XR 650 L ja R
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: XR 650 L ja R
Käsittääkseni XR400:n etuvanne menee heittämällä(ei faktaa). Takavanteesta ei hajua. Tähän olisi kiva kuulla jotain faktoja. Itsellekin kelpaisi toiset (enduro)vanteet.
Nykyisiä: Honda XR650R, KTM EXC300 TPI, Suzuki Bandit 1200 Turbo, Honda CB500S, Yamaha FZ-6, Kymco Super8, Thumpstar 125
Menneitä: Suzuki Vstrom 1000, Honda CB900F, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR800S, Honda CB500, Honda NSR125, Baotian
Menneitä: Suzuki Vstrom 1000, Honda CB900F, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR800S, Honda CB500, Honda NSR125, Baotian
- JUHHisi
- Viestit: 999
- Liittynyt: Pe Syys 05, 2008 8:15 pm
- Pyörä: XR650R vm.-00 & XR400R vm.-97
- Paikkakunta: Häme
Re: XR 650 L ja R
Etuvanne käy suoraan xr400sta.
Takana 650R on isompi akseli kuin 400R. Eli laakerit/väliholkki vaihtamalla pitäis takavannekkin sopia.
Takana 650R on isompi akseli kuin 400R. Eli laakerit/väliholkki vaihtamalla pitäis takavannekkin sopia.
Re: XR 650 L ja R
Tiedätkö onko muita suoraan heitettäviä? Tuppaa kaikki XR:n vanteet oleen melko vaikeesti löydettävissä, oli sitten 650R tai 400.
Nykyisiä: Honda XR650R, KTM EXC300 TPI, Suzuki Bandit 1200 Turbo, Honda CB500S, Yamaha FZ-6, Kymco Super8, Thumpstar 125
Menneitä: Suzuki Vstrom 1000, Honda CB900F, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR800S, Honda CB500, Honda NSR125, Baotian
Menneitä: Suzuki Vstrom 1000, Honda CB900F, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR800S, Honda CB500, Honda NSR125, Baotian
- Raimo
- Viestit: 1274
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 8:17 am
- Pyörä: BMW R80GS & R1200RT
- Paikkakunta: Oulunsalo
- Viesti:
Re: XR 650 L ja R
Sen verran heitän kommenttia, että mulla pyörii XR400:ssa XR600:n etuvanne. Ainoa muutos oli, että piti vasemman puoleinen keskitysholkki ottaa 400:n navasta, koska muuten jarrulevy olisi osunut 400:n jarrusatulan kiinnityksiin. Jarrulevy toki oli joku tarvike ja alkuperäistä millin tai pari paksumpi.
Gone but not forgotten: Yamaha DT125LC -85, Honda NX650 Dominator -93, Suzuki DR800 Big -90, Suzuki DR350S -94, BMW R80G/S Paris-Dakar -85, Honda Africa Twin -90, Honda Africa Twin -97, BMW R1150GS -01, Honda XR400R -98, Honda XRV650 -89
- JUHHisi
- Viestit: 999
- Liittynyt: Pe Syys 05, 2008 8:15 pm
- Pyörä: XR650R vm.-00 & XR400R vm.-97
- Paikkakunta: Häme
Re: XR 650 L ja R
Etunavat on muistaakseni hyvinpitkälti samoja CR 125-CR500 & XR250R-400R.pmw kirjoitti:Tiedätkö onko muita suoraan heitettäviä? Tuppaa kaikki XR:n vanteet oleen melko vaikeesti löydettävissä, oli sitten 650R tai 400.
Jaaaa olikohan uudemmissa CR500 sama takanapa kuin XR650R, ja jonkun vuotisissa CR250 mielestäni saman näköinen takanapa.
Samaten vuosimallien kanssa saa olla tarkkana. olikohan ennen 95 vuoden CRissä pieni 17mm taka-akseli, ja sen jälkeen 20mm.
Dominaattoreissa on edessä vähemmän pinnoja. Tämä joskus selvis kun mietin uutta napaa mun SM-etuvanteeseen, jossa 36 reikää, ja domissa muistaakeni 32.
Yllämainitut "sopivuudet" on kuvien ja jarrulevy/ratas mittojen perusteella päätelty kun joskus kuumeisesti itse etin vanne settejä.
En oo taas kerinny viimeaikoina paneutumaan mopo hommiin, niin alkaa jo asiat pyyhkiytymään pääkopasta..
Re: XR 650 L ja R
Multa löytyis s-moto vanteet,voisin vaihtaa ne enduro vanteisiin jos jotain kiinnostaa.
- pkilpo
- Viestit: 1463
- Liittynyt: To Huhti 23, 2009 10:04 am
- Pyörä: Husky 901 Expedition -23,Husky FE450 -16
- Paikkakunta: Kempele
Re: XR 650 L ja R
XR/CR etuvanne täältäkin löytyy ollut XR650/2000 etuhaarukassa taitaa olla 17mm akselilla. (Vanhempi XR600 ennen -92 oli 15mm akselilla muistaakseni).
