XR 650 L ja R

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
talkku
Viestit: 1088
Liittynyt: Su Touko 22, 2005 7:29 pm
Pyörä: T7 , XT500-79
Paikkakunta: Coccola

Re: XR 650 L ja R

Viesti Kirjoittaja talkku »

akrapovic tässä vanhaa tarinaa viewtopic.php?f=8&t=17102
Avatar
gambina
Viestit: 116
Liittynyt: La Loka 23, 2010 9:07 pm
Pyörä: KTM 690 Enduro R 2017
Paikkakunta: keski-suomi

Re: XR 650 L ja R

Viesti Kirjoittaja gambina »

timbacharly kirjoitti:Mikuni tm40 tuntuu toimivan ok! Ei tosin kokemusta vakiosta. Ei tukehdu runtatessa kaasu pohjaan, eikä nyi kaupungissa suuremmin... Oliko siinä Keihinissäsi kiihdytyspumppu?

Mitäs putkia teillä on kiinni, onko pelkoa että tulisi desibelejä liikaa? Paljonko tässä saa olla? Ostin uuden FMF Q4:n, ääni ainakin madaltui mukavasti, desibeleistä ei vielä mittaustietoa. Purkin kyljessä luvataan 96dB(a).
(Ex Yoshi 120dB(a), uusien villojen kanssa 103dB, self made-killerin kanssa 97dB.)
Kyllä siinä keihinissä on kiihdytyspumppu.sehän tässä vähän outoa onkin kun vakio pumputtomalla kerää kierrokset nopeemmin,ehkä ne säädöt on vaan niin metässä.Putkena muuten vakio piippu vähän muokattuna,sisukset pois ja reikäputki läpi,villat ympärillä.pörisee kyllä aikalailla voimakkaasti,taitaa se kuitenkin suurinpiirtein rajojen sisällä pysyä.Näissähän ei ole tyyppikilvessä merkintää metelistä,eli kaippa se tuon mukaan menee 1.1.1992 tai sen jälkeen käyttöönotetut moottoripyörät (yli 175 cc) 103 dB(A).Onko muuten tuo ex Yoshi vielä tallessa,myytävänä?
Kaikki on kohdallaan ja kunnossa. Ainoa vika on että mikään ei toimi.
Avatar
Dominator
Viestit: 1674
Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Paikkakunta: Manse

Re: XR 650 L ja R

Viesti Kirjoittaja Dominator »

Oman kiihdytyspumpullisen Mikunin sain säätöihin niin että ensin kaasarin perussäädöt lambdan avulla kohdalleen ilman kiihdytys pumppua. Sitten säädin kiihdytyspumppua vähitellen lisää mukaan niin kauan kunnes kaasua avatessa tukehtui. Hyvä säätö pumpulle löytyi persdynolla ja ajamalla. Viestisi kun luin niin sen perusteella vaikuttais että saa liikaa ainetta nopeasti avattaessa ja siksi tukehtuu..
Avatar
gambina
Viestit: 116
Liittynyt: La Loka 23, 2010 9:07 pm
Pyörä: KTM 690 Enduro R 2017
Paikkakunta: keski-suomi

Re: XR 650 L ja R

Viesti Kirjoittaja gambina »

Dominator kirjoitti:Oman kiihdytyspumpullisen Mikunin sain säätöihin niin että ensin kaasarin perussäädöt lambdan avulla kohdalleen ilman kiihdytys pumppua. Sitten säädin kiihdytyspumppua vähitellen mukaan niin kauan kunnes kaasua avatessa tukehtui. Hyvä säätö pumpulle löytyi persdynolla ja ajamalla. Viestisi kun luin niin sen perusteella vaikuttais että saa liikaa ainetta nopeasti avattaessa ja siksi tukehtuu..
kyseisessä keihinissä on pumppu mallia ei säädettävä.Kuitenkin Toimii hienosti 600 xr:ssä.
Kaikki on kohdallaan ja kunnossa. Ainoa vika on että mikään ei toimi.
Avatar
Dominator
Viestit: 1674
Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Paikkakunta: Manse

Re: XR 650 L ja R

Viesti Kirjoittaja Dominator »

XR600 ja XR650R eivät ole suoraan verrattavissa kaasarin säätöjen suhteen. Kyllä sen Keihinin saa varmasti XR650:ssä toimimaan muttaa suutinjumppaa vaatii..

