dr 350 ois kiva saaha käyntiin
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
dr 350 ois kiva saaha käyntiin
elikkä tuommoinen laite tuli emännälle hankittua kiva peli muuten mutta ois kiva saaha se pörisemään.myyjä sai sen puolen tunnin polkemisen tulpan irroittamisen,tulpan reijästä pensaa pyttyyn ja paidan kuivaamisen jälkeen käyntiin,jonka jälkeen se sammui.eikä lähtenyt muutamalla polkaisulla käyntiin.pukattiin laite kärryyn koitin polkea kotona mutta ei pörise.oisin irroittanut tulpan vaan ei ollut sopivaa avainta.mikähän muuten sen koko on ja onkohan pyörässä jossain työkalut.elikkä jollain on varmaan vinkkejä käynnistykseen.oon lukenut että ovat vaihtaneet kaasareita.millaisia.mistä ja mihin hintaan?
-
- Viestit: 1076
- Liittynyt: Ti Loka 04, 2005 7:31 pm
- Pyörä: honda at, honda ta, jawa353.
- Paikkakunta: aura
kannattaa nyt ainakin puhdistaa kaasari ja laittaa tuoretta bensaa,jos mopo seissyt kauan.uusi tulppakaan ei olis varmaan pahitteeks.21mm avain saattais olla sopiva tulpalle,vaik niit on kyl monen kokosia.ilmanputsari hyvä myös tarkistaa.
toivottavasti saatte mopon käyntiin.dr miehet osaa varmaan neuvoo lisää.
toivottavasti saatte mopon käyntiin.dr miehet osaa varmaan neuvoo lisää.
- anttiv
- Viestit: 25
- Liittynyt: La Touko 05, 2007 10:07 pm
- Pyörä: Gary Fisher Cake 1
- Paikkakunta: Rankkula
- Viesti:
Isompi DR 650 oli ainakin todella kranttu sille, missä kohdassa polkaisee, ja että dekokahvan käyttötekniikka on hallussa.kari.k kirjoitti:kannattaa nyt ainakin puhdistaa kaasari ja laittaa tuoretta bensaa,jos mopo seissyt kauan.uusi tulppakaan ei olis varmaan pahitteeks.21mm avain saattais olla sopiva tulpalle,vaik niit on kyl monen kokosia.ilmanputsari hyvä myös tarkistaa.
toivottavasti saatte mopon käyntiin.dr miehet osaa varmaan neuvoo lisää.
Pyöritin itse pari kertaa konetta deko pohjassa jotta imee kakkua kaasariin.
Sitten
1. Deko alas, jää alas
2. Hiljakseen koneen pyöritystä kunnes deko napsahtaa ylös, liike seis heti
3. Kampi ylös ja reipas läpipolkaisu.
Kun en tiennyt vielä tuota teknikkaa niin mullakin meni 30 min käynnistykseen.
Toivotavasti pätee 350-pataankin.
T: Antti
T: Antti
--
Rankkulan puistoenskaklupi - toistaiseksi mennään kauramoottorilla
--
Rankkulan puistoenskaklupi - toistaiseksi mennään kauramoottorilla
1.vaihda täysin uusi sytytystulppa. Koko on tosi pieni, olisko 16mm kanta, en muista enää.
2. ruuvaa tyhjäkäyntiä (se iso ruuvi ron eyrsin nr 18 ) varmuudes vaikka kierros sisäänpäin.
http://fiche.ronayers.com/Index.cfm/Mod ... ODEL_R_S_T
3. Nyt Pitäisi käynistyä kun vaan vetää ryypyn päälle ja ILMAN käsikaasua polkasee-> just niin kun edellä selostettu. Pyörän "rytkytys" tolkuttomasti tempomalla ei auta tekniikalla, ei voimalla.
Täytyy ottaa huomioon,että kauan seissut pyörä on voinut saada sakkaa suuttimiin jolloin varmasti tiukassa saada käyntiin. Jos vaikuttaa täysin hengettömältä ja tulppaan tosiaan tulee kipinä, niin varovasti annos käynistyssuihketta (turtlen pikastartti on hyvä tuote) vaan kaasariin.
Tästä Katu-uskottavuutta därrään kaasarisetillä: http://www.cyclepages.com/ProductDetail ... ID=4086675
ed:pikakirjoitus....
