KTM 950 SuperEnduro
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
- Viestit: 257
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 3:17 pm
- Pyörä: SE & MXV & EN
- Paikkakunta: Hki / Tohmajärvi
- Viesti:
Re: KTM 950 SuperEnduro
Vesipumpun akseli tiivisteineen siihen kannattaa vaihtaa, ennenkuin vedet on öljyn seassa. Itsellä porsi 18 400 km kohdalla.
- enska
- Viestit: 843
- Liittynyt: Su Syys 11, 2005 12:54 pm
- Pyörä: ei oo nyt
- Paikkakunta: Suolahti/Äänekoski/Konnevesi
Re: KTM 950 SuperEnduro
Tulipa ostettua Aprilia 1000 rsv:n Leovince vaimentajat, kun halvalla sai . Nyt sitten pitäisi saada ne sovitettua SEhen.enska kirjoitti:Ei se auta, kun on vakio katalyyttivaimentajat.Ilipo kirjoitti:Aja kovempaa...enska kirjoitti:No joo. Tuli käytettyä kaasarit auki. Svensson on näemmä vaihtanut pykälää isommat pääsuuttimet, nostanut neulaa ja seosruuvi oli auki 2½ kierrosta. Tulpat oli aivan karstaisen mustat.
CR125R -89, TS125X -87, XT550 -82, XL600R -84, XL600R -87, XR650R -03, Africa twin RD07 -95, KTM 990adv -06, KTM 950adv GO!!!!!!! -04, KTM SuperEnduro -07, Suzuki DR-Z400 -05, Yamaha Wr450f -06, KTM EXC450 -13
- enska
- Viestit: 843
- Liittynyt: Su Syys 11, 2005 12:54 pm
- Pyörä: ei oo nyt
- Paikkakunta: Suolahti/Äänekoski/Konnevesi
Re: KTM 950 SuperEnduro
Kyllä ne mahtu vaikka isot ovatkin.
CR125R -89, TS125X -87, XT550 -82, XL600R -84, XL600R -87, XR650R -03, Africa twin RD07 -95, KTM 990adv -06, KTM 950adv GO!!!!!!! -04, KTM SuperEnduro -07, Suzuki DR-Z400 -05, Yamaha Wr450f -06, KTM EXC450 -13
-
- Viestit: 196
- Liittynyt: La Syys 22, 2007 10:58 am
- Pyörä: 1190 Adventure
- Paikkakunta: Suomussalami
Re: KTM 950 SuperEnduro
Nehä istuu ku nenä päähän!enska kirjoitti:Kyllä ne mahtu vaikka isot ovatkin.
Re: KTM 950 SuperEnduro
Minkälaisia nasta/piikkirenkaita olette superiin laitelleet talveksi? Miten se tuo enskanasta kestää painavan pyörän alla? Keskelle rengasta lyhempää rallinastaa ja reunoille pidempää? Minkälaisia kokemuksia teillä aiheesta on?
Lyhyeksi jää reissut pelkällä vakiotankilla joten lisätankin hommaaminen taitaa olla edessä. Oletteko hommanneet esim. safaritankkeja(30l) suoraan tekijältä vai jostain euroopasta? Takatankkikin voisi olla hyvä... onko kellään ylimääräisiä??!
Lyhyeksi jää reissut pelkällä vakiotankilla joten lisätankin hommaaminen taitaa olla edessä. Oletteko hommanneet esim. safaritankkeja(30l) suoraan tekijältä vai jostain euroopasta? Takatankkikin voisi olla hyvä... onko kellään ylimääräisiä??!
Re: KTM 950 SuperEnduro
Julle81 kirjoitti:Minkälaisia nasta/piikkirenkaita olette superiin laitelleet talveksi? Miten se tuo enskanasta kestää painavan pyörän alla? Keskelle rengasta lyhempää rallinastaa ja reunoille pidempää? Minkälaisia kokemuksia teillä aiheesta on?
