XR 650 L ja R

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
pmw
Viestit: 652
Liittynyt: Pe Kesä 01, 2012 9:20 pm
Pyörä: XR650R, EXC300 TPI
Paikkakunta: Tampere

Re: XR 650 L ja R

Viesti Kirjoittaja pmw »

Täällä on niin hiljaista, että ajattelin kirjotella tähän pienen "vuosipäivityksen". Huomasin että tämä foorumin topic kuitenkin nousee (ainakin omissa) Googlen hakutuloksissa nopeasti esille, kun etsii XR650R:stä tietoa. Ehkäpä tästä koosteesta on jollekin kiinnostuneelle apua.

Huomasin myös että omaan XR:ään tuli juuri 500 tuntia täyteen minun omistuksen aikana, niin ajattelin tehdä pienen koosteen tästä makkaramopojen kuninkaasta.
Eli koostena: millainen mopo on ollut viimeisen 500 tunnin, 23285 kilometrin ja 8 vuoden aikana.

Historiaa:
Ostin lähes täysin vakiokuntoisen XR650R:n Ahvenanmaalta vuonna 2015. Pyörässä oli mittarissa 18315 km, tuntimittaria ei ollut. Pitkän väännön jälkeen sain mopon täysin laillisesti kilpiin. Tästä alkoi oman rakkaan XR:n varustelu ja rakentelu omien mieltymysten mukaan. XR tuli makkaraendurokäyttöön aivan täysverisesti. Tällä ei ole tarkoitus ajaa kadulla eikä tehdä Euroopan turneeta.

Käyttö:
XR:llä on ajettu käytännössä pelkästään makkaraenduroa sekä kovempaakin hard enduroa. Olen vienyt XR:ää kallioille, suohon, motocross-radalle, CC:hen, suomienduropoluille ja trial-paikkoihinkin. En ole mestarikuski, mutta aina pitänyt kyllä hauskaa. XR on saanut aivan kunnolla "kenkää", eikä sitä ole mitenkään säästelty. Toki mopo on niellyt aina parasta mahdollista öljyä, sekä se on aina esilämmitetty eikä ole annettu leipää kylmällä koneella. Eli järki päässä on ajettu, mutta kovaakin on sitten ajettu.

Ajatukset moposta:
Honda on ollut erittäin mukava mopo makkaraenduroon. Lyhykäisyydessään voisi todeta että mopo on parhaimmillaan perus hiekkateillä ja ns. kärrypoluilla. Aivan tiukimmilla enduropoluilla XR on jo kookas ja helposti ryntäilee. Suossa mopo menee mahtavasti, sekä CC-rata on sille lähes herkkua.

Huonoakin on: Kickstart, se on toki helppo, mutta se on myös pahin vihollinen. Suossa kun poljin painuu pinnan alle ja mopo sammuu, siinähän sitä sitten ollaan. Tai kun kaasari tulvii mopon ollessa kyljellään, siinähän sitä taas ollaan. Kyllä se kovassa hard endurossa alkaa ärsyttämään, mutta normiajossa ei.

Isoin huono puoli XR:ssä on sen harvinaisuus. Sitä ei uskalla jättää minnekään, sillä ei uskalla mennä pidemmälle yön yli reissulle. En ainakaan minä. Tämä on niin harvinainen pyörä, etten halua jättää sitä hetkeksikään vartioimatta. Tallissakin XR on neljällä eri lukolla kiinni, sekä tungettu syvimpään tallin kulmaan josta sen hakeminen on äärimmäisen vaikeaa, jopa allekirjoittaneelle. Saattaa kuulostaa huvittavalta, mutta minulla menee 30 minuuttia saada mopo tallista ulos, kaikkien turvavarmistusten jälkeen. Mutta koen sen olevan sen arvoista, en halua ikinä menettää tätä mopoa.

XR on kuitenkin ultimaattinen makkarapyörä. Se ei vain jätä, se toimii aina. Se on harvinainen ja herättää aina ihmetystä. Voimaa on reilusti ja pyörä on todella kevyt. Alusta on varsin OK, pyörä on hauska todellakin hauska ajaa.

