Yamaha XT660Z Tenere 2008

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
Rapakko
Viestit: 988
Liittynyt: Ke Elo 24, 2005 11:36 pm
Pyörä: Triumph Tiger 1050 SE (ABS) 2010
Paikkakunta: Kokkola

Yamaha XT660Z Tenere 2008

Viesti Kirjoittaja Rapakko »

Voi hyvinkin olla, että tulee kevääksi uusi XT660Z Tenere alle. Suomessa näyttää olevan vain kaksi väriä tarjolla, kun taas muualla kolme. No, todennäköinen väri olis kuitenkin musta, mutta pitääs tieten nähdä livenä ensin.

Tännehän voi pistää kyseisestä pärrästä tietoja sitä mukaan kuin niitä tippuu maailmalta. Niin ja voihan sitä muutenvainkin spekuloida ja arvioida.
Soratie on kuuma, vai miten se laulu meni?
Avatar
RTJ
Viestit: 1603
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 8:45 am
Pyörä: none
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja RTJ »

Honda XL600V -> kTm 640 Adv -> kTm 990 Adv -> none
Avatar
Rapakko
Viestit: 988
Liittynyt: Ke Elo 24, 2005 11:36 pm
Pyörä: Triumph Tiger 1050 SE (ABS) 2010
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Rapakko »

Jep. kyllä minä tuon näin, mutta siinä ketjussa on kaikki uudet Jammut, mutta tässä vois olla pelkästään tenerestä.
Soratie on kuuma, vai miten se laulu meni?
Avatar
Rapakko
Viestit: 988
Liittynyt: Ke Elo 24, 2005 11:36 pm
Pyörä: Triumph Tiger 1050 SE (ABS) 2010
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Rapakko »

Luin tuolta hurrien voorumilta, että xt 660 koneesta sais ulos 70 heppaa pelkästään putkien vaihdolla ja sitten ne puhu jostain tietokoneesta, liekö tarkoittaneet ruiskun ohjelmistoa. Tuntuu aika suurelta tehonlisäykseltä. sielä oli puhe juuri tästä tenerestä ja mitä siihen kannattaa tehä.
Soratie on kuuma, vai miten se laulu meni?
Avatar
Pasi
Viestit: 3081
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:53 pm
Pyörä: KTM690R/SM
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Rapakko kirjoitti:Luin tuolta hurrien voorumilta, että xt 660 koneesta sais ulos 70 heppaa pelkästään putkien vaihdolla ja sitten ne puhu jostain tietokoneesta, liekö tarkoittaneet ruiskun ohjelmistoa. Tuntuu aika suurelta tehