Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on La Joulu 07, 2019 7:22 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 2153 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: La Tammi 19, 2019 5:08 pm 

Liittynyt: To Heinä 17, 2014 11:28 pm
Viestit: 40
Paikkakunta: Kuopio
Pyörä: Yamaha xt660z -08, Kawasaki 250 -89
T Koponen kirjoitti:
No niin Twini myyty ja eilen Tenere haettu.

Liitteet:
Tenere.jpg


Pysyin kuitenkin vielä (japsi) rintamassa, mopo taitaa olla kyllä koottu Italiassa... :)



Onko minkä vuosmallin vehje?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Tammi 19, 2019 8:30 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Huhti 13, 2015 4:27 pm
Viestit: 705
Paikkakunta: Mikkeli
Pyörä: CRF1000L
kopone kirjoitti:
T Koponen kirjoitti:

Mie jo mietin, et eikös kopone ostanu Teneren jo aikoja sitte, mut täähä onkii eri Koponen... :D

_________________
Solifer SM-82 >>> 28 vuotta taukoa >>> Yamaha XT660Z Ténéré >>> Honda CRF1000L Africa Twin DCT


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Tammi 20, 2019 2:16 pm 

Liittynyt: La Joulu 15, 2012 11:24 pm
Viestit: 216
Paikkakunta: pohjois-savo
Pyörä: ST1100+LC8
kopone kirjoitti:
T Koponen kirjoitti:
No niin Twini myyty ja eilen Tenere haettu.

Liitteet:
Tenere.jpg


Pysyin kuitenkin vielä (japsi) rintamassa, mopo taitaa olla kyllä koottu Italiassa... :)



Onko minkä vuosmallin vehje?


Mopo on 08 vuosimallia. Ajettu 43313 omasta mielestä hyvässä kunnossa. Kahvalämppärit, alumiininen pohjapanssari, virranulosottoja, sliparit, korkeampi pleksi, se tuulisuoja mittariston alla.

Ainut "vika" on kulunut takarengas :) Täydellinen huoltokirja löytyy myös. Liekkö ominaisuus vai vika syksyllä kun ajelin niin tasakaasulla tuntuu pientä nykimistä?? Auttaskohan tuo asiaan jos vaihtaisi niitä suodattimia??


Tässä talven aikana ajattelin vielä väkästellä jonkinmoisen navigointi hässäkän, vaihtaa takarenkaan, laittaa tankoon korotuspalat ja miettiä tuota kilventelinettä, se nimttäin rämisee aika tavalla..

Se mitä syksyllä kerkisin ajamaan niin tykkäsin kyllä kovasti, on aika erilainen vanhan AT:n jäljiltä

_________________
Mihin tie päättyy, siitä ilo alkaa

EX: AT 90, AT 92, XT660 Z TENERE


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Tammi 20, 2019 4:10 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 7360
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: T7
Nykiminen tasakaasulla on aika normaalia, vähän helpottuu kun poistaa EGR:än ja loppuu kokonaan kun käy säädättämässä ECU:n uudestaan Turbotechissä.

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Maalis 21, 2019 8:32 pm 

Liittynyt: La Joulu 15, 2012 11:24 pm
Viestit: 216
Paikkakunta: pohjois-savo
Pyörä: ST1100+LC8
Olipa hyvä että tuli tuossa viime viikonloppuna, tutkittua tuota pyörää. Oli ilmeisesti entisillä omistajilla mennyt vähän öljyä ohi lisäyksen /vaihdon yhteydessä. Tankin alunen oli aivan öljyssä johon oli sitten tarttunut hiekkaa yms ja nämä yhdessä olivat sitten hieroneet melkein virtalukolle menevät johdot poikki :o

Sitten siinä tankin alla oleva johtosarja oli ilman sitä kumisukkaa. Johtuen siitä että kytkin vaijeri oli edessä ja vedetty väärästä välistä. Tästä johtuen oli sitten
vaijeri hinkannut syylärin kannakkeeseen ei onneksi isompia vaurioita.


Liitteet:
20190316_tenere johdot.jpg
20190316_tenere johdot.jpg [ 30.02 KiB | Katsottu 2389 kertaa ]
Liitteet:
20190316_ tenere johdot 2.jpg
20190316_ tenere johdot 2.jpg [ 107.09 KiB | Katsottu 2389 kertaa ]

_________________
Mihin tie päättyy, siitä ilo alkaa

EX: AT 90, AT 92, XT660 Z TENERE


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Maalis 22, 2019 7:53 am 

Liittynyt: La Maalis 04, 2006 8:58 pm
Viestit: 1279
Paikkakunta: Hamina
Pyörä: XT660Z,FE390
Ajonestonjohtoja,kivempi korjailla talvihuollossa kuin reissussa.