Honda ei ole kertaakaan jättänyt tielle. Se ei ole koskaan hajonnut eikä pettänyt kuskin luottamusta. Mopo on aina vienyt kuljettajan alusta loppuun. Ei tätä turhaan kutsuta kaikkien Hondien Hondaksi.

Hondan huoltaminen:
XR ei vaadi paljonkaan huoltoa. Konetta ei ole avattu koskaan. Öljyt vaihtuu maksimissaan 2000 km välein, joskus olen aikaisemminkin vaihtanut. Öljynsuodattimen vaihdan aina öljynvaihdon yhteydessä. Ilmanputsarin pidän aina puhtaana. Venttiileitä säädetään pari kertaa kesässä.

Mitään muuta huoltoa Honda ei tarvitsekaan. Isoin "huoltotarve" on takarenkaan jatkuva vaihtaminen, se kun tykkää kulua.

XR:n modit:
Pyörässä on ollut kaikinlaisia modeja aikanaan, mutta tässä on lista nykyisistä:
- Suoravetokaasari TM6XR
- Pikakaasu Domino
- Rekluse automaattikytkin
- Isompi polttoainesäiliö Clarke 16.4 litraa
- Järeä alumiinipohjapanssari
- Kytkimestä päälle laitettavat tuplaflektit
- Järeät ketjusuojat lohkolle
- Tunti- ja lämpömittarit
- Rakennettu vakioalusta
- Avarampi alkukäyrä
- Korotettu ja vaihdettu ohjaustanko
- USB-virrat + navigaattori
- Korotettu ja uudestaan rakennettu penkki
- Leveämmät ja järeemmät jalkatapit
- Sähköjä uusittu
- Teräspunosjarruletku edessä
- Varalle supermoto-vanteet
- Pidemmät rakennetut kaasu- sekä kytkinvaijerit

Ilmenneitä vikoja:
Hondassa on hajonnut tasan yksi alkuperäinen osa koko oman historiani aikana; ohjainlaakeri. Se on porsinut kahdesti.

Kaikki muut viat ovat kohdistuneet tarvike- ja modiosiin mitä mopossa on. Suoravetokaasarin neula oli mennyt kerran huonoon kuntoon ja täten valutteli bensoja, kerran itse halkaisin kytkinkopan kannen, sähköregulaattorit ovat porsineet kertaalleen, sekä modattu kytkinvaijeri on katkennut pari kertaa. Mutta itse Hondan osia ei ole mennyt rikki. Honda siis kestää ja kestää.

Knoppitietoa:
- Kulutus pyörii 5-8l/100km paikkeilla, riippuen ajotavasta. Mitattu todellisista lukemista. Jokainen bensakuitti on tallessa. XR:ää on tankattu 1344,05 litralla. Tämä tarkoittaa 5,77l/100km lukemaa pitkällä tähtäimellä
- Vakioalusta on toimiva lähinnä 50 kg kuskille, alusta on rakennettu uudestaan
- Jarrut ovat lähinnä "ehdotus" pysähtymiseen, näillä ei pysähdytä sitten kiireellisesti. Jarrut on varmaankin jostakin kevarista
- Takarenkaita kuluu tolkuttoman paljon, mutta sehän on vain kivaa
- Paino täydessä adventurekunnossa ja täydellä tankilla: 158 kg
- Paras öljy omaan Hondaani on ollut Motulin 7100. Tällä ei kytkin luista ja vaihteet toimii täydellisesti
- Tankattu aina vain 98 bensaa tai V-poweria
- Osia saa hyvin sekä kotimaasta että ulkomailta. Koskaan ei ole osien saatavuudessa ollut ongelmia

Kuvia vuosien varrelta:
Kuva
XR juuri saapuneena Ahvenanmaalta. Tästä alkoi pitkä katsastusprosessi. Mopo oli tässä kohtaa lähestulkoon vakiokuntoinen.

