dr 350 ois kiva saaha käyntiin

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

jaajo
Viestit: 40
Liittynyt: To Helmi 21, 2008 11:14 pm
Paikkakunta: haukipudas

dr 350 ois kiva saaha käyntiin

Viesti Kirjoittaja jaajo »

elikkä tuommoinen laite tuli emännälle hankittua kiva peli muuten mutta ois kiva saaha se pörisemään.myyjä sai sen puolen tunnin polkemisen tulpan irroittamisen,tulpan reijästä pensaa pyttyyn ja paidan kuivaamisen jälkeen käyntiin,jonka jälkeen se sammui.eikä lähtenyt muutamalla polkaisulla käyntiin.pukattiin laite kärryyn koitin polkea kotona mutta ei pörise.oisin irroittanut tulpan vaan ei ollut sopivaa avainta.mikähän muuten sen koko on ja onkohan pyörässä jossain työkalut.elikkä jollain on varmaan vinkkejä käynnistykseen.oon lukenut että ovat vaihtaneet kaasareita.millaisia.mistä ja mihin hintaan?
kari.k
Viestit: 1076
Liittynyt: Ti Loka 04, 2005 7:31 pm
Pyörä: honda at, honda ta, jawa353.
Paikkakunta: aura

Viesti Kirjoittaja kari.k »

kannattaa nyt ainakin puhdistaa kaasari ja laittaa tuoretta bensaa,jos mopo seissyt kauan.uusi tulppakaan ei olis varmaan pahitteeks.21mm avain saattais olla sopiva tulpalle,vaik niit on kyl monen kokosia.ilmanputsari hyvä myös tarkistaa.
toivottavasti saatte mopon käyntiin.dr miehet osaa varmaan neuvoo lisää.
Avatar
anttiv
Viestit: 25
Liittynyt: La Touko 05, 2007 10:07 pm
Pyörä: Gary Fisher Cake 1
Paikkakunta: Rankkula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja anttiv »

kari.k kirjoitti:kannattaa nyt ainakin puhdistaa kaasari ja laittaa tuoretta bensaa,jos mopo seissyt kauan.uusi tulppakaan ei olis varmaan pahitteeks.21mm avain saattais olla sopiva tulpalle,vaik niit on kyl monen kokosia.ilmanputsari hyvä myös tarkistaa.
toivottavasti saatte mopon käyntiin.dr miehet osaa varmaan neuvoo lisää.
Isompi DR 650 oli ainakin todella kranttu sille, missä kohdassa polkaisee, ja että dekokahvan käyttötekniikka on hallussa.

Pyöritin itse pari kertaa konetta deko pohjassa jotta imee kakkua kaasariin.

Sitten
1. Deko alas, jää alas
2. Hiljakseen koneen pyöritystä kunnes deko napsahtaa ylös, liike seis heti
3. Kampi ylös ja reipas läpipolkaisu.

Kun en tiennyt vielä tuota teknikkaa niin mullakin meni 30 min käynnistykseen.

Toivotavasti pätee 350-pataankin.

T: Antti
T: Antti
--
Rankkulan puistoenskaklupi - toistaiseksi mennään kauramoottorilla
maqe
Viestit: 334
Liittynyt: Su Joulu 05, 2004 9:42 pm
Pyörä: Gsf 1200 S
Paikkakunta: iisalmi

Viesti Kirjoittaja maqe »

1.vaihda täysin uusi sytytystulppa. Koko on tosi pieni, olisko 16mm kanta, en muista enää.

2. ruuvaa tyhjäkäyntiä (se iso ruuvi ron eyrsin nr 18 ) varmuudes vaikka kierros sisäänpäin.
http://fiche.ronayers.com/Index.cfm/Mod ... ODEL_R_S_T

3. Nyt Pitäisi käynistyä kun vaan vetää ryypyn päälle ja ILMAN käsikaasua polkasee-> just niin kun edellä selostettu. Pyörän "rytkytys" tolkuttomasti tempomalla ei auta tekniikalla, ei voimalla.

Täytyy ottaa huomioon,että kauan seissut pyörä on voinut saada sakkaa suuttimiin jolloin varmasti tiukassa saada käyntiin. Jos vaikuttaa täysin hengettömältä ja tulppaan tosiaan tulee kipinä, niin varovasti annos käynistyssuihketta (turtlen pikastartti on hyvä tuote) vaan kaasariin.

Tästä Katu-uskottavuutta därrään kaasarisetillä: http://www.cyclepages.com/ProductDetail ... ID=4086675
ed:pikakirjoitus....
Avatar
teneraattori
Viestit: 437
Liittynyt: Ma Kesä 05, 2006 6:09 pm
Pyörä: ON
Paikkakunta: suurhollola

Viesti Kirjoittaja teneraattori »

Pyörän vienti lämpöiseen ja lämmittäminen jotenkin jos mahdollista on suotavaa paremman käynnistymisen kannalta. Vaikka pyörä on aivan kunnossa, niin varsinkin talven jälkeen kylmäkäynnistykset ovat varsin haasteellisia. Ei vaan meinaa riittää kylmänä seokset käymiseen. Käy ehkä hetken vähän pärskien ja sitten sammuu. Startillisiakin vastaavia pyöriä voi joutua starttailemaan muutamia kertoja.