Lyhyeksi jää reissut pelkällä vakiotankilla joten lisätankin hommaaminen taitaa olla edessä. Oletteko hommanneet esim. safaritankkeja(30l) suoraan tekijältä vai jostain euroopasta? Takatankkikin voisi olla hyvä... onko kellään ylimääräisiä??!
Itse tuhonnut takana parit enskanastoilla olevat kumit ja mun mielestä ihan hyvin on kestänyt vaikkakin joutunut vähän pakostakin assulla ajaan, toki enskanastoissa sellainen huonopuoli, että pito on jo liian hyvä lumisilla teillä, itse kaipais edes vähän luistoa semmoisille teille(makuasia). Ehkä siksi itse päätynyt siihen, että seuraavat saa olla keskeltä rallinastoilla ja reunoilla enskanastat. Kyseisillä renkailla ajelin ehkä 1000-1500km/kpl kun olivat loppu.
Mitä tulee bensaan ja normi tankkiin niin joo ei kauhean pitkiä reissuja kannata suunnitella, muistaakseni jäällä ajellessa bensavalo syttty siinä n.80km kohdalla, toki sitten muuten pääsi vähän pitemmälle, mutta ei noissa kilometreissä hurraamista ole oli sitten talvi tai kesä. Takatankkia vaan kehiin, safaritankki vois olla kova sana, mutta se hinta.
-
- Viestit: 2005
- Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
- Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
- Paikkakunta: jokela
Re: KTM 950 SuperEnduro
miten hitossa yhtälö 80 km tankillisella ja 1000-1500 km takarenkaalla VOI pitää kutinsa??? nimim epätietoinen
Re: KTM 950 SuperEnduro
ceevu kirjoitti:miten hitossa yhtälö 80 km tankillisella ja 1000-1500 km takarenkaalla VOI pitää kutinsa??? nimim epätietoinen
No kun välillä joutuu ajaan nätisti kun ei koko aikaa jaksa ajaa kuten kuuluisi
-
- Viestit: 257
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 3:17 pm
- Pyörä: SE & MXV & EN
- Paikkakunta: Hki / Tohmajärvi
- Viesti:
Re: KTM 950 SuperEnduro
Itse aloitin Kingsin renkailla: rallinastat keskellä ja enskanastat sivuilla. Kesti hyvin, eturengas on edelleen hyväkuntoinen, mutta pito oli luonnollisesti aitoja enskarenkaita huonompi. Nyt alla toista talvea lähtevät täysenskapiikit, enkä rallinastoja takaisin huolisi.
Takarenkaan pystyy tuhomanaan muutamassa minuutissa, jos ei varo tolkutonta sutimista.
Takarenkaan pystyy tuhomanaan muutamassa minuutissa, jos ei varo tolkutonta sutimista.
Re: KTM 950 SuperEnduro
Mulla on kanssa ollut ihan normi enskapiikit alla uudesta asti.
Ne kestää lähes tavalliseen tapaan jos käyttää kaasua vain vauhdin lisäämiseen. ts. jos unohtaa kesäkumityylisen hulluttelun joka ei välttämättä vaikuta vauhtiin vähääkään(jota ei todellakaan ole mitään syytä unohtaa )
Pitkien vauhtisuorien harrastaminen pitävällä lumella on myös varma konsti katkoa takaTrellikasta napit.
Kumi ei tiedä onko ulkona pakkasta vai ei, se kyllä kuumia napin sisästä ja repeää kudoksesta kun siihen kohdistetaan kunnolla voimaa taukoamatta. Muodonmuutos/ lämmön siirtyminen/ fysiikan opit jne...
Ne kestää lähes tavalliseen tapaan jos käyttää kaasua vain vauhdin lisäämiseen. ts. jos unohtaa kesäkumityylisen hulluttelun joka ei välttämättä vaikuta vauhtiin vähääkään(jota ei todellakaan ole mitään syytä unohtaa )
Pitkien vauhtisuorien harrastaminen pitävällä lumella on myös varma konsti katkoa takaTrellikasta napit.