Kuva
Pientä pulikoimista

Kuva
XR menee hienosti suossa, Mitas C-02 takana niin XR heittää kuraa ja suota hyvinkin pitkälle

Kuva
Honda on kokenut monia muodonmuutoksia. Kuvassa näkyy takana laukku, sekä edessä "rallyteline".

Kuva
Honda-kuskia aina hymyilyttää

Kuva
Päivä jolloin kickstart alkoi turhauttamaan. Monta kaatumista peräkkäin, ei vain jaksanut enää polkea käyntiin. Mutta kotiin täältäkin päästiin.

Kuva
Hieman mennyt ohi uran.

Kuva
XR:ssä oli hetken ajan myös sivulaukut takana. Näistä kuitenkin luovuin nopeasti, ne pilasivat pyörän balanssia sekä taivuttivat takarunkoa hieman.

Kuva
Pyörä säädätetty ja dynotetty Woimatallilla. 49hp ja 60Nm takapyörältä. Nämä on varsin hyvät lukemat ja melko alhaalla. Moottoria voisi kuvailla "traktorimaiseksi".

Kuva
Kahden päivän Kuopio-matkalla. Kahdessa päivässä reilu 1000 km makkara-ajoa. Hyvin jaksaa.

Kuva
XR:ssä oli hetken ajan LED-valo edessä. Tällä oli hyvä valoteho, mutta en lopulta pitänyt sen ulkonäöstä. Vaihdoin vakion takaisin.

Kuva
Mustilla vannemaaleilla sekä "rallytornilla". XR on päheän näköinen. Istuinkorkeus on tasan 1 metri.

Kuva
XR vetämässä isoa makkaraletkaa Tampereen kurapyöräjaostossa. Järjestin porukkalenkin, muutama ilmottautui mutta todella moni tuli paikalle.

Kuva
Junaradan kuningas?

Kuva
XR:ään löytyy myös supermotovanteet. Ostin nämä kun katupyörä oli porsinut, niin ajelin hetken XR:llä kadulla. En ole koskaan pitänyt supermotosta, enkä pidä vieläkään. Jos joku haluaa ostaa nämä vanteet, saa pistää viestiä.

Kuva
Karhuenduron CC-radalla XR:llä. Erittäin hyvä ajomaasto XR:lle. Täällä saa ajaa urku auki!

Kuva
Honda XR650R valmiina MAD-päiville. Mopo on saanut hieman tarroja niskaansa.

Kuva
XR yleensä vetää puoleensa isompia kuskeja. Pyörähän on massiivinen mitoiltaan. Allekirjoittanutkin on lähemmäs 190 cm. Pienille ihmisille XR ei sovellu.

Kuva
I believe I can fly... XR tykkää hypyistä. Mopo ottaa helposti ilmalentoa kun hieman availee kaasua. Alusta nielee hypyt loistavasti.

Kuva
XR Nokian Motocross-radalla. Nokialla on hauska ajaa sekä enduropolkua että kiertää motocross-rataa. XR sopii kumpaankin loistavasti.

Kuva
Honda mustassalahdessa, 500 tuntia mittarissa.

Kuva
XR:n viimeisin kunto heinäkuussa 2023. Tältä XR näyttää nyt kun kirjoitan tätä postausta.

Kuva
500 tuntia.

---------------------

Yhteenvetona:

Honda ei varmasti pärjää uusille adventurepyörille voimassa, alustassa eikä ehkä ajettavuudessakaan. Mutta Hondassa on ylivoimaista luotettavuus ja yksinkertaisuus. Siinä ei ole hajoavaa elektroniikkaa, sen yleislaatu on äärimmäisen korkealla, tyyppivikoja ei käytännässä ole yhtään. Kotareita ja Bemareita saa kaupan tiskiltä, niitä on joka nurkassa, mutta XR:ää ei. Näiden löytäminen tänä päivänä on todella vaikeaa.

