 104
Liittynyt: To Huhti 05, 2018 12:35 am
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Suomi

Re: Kokemuksia F800GS:stä

Viesti Kirjoittaja Pallisti »

Siinä on valkovenäläinen kiristin. Täytyy huomenna laittaa paikalleen.
Liitteet
819C243F-2BEB-406B-AAF7-E2527A4B3B4D.jpeg
Pallisti
Viestit: 104
Liittynyt: To Huhti 05, 2018 12:35 am
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Suomi

Re: Kokemuksia F800GS:stä

Viesti Kirjoittaja Pallisti »

Aika syvälle meni. Kummasti hiljeni, säätö korvalla helppoa.
Liitteet
32E6874E-C56C-4387-BAA4-DB9F1D10AC91.jpeg
uuvatti
Viestit: 116
Liittynyt: To Elo 25, 2011 6:53 pm
Pyörä: suzuki dr650
Paikkakunta: Paimio

Re: Kokemuksia F800GS:stä

Viesti Kirjoittaja uuvatti »

2008 800gs sähköt pimeni. Oisko jotai vinkkei mist niit lähtis hakee? Laitoin virrat pääl, ni mittaristo toimi varmaa 5 sekunttii ja sit pimeni. Akus näyttäis oleva 13.5v
Andestone
Viestit: 100
Liittynyt: To Heinä 23, 2015 5:19 pm
Pyörä: KTM 990 Adventure
Paikkakunta: Lahti

Re: Kokemuksia F800GS:stä

Viesti Kirjoittaja Andestone »

uuvatti kirjoitti:2008 800gs sähköt pimeni. Oisko jotai vinkkei mist niit lähtis hakee? Laitoin virrat pääl, ni mittaristo toimi varmaa 5 sekunttii ja sit pimeni. Akus näyttäis oleva 13.5v
Ekanan tsekkaisin akun kytkennät. Eli akku esiin ja tarkistaa että kaapelit on kunnolla kiinni akussa.

Frendin pikkukessusta kaapelit löystynyt useamman kerran, koska akku pääsee heilumaan.
Pyörä kuolee ihan lennosta, tai sähköt pätkii..... No ei heilu enään toi akku. On nyt sen verta hyvin fyllatty.
Vastaa Viestiin