XR 650 L ja R
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: XR 650 L ja R
[quote="hvu"]Aika hiljaista palstalla XR:ien osalta,pitänee itse avautua oman pyörän osalta.
Siis pyörä on Honda XR650R vm.2001,ajettu n.20tkm. Pyörään oon ollu hemmetin tyytyväinen,ajoin muutaman vuoden motocrossia
kawa-250lla ja suz.rmz-250:lla mutta homma kävi vähän liian hurjaksi,ja siirryin matkaenduroiden pariin.
KO.mopottimen speksit:teho n.65hp(vakio 61,edellinen omistaja oli investoinut akran putkisto+edelbrokin kaasarin)
kuivapaino valm. ilm.131kg.
Polttoainetankki 10litr.
Rekisteröity yhdelle (operator only no passenger).
Aikasemmin ollut suska DR650se (2kpl) ja Yam.WR450F ja crossipyöriä.Tavoitteena oli tätä pyörää hommatessa saada pyörä jolla ajaa kaikki ajot (crossit+lapin matkaenskailut)ja näyttää pelottavasti siltä että tavoitteessa on onnistuttu!
Viime kesänä ensimmäinen vierailu normi ajopaikalle (Oulun iinatin motocross rata)meinasi tosin päättyä vähän huonosti,ajelin vanhalta muistilta rataa ja kierroskierrokselta vauhti kiihtyi,pyörä tuntui tosi hyvältä melkein kuin oikea crossipyörä.Pienimmät pöytähyppyrit ok paitsi ilmassa ei voi tehdä korjausliikkeitä alastulot ok ei pohjaa, patikossa keula vähän hidas muuten ok ottaen huomioon että pyörä on n.20kg isoo crossipyörää raskaampi ja 10v.vanha.Mutta sitten tuli se iinatin iso maalipöytä(n.15m pitkä)
aikasemmilla kierroksilla olin sovittanut alastulon n.puoliväliin pöytää mutta nyt vauhti jotenkin uutuuden hurmassa/vanhalta muistilta lipsahti liian kovaksi,eikä ollut muuta vaihtoehtoa hyppyrin nokan nousussa kuin kaasua(siinä vaiheessa ei enään jarrutella)ja yrittää
taiteilla pyörä alas taivaalta alastuloon,pohjashan se, mutta pyörä ja kuski ehjiä!Hypyssä olis varmaan ollut you tube ainesta,kuski reppu selässä iinatin maalihyppyrin yli matkaenskalla!no sattuuhan sitä.
Crossirata episodi jäi kuitenkin jotenkin alitajuntaan,jopa hauskan lapinreissun jälkeen että päätin vaihtaa pyörään vähän rata kelpoisemman keulan.
Elikkäs Honda CRF-250 vm.-05 sai toimia luovuttajana (Showan kaksikammio iskarit),tietysti vähän jäykemmillä jousilla.Toimii!
Etupään paino väheni fyysisesti n.2kg mutta ajotuntumalta kuin 10kg.
Kuvissa pyörä matkaenska varusteissa (acerbis 25litr.tankki).
Haittapuoli CRF-keula virityksestä on tietysti se että alk.per. mittari pitää vaihtaa johonkin Vapor tech:iin mitenhän semmonenkin toimii
tai asennetaan,kellään vinkkejä?[/quote]
Ootkos itse tuon maahan tuonut vaiko edellinen omistaja ja milloin? Tollanen polttelis aina vaan. Systeri,kun jo parikyt vuotta on asunut Los angelesissa ja siellä toisinaan tulee poikettua ja mopokaupoissa tietenkin kanssa tulee nuohottua. Noita xr Hondia siellä on tarjolla yllin kyllin ja kohtuu hintoihinkin mutta,kun tää kyseisen mopeedin rekisteröinti pakkaa olemaan melko hankalaa täällä koti suomessa niin herääkin kysymys,et jos kumminkin joskus.
Siis pyörä on Honda XR650R vm.2001,ajettu n.20tkm. Pyörään oon ollu hemmetin tyytyväinen,ajoin muutaman vuoden motocrossia
kawa-250lla ja suz.rmz-250:lla mutta homma kävi vähän liian hurjaksi,ja siirryin matkaenduroiden pariin.