Joku voi helposti mieltää XR:n 90-lukulaiseksi makkarapyöräksi, mutta tämä ei pidä paikkaansa. XR on aivan eri kastissa kuin esim. DR650SE, XT, LC4, ym. Honda on kevyt, ketterä, tehokas jo vakiona, geometrialtaan loistava ja alustaltaan kisakäyttöinen.

Mikäli tykkäät keveydestä sekä tehosta, mutta et halua ns. tuntipyörää jatkuvan huoltamisen takia, XR on siihen täydellinen valinta. Jos et välitä elektroniikasta ja tykkäät analogisesta käyttäytymismallista, todennäköisyys XR:lle on vain suurempi. Hondassa ei ole mitään turhaa, se on brutaali ja kuski on se joka määrää miten sillä ajetaan, ei tietokone.

XR650R on paras pyörä mitä minulla on koskaan ollut. Se on uniikki, se on upea ilmestys, sopii adventureen täydellisesti, se on äärimmäisen luotettava, todella nopea mutta silti helppo ja halpa ylläpitää.

En koskaan luovu tästä moposta.
Nykyisiä: Honda XR650R, KTM EXC300 TPI, Suzuki Bandit 1200 Turbo, Honda CB500S, Yamaha FZ-6, Kymco Super8, Thumpstar 125
Menneitä: Suzuki Vstrom 1000, Honda CB900F, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR800S, Honda CB500, Honda NSR125, Baotian
Avatar
JUHHisi
Viestit: 1014
Liittynyt: Pe Syys 05, 2008 8:15 pm
Pyörä: XR650R vm.-00 & XR400R vm.-97
Paikkakunta: Häme

Re: XR 650 L ja R

Viesti Kirjoittaja JUHHisi »

Vau! Hieno stoori pmw XR650r:stä!

Itselläni nyt ~9,5vuotta takana XR650r kanssa, ja hyvin samanlaiset fiilikset myös täällä. Luopuminen ei ole käynyt mielessä, vaikkakin ajokilometrejä tuleekin vain muutama sata / vuosi.. Tiedän että jos tuosta luopuu, niin sitä katuu lopun ikää.. :lol:

Tälle kesää on taas muutama satku pyörähtänyt mittariin, ja nyt alkoi olee aistittavissa pientä kytkimen luistamista täyskaasulla kepittäessä..
Niinpä laitoin kokonaan uuden kytkinsetin tulemaan MX24sta, ja nyt levyt öljykylvyssä muhimassa ennenkuin pääsevät "töihin" .
Kykärempan yhteydessä saa suorittaa ~vuosittaisen öljyn+suodattimen vaihdon, ja venttiilienvälyksien TARKISTUS - muistaakseni ikinä ei ole välyksiä tarvinnut säätää. :wink:

Kuva
Liitteet
xr650kykä.jpeg
XRR
Viestit: 29
Liittynyt: To Helmi 13, 2014 7:43 pm
Pyörä: XR650R
Paikkakunta: Helsinki

Re: XR 650 L ja R

Viesti Kirjoittaja XRR »

Kyselit pmw toisaalla nestekytkimestä. Maguran kitti 2100545 käy XR650R. Haluat myös mahdollisesti puolipuristimen vivun 0723189. Olen ollut tyytyväinen ostokseen, joskin aika vähällähän tuo pääsee katuajossa ja vajaa kausi vasta ajettuna.

Omalla possulla tuli keväällä 50 tkm viime yläkerran avauksesta. Kaisse muutaman kesän vielä menee. Tunnit jossain 900 korvilla. Hintalaatuhupisuhde on niin raskaasti voitollinen ettei tarvii myymistä harkita eikä modernimman raudan rahoittaminen tunnu tarpeelliselta.
Avatar
pmw
Viestit: 652
Liittynyt: Pe Kesä 01, 2012 9:20 pm
Pyörä: XR650R, EXC300 TPI
Paikkakunta: Tampere

Re: XR 650 L ja R

Viesti Kirjoittaja pmw »

