R1100GS
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
R1100GS
Kerätään tähän 1100gs ominaisuuksia ja käyttöön liittyvää juttua.
Mainio huoltoketjuhan on jo olemassa.
Kun ei ole tota käyttöohjekirjaa niin sellasia aiheita voisi tähän esim. kerätä.
Kysymyksiä pari:
Saako vakio penkin jotenkin lukittua paikalleen ilman matkustaja osaa?
Onko käynnistysnappulan punaisella viisarilla jotakin merkitystä kääntääkö sen vasemmalle tai oikealle?
Mainio huoltoketjuhan on jo olemassa.
Kun ei ole tota käyttöohjekirjaa niin sellasia aiheita voisi tähän esim. kerätä.
Kysymyksiä pari:
Onko käynnistysnappulan punaisella viisarilla jotakin merkitystä kääntääkö sen vasemmalle tai oikealle?
-
vkoivu
- Pyörä: pyörät myyty
Re: R1100GS
Ainakin mulla on siellä työkalulootassa sellainen lärpäke, joka asennetaan siihen lootan suojalevyssä olevan aukon kohtaan, jolloin sen suojalevyn saa napsautettua lukkoon.antti-a kirjoitti: Kysymyksiä pari:
Viisari sammuttaa koneen kummassa asennossa tahansa enkä keksi mitä eroa sillä voisi olla.
saako sillä lärpäkkeellä lukittua kuskin penkin paikalleen.
Olen sitä satulaa pyöritelly ja ihmetellyt kun en saa sitä pysymään paikallaan ilman kyytiläisen istuinosaa. Menee kyllä paikalleen, mutta ei lukitu millään tavalla, on "irtonaisena". Pitäisikö näin ollakin?
Jos laittaa kyytiläisen penkin paikalleen niin sehän sitten pitää myös kuskin penkin paikallaan.
Olen sitä satulaa pyöritelly ja ihmetellyt kun en saa sitä pysymään paikallaan ilman kyytiläisen istuinosaa. Menee kyllä paikalleen, mutta ei lukitu millään tavalla, on "irtonaisena". Pitäisikö näin ollakin?
Jos laittaa kyytiläisen penkin paikalleen niin sehän sitten pitää myös kuskin penkin paikallaan.
Sehän on lukittu sillä satulalukolla jo oitis.antti-a kirjoitti: Kysymyksiä pari:
Ainoa, mitä pitää tehdä on toi vkoivun kertoma lärpäke siihen työkalukotelon kanteen, joka lukitsee sen.
mm. Touratechiltä on saatavissa myös metallisia kansia tuohon työkalulaatikkoon.
Pekka
PS. Vastaus vielä edelliseen: sulla on varmaan se satulalukko jotenkin viallinen. Siellä on koukut, jotka lukitsee etusatulan niihin muovihaarukoihin.
-
vkoivu
- Pyörä: pyörät myyty
Heh, mä näköjään vastasin ihan väärään kysymykseen kun sen työkaluboksin suojalevyn lukitsemisesta olen nähnyt joidenkin kyselevän. Se kuskin penkkihän pitäisi lukittua ilman mitään kikkailua.Pekkavee kirjoitti: PS. Vastaus vielä edelliseen: sulla on varmaan se satulalukko jotenkin viallinen. Siellä on koukut, jotka lukitsee etusatulan niihin muovihaarukoihin.
Okei, niitten koukkujen pitäisi siis lukita se etuosapaikalleen.
Sellaset koukut siellä kyllä on mutta ne ei lukitu millään tavalla, ovat vaan löysästi vastakappaleissaan. Muistaakseni ainakin yksi koukuista/vastakappaleista oli rikki. Täytyy tutkia vielä tarkemmin.
Kiitos taas! Nyt kun tiedän että pitäisi lukittua paikalleen ilman takaosaa niin on mukavampi etsiä syytä.
Työkalulootassa on tosiaan parikin muoviosaa joita ihmettelin mihin mahtaa tulla!
Sellaset koukut siellä kyllä on mutta ne ei lukitu millään tavalla, ovat vaan löysästi vastakappaleissaan. Muistaakseni ainakin yksi koukuista/vastakappaleista oli rikki. Täytyy tutkia vielä tarkemmin.