Kuraköröttelijä
-
- Viestit: 496
- Liittynyt: Ma Joulu 05, 2011 3:32 pm
- Pyörä: suzuki
Re: XR 650 L ja R
Kyllä vain.
Kotimarkkinoille ja muihin vasenkätisiin liikennemaihin L ja muihin R.
Kotimarkkinoille ja muihin vasenkätisiin liikennemaihin L ja muihin R.
Re: XR 650 L ja R
Possutopic on pudonnut kakkossivulle, sehän ei käy laatuun.
pmw sulla on 40 mm madaltavat tapit, mitä oot tykännyt? Itsellä halvat kiinatapit sekä vänkyrät vakiot, jotenkin olo on kuin paskalla istuis. Ajattelin että joku 25 mm alas ja 10 mm taakse voisi saada pyörän tuntumaan modernimmalta...
Onko 40 mm just hyvä, liikaa, liian vähän? Siirrätitkö taaksepäin? Mulla 30" sisäsauma eli tilanahtaus ei sinänsä ole ongelma, mutta aina voi parantaa.
pmw sulla on 40 mm madaltavat tapit, mitä oot tykännyt? Itsellä halvat kiinatapit sekä vänkyrät vakiot, jotenkin olo on kuin paskalla istuis. Ajattelin että joku 25 mm alas ja 10 mm taakse voisi saada pyörän tuntumaan modernimmalta...
Onko 40 mm just hyvä, liikaa, liian vähän? Siirrätitkö taaksepäin? Mulla 30" sisäsauma eli tilanahtaus ei sinänsä ole ongelma, mutta aina voi parantaa.
Re: XR 650 L ja R
Oli, mutta en tykänny kun meni niin alas, alko osuun jalat kiviin yms(toki väärä ajotapa oikea syy...).
Ajoasento itsessään oli täydellinen niillä, ainoo vaan että ne tuli jonkun verran ulos sivuille, että täyty tehdä jatkopalikat vaihde- ja jarrupolkimille. Ainakin mulle kun on pitkät jalat, toi XR:n penkki/jalkatappiväli on liian lyhyt, menee ihan jumiin koko äijä.
Pistin nyt takas normikorkeudelle tapit, mutta leveemmät. Korotin samalla penkkiä ja ohjaustankoa, eli käytännössä sama setti kuin 40mm alemmilla tapeilla, mutta vakio korkeudella. Nyt on m-a-h-t-a-v-a ajaa. Toki aika paljo kalliimpi modaus, mutta rahaa saa seinästä.
Ajoasento itsessään oli täydellinen niillä, ainoo vaan että ne tuli jonkun verran ulos sivuille, että täyty tehdä jatkopalikat vaihde- ja jarrupolkimille. Ainakin mulle kun on pitkät jalat, toi XR:n penkki/jalkatappiväli on liian lyhyt, menee ihan jumiin koko äijä.
Pistin nyt takas normikorkeudelle tapit, mutta leveemmät. Korotin samalla penkkiä ja ohjaustankoa, eli käytännössä sama setti kuin 40mm alemmilla tapeilla, mutta vakio korkeudella. Nyt on m-a-h-t-a-v-a ajaa. Toki aika paljo kalliimpi modaus, mutta rahaa saa seinästä.
Nykyisiä: Honda XR650R, KTM EXC300 TPI, Suzuki Bandit 1200 Turbo, Honda CB500S, Yamaha FZ-6, Kymco Super8, Thumpstar 125
Menneitä: Suzuki Vstrom 1000, Honda CB900F, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR800S, Honda CB500, Honda NSR125, Baotian
Menneitä: Suzuki Vstrom 1000, Honda CB900F, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR800S, Honda CB500, Honda NSR125, Baotian
Re: XR 650 L ja R
Arvelinkin että tarvis saada sitä tapin akselia itsessään siirrettyä että sais oikeasti hyvät eikä leviäis sivulle. Se taas on sen luokan työmaa että jää tekemättä. Jarrun puoli saattaisi vielä olla tehtävissä, mutta toinen tappi onkin sitten jo rungossa suoraan kiinni.
Tanko oli muutenkin vaihtumassa korkeampaan, uskoisin että tällainen keskimittainen lättäjalka saa sen alueen ergonomian ratkottua ilman korotuspaloja. Penkin modaukset ei ole vielä ajankohtaisia ($$$), kai se on vaan opeteltava ajamaan niin unohtuu polvi- ja lonkkakulmat.
Takakeppi kävi talvella huollossa. Nyt on 10 mm lyhennettynä paikoillaan eli noin tuuman tippuu perä. Jousi on vähän jäykän puolella, esijännitys löysimmilläänkin sag on jotain 60 mm.