Kiitoksia vinkistä. Täytyypä katsoa tuota. On kyllä todella jäykkä tuo XR:n kytkin Reklusen kanssa.
Nykyisiä: Honda XR650R, KTM EXC300 TPI, Suzuki Bandit 1200 Turbo, Honda CB500S, Yamaha FZ-6, Kymco Super8, Thumpstar 125
Menneitä: Suzuki Vstrom 1000, Honda CB900F, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR800S, Honda CB500, Honda NSR125, Baotian
Avatar
JUHHisi
Viestit: 1014
Liittynyt: Pe Syys 05, 2008 8:15 pm
Pyörä: XR650R vm.-00 & XR400R vm.-97
Paikkakunta: Häme

Re: XR 650 L ja R

Viesti Kirjoittaja JUHHisi »

Kohta on talvi selätetty ja aika alkaa varautumaan mahdollisiin ensikesän TET-reitteihin tutustumiseen.

Mielestäni BRP ei ihan valmis reissupyörä ole sellaisenaan, vaan vähän olen kaivannut kuljetuskapasitettia ja isompaa bensatankkia.
Aliexpressissä tuli yllättäen vastaan "bolt-on" takaritsi(paitsi että takakiinnikkeet ei sovi jos ns. tieliikenne malli jossa vilkkuraudat ym. EUn? vaatimukset, joten vääntelin alumiinista itte).
tarakka.jpg
..ja takaritsin kaveriksi otin Rhinowalkin 20l ja 10l laukut niin saa edes jotain rompetta kyytiin. (kuvassa pelkkä 20l laukku testissä.)

Sittenpä olisi vielä päätettävä ratkaisu bensan riittävyyteen. Mulla xrr kulutus yleensä ollut lähellä 6 litraa nätissä matka-ajossa, joten vakiolla ~9litran tankilla alkaa 150km olemaan maksimi range. Acerbiksen 24litran tankkia näyttäisi saavan MX24 ~360€ , ja IMS 17 litrasta maailmalga ~400€ ..
Onko näistä mielipiteitä/kokemuksia. Onko 24litranen jo turhan kömpelö täytenä? Entä onko kellään jäänyt nurkkiin ylimääräistä isoa tankkia?
Avatar
pmw
Viestit: 652
Liittynyt: Pe Kesä 01, 2012 9:20 pm
Pyörä: XR650R, EXC300 TPI
Paikkakunta: Tampere

Re: XR 650 L ja R

Viesti Kirjoittaja pmw »

JUHHisi kirjoitti: Ti Maalis 12, 2024 9:38 pm Kohta on talvi selätetty ja aika alkaa varautumaan mahdollisiin ensikesän TET-reitteihin tutustumiseen.

Mielestäni BRP ei ihan valmis reissupyörä ole sellaisenaan, vaan vähän olen kaivannut kuljetuskapasitettia ja isompaa bensatankkia.
Aliexpressissä tuli yllättäen vastaan "bolt-on" takaritsi(paitsi että takakiinnikkeet ei sovi jos ns. tieliikenne malli jossa vilkkuraudat ym. EUn? vaatimukset, joten vääntelin alumiinista itte).
tarakka.jpg
..ja takaritsin kaveriksi otin Rhinowalkin 20l ja 10l laukut niin saa edes jotain rompetta kyytiin. (kuvassa pelkkä 20l laukku testissä.)

Sittenpä olisi vielä päätettävä ratkaisu bensan riittävyyteen. Mulla xrr kulutus yleensä ollut lähellä 6 litraa nätissä matka-ajossa, joten vakiolla ~9litran tankilla alkaa 150km olemaan maksimi range. Acerbiksen 24litran tankkia näyttäisi saavan MX24 ~360€ , ja IMS 17 litrasta maailmalga ~400€ ..
Onko näistä mielipiteitä/kokemuksia. Onko 24litranen jo turhan kömpelö täytenä? Entä onko kellään jäänyt nurkkiin ylimääräistä isoa tankkia?
Mulla on tuommonen takaritsi turhana, jos joku haluaa niin saa pistää viestiä. Itse en välitä siitä.