KO.mopottimen speksit:teho n.65hp(vakio 61,edellinen omistaja oli investoinut akran putkisto+edelbrokin kaasarin)
kuivapaino valm. ilm.131kg.
Polttoainetankki 10litr.
Rekisteröity yhdelle (operator only no passenger).
Aikasemmin ollut suska DR650se (2kpl) ja Yam.WR450F ja crossipyöriä.Tavoitteena oli tätä pyörää hommatessa saada pyörä jolla ajaa kaikki ajot (crossit+lapin matkaenskailut)ja näyttää pelottavasti siltä että tavoitteessa on onnistuttu!
Viime kesänä ensimmäinen vierailu normi ajopaikalle (Oulun iinatin motocross rata)meinasi tosin päättyä vähän huonosti,ajelin vanhalta muistilta rataa ja kierroskierrokselta vauhti kiihtyi,pyörä tuntui tosi hyvältä melkein kuin oikea crossipyörä.Pienimmät pöytähyppyrit ok paitsi ilmassa ei voi tehdä korjausliikkeitä alastulot ok ei pohjaa, patikossa keula vähän hidas muuten ok ottaen huomioon että pyörä on n.20kg isoo crossipyörää raskaampi ja 10v.vanha.Mutta sitten tuli se iinatin iso maalipöytä(n.15m pitkä)
aikasemmilla kierroksilla olin sovittanut alastulon n.puoliväliin pöytää mutta nyt vauhti jotenkin uutuuden hurmassa/vanhalta muistilta lipsahti liian kovaksi,eikä ollut muuta vaihtoehtoa hyppyrin nokan nousussa kuin kaasua(siinä vaiheessa ei enään jarrutella)ja yrittää
taiteilla pyörä alas taivaalta alastuloon,pohjashan se, mutta pyörä ja kuski ehjiä!Hypyssä olis varmaan ollut you tube ainesta,kuski reppu selässä iinatin maalihyppyrin yli matkaenskalla!no sattuuhan sitä.
Crossirata episodi jäi kuitenkin jotenkin alitajuntaan,jopa hauskan lapinreissun jälkeen että päätin vaihtaa pyörään vähän rata kelpoisemman keulan.
Elikkäs Honda CRF-250 vm.-05 sai toimia luovuttajana (Showan kaksikammio iskarit),tietysti vähän jäykemmillä jousilla.Toimii!
Etupään paino väheni fyysisesti n.2kg mutta ajotuntumalta kuin 10kg.
Kuvissa pyörä matkaenska varusteissa (acerbis 25litr.tankki).
Haittapuoli CRF-keula virityksestä on tietysti se että alk.per. mittari pitää vaihtaa johonkin Vapor tech:iin mitenhän semmonenkin toimii
tai asennetaan,kellään vinkkejä?[/quote]
Ootkos itse tuon maahan tuonut vaiko edellinen omistaja ja milloin? Tollanen polttelis aina vaan. Systeri,kun jo parikyt vuotta on asunut Los angelesissa ja siellä toisinaan tulee poikettua ja mopokaupoissa tietenkin kanssa tulee nuohottua. Noita xr Hondia siellä on tarjolla yllin kyllin ja kohtuu hintoihinkin mutta,kun tää kyseisen mopeedin rekisteröinti pakkaa olemaan melko hankalaa täällä koti suomessa niin herääkin kysymys,et jos kumminkin joskus.
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it
How much fun did you have doing it
Re: XR 650 L ja R
Öljyn vaihtoahan R mallissa kyllä saa tehdä,itse oon vaihdellut 1600km välein.Siinä mielessä ei mikään mailmanympäri pyörä,
jos oikein tarkkoja ollaan onko se edes matkaenduro? Nimittäin kyseessähän on Hondan joskus 90-luvun lopulla kehittämä
kilpapyörä jonnekin amerikan aavikkoralleihin.Huollothan menee manuaalin mukaan:"before every race check this and that"ja"after every race do this...etc".Pyörällähän ei saa edes ajaa kaksipäällä,takarunko tehty pyörän keveyden maksimoimiseksi niin ohuesti että
suurin paino tarakalle max10kg.
