Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Su Huhti 05, 2020 11:18 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 134 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Yamaha XT660R
ViestiLähetetty: To Heinä 27, 2006 4:09 pm 

Liittynyt: To Heinä 27, 2006 3:55 pm
Viestit: 4
Morotus tännekkin, joo enska olis haussa lähinnä tarkoitus oli ajaa suurinmaksi osaksi soraa/asfalttia joskus poiketa ihan kunnolla pöpelikössäkin :)
Yammua kävin kokeilemassa ja tuntu ihan mukavalta ei värissyt eli matkaakin taitaa sekä hiekkamontulla vähä testasin niin vaikutti keula pehmeeltä/raskaalta.
Toinen mikä on vielä koeajamatta eli Ktm 640 adventure on vielä ajamatta mutta kuulopuheiden perusteella kevyempi ja kunnon alustalla.

Tähän vähän listata noita vaihtoehtoja ja plussia/miinuksia...

Yammu

+ Kestävä kone?
+ Ulkonäkö
+ Ruisku (varauksin)

- Paino

Ktm Adventure 640

+ Alusta
+ Kevyt
+ Tehokas

- Tärisee
- Ruma (kauneus on katsoja silmässä jne.... :) )
- Tekninen kestävyys?????


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Heinä 27, 2006 4:30 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Loka 30, 2005 12:51 am
Viestit: 3037
Paikkakunta: ROI
Pyörä: exc
Yammu

+ Kestävä kone
+ Ulkonäkö
+ Ruisku (varauksin)
+huollot kohtuullisin välein
+poltoainetalous
+hinta

- Paino
-ei asiaa varsinaisesti metsään/vaikeaan maastoon (vaan eipä kyllä adventurekaan ole sinne tarkoitettu/pysty yhtään parempaan, ehkä jopa päinvastoin, korjatkaa jos olen väärässä mutta jo etulokasuojan takia on pahimmat risukot ja suot kierrettävä tien kautta)
-varaosahinnat

_________________
antti


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Heinä 31, 2006 9:50 pm 

Liittynyt: La Huhti 15, 2006 6:07 pm
Viestit: 102
Paikkakunta: Anjalankoski
Itselläni on tuo XT660R ja olen ollut ihan kohtuullisen tyytyväinen pyörään. Totta, että se on raskas vaativampaan ajoon, mutta kyllä sillä metsässäkin pääsee, jos ei pahimpia spooreja ajele.

Vakiorengastus on erinomainen paketti sora ja asfalttiteille ja koville alustoille, mutta ei sovi pehmeille alustoille, eikä märälle liukkaalle savelle, mutta uskon, että roisimmalla nappularenkaalla sielläkin pärjää.

Konehan on n. 50 heppainen laiskanlupsea "diesel", joka vääntää kohtuu hyvin, mutta ei ole mikään raketti. Olen jutellut useamman ihmisen kanssa ja ovat olleet sitä mieltä, että power commander antaisi lisää ajettavuutta vakiosäätöihin nähden, mutta toiset pitävät näitä moottorinohjausyksiköitä mahdollisina ongelmanaiheuttajina, mene ja tiedä. Jos etsit pyörää soratielle ja taajamaan ja haluat joskus poiketa polullekkin niin voin ihan vilpittömästi suositella jammua kohtuuhintaisena vaihtoehtona.

Lisävarusteina kannattaa ottaa ainakin kunnollinen pohjapanssari, sillä vesipumppu töröttää koneen kyljessä vahinkoalttiilla paikalla. 8) 8)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Heinä 31, 2006 10:14 pm 

Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 6:46 pm
Viestit: 344
Paikkakunta: Lahti
Pyörä: Suzuki DL650
Mikä on xt:n polttoaineen kulutus sekalaisessa sora & asfalttipyörityksessä? Entä ajaako tuolla sujuvasti pitempää siivua asfaltilla eli onko vakiona minkäänlaista tuulisuojaa noista vähäisistä muoveista edessä? Jos tärinä ei ole kova niin hanuri ei varmaan puudu ennenkuin tankki tyhjenee...?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Elo 01, 2006 1:32 am 

Liittynyt: Ti Elo 01, 2006 1:07 am
Viestit: 6
Paikkakunta: Vantaa
Tuollainen peli sattui Saksan reissulla kyytiin nostettua männäviikolla.

Eka reissu mökille, siellä sorateitä ja takaisin kotipuoleen. Kulutus 3,83 litraa satkulla. Ja koska liikkellä oltiin ekaa kertaa uudella pyörällä, kahvaa myös käännettiin eli kohtalaisen pihi on.

Ei tärise, ainakaan 450 EXC:hen tottuneena. Kaikinpuolin modernin oloinen. Pieni pleksi ajovalon päällä ja melko leveä tankki suojaavat yllättävänkin hyvin ajoviimalta.

Jos ei halua säätää venttiileitä 15 tunnin välein vaan 20 000 kilsan välein, Yamaha XT660R tuntuisi olevan varteenotettava vaihtoehto.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Elo 01, 2006 7:23 am 
Avatar

Liittynyt: Su Loka 30, 2005 12:51 am
Viestit: 3037
Paikkakunta: ROI
Pyörä: exc
Lainaa:
Kulutus 3,83 litraa satkulla
:shock:
Pienellä menee, vanhempi veli (TTR600) kuluttaa yli 1,5 kertaisesti jos vähänkään kääntää :twisted:

_________________
antti


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Elo 01, 2006 9:59 am 

Liittynyt: Ti Elo 01, 2006 1:07 am
Viestit: 6
Paikkakunta: Vantaa
TT600R löytyy myös perheestä ja kulutus on tosiaan ihan eri luokkaa - ja muut ominaisuudet.