2. ruuvaa tyhjäkäyntiä (se iso ruuvi ron eyrsin nr 18 ) varmuudes vaikka kierros sisäänpäin.
http://fiche.ronayers.com/Index.cfm/Mod ... ODEL_R_S_T
3. Nyt Pitäisi käynistyä kun vaan vetää ryypyn päälle ja ILMAN käsikaasua polkasee-> just niin kun edellä selostettu. Pyörän "rytkytys" tolkuttomasti tempomalla ei auta tekniikalla, ei voimalla.
Täytyy ottaa huomioon,että kauan seissut pyörä on voinut saada sakkaa suuttimiin jolloin varmasti tiukassa saada käyntiin. Jos vaikuttaa täysin hengettömältä ja tulppaan tosiaan tulee kipinä, niin varovasti annos käynistyssuihketta (turtlen pikastartti on hyvä tuote) vaan kaasariin.
Tästä Katu-uskottavuutta därrään kaasarisetillä: http://www.cyclepages.com/ProductDetail ... ID=4086675
ed:pikakirjoitus....
- teneraattori
- Viestit: 437
- Liittynyt: Ma Kesä 05, 2006 6:09 pm
- Pyörä: ON
- Paikkakunta: suurhollola
Pyörän vienti lämpöiseen ja lämmittäminen jotenkin jos mahdollista on suotavaa paremman käynnistymisen kannalta. Vaikka pyörä on aivan kunnossa, niin varsinkin talven jälkeen kylmäkäynnistykset ovat varsin haasteellisia. Ei vaan meinaa riittää kylmänä seokset käymiseen. Käy ehkä hetken vähän pärskien ja sitten sammuu. Startillisiakin vastaavia pyöriä voi joutua starttailemaan muutamia kertoja.
18 mm on ollut tulppakoko näissä pyörissä ja voi olla, että jos ei ole pyörän omaa tulppa-avainta, niin tulpan pois ottaminen on aika työlästä.
18 mm on ollut tulppakoko näissä pyörissä ja voi olla, että jos ei ole pyörän omaa tulppa-avainta, niin tulpan pois ottaminen on aika työlästä.
Ainakin omien kokemusten perusteella helpoin tapa saada dr pyörimään on seuraavanlainen, itse en ole käyttänyt puolipuristinta:
1. ryyppy päälle
2. poljetaan pari kertaa "noin vain" että kone saa bensaa.
3. etsitään käynnistyspolkimella yläkuolokohta, ja siinä tuntuva "pykälä"
4. nostetaan poljin ylös ja kokeillaan ottaako se "kiinni" lähellä liikeratansa yläkohtaa. Joskus se ei ota kiinni kuin suurinpiirtein liikeradan puolessavälissä ja silloin ei välttämättä kannata edes yrittää polkemista kun polkaisut jäävät väkisinkin liian tehottomiksi. Jos tilanne on tämä niin pyöritetään konetta kunnes kone on yläkuolokohdan pykälässä ja poljin ottaa kiinni liikeratansa yläosassa.
5. reipas polkaisu
Näillä tempuilla tuon saa pyörimään ilman hirveää tempomista. Tuo yläkuolokohdassa tuntuva pykälä on tässä tapauksessa avain onnistumiseen. Kaasukahvaan ei pidä missään tapauksessa koskea käynnistysvaiheessa.
Petteri
1. ryyppy päälle
2. poljetaan pari kertaa "noin vain" että kone saa bensaa.
3. etsitään käynnistyspolkimella yläkuolokohta, ja siinä tuntuva "pykälä"
4. nostetaan poljin ylös ja kokeillaan ottaako se "kiinni" lähellä liikeratansa yläkohtaa. Joskus se ei ota kiinni kuin suurinpiirtein liikeradan puolessavälissä ja silloin ei välttämättä kannata edes yrittää polkemista kun polkaisut jäävät väkisinkin liian tehottomiksi. Jos tilanne on tämä niin pyöritetään konetta kunnes kone on yläkuolokohdan pykälässä ja poljin ottaa kiinni liikeratansa yläosassa.
5. reipas polkaisu
Näillä tempuilla tuon saa pyörimään ilman hirveää tempomista. Tuo yläkuolokohdassa tuntuva pykälä on tässä tapauksessa avain onnistumiseen. Kaasukahvaan ei pidä missään tapauksessa koskea käynnistysvaiheessa.
Petteri
-
- Viestit: 1784
- Liittynyt: To Tammi 20, 2005 12:59 am
- Pyörä: pyörät myyty
- Paikkakunta: Kouvola / Espoo
Mikäli ylläolevin vinkein mopo ei käynnisty niin tarkista venttiilien välykset. Ostaessani DR750:n (jonka kone on lähes identtinen DR350:n kanssa) sitä sai kylmänä sahata käyntiin todella pitkään.