Kiitos taas! Nyt kun tiedän että pitäisi lukittua paikalleen ilman takaosaa niin on mukavampi etsiä syytä.
Työkalulootassa on tosiaan parikin muoviosaa joita ihmettelin mihin mahtaa tulla!
No voi vit**Pekkavee kirjoitti:Se toinen muoviosa on tulpanhatun irrottamista varten.antti-a kirjoitti: Työkalulootassa on tosiaan parikin muoviosaa joita ihmettelin mihin mahtaa tulla!
Älä koskaan vedä irti itse johdosta.
Pekka
Kerkesin jo toisen tulpan johtoa kiskoa.
Eipä tainnut vauriota tulla tällä kertaa. Uusi pyörä uudet kujeet!
Selvis penkki homma.
Mulla on irronnut se lukitussysteemi kiinnityksestään(se mitä avaimella käännetään). Muovikorva murtunut irtipoikki kiinnityskohdastaan. Pitää keksiä joku patentti tuohon.
En huomannut aikaisemmin tutkia tuota avain systeemiä penkin lukituksessa lainkaan. Puuttui kyllä penkin altakin yksi pultti justiin siitä rautakiinnityksestä. Se on tällasta kun ei ole ollut kunnolla aikaa tutkia vaan hätäsesti aina ohi kulkiessa vähän kattonut.
Miten tässä 1100:ssa ABS napin kuuluu toimia?
Todella vähäisen kokeilun perusteella näyttää toimivan siten että jos starttauksen jälkeen nappia painaa menee abs pois päältä. Eikä sitä napista enää saa päälle ennen kuin sammuttaa koneen ja käynnistää uudelleen.
Mulla on irronnut se lukitussysteemi kiinnityksestään(se mitä avaimella käännetään). Muovikorva murtunut irtipoikki kiinnityskohdastaan. Pitää keksiä joku patentti tuohon.
En huomannut aikaisemmin tutkia tuota avain systeemiä penkin lukituksessa lainkaan. Puuttui kyllä penkin altakin yksi pultti justiin siitä rautakiinnityksestä. Se on tällasta kun ei ole ollut kunnolla aikaa tutkia vaan hätäsesti aina ohi kulkiessa vähän kattonut.
Miten tässä 1100:ssa ABS napin kuuluu toimia?
Todella vähäisen kokeilun perusteella näyttää toimivan siten että jos starttauksen jälkeen nappia painaa menee abs pois päältä. Eikä sitä napista enää saa päälle ennen kuin sammuttaa koneen ja käynnistää uudelleen.
Ei kai se nyt niin toimi.antti-a kirjoitti: Miten tässä 1100:ssa ABS napin kuuluu toimia?
Jos haluaa ABS:ssän pois päältä on ABS nappulaa painettava samalla, kun kääntää virran päälle. Kun moottori on seis. Sitten starttaa.
Sitten se jää pois toiminnasta. Ja ABS valot vilkkuu ajettaessa.
Jos sitten sammuttaa moottorin ja starttaa normaalisti ABS on taas päällä.
Toi on aika kiusallista, kun sitä ei voi vauhdissa mitenkään hoitaa. Vaan moottori on sammutettava aina, jos haluat sen pois tai päälle.
Itse usein unohdan käynnistyksessä hiekkateillä painaa ABS nappulaa käynnistyksessä ja sitten pitää pysähtyä sitä varten erikseen.
Hiekkateillä on mielestäni parempi ajaa ilman ABS:ssää, kun voi vetää takajarrun lukkoon tarvittaessa.
Pekka
- Kurahousu
- Pyörä: BMW G 450X, BMW F900GS, BMW R1100GS
Automaattiset? Kyllä katkasijasta laitetaan päälle, valintana pienempi tai kovempi teho. Onko uusimmissa jotain uutta tekniikkaa?antti-a kirjoitti:Muistan lukeneeni jostakin että GS alkup. kahvalämppärit olisi automaattiset. Koskeeko tämä vain uudempia malleja kun minulla ainakin on oma katkaisija kahvalämppäreille. Vai olisi automatic ja katkaisijasta saisi pakotettua päälle?