Mutta muuten pyörällä on kiva ajaa pitkää matkaakin,koneessa riittää puhtia eikä se täristä (sinänsä yllättävää näinkin korkeaviritteiseksi yksipyttyiseksi).
En ole itse tuonut pyörää maahan vaan ostin sen ihan suomesta,pyörä tuotu saksasta suomeen (jos nyt oikein muistan)2002.
jos oikein tarkkoja ollaan onko se edes matkaenduro? Nimittäin kyseessähän on Hondan joskus 90-luvun lopulla kehittämä
kilpapyörä jonnekin amerikan aavikkoralleihin.Huollothan menee manuaalin mukaan:"before every race check this and that"ja"after every race do this...etc".Pyörällähän ei saa edes ajaa kaksipäällä,takarunko tehty pyörän keveyden maksimoimiseksi niin ohuesti että
suurin paino tarakalle max10kg.
Mutta muuten pyörällä on kiva ajaa pitkää matkaakin,koneessa riittää puhtia eikä se täristä (sinänsä yllättävää näinkin korkeaviritteiseksi yksipyttyiseksi).
En ole itse tuonut pyörää maahan vaan ostin sen ihan suomesta,pyörä tuotu saksasta suomeen (jos nyt oikein muistan)2002.
Re: XR 650 L ja R
Tuosta XR:n rekisteröinnistä tuli vaan vielä mieleen kun itse pari, kolme vuotta sitten suunnittelin xr:n hakua
ruotsista ja kävin ennakkoon paikallisessa katsastustoimistossa (kempeleessä)kyselemässä ko.pyörän rekisteröinti mahdollisuuksista suomeen,niin sain sen käsityksen että ei ole mitään ongelmia.
Ainakin jos pyörä on ruotsissa kilvissä ja muutenkin paperit kunnossa niin suomeen tuonti ja täällä kilpiin
laitto onnistuu ilman sen kummempia ongelmia kuin muillakaan pyörämalleilla.Jotenkin jäi semmonen tunne
että joku on joskus yrittänyt rekisteröidä pyörää vaillinaisilla papereilla/riitaantunut jonkun katsastusinssin
kanssa ja pyörä on jäänyt kilvittämättä ja tästä on alkanut pyöriä erilaisia urbaanilegendoja.
ruotsista ja kävin ennakkoon paikallisessa katsastustoimistossa (kempeleessä)kyselemässä ko.pyörän rekisteröinti mahdollisuuksista suomeen,niin sain sen käsityksen että ei ole mitään ongelmia.
Ainakin jos pyörä on ruotsissa kilvissä ja muutenkin paperit kunnossa niin suomeen tuonti ja täällä kilpiin
laitto onnistuu ilman sen kummempia ongelmia kuin muillakaan pyörämalleilla.Jotenkin jäi semmonen tunne
että joku on joskus yrittänyt rekisteröidä pyörää vaillinaisilla papereilla/riitaantunut jonkun katsastusinssin
kanssa ja pyörä on jäänyt kilvittämättä ja tästä on alkanut pyöriä erilaisia urbaanilegendoja.
Re: XR 650 L ja R
katsastuksessa löytyy paikkakuntakohtaisia eroja. kannattaa selvittää etukäteen. xr650r haulla löytyy juttua tästä asiasta. viewtopic.php?f=2&t=23241 , viewtopic.php?f=5&t=14991&hilit=xr650r
- gambina
- Viestit: 116
- Liittynyt: La Loka 23, 2010 9:07 pm
- Pyörä: KTM 690 Enduro R 2017
- Paikkakunta: keski-suomi
Re: XR 650 L ja R
Ompas ollu hiljasta tässä ketjussa,no korjataan asia nyt.Tänään tuli hankittua kaikkien enduroitten päällikkö(?)xr 650r.kertoilkaa kaikkia kokemuksia ja asioita mitä kannattaa tehdä ja mitä ei,lähinnä huollot,heikot kohdat ja viritys ym..Pyörä vaikuttaa kaikinpuolin hyvältä,paukkua tuntus olevan enemmän kun parissa edellisessä suzukissa yhteensä.No jotain huonoakin,takarengas ja toistaiseksi vielä ruotsi kilvissä.lähiaikoina alkaa armoton paperisota suomi kilpiin saamiseksi,onneksi etukäteen tullu tehtyä paljon selvitystyötä,pitäisi rekisteröinnin onnistua ongelmitta(kyllä varmaan).
