Pohjolan Kurapyöräilijät
http://www.matkaendurot.net/forum/

XR 650 L ja R
http://www.matkaendurot.net/forum/viewtopic.php?f=5&t=8619
Sivu 26/27

Kirjoittaja:  Jur1 [ To Heinä 11, 2019 8:32 pm ]
Viestin otsikko:  Re: XR 650 L ja R

Partzillasta tai cmsnl:stä saat varmasti halvemmalla.

Kirjoittaja:  JPR [ Ke Heinä 31, 2019 5:31 pm ]
Viestin otsikko:  Re: XR 650 L ja R

Dodiin, se on nyt 2004 vuosimallin XR vihdoinkin Suomen kilvissä. 8) Naurettavaa kuinka monessa konttorissa ammutaan aikeet alas sen kummemmin asiaan paneutumatta, kun toisella konttorilla muutaman sekunnin papereita vilasemalla lyyään kilpi käteen.
Sovitin tallista löytyneitä vm 2001 cr125 vanteita tuohon XR paikalleen, takavanne menee heittämällä ja etuvanne holkkeja sorvaamalla.

Kirjoittaja:  pmw [ Ke Heinä 31, 2019 7:05 pm ]
Viestin otsikko:  Re: XR 650 L ja R

JPR kirjoitti:
Dodiin, se on nyt 2004 vuosimallin XR vihdoinkin Suomen kilvissä. 8) Naurettavaa kuinka monessa konttorissa ammutaan aikeet alas sen kummemmin asiaan paneutumatta, kun toisella konttorilla muutaman sekunnin papereita vilasemalla lyyään kilpi käteen.
Sovitin tallista löytyneitä vm 2001 cr125 vanteita tuohon XR paikalleen, takavanne menee heittämällä ja etuvanne holkkeja sorvaamalla.


Kuvia vaan! Mikäs sulla oli tässä ensirekisteröintipäivä otteessa, ihan mielenkiinnosta. 2004 voi nimittäin olla välillä aika piukka saada kilpiin. Mut hyvä että onnistu! Vois kans itte miettiä vanteita.. jos kerta noin hyvin menee CR:stäkin.

Kirjoittaja:  JPR [ To Elo 01, 2019 8:56 am ]
Viestin otsikko:  Re: XR 650 L ja R

Ensimmäinen käyttöönotto Ruotsissa 23.05.2004, edellinen omistaja Luleåssa ajanu vain talvisin jäällä. Katsastusmies meinasi, että pari vuotta sitten muuttunut jotku määräykset(ei aukassu asiaa enempää) ja Suomeen rekisteröinti on täysin läpihuutojuttu. Seuraavaksi laittaa tuo lokasuojan päällä oleva takavalo toimintaan, tehdä uusi kilventeline ja koittaa löytää supermotovanteet. Mikunissa olis vielä vähän säätöä, kiihytyspumppua en ole säätänyt vielä ollenkaan. Tällähetkellä suuttimet 150, 27.5 ja neulan nostin kokeeksi keskeltä pykälän rikkaammalle, en kyllä neulan siirrolla huomannut mitään eroa, täytynee käyttää putkessa lambdaa kiinni.

Tuossa vielä jonkinnäköinen kuva pyörästä, ei tuola vanhalla Samsungilla kovin hyviä kuvia saa. :D

Kuva

Kirjoittaja:  Jani M [ Pe Elo 02, 2019 5:56 pm ]
Viestin otsikko:  Re: XR 650 L ja R

Näyttää todella siistikuntoiselta ikäisekseen.

Kirjoittaja:  JUHHisi [ Ke Elo 07, 2019 11:30 pm ]
Viestin otsikko:  Re: XR 650 L ja R

No jopas on siisti!
Eihän tuollaisella edes raaski lähtä rämpimään soralle. Ei muutakun navetan vintille naftaliiniin, ja 20 vuoden päästä museokilpiin 8) :lol:

Kirjoittaja:  Juice [ To Elo 08, 2019 5:46 pm ]
Viestin otsikko:  Re: XR 650 L ja R

Mitäs kautta tuo löytyi? Blocketia olen nyt 6kk selannut sormi rakolla enkä muista tuota nähneeni... Hakusanana on eh nimittäin xr* joten tulee näppärästi xr:t ja xrv:t samalla haulla :roll:

Kirjoittaja:  JPR [ La Elo 10, 2019 12:09 pm ]
Viestin otsikko:  Re: XR 650 L ja R

Blocketista, tosin noin vuosi sitten. Joutuhan tuota kyttäämään kuukausitolkulla ennen ko sattu lähelle. Cr etuvanteelle sorvautin teräksiset holkit, etuvanteiden pitäisi olla samat Cr-Crf aika monessa vuosimallissa. Etujarrulevy osuu oikealle kohtaa, mutta vanteen keskellä olemista pyörään nähden on mahdoton luotettavasti mitata mallikappaleen ollessa tuhannen kiero.. Pistelen valmistuskuvan jakoon, kun toimivuus on testattu, mikäli jotain kiinnostelee. :D

Kirjoittaja:  panttiroiko [ Ke Elo 14, 2019 7:29 pm ]
Viestin otsikko:  Re: XR 650 L ja R

Tästä ketjusta puuttuu äLLiä!