Bensatankkiin, mun mielestä nuo 24 litraset on kohmoja. Jalat alkaa harottaan reilusti, ja aika harvoin edes kurapyöräilyssä tarttee ihan niin pitkää rangea. Toki mielipidekysymyksiä nämäkin.

Mulla on Clarken 16,4 litran tankki (nykyään jo paisunut 17 litraan), sillä pääsee karvaa vaille 300 km. Aika usein oon heittänyt ihan turvallisesti 200-250 km etappeja tankkausten välillä. Ei tee kohmoksi pyörää, erittäin sipponen ja sopii alkuperäset muovitkin paikalleen.

Ja siihen käy vakiohanat yms, ihan bolt-on -ratkasu. Älyttömän helppo asentaa. Ja löytyy punasenakin, voin suositella
Liitteet
index (1).jpg
index.jpg
Nykyisiä: Honda XR650R, KTM EXC300 TPI, Suzuki Bandit 1200 Turbo, Honda CB500S, Yamaha FZ-6, Kymco Super8, Thumpstar 125
Menneitä: Suzuki Vstrom 1000, Honda CB900F, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR800S, Honda CB500, Honda NSR125, Baotian
Avatar
JUHHisi
Viestit: 1014
Liittynyt: Pe Syys 05, 2008 8:15 pm
Pyörä: XR650R vm.-00 & XR400R vm.-97
Paikkakunta: Häme

Re: XR 650 L ja R

Viesti Kirjoittaja JUHHisi »

Joo tuskin mullakaan on tarvetta 24litraiselle, mutta pienempää clarkea/IMS ei tunnu ihan helposti saavan. 24L acerbis tulis helposti mx24 aika tasan 300€. :roll:
sahara.jpg
Avatar
pmw
Viestit: 652
Liittynyt: Pe Kesä 01, 2012 9:20 pm
Pyörä: XR650R, EXC300 TPI
Paikkakunta: Tampere

Re: XR 650 L ja R

Viesti Kirjoittaja pmw »

Minä tilasin suoraan jenkeistä. Tuli todella nopeasti. Itseasiassa tilasin noita kaksi, ensin punasen, mutta en tykännyt siitä väristä niin ostin sitten tuon läpinäkyvän sen jälkeen. Punaisen myin jonnekin Sipoon suuntaan, ehkä foorumilaisia?

https://clarkemfg.com/catalog/honda/xr650r-all-4-3-gal/
Nykyisiä: Honda XR650R, KTM EXC300 TPI, Suzuki Bandit 1200 Turbo, Honda CB500S, Yamaha FZ-6, Kymco Super8, Thumpstar 125
Menneitä: Suzuki Vstrom 1000, Honda CB900F, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR800S, Honda CB500, Honda NSR125, Baotian
Jur1
Viestit: 23
Liittynyt: Ma Tammi 02, 2017 6:55 pm
Pyörä: XR650R
Paikkakunta: Kotka

Re: XR 650 L ja R

Viesti Kirjoittaja Jur1 »

Mulla on se IMS 17 litranen. Sivumuoveja joutuu leikkaamaan aika rankalla kädellä ja penkin runkoa vähän vuolemaan kans, että saa istumaan nätisti. Nuo kun on sen kerran tehnyt niin sitten on ihan yhtä helppo ottaa pois ja laittaa takaisin kuin orkkis tankki. Orkkis hana käy suoraan.

Tuossa on vain yksi hana ja vasen kyttyrä on sen verran alhaalla, että joutuu jonkunnäkösen siirtoletkun (lappo) askartelee tankin sisälle. Ja silti joutuu sitten lopuksi kippaa kylelleen, että saa ihan viimisetkin bensat hanan puolelle. Tolla pääsee reilu 300km aika luotettavasti.

