Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on La Maalis 28, 2020 12:07 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 2164 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 141, 142, 143, 144, 145
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: La Joulu 14, 2019 1:36 pm 
Avatar

Liittynyt: La Touko 17, 2008 11:08 am
Viestit: 928
Paikkakunta: Anjala
Pyörä: XT660Z Tennari -09, NX650-95 ja CBX1000
pekkas kirjoitti:
Kaksirivinen laakeri pakkaan
SKF 5303 2rs mitat 20x52x22.2
Pakan pesää sorvattava 7.2mm syvemmäksi.
Aikoinaan kahteen tein ja loppui kumien ja laakereiden syönti,eikä keiku pakka.
Tälle googlaus antaa ulkomitaksi 47mm, numerossa täytyy olla tässäkin jotain fuulaa :roll: Ehkäpä SKF 5304 2rs ...laakeriukko saa selvitellä mikä olisi yleisemmin saatavilla oleva, noin vastaisuuden varalle.

Vaimenninkumeista senverran, että mun ajolla ne sisärenkaansuikaleet meni kyllä aika muhjuksi tai suli sinne pakkaan osittain. Toistaiseksi nuo vanhemman XTZ660 90-luvun alun mallin alkuperäiskumit on pelanneet hyvin, ei ole vielä ainakaan reilun kymppitonnin jälkeen tarvinnut vaihtaa. Alkuperäiset ei kauaa kestäneet vaihdon jälkeen.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Joulu 14, 2019 7:22 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 7458
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: T7
Lisäkumien kesto riippuu siitä mihin kohtaan ne laittaa. Mä leikkasin kumit keskiön poteron muotoon niin että pohja peittyi kokonaan ja kumi nousi lohkojen reunoille. Kun sen laittaa tuolla tavalla niin rasitus ei kohdistu lisäkumiin vaan vaimennuskumeihin ja vaimennuskumille tulee puuttuvia lisämillejä paksuuteen ja pituuteen. Jos lisäkumin laittaa vaimennuskumien ja vetopakan väliin niin jauhetta tulee aika nopeasti.

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Joulu 15, 2019 6:47 pm 

Liittynyt: Ma Marras 30, 2009 5:27 pm
Viestit: 476
Pyörä: 701
Oikeassa DOMI tuon laakerin numeron suhteen 5304 passaa noihin mittoihin...mikä härö lie käynyt,nakkisormilla luuriin näpyttelin.
Itse tilasin laakerit E kaupasta saksasta (ebay de) oli pirun paljon halvempia,samalla muita laakereita. Olivat SKF eikä mitään halpis merkkiä,joku olisi tästä kumminkin huomauttanut..sillä tämä lisäys.
Mielestäni sinne ei sisuskumit ym tilkkeet kuulu ja tuolla leveällä pakka ei keiku.
Monessa pyörässä jo vakiona leveämpi laakeri vakiona. Tuossa on jammu mennyt vähän moponosa linjalle..akselin vahvuuskin aivan naurettava verraten kotari yms.

_________________
-----------ajo omalla vastuulla-----------------


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Joulu 15, 2019 6:51 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 9:21 pm
Viestit: 1306
Pyörä: Suzuki DR800S, Suzuki DR-Z 400S
Piti nyt avata ja katsoa mikä laakeri siellä on, kun on jäänyt dokumentointi tekemättä. SKF3304 2RS Ajettu n. 30tkm herkästi pyörii eikä takertele. Kumit uusin samalla tämän muutoksen tehtyäni, eikä nekään ole vielä vaihtokunnossa.

Kuva

_________________
RikuRoiske


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 2164 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 141, 142, 143, 144, 145

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com