18 mm on ollut tulppakoko näissä pyörissä ja voi olla, että jos ei ole pyörän omaa tulppa-avainta, niin tulpan pois ottaminen on aika työlästä.
PJ
Viestit: 43
Liittynyt: To Touko 31, 2007 2:47 pm

Viesti Kirjoittaja PJ »

Ainakin omien kokemusten perusteella helpoin tapa saada dr pyörimään on seuraavanlainen, itse en ole käyttänyt puolipuristinta:
1. ryyppy päälle
2. poljetaan pari kertaa "noin vain" että kone saa bensaa.
3. etsitään käynnistyspolkimella yläkuolokohta, ja siinä tuntuva "pykälä"
4. nostetaan poljin ylös ja kokeillaan ottaako se "kiinni" lähellä liikeratansa yläkohtaa. Joskus se ei ota kiinni kuin suurinpiirtein liikeradan puolessavälissä ja silloin ei välttämättä kannata edes yrittää polkemista kun polkaisut jäävät väkisinkin liian tehottomiksi. Jos tilanne on tämä niin pyöritetään konetta kunnes kone on yläkuolokohdan pykälässä ja poljin ottaa kiinni liikeratansa yläosassa.
5. reipas polkaisu

Näillä tempuilla tuon saa pyörimään ilman hirveää tempomista. Tuo yläkuolokohdassa tuntuva pykälä on tässä tapauksessa avain onnistumiseen. Kaasukahvaan ei pidä missään tapauksessa koskea käynnistysvaiheessa.

Petteri
vkoivu
Viestit: 1784
Liittynyt: To Tammi 20, 2005 12:59 am
Pyörä: pyörät myyty
Paikkakunta: Kouvola / Espoo

Viesti Kirjoittaja vkoivu »

Mikäli ylläolevin vinkein mopo ei käynnisty niin tarkista venttiilien välykset. Ostaessani DR750:n (jonka kone on lähes identtinen DR350:n kanssa) sitä sai kylmänä sahata käyntiin todella pitkään.

Perushuoltoa tehdessä huomasin, ettei imuvenoissa ollut välystä ollenkaan. Säädöt kun laitto kohdilleen niin mopo lähti käyntiin todella nätisti. Mun yhdellä kaverilla oli sama juttu DR800:n kanssa. Mikäli pyörän huoltohistoriasta ei ole sen suurempaa tietoa niin venojen välykset kannattaa tarkastaa joka tapauksessa.
TR8
Viestit: 300
Liittynyt: Ma Heinä 09, 2007 9:45 pm
Pyörä: KTM 250 EXC 4T
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja TR8 »

Vaikuttaa että tulppa on tiensä päässä ja/tai kone ei saa bensaa

Pari lisäkikkaa jotka saattaa auttaa pitkään seisseen nelarin startissa:
- kallista mopo täysin kupeellen niin että kaasari tulvii, sitten pystyyn ja em kikoilla käyntiin
- tulpanreiästä bensaa männän päälle "ruokalusikallinen", tulppa kiinni pikaisesti ja em kikoilla käyntiin

Polkaisun ei tarvitse olla erityisen raju, ennemminkin päättäväinen ja tasainen

Nelari voi olla todella vaikea saada kylmässä käyntiin jos ryyppysuutin on alkuperäinen ja kesäkeleille mitoitettu
- oma kotari piti hinata käyntiin aina kun oli kylmempää kuin -5, nyt lähtee kylmässäkin kun isonsin suuttimen racingbiken suosittelemaksi ( ja saa kesällä startissa helposti liikaa... )
TR8
Viestit: 300
Liittynyt: Ma Heinä 09, 2007 9:45 pm
Pyörä: KTM 250 EXC 4T
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja TR8 »

Vaikuttaa että tulppa on tiensä päässä ja/tai kone ei saa bensaa

Pari lisäkikkaa jotka saattaa auttaa pitkään seisseen nelarin startissa:
- kallista mopo täysin kupeellen niin että kaasari tulvii, sitten pystyyn ja em kikoilla käyntiin
- tulpanreiästä bensaa männän päälle "ruokalusikallinen", tulppa kiinni pikaisesti ja em kikoilla käyntiin

Polkaisun ei tarvitse olla erityisen raju, ennemminkin päättäväinen ja tasainen

Nelari voi olla todella vaikea saada kylmässä käyntiin jos ryyppysuutin on alkuperäinen ja kesäkeleille mitoitettu
- oma kotari piti hinata käyntiin aina kun oli kylmempää kuin -5, nyt lähtee kylmässäkin kun isonsin suuttimen racingbiken suosittelemaksi ( ja saa kesällä startissa helposti liikaa... )
jaajo
Viestit: 40
Liittynyt: To Helmi 21, 2008 11:14 pm
Paikkakunta: haukipudas

Viesti Kirjoittaja jaajo »

kaasarista puhistin suuttimet jonka jälkeen rupes pelittään.kiitos kaikille neuvoista.mistähän enduro piikkirenkaat kannattas ostaa käytetykki kävis.
Vastaa Viestiin