Ite en ostais tota uudelleen vaan suoraan sen isoimman acerbiksen. Siinä taitaa olla valmiiksi hanat molemmilla puolilla niin helpompi ajaa ihan tyhjäksi. Vaik onhan se aika törkeen näkönen mutta ois käytännöllinen jos pitkää matkaa haluu ajaa.
Liitteet
IMG_20190825_140118__02p.jpg
XR650R 2001
Avatar
pmw
Viestit: 652
Liittynyt: Pe Kesä 01, 2012 9:20 pm
Pyörä: XR650R, EXC300 TPI
Paikkakunta: Tampere

Re: XR 650 L ja R

Viesti Kirjoittaja pmw »

Kuva

XR:lle lisää elinikää muutamalla osalla. Täytyy käydä tämä setti läpi kokonaisuudessaan tässä lähipäivinä
Nykyisiä: Honda XR650R, KTM EXC300 TPI, Suzuki Bandit 1200 Turbo, Honda CB500S, Yamaha FZ-6, Kymco Super8, Thumpstar 125
Menneitä: Suzuki Vstrom 1000, Honda CB900F, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR800S, Honda CB500, Honda NSR125, Baotian
Avatar
JUHHisi
Viestit: 1014
Liittynyt: Pe Syys 05, 2008 8:15 pm
Pyörä: XR650R vm.-00 & XR400R vm.-97
Paikkakunta: Häme

Re: XR 650 L ja R

Viesti Kirjoittaja JUHHisi »

pmw kirjoitti: Ma Huhti 01, 2024 4:36 pm
XR:lle lisää elinikää muutamalla osalla. Täytyy käydä tämä setti läpi kokonaisuudessaan tässä lähipäivinä
OHHO! Mistäs tämmönen kasa on löytynyt ?! :shock:
Meinaatkö varastoida/museoida itselles vai ylimääräiset myyntiin ?
Avatar
pmw
Viestit: 652
Liittynyt: Pe Kesä 01, 2012 9:20 pm
Pyörä: XR650R, EXC300 TPI
Paikkakunta: Tampere

Re: XR 650 L ja R

Viesti Kirjoittaja pmw »

JUHHisi kirjoitti: Ma Huhti 01, 2024 9:03 pm
pmw kirjoitti: Ma Huhti 01, 2024 4:36 pm
XR:lle lisää elinikää muutamalla osalla. Täytyy käydä tämä setti läpi kokonaisuudessaan tässä lähipäivinä
OHHO! Mistäs tämmönen kasa on löytynyt ?! :shock:
Meinaatkö varastoida/museoida itselles vai ylimääräiset myyntiin ?
Paikalliselta harrastajalta joka on kilpakäyttöön viritelly XR:iä isot läjät. Tässä on hitosti avaamattomia OEM/HRC-osia, käyttämättömiä uusia lohkoja, vaihteistoja, ym ym. Koitan tällä viikolla käydä kaikki osat läpi ja tehdä inventaarion. Sit tsekkailen mitä teen, varmaan myyn osan. Mutta tarkotus on jättää kaikkia tärkeimpiä palikoita omaa XR:ää varten. Mopo on kuitenkin yli 20 vuotta vanha, niin aina voi tulla jotain uusittavaa. Tällä setillä pitäisi olla pitkäksi aikaa varaosia 8) 8)
Nykyisiä: Honda XR650R, KTM EXC300 TPI, Suzuki Bandit 1200 Turbo, Honda CB500S, Yamaha FZ-6, Kymco Super8, Thumpstar 125
Menneitä: Suzuki Vstrom 1000, Honda CB900F, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR800S, Honda CB500, Honda NSR125, Baotian
Avatar
JUHHisi
Viestit: 1014
Liittynyt: Pe Syys 05, 2008 8:15 pm
Pyörä: XR650R vm.-00 & XR400R vm.-97
Paikkakunta: Häme

Re: XR 650 L ja R

Viesti Kirjoittaja JUHHisi »