E: Herää vielä kysymys että miksi haluat sen kiihdytyspumpullisen kaasarin vaihtaa jos vakiolla pelaa hienosti. R mallissa kuitenkin tehoa varsin mukavasti muutenkin!?
Avatar
gambina
Viestit: 116
Liittynyt: La Loka 23, 2010 9:07 pm
Pyörä: KTM 690 Enduro R 2017
Paikkakunta: keski-suomi

Re: XR 650 L ja R

Viesti Kirjoittaja gambina »

Dominator kirjoitti:XR600 ja XR650R eivät ole suoraan verrattavissa kaasarin säätöjen suhteen. Kyllä sen Keihinin saa varmasti XR650:ssä toimimaan muttaa suutinjumppaa vaatii..

E: Herää vielä kysymys että miksi haluat sen kiihdytyspumpullisen kaasarin vaihtaa jos vakiolla pelaa hienosti. R mallissa kuitenkin tehoa varsin mukavasti muutenkin!?
kyllä varmasti saa toimimaan,mutta ois luullu jo nuillakin asetuksilla pelaavan paremmin kun tuolla vakio "paperipainolla".Kyllähän se ihan mukavasti potkii vakionakin mutta,mutta....ja se helvetin nykiminen.
Kaikki on kohdallaan ja kunnossa. Ainoa vika on että mikään ei toimi.
Avatar
talkku
Viestit: 1088
Liittynyt: Su Touko 22, 2005 7:29 pm
Pyörä: T7 , XT500-79
Paikkakunta: Coccola

Re: XR 650 L ja R

Viesti Kirjoittaja talkku »

oletko kokeillut suutin jumppaa http://www.xr650r.us/jetting/ oma ex pyörä ei nykinyt jos oikein jaksan muistaa. suuttimet tais olla 175 ja 68S, akran putki+ k/n. tämä kaasari ei tuonnut merkittävää muutosta http://www.xr650r.net/qwik.html olisi vaatinut luultavasti jyrkemmän nokan. http://www.xrsonly.com/hot-cams-stage-2 ... nda-xr650r
Avatar
gambina
Viestit: 116
Liittynyt: La Loka 23, 2010 9:07 pm
Pyörä: KTM 690 Enduro R 2017
Paikkakunta: keski-suomi

Re: XR 650 L ja R

Viesti Kirjoittaja gambina »

sen verran avasin kaasutinta että tarkastin suuttimet,olivat 175&68.Mistä tuon 68s suuttimen oikein saa hankittua?auttasko siihen nykimiseen?En ole sitä vielä löytänyt mistään.Sitä vähän arvelinkin ettei pumpullinen kaasutin välttämättä mullista tätä moottoria,niinkun se teki esim. tuossa xr 600:ssa.jos joskus tulee vastaan mikuni tm tai keihin fcr halvalla niin sitten voipi harkita vaihtoa siihen,muuten olkoon orkkis keihin.Nokka saa olla vakio ainakin toistaiseksi,paremman putken vois kyllä katella,k&n putsari onkin jo jos se nyt jonkinlaiseksi viri osaksi luokitellaan.
Kaikki on kohdallaan ja kunnossa. Ainoa vika on että mikään ei toimi.
Avatar
talkku
Viestit: 1088
Liittynyt: Su Touko 22, 2005 7:29 pm
Pyörä: T7 , XT500-79
Paikkakunta: Coccola

Re: XR 650 L ja R

Viesti Kirjoittaja talkku »

löytyy muistaakseni hondan kautta sille on oma varaosanumero http://www.cmsnl.com/search.php?model_i ... 26#results tässä juttua http://www.xr650rforum.com/t1644-honda- ... eedle-info täältä löytyy sitten vaikka mitä "turhaketta" http://www.xrsonly.com/dirt-bike-parts/ ... nda-xr650r
timbacharly
Viestit: 21
Liittynyt: Pe Marras 30, 2012 11:27 am
Pyörä: 350 FREERIDE

Re: XR 650 L ja R

Viesti Kirjoittaja timbacharly »

Gambina sait ex-Yoshista postia.