Kumi ei tiedä onko ulkona pakkasta vai ei, se kyllä kuumia napin sisästä ja repeää kudoksesta kun siihen kohdistetaan kunnolla voimaa taukoamatta. Muodonmuutos/ lämmön siirtyminen/ fysiikan opit jne...
-
- Viestit: 684
- Liittynyt: Ma Elo 01, 2005 10:45 am
- Pyörä: AustriaTwin&LadyDomina
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: KTM 950 SuperEnduro
Tuli joutilaisuuksissaan paskarreltua rst reikäputken jämistä tuommonen äänen(tehon?)vaimenninhuilu. Onkohan jo liian ahdistava jos 2-1 adapterin jatkona olevan Akran sisään tuuppaa tuollaisenaan? Vaikutusta ei ihan heti pääse kokeilemaan vaikka kelit sallisi...
-
- Viestit: 257
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 3:17 pm
- Pyörä: SE & MXV & EN
- Paikkakunta: Hki / Tohmajärvi
- Viesti:
Re: KTM 950 SuperEnduro
Minkälainen huilu tuolla korvataan?
Itsellä Akran sliparissa (GSX-R 1000) saman näköinen killeri. Sisäreikä on Akran tyyliin suppeneva ulostuloa kohti, luokkaa 52 mm.
Jos oma vaimentimesi on omani kaltainen, ko. pienemmällä reikäverkolla saattaa jopa äänitaso nousta, kun se heikentää killerin vaikutusta.
Itsellä Akran sliparissa (GSX-R 1000) saman näköinen killeri. Sisäreikä on Akran tyyliin suppeneva ulostuloa kohti, luokkaa 52 mm.
Jos oma vaimentimesi on omani kaltainen, ko. pienemmällä reikäverkolla saattaa jopa äänitaso nousta, kun se heikentää killerin vaikutusta.
-
- Viestit: 684
- Liittynyt: Ma Elo 01, 2005 10:45 am
- Pyörä: AustriaTwin&LadyDomina
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: KTM 950 SuperEnduro
Minulla on termit hakusessa huiluille ja muillekin soittimille
Oikeammin sanottuna tässä on modattu juuri alkuperäistä Akran noise killeriä eli räkäisty nuo reikäputket alkup. killerin jatkoksi. Hoito ulottuu koko vaimentimen läpi eli ottaa tukea etupäädyn reiästä. Varsinaisiin Akran sisuksiin ei ole koskettu, siellä on se oma "huilu" jonka ympärillä villat jne. Ja Akra on mallia KTM 950/990.
Oikeammin sanottuna tässä on modattu juuri alkuperäistä Akran noise killeriä eli räkäisty nuo reikäputket alkup. killerin jatkoksi. Hoito ulottuu koko vaimentimen läpi eli ottaa tukea etupäädyn reiästä. Varsinaisiin Akran sisuksiin ei ole koskettu, siellä on se oma "huilu" jonka ympärillä villat jne. Ja Akra on mallia KTM 950/990.
-
- Viestit: 257
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 3:17 pm
- Pyörä: SE & MXV & EN
- Paikkakunta: Hki / Tohmajärvi
- Viesti:
Re: KTM 950 SuperEnduro
Jep, eli nyt tuo killeri tavallaan lopettaa toimintansa, kun pakopulssit eivät pääse iskeytymään vaimentimen päätylaippaan ja siten vaimenemaan.
No, kokeilemalla selviää. Kuulet eron jo ajamattakin pyörällä.
No, kokeilemalla selviää. Kuulet eron jo ajamattakin pyörällä.
Re: KTM 950 SuperEnduro
Eli millainen on ulostulo?ankara kirjoitti:killerin jatkoksi.
Kuvasta ei näe, mutta jos se on tuolla tavalla lopussa laajeneva, niin melun kannalta ei hyvä.