Mulla näyttää tallin lattialla vähän samalta :D
iskarit.jpg
Kattelin muistiinpanojani että 5/2014 oon viimeksi iskarit huollattanut, niin aattelin josko olis taas aika 10vuotis huollolle :mrgreen:
Mitään vikaa kepeissä ei ole, mutta ehkä ne on välillä hyvä purkaa, putsata ja öljyt vaihtaa. Etupumput vilkasee tuttu, ja takaiskari menee https://daytona.fi/huolto/

Takahaarukan ja linkun laakerit olin vaihtanut tuolloin 2014, ja ne oli vielä ihan ok kunnossa joten niille putsaus ja uudet vaseliinit mutta iskarin yläpää ja etenkin alapään laakerit oli ruosteessa kun ne jäänyt silloin 10v sitte uusimatta. Nyt on uudet laakerit matkalla mx24:sta..
Viimeksi muokannut JUHHisi, La Huhti 06, 2024 6:34 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
JUHHisi
Viestit: 1014
Liittynyt: Pe Syys 05, 2008 8:15 pm
Pyörä: XR650R vm.-00 & XR400R vm.-97
Paikkakunta: Häme

Re: XR 650 L ja R

Viesti Kirjoittaja JUHHisi »

Jur1 kirjoitti: Su Maalis 31, 2024 11:55 pm Ite en ostais tota uudelleen vaan suoraan sen isoimman acerbiksen. Siinä taitaa olla valmiiksi hanat molemmilla puolilla niin helpompi ajaa ihan tyhjäksi. Vaik onhan se aika törkeen näkönen mutta ois käytännöllinen jos pitkää matkaa haluu ajaa.
Jep, mulle nyt tulossa tämä acerbiksen 24litranen. Mietin että onhan se aika mörkö, mutta toisaalta ei sitä aina ole pakko täyteen tankata.
Perus 9litran täytöllä painopiste on varmaan alempana kuin vakio tankilla. 8)
Osa bensasta toki näyttäisi olevan bensahanan alapuolella, joten pientä eturenkaan nostoa joutunee harjoittaa että saa viimeiset mehut bensahanalle ja käyttöön :lol:
Kuva
Avatar
pmw
Viestit: 652
Liittynyt: Pe Kesä 01, 2012 9:20 pm
Pyörä: XR650R, EXC300 TPI
Paikkakunta: Tampere

Re: XR 650 L ja R

Viesti Kirjoittaja pmw »

JUHHisi kirjoitti: La Huhti 06, 2024 6:32 pm
Jur1 kirjoitti: Su Maalis 31, 2024 11:55 pm Ite en ostais tota uudelleen vaan suoraan sen isoimman acerbiksen. Siinä taitaa olla valmiiksi hanat molemmilla puolilla niin helpompi ajaa ihan tyhjäksi. Vaik onhan se aika törkeen näkönen mutta ois käytännöllinen jos pitkää matkaa haluu ajaa.
Jep, mulle nyt tulossa tämä acerbiksen 24litranen. Mietin että onhan se aika mörkö, mutta toisaalta ei sitä aina ole pakko täyteen tankata.
Perus 9litran täytöllä painopiste on varmaan alempana kuin vakio tankilla. 8)
Osa bensasta toki näyttäisi olevan bensahanan alapuolella, joten pientä eturenkaan nostoa joutunee harjoittaa että saa viimeiset mehut bensahanalle ja käyttöön :lol:
Kuva
Otahan kuva kun saat asennettua sen.
Mulla olisi tässä projektina parannella XR:ää tuolla osakasalla jota löysin. Ja rakennella tuosta toinen moottori HRC-osilla ja muilla kisaosilla. On sitten varakonetta hollilla
Nykyisiä: Honda XR650R, KTM EXC300 TPI, Suzuki Bandit 1200 Turbo, Honda CB500S, Yamaha FZ-6, Kymco Super8, Thumpstar 125
Menneitä: Suzuki Vstrom 1000, Honda CB900F, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR800S, Honda CB500, Honda NSR125, Baotian
Vastaa Viestiin