Kaikki on kohdallaan ja kunnossa. Ainoa vika on että mikään ei toimi.
-
- Viestit: 21
- Liittynyt: Pe Marras 30, 2012 11:27 am
- Pyörä: 350 FREERIDE
Re: XR 650 L ja R
Mulla on XR650R moto, vm.2000 kilvissä, rekisteröity kaksipaikkaisena
Monkey -> Senda R -97 -> RS-125 -96 -> GPZ-500S -96 -> ZX-6R a -02 -> ZX-6R c -05 -> RSV1000R -04 -> ZX-10R c -04 -> 950SM -06 -> ZX-10R c -04 ->Sv1000S -03 -> XR650R SM -06 -> ZX-6R a -02 -> 350 FREERIDE
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: Ma Kesä 17, 2013 10:29 pm
- Pyörä: HONDA xr650r / Honda Cr250r
- Paikkakunta: Kuopio
Re: XR 650 L ja R
oiskohan kellään tietoo mistä sais halvimmalla koneen osaa xr:rrää. meni nimittäi tuossa kesäkuun alussa kiertokangen alapäänlaakeri prkl!. hirveesti oon jo vilkuillu saksan ja usa:n suunnille, mutta jos jollakulla ois hyvä sivu tiedossa mistä niin kiitos jo etukätee.
- JUHHisi
- Viestit: 1020
- Liittynyt: Pe Syys 05, 2008 8:15 pm
- Pyörä: XR650R vm.-00 & XR400R vm.-97
- Paikkakunta: Häme
Re: XR 650 L ja R
Eiköhän se ole tossa:mzamani kirjoitti:oiskohan kellään tietoo mistä sais halvimmalla koneen osaa xr:rrää. meni nimittäi tuossa kesäkuun alussa kiertokangen alapäänlaakeri prkl!. hirveesti oon jo vilkuillu saksan ja usa:n suunnille, mutta jos jollakulla ois hyvä sivu tiedossa mistä niin kiitos jo etukätee.
http://www.storm-motor.fi/osat/crossit/ ... 50r-00-07/
- Dominator
- Viestit: 1674
- Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
- Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
- Paikkakunta: Manse
Re: XR 650 L ja R
Verojen ja postikulujen jälkeenkin jää Proxin kankisarja vielä 100 euroo halvemmaksi Jenkkilästä.. Surullista mutta totta
http://www.ebay.de/itm/HONDA-XR650R-XR6 ... 530wt_1161
http://www.ebay.de/itm/HONDA-XR650R-XR6 ... 530wt_1161
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: Ma Kesä 17, 2013 10:29 pm
- Pyörä: HONDA xr650r / Honda Cr250r
- Paikkakunta: Kuopio
Re: XR 650 L ja R
itellähän kävi tämmönen mielessä
http://www.xrsonly.com/xrs-only-falicon ... nda-xr650r
ois vaan ollu kiva kun ei ois tullu sieltä usa:sta kun kestää ja kestää. menee kesäki jo ohi
http://www.xrsonly.com/xrs-only-falicon ... nda-xr650r
ois vaan ollu kiva kun ei ois tullu sieltä usa:sta kun kestää ja kestää. menee kesäki jo ohi
- Dominator
- Viestit: 1674
- Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
- Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
- Paikkakunta: Manse
Re: XR 650 L ja R
Paljon oon tilaillu Ebayn kautta jenkeistä osaa omaan XR:ni ja yleensä on kaikki osat tulleet viikossa/parissa. Joskus on tulli hidastanut toimistusta parilla päivällä..