Tanko oli muutenkin vaihtumassa korkeampaan, uskoisin että tällainen keskimittainen lättäjalka saa sen alueen ergonomian ratkottua ilman korotuspaloja. Penkin modaukset ei ole vielä ajankohtaisia ($$$), kai se on vaan opeteltava ajamaan niin unohtuu polvi- ja lonkkakulmat.
Takakeppi kävi talvella huollossa. Nyt on 10 mm lyhennettynä paikoillaan eli noin tuuman tippuu perä. Jousi on vähän jäykän puolella, esijännitys löysimmilläänkin sag on jotain 60 mm.
Viimeksi muokannut XRR, Ti Kesä 06, 2017 6:43 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: XR 650 L ja R
Mää vein kummankin pään joustot Topiservicelle tuunattavaks, en oo katunu. Nyt on ihan erilainen ajaa, ei oo semmonen risteilyalus enää mikä lötjyy ja pomppii kokoajan. Mahtava ajaa.
Penkkimodaus on kyllä aika kallis tosiaan, jos ei halua vakiopenkkiä tuhota. Itte tilasin kokonaan uuden penkin ja sitten verhoilija tunkkas sitä korkeemmaks. Mut nyt jalkatapin on vakiokorkeudella eikä silti oo jalat solmussa. Ajan kuitenkin rentoa ajoa enkä mitään kilpaa, niin on kyllä mukava setuppi.
Penkkimodaus on kyllä aika kallis tosiaan, jos ei halua vakiopenkkiä tuhota. Itte tilasin kokonaan uuden penkin ja sitten verhoilija tunkkas sitä korkeemmaks. Mut nyt jalkatapin on vakiokorkeudella eikä silti oo jalat solmussa. Ajan kuitenkin rentoa ajoa enkä mitään kilpaa, niin on kyllä mukava setuppi.
Nykyisiä: Honda XR650R, KTM EXC300 TPI, Suzuki Bandit 1200 Turbo, Honda CB500S, Yamaha FZ-6, Kymco Super8, Thumpstar 125
Menneitä: Suzuki Vstrom 1000, Honda CB900F, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR800S, Honda CB500, Honda NSR125, Baotian
Menneitä: Suzuki Vstrom 1000, Honda CB900F, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR800S, Honda CB500, Honda NSR125, Baotian
Re: XR 650 L ja R
Vetäkää rasti seinään. Nyt on rekisterissä yksi BRP lisää.
Vuosimalli 2001. Autoveroksi jäi 392€ ja rekisteröintikatsastus paikallisessa puljussa 200€ (+14€ paperit ja rekisterikilpi).
Vuosimalli 2001. Autoveroksi jäi 392€ ja rekisteröintikatsastus paikallisessa puljussa 200€ (+14€ paperit ja rekisterikilpi).
XR650R 2001
Re: XR 650 L ja R
Mahtavaa! Näiden eteen kannattaa taistella. Onnistuiskohan joku BRP-miittingi tänä kesänä...
Nykyisiä: Honda XR650R, KTM EXC300 TPI, Suzuki Bandit 1200 Turbo, Honda CB500S, Yamaha FZ-6, Kymco Super8, Thumpstar 125
Menneitä: Suzuki Vstrom 1000, Honda CB900F, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR800S, Honda CB500, Honda NSR125, Baotian
Menneitä: Suzuki Vstrom 1000, Honda CB900F, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR800S, Honda CB500, Honda NSR125, Baotian
Re: XR 650 L ja R
Jos jotakuta kiinnostaa, niin säädätin oman XR:n ja kävi penkissä, tässä tulos:
Spekseinä:
- Täysin vakio kone, 27tkm ajettu
- Vakioputkisto ja vaimennin, DB-killeri kiinni
- UNI-ilmanputsari
- ABP TM6XR -suoravetokaasari
Ihan tyytyväinen tulokseen ja pääasia että tuli säätöihin. Tällainen vehjes kyseessä:
Kiitokset Woimatallille vikkelästä toiminnasta ja hyvästä palvelusta, suosittelen.
Spekseinä:
- Täysin vakio kone, 27tkm ajettu
- Vakioputkisto ja vaimennin, DB-killeri kiinni
- UNI-ilmanputsari
- ABP TM6XR -suoravetokaasari
Ihan tyytyväinen tulokseen ja pääasia että tuli säätöihin. Tällainen vehjes kyseessä:
Kiitokset Woimatallille vikkelästä toiminnasta ja hyvästä palvelusta, suosittelen.
Nykyisiä: Honda XR650R, KTM EXC300 TPI, Suzuki Bandit 1200 Turbo, Honda CB500S, Yamaha FZ-6, Kymco Super8, Thumpstar 125
Menneitä: Suzuki Vstrom 1000, Honda CB900F, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR800S, Honda CB500, Honda NSR125, Baotian
Menneitä: Suzuki Vstrom 1000, Honda CB900F, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR800S, Honda CB500, Honda NSR125, Baotian