Liitteet:
XR650L_2.jpg
XR650L_2.jpg [ 24.94 KiB | Katsottu 1973 kertaa ]

Kirjoittaja:  Jur1 [ Su Syys 01, 2019 10:58 pm ]
Viestin otsikko:  Re: XR 650 L ja R

äRriä välillä

Liitteet:
IMG_20190825_140118__03.jpg
IMG_20190825_140118__03.jpg [ 497.42 KiB | Katsottu 1693 kertaa ]

Kirjoittaja:  pmw [ Su Syys 15, 2019 1:24 am ]
Viestin otsikko:  Re: XR 650 L ja R

Sikamiehet hoi. Kesä menikin oudon nopeesti ohi kuten 100 viimekin kesää. Pystymettä lähestyy kuitenkin. Onko sikamiehiä tulossa paikalle? Itse ajattelin pyörähtää pääkallopaikalla.

Kirjoittaja:  Dominator [ La Syys 28, 2019 4:35 pm ]
Viestin otsikko:  Re: XR 650 L ja R

XR650L, vuodesta -93 ja edelleen Jenkkimarkkinoilla vuonna -20
Liitteet:
FB_IMG_1569677194400.jpg
FB_IMG_1569677194400.jpg [ 23.63 KiB | Katsottu 1255 kertaa ]

Kirjoittaja:  pmw [ La Syys 28, 2019 7:43 pm ]
Viestin otsikko:  Re: XR 650 L ja R

Dominator kirjoitti:
XR650L, vuodesta -93 ja edelleen Jenkkimarkkinoilla vuonna -20
Liitteet:
XR650L


Luin jostakin että jenkeissä saa valmistaa "loputtomiin" näitä vanhoja ajoneuvoja, jos ei tee mitään mekaanisia muutoksia. Muuten täytyy sitten tehdä päästötestit ym, lisätä katalysaattoreita jne. Siksi kaippa XR650L, DR650SE, DRZ, jne on edelleen ihan identtisiä mitä 20 vuotta sitten. Lähteen luotettavuudesta ei ole tietoa, mutta kuulostais loogiselta.

Voisin tolla hintaa kyllä mielelläni ostaa L:n sisustuselementiksi, sitten 50 vuoden päästä myydä 0km ajettuna miljardeilla äyreillä pois... Hondat viedään käsistä.

Kirjoittaja:  pmw [ Ma Syys 30, 2019 8:10 pm ]
Viestin otsikko:  Re: XR 650 L ja R

Nyt on XR:llä kokoputkistoa :twisted: :twisted: ihme kyllä ei tarttenu laskee vesiä pois, sain muilutettua tuolta välistä vanhan pakosarjan pois.
Hyvät on nyt soundit, tuli sopivasti bassoääniä lisää, sopivaa töminää mutta ei silti ääni koventunu juuri nimeksikään, edelleen melko hiljanen laitos.

Yllätykseksi, vanha iso rööri oli yllättävän kevyt, ja yllätykseksi kumpikin pakoputki oli yhtä painavia: 4.5 kg.
Joskin, toi uusi on paljon hienompi sisältä ja monipuolisempi... Täytyy vielä säädättää mopo taas kokonaan sekä penkittää ja katsoa tuliko yhtään mitään vaikutusta.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Kirjoittaja:  JPR [ La Loka 26, 2019 1:41 pm ]
Viestin otsikko:  Re: XR 650 L ja R

Tuli laitettua CRF supermotovanteet edullisten sattuessa kohdalle. Vanteiden mukana tuli 320mm jarrulevy ja CRF passaava Motomasterin adapteri, mutta adapteri ei passaa XRään. Renkaat tais olla 110 ja 160 leveät ja takarengas passasi ketjuohjurin uudelleen muotoilulla ja trimmaamisella. Navat on ilmeisesti jotku Talonin kopiot ja vaati omanlaisensa holkit, mittarinpyöriti ei mahtunu ennään paikalleen joten se vaatii vielä kehittelyä. Takanapa vois olla tietenki vaimennetulla vetopakalla.. Takavalon onnistuin rakentelemaan kiinalaisista ledipolttimoista ja sopivasta muovinpalasesta, joten takalippa toimii vain kilventelineenä.

Kuva

Tuossa kuva kesältä, tuohon vaiheeseen jäi, seuraavaksi endurovanteet piikkirenkaila alle ja talvea oottelemaan.

Sivu 26/27 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/