Näitä kahta pyörää kun ajaa peräjälkeen, niin ei voi olla kuin ihmettelemättä, kuinka kehitys menee eteenpäin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Elo 01, 2006 12:27 pm 

Liittynyt: La Huhti 15, 2006 6:07 pm
Viestit: 102
Paikkakunta: Anjalankoski
Polttoainetalous on ihan kohillaan. Sekalaisessa, mutta reippaassa ajossa noin viittä litraa on kulunut suht tasaisesti. Olen ajanut useampaan otteeseen noin 200 km siirtymiä ja ihan hyvin sillä jaksaa ajaa. Ajoviimaa on ja olen päätynyt siihen lopputulokseen, että se kuuluu asiaan. Kokeilin korkeampaa GIWI:n pleksiä, mutta minun pituiselle ajajalle (182 cm) normaalissa ajoasennossa tuuli osui tällä korkeammalla lärpättimellä juuri kypärään, joka aiheutti vain lisää melua. Tosin rinnan seudulta ajoviiman paine poistui.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Elo 01, 2006 8:27 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 8:45 am
Viestit: 1604
Paikkakunta: Jyväskylä
Pyörä: none
Messuilla vertailin kumpaakin pyörää ja se Yamahan viimeistely näytti naurettavalta verrattuna KTM:ään. Esim Yamahassa oli jalkatapit yhtä leveällä kuin TA:ssa vaikka siihen ei olisi ollut edes mitään tarvetta. XT:ssä on vedetty pakari koneen alta, tuon muutostyö normaaliin maksaisi 700E. +Pohjapanssari ??E. PowerCommander?, Jonkunlainen pleksi? Tavarateline?

Vaikka XT on halpa niin noilla lisäyksillä sillä saa jo valmiin pyörän jo valmiilla alustalla eli KTM.

Riku


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Elo 01, 2006 8:34 pm 

Liittynyt: La Maalis 04, 2006 8:58 pm
Viestit: 1270
Paikkakunta: Hamina
Pyörä: XT660Z,FE390
Muistaako joku lukeneensa itävallan tuotteiden suohon puskemisesta? :?:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Elo 01, 2006 8:49 pm 

Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 6:46 pm
Viestit: 344
Paikkakunta: Lahti
Pyörä: Suzuki DL650
Lainaa:
Vaikka XT on halpa niin noilla lisäyksillä sillä saa jo valmiin pyörän jo valmiilla alustalla eli KTM


KTM:n ominaisuuksia etenemisen suhteen tuskin kiistää kukaan mutta kun toisessa vaakakupissa painaa myös lähes 100% käyttövarmuusvaatimus minimaalisella huoltotarpeella niin entäs sitten...? Taidan ajaa kuitenkin tuon afrikkalaisen matkamittarin ainakin kerran ympäri ja kompensoida ko. pyörän painon tuomat haittavaikutukset tekemällä koko talven lihaskuntoliikkeitä 8) Vaikka kyllä toi XT voisi olla ainakin koeajon väärti, saksasta noita alkaa saamaan käytettynä kohtuuhintaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Elo 01, 2006 9:11 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 8:45 am
Viestit: 1604
Paikkakunta: Jyväskylä
Pyörä: none
juha kirjoitti:
ainakin koeajon väärti, saksasta noita alkaa saamaan käytettynä kohtuuhintaan.


Varmaan, ee-speediltä noita saa uutena jo tarpeeksi halvalla. Mutta se lisäkilkkeiden tarve on hirvittävä tuohon pyörään (+iso tankki, +rysterit). Mutta jos meinaat vain kaupungissa kruisailla niin tervemenoa vaan.

Riku


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Elo 01, 2006 9:27 pm 

Liittynyt: To Heinä 27, 2006 3:55 pm
Viestit: 4
Eikös jammussa pysty säätämään ruiskua mittariston kautta? jolloin power commanderia ei pakosti tarvita. lisä kilkkeitä lyötyy ainakin yammun takalaukku ja korkeampi plexsi. Onko tietoa saako mistää isonpaa tankkia?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Elo 01, 2006 9:30 pm 

Liittynyt: La Huhti 15, 2006 6:07 pm
Viestit: 102
Paikkakunta: Anjalankoski
KTM tietäjiltä kysyisin, että milläs hintaa tuollainen KTM LC 640 kaupasta todellisuudessa irtoaa, eli mikä on ns. nettohinta tuolle adventure mallille? Svh ja todellinen kauppahinta kun saattaa aina hiukan olla eri juttu. :?:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Elo 01, 2006 9:31 pm 

Liittynyt: To Heinä 27, 2006 3:55 pm
Viestit: 4
RTJ kirjoitti:
juha kirjoitti:
ainakin koeajon väärti, saksasta noita alkaa saamaan käytettynä kohtuuhintaan.


Varmaan, ee-speediltä noita saa uutena jo tarpeeksi halvalla. Mutta se lisäkilkkeiden tarve on hirvittävä tuohon pyörään (+iso tankki, +rysterit). Mutta jos meinaat vain kaupungissa kruisailla niin tervemenoa vaan.

Riku


Ee-speedillä näky olevan 8500 yammu, uuden ohv 9990e joten varmaan suoralla lähtee 9ke yammun "oikealta" maahantuojalta.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 134 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com