_________________
(l)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 04, 2019 7:52 pm 

Liittynyt: To Tammi 16, 2014 7:42 pm
Viestit: 1
Pyörä: yamaha xt660z tenere
" Liekkö ominaisuus vai vika syksyllä kun ajelin niin tasakaasulla tuntuu pientä nykimistä?? Auttaskohan tuo asiaan jos vaihtaisi niitä suodattimia?? "

Itsellä viime kesänä samoja ominaisuuksia. Ketjut ja rattaat lähes "loppu". Vaihdoin ne ja nykiminen tasakaasulla loppui siihen. Tänään viimeksi tarkkailin tilannetta ja nykimistä ei ollut millään vaihteella ja kierrosalueella. Kokeile takarengas ilmassa pyörittää takapyörää, jos ketjuissa ongelmia huomaat kyllä sen ajoittaisena pyörän pyörimisvastuksena tai ketjujen kiristymisenä. :)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Huhti 07, 2019 11:26 am 
Avatar

Liittynyt: Ke Helmi 09, 2011 5:34 pm
Viestit: 275
Paikkakunta: Kajaani
Pyörä: XT 660Z
Hermot menee kun virtalukko temppuilee.... Onko kukaan asentanut tällaista Kiinan kopiota?

https://m.ebay.ie/itm/Ignition-Key-Swit ... %7Ciid%3A1

_________________
www.brbikers.com


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Huhti 07, 2019 1:41 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 7360
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: T7
En epäile etteikö toimisi mutta joudut koodaamaan jossain ECU:sta ajonestolaitteen pois päältä, vai onko noissa ohjelmoitava siru? Tai sahaa vanhasta avaimesta pään pois ja pelkkä perä roikkumaan avainrinkulaan? En nyt muista millanen sirunlukija on Z:ssa, R/X sirunlukija on erillinen osa virtalukon vieressä eli lukee sirun jonkinmatkan päästä.

XTR:än virtalukon juuri purin, puhdistin ja otin vara avaimen käyttöön. Toimii kuin uusi, ainakin toistaiseksi. Kun alkaa temppuilemaan niin sitten vaihtoon.

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 09, 2019 5:36 pm 

Liittynyt: La Maalis 04, 2006 8:58 pm
Viestit: 1279
Paikkakunta: Hamina
Pyörä: XT660Z,FE390
Lukija jää paikoilleen,vain mekaaninen lukko tuossa vaihtuu.alkup.avain avaimenperäksi jos ajonesto on muuten toimiva.
Oma virtalukko temppuilee myös,satulan lukkopesä kadonnut,tankinluukku vielä pelaa. Kuvassa näyttää ihmeen hyvältä tuohon hintaan,kun Yamahan osat taitaa olla n.1100€ toki sisältää lukot,ecun yms. :|

_________________
(l)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Huhti 17, 2019 11:16 pm 

Liittynyt: La Joulu 15, 2012 11:24 pm
Viestit: 216
Paikkakunta: pohjois-savo
Pyörä: ST1100+LC8
Rupesinpa vaihtamaan Terttuun öljyjä..(ensimmäinen kerta) Tein ohjeen mukaisesti kone kunnolla lämpimäksi, kampikammiosta öljyt ulos jne. Oli aika ohutta tuli kaikki ulos kallistelinkin vielä pyörää että varmasti kaikki tulee ulos. No sitten tuli täyttö vaihe ensiksi se 1,9L öljyä sisälle jonka jälkeen ne 5-6 kaasutusta paikallaan, ja loput oljyt sisälle. Koska vaihdoin myös suodatimen piti öljyä lisätä 7dl. Tällä määrällä öljyn pinta tikussa nousi pikkuisen alarajan yli?! No 2dl lisää niin juuri ja juuri nousi tikun puoliväliin. Mikä meni väärin? jos maalaisjärjellä ajattelee pitäisi tuo 2,6L riittää tikussa ainakin puoli väliin, mielellään ylämerkin tasalle.

Kenelläkään ajatuksia?

_________________
Mihin tie päättyy, siitä ilo alkaa

EX: AT 90, AT 92, XT660 Z TENERE


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 18, 2019 6:01 am 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 7360
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: T7
Öljyntason mittaamisen onnistuminen tuntuu olevan välillä arpapeliä ja tulokset vaihtelee ylä-alaviivan välillä vaikka koneessa olisi oikea määrä öljyä. Tyhjäkäynnillä flektille asti, kone sammuksiin ja mittaus, silloin olen saanut tarkimman mittaustuloksen. Monesti tarkistanut öljyt suoraan ajon jälkeen ja kun öljyä on viivojen puolessavälissä niin kaikki on hyvin.

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 18, 2019 6:07 am 

Liittynyt: La Kesä 09, 2018 8:20 am
Viestit: 26
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: Yamaha tenere 700 ,Kawasaki x300 versys
Tuo ala ja ylämerkin öljymäärän ero tuntuu olevan aika pieni, kannattaa varovasti lisätä, itsellä tullut muutaman kerran ylitäyttöä kun vähän reippaamalla kädellä lisäillyt


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Huhti 22, 2019 9:56 pm 

Liittynyt: To Heinä 17, 2014 11:28 pm
Viestit: 40
Paikkakunta: Kuopio
Pyörä: Yamaha xt660z -08, Kawasaki 250 -89
Hello! Olettako millaista suojaa tehneet / ostaneet jännitteensäätimelle? Itsellä ainakin on niin ottavalla paikalla edessä että ois hyvä jotain keksiä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 23, 2019 8:40 am 
Avatar

Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 9:21 pm
Viestit: 1296
Pyörä: Suzuki DR800S, Suzuki DR-Z 400S
kopone kirjoitti:
Hello! Olettako millaista suojaa tehneet / ostaneet jännitteensäätimelle? Itsellä ainakin on niin ottavalla paikalla edessä että ois hyvä jotain keksiä.


Onhan tuo melko vahvan peltilevyn takana piilossa? Ei mulla ainakaan ole ollut ongelmia sen suhteen.

_________________
RikuRoiske


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 2153 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com