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: Ma Kesä 17, 2013 10:29 pm
- Pyörä: HONDA xr650r / Honda Cr250r
- Paikkakunta: Kuopio
Re: XR 650 L ja R
mutta mitenhä lie kestäis tuo prox:in. ei kehtais olla uudestaa laittelemassa vähää aikaa. vissii vakio kanki oli sisällä ja ei kestäny 680cc tehoja. mieluusti jtn vahvempaa
- gambina
- Viestit: 116
- Liittynyt: La Loka 23, 2010 9:07 pm
- Pyörä: KTM 690 Enduro R 2017
- Paikkakunta: keski-suomi
Re: XR 650 L ja R
mitäs luulette pelittäskö 650r 39mm keihin fcr kaasuttimella?häviääkö siitä olevakin veto "liian pienellä"kaasarilla,huipputeho varmasti ainakin kärsii.vakiohan taitaa olla 42mm.minkähän verran tuo fcr tai mikunin tm yleensäkkin muuttaa koneen luonnetta,onko kokemuksia?
Kaikki on kohdallaan ja kunnossa. Ainoa vika on että mikään ei toimi.
- gambina
- Viestit: 116
- Liittynyt: La Loka 23, 2010 9:07 pm
- Pyörä: KTM 690 Enduro R 2017
- Paikkakunta: keski-suomi
Re: XR 650 L ja R
Nyt on kokemuksia fcr 40mm kaasuttimesta.kokeiltiin paikalleen xlr:än kuussatasesta maamoottorista ktm lc4 säädöissä olevaa keihiniä,ei muutosta ainakaan parempaan.Täyskaasulla ei vetäny enää mihinkään ja nopeasti kaasua annettaessa meinaa sammua.Taidan pysyä vakio kaasuttimessa,sillä tuntuu sora lentävän kohtuu hyvin ja pitkälle,ainoa häiritsevä asia on tasakaasulla esim.taajamassa hirveä nykiminen,hyvä että jakkaralla pysyy.seoksen säädöllä ei vaikutusta asiaan,taitaa olla ominaisuus tuo.mainittakoon nyt vielä että tuo xlr:än honda kyllä menee melko iloisesti vakioon nähden tuolla keihinillä.650r:ssä se ei tehnyt samanlaista mullistusta moottorille,niin kuin tuossa hieman jo vanhentuneessa ilmakoneessagambina kirjoitti:mitäs luulette pelittäskö 650r 39mm keihin fcr kaasuttimella?häviääkö siitä olevakin veto "liian pienellä"kaasarilla,huipputeho varmasti ainakin kärsii.vakiohan taitaa olla 42mm.minkähän verran tuo fcr tai mikunin tm yleensäkkin muuttaa koneen luonnetta,onko kokemuksia?
Kaikki on kohdallaan ja kunnossa. Ainoa vika on että mikään ei toimi.
-
- Viestit: 21
- Liittynyt: Pe Marras 30, 2012 11:27 am
- Pyörä: 350 FREERIDE
Re: XR 650 L ja R
Mikuni tm40 tuntuu toimivan ok! Ei tosin kokemusta vakiosta. Ei tukehdu runtatessa kaasu pohjaan, eikä nyi kaupungissa suuremmin... Oliko siinä Keihinissäsi kiihdytyspumppu?
Mitäs putkia teillä on kiinni, onko pelkoa että tulisi desibelejä liikaa? Paljonko tässä saa olla? Ostin uuden FMF Q4:n, ääni ainakin madaltui mukavasti, desibeleistä ei vielä mittaustietoa. Purkin kyljessä luvataan 96dB(a).
(Ex Yoshi 120dB(a), uusien villojen kanssa 103dB, self made-killerin kanssa 97dB.)
Mitäs putkia teillä on kiinni, onko pelkoa että tulisi desibelejä liikaa? Paljonko tässä saa olla? Ostin uuden FMF Q4:n, ääni ainakin madaltui mukavasti, desibeleistä ei vielä mittaustietoa. Purkin kyljessä luvataan 96dB(a).
(Ex Yoshi 120dB(a), uusien villojen kanssa 103dB, self made-killerin kanssa 97dB.)
Monkey -> Senda R -97 -> RS-125 -96 -> GPZ-500S -96 -> ZX-6R a -02 -> ZX-6R c -05 -> RSV1000R -04 -> ZX-10R c -04 -> 950SM -06 -> ZX-10R c -04 ->Sv1000S -03 -> XR650R SM -06 -> ZX-6R a -02 -> 350 FREERIDE