Perushuoltoa tehdessä huomasin, ettei imuvenoissa ollut välystä ollenkaan. Säädöt kun laitto kohdilleen niin mopo lähti käyntiin todella nätisti. Mun yhdellä kaverilla oli sama juttu DR800:n kanssa. Mikäli pyörän huoltohistoriasta ei ole sen suurempaa tietoa niin venojen välykset kannattaa tarkastaa joka tapauksessa.
Perushuoltoa tehdessä huomasin, ettei imuvenoissa ollut välystä ollenkaan. Säädöt kun laitto kohdilleen niin mopo lähti käyntiin todella nätisti. Mun yhdellä kaverilla oli sama juttu DR800:n kanssa. Mikäli pyörän huoltohistoriasta ei ole sen suurempaa tietoa niin venojen välykset kannattaa tarkastaa joka tapauksessa.
Vaikuttaa että tulppa on tiensä päässä ja/tai kone ei saa bensaa
Pari lisäkikkaa jotka saattaa auttaa pitkään seisseen nelarin startissa:
- kallista mopo täysin kupeellen niin että kaasari tulvii, sitten pystyyn ja em kikoilla käyntiin
- tulpanreiästä bensaa männän päälle "ruokalusikallinen", tulppa kiinni pikaisesti ja em kikoilla käyntiin
Polkaisun ei tarvitse olla erityisen raju, ennemminkin päättäväinen ja tasainen
Nelari voi olla todella vaikea saada kylmässä käyntiin jos ryyppysuutin on alkuperäinen ja kesäkeleille mitoitettu
- oma kotari piti hinata käyntiin aina kun oli kylmempää kuin -5, nyt lähtee kylmässäkin kun isonsin suuttimen racingbiken suosittelemaksi ( ja saa kesällä startissa helposti liikaa... )
Pari lisäkikkaa jotka saattaa auttaa pitkään seisseen nelarin startissa:
- kallista mopo täysin kupeellen niin että kaasari tulvii, sitten pystyyn ja em kikoilla käyntiin
- tulpanreiästä bensaa männän päälle "ruokalusikallinen", tulppa kiinni pikaisesti ja em kikoilla käyntiin
Polkaisun ei tarvitse olla erityisen raju, ennemminkin päättäväinen ja tasainen
Nelari voi olla todella vaikea saada kylmässä käyntiin jos ryyppysuutin on alkuperäinen ja kesäkeleille mitoitettu
- oma kotari piti hinata käyntiin aina kun oli kylmempää kuin -5, nyt lähtee kylmässäkin kun isonsin suuttimen racingbiken suosittelemaksi ( ja saa kesällä startissa helposti liikaa... )
Vaikuttaa että tulppa on tiensä päässä ja/tai kone ei saa bensaa
Pari lisäkikkaa jotka saattaa auttaa pitkään seisseen nelarin startissa:
- kallista mopo täysin kupeellen niin että kaasari tulvii, sitten pystyyn ja em kikoilla käyntiin
- tulpanreiästä bensaa männän päälle "ruokalusikallinen", tulppa kiinni pikaisesti ja em kikoilla käyntiin
Polkaisun ei tarvitse olla erityisen raju, ennemminkin päättäväinen ja tasainen
Nelari voi olla todella vaikea saada kylmässä käyntiin jos ryyppysuutin on alkuperäinen ja kesäkeleille mitoitettu
- oma kotari piti hinata käyntiin aina kun oli kylmempää kuin -5, nyt lähtee kylmässäkin kun isonsin suuttimen racingbiken suosittelemaksi ( ja saa kesällä startissa helposti liikaa... )
Pari lisäkikkaa jotka saattaa auttaa pitkään seisseen nelarin startissa:
- kallista mopo täysin kupeellen niin että kaasari tulvii, sitten pystyyn ja em kikoilla käyntiin
- tulpanreiästä bensaa männän päälle "ruokalusikallinen", tulppa kiinni pikaisesti ja em kikoilla käyntiin
Polkaisun ei tarvitse olla erityisen raju, ennemminkin päättäväinen ja tasainen
Nelari voi olla todella vaikea saada kylmässä käyntiin jos ryyppysuutin on alkuperäinen ja kesäkeleille mitoitettu
- oma kotari piti hinata käyntiin aina kun oli kylmempää kuin -5, nyt lähtee kylmässäkin kun isonsin suuttimen racingbiken suosittelemaksi ( ja saa kesällä startissa helposti liikaa... )