Joo, muuten se uusi FMF Q4 oli tosi hyväsoundinen aluksi, matala ja ei-niin-pistävä ääni, mutta alle viikko ajoa ja johan alkaa muistuttaa ääni sitä "ex-Yoshia" , Tarkemmin ohjekijaa luettuani valmistaja suosittelee villojen uusimista 20h välein (aika usein?) .Ajoa itsellä ehkä 5h, sekin kaupunkia ja pientä seikkailua...Voiko tämä kertoa jotain seoksista tms. kun villat käryää näin nopeasti peruskäytössä? Pyörä kyllä tuntuu kulkevan ok.
Monkey -> Senda R -97 -> RS-125 -96 -> GPZ-500S -96 -> ZX-6R a -02 -> ZX-6R c -05 -> RSV1000R -04 -> ZX-10R c -04 -> 950SM -06 -> ZX-10R c -04 ->Sv1000S -03 -> XR650R SM -06 -> ZX-6R a -02 -> 350 FREERIDE
Avatar
gambina
Viestit: 116
Liittynyt: La Loka 23, 2010 9:07 pm
Pyörä: KTM 690 Enduro R 2017
Paikkakunta: keski-suomi

Re: XR 650 L ja R

Viesti Kirjoittaja gambina »

Ex dr-z:ssa oli crd putki ja sinne oli ranskan poika työntänyt muovikerroksen villojen väliin,käsittääkseni muovi imee ääntä todella huonosti.Villatkin oli jotain kovaa lasikuitua muistuttavaa ainetta,lisäksi siellä oli vielä joku tiheä metalliverkko,tuolla sisällöllä piti aika reipasta meteliä.Kaikki pihalle pöntöstä ja perinteinen karhunvilla tilalle,hiljeni kyllä jonkin verran alkuperäisestä.
Kaikki on kohdallaan ja kunnossa. Ainoa vika on että mikään ei toimi.
Avatar
gambina
Viestit: 116
Liittynyt: La Loka 23, 2010 9:07 pm
Pyörä: KTM 690 Enduro R 2017
Paikkakunta: keski-suomi

Re: XR 650 L ja R

Viesti Kirjoittaja gambina »

No niin nyt on tilattu ehkä se 68s suutin varaosanumerolla99105-MBN0680.Ei siinä kyllä sanottu että se on juurikin se s-malli mutta toivotaan että on.Ei se löytynyt siellä liikkeessä,vaan piti tulla kotiin ja ehtiä se numero netin syövereistä.Mitenkähän se onkin noin vaikeaa jos se kerran saa koneen pelaamaan paremmin?luulis niitä olevan helpommin saatavilla.johtuukohan siitä ettei nuita pyöriä ole maahantuoja tänne kiikuttanut koskaan,ei sillon tarvia myöskään mitään suuttimiakaan?
Kaikki on kohdallaan ja kunnossa. Ainoa vika on että mikään ei toimi.
Avatar
talkku
Viestit: 1088
Liittynyt: Su Touko 22, 2005 7:29 pm
Pyörä: T7 , XT500-79
Paikkakunta: Coccola

Re: XR 650 L ja R

Viesti Kirjoittaja talkku »

mites neulan korkeus 3:ssa lovessa ? täällä paljon asiaa ruotsin puolelta http://forum.soe.se/showthread.php?3094 ... R-Tr%E5den google kääntäjällä jos ei ruotsi taivu.
Hyvät sivut http://www.honda-xr650r.com/category/pe ... -upgrades/
Avatar
gambina
Viestit: 116
Liittynyt: La Loka 23, 2010 9:07 pm
Pyörä: KTM 690 Enduro R 2017
Paikkakunta: keski-suomi

Re: XR 650 L ja R

Viesti Kirjoittaja gambina »

täytyy tarkistaa neulan korkeus kun kaasari on seuraavan kerran irti,unohtu kattoo viimeksi.
Kaikki on kohdallaan ja kunnossa. Ainoa vika on että mikään ei toimi.
timbacharly
Viestit: 21
Liittynyt: Pe Marras 30, 2012 11:27 am
Pyörä: 350 FREERIDE

Re: XR 650 L ja R

Viesti Kirjoittaja timbacharly »

Mulla on varmaan liian rikkaalla toi laite, selkeä bensan haju tulee aina kun käyttää, ja vaatteetkin haisee sille.. Jos ne bensanhuurut sitten kuuma vaimennin "jälkipolttaa" ja käryttää villat pois putkesta. En ole ehtinyt avata Mikunia saatika säätää, onko heittää jotain säätövinkkiä ks. kaasarille näin kylmiltään?
Monkey -> Senda R -97 -> RS-125 -96 -> GPZ-500S -96 -> ZX-6R a -02 -> ZX-6R c -05 -> RSV1000R -04 -> ZX-10R c -04 -> 950SM -06 -> ZX-10R c -04 ->Sv1000S -03 -> XR650R SM -06 -> ZX-6R a -02 -> 350 FREERIDE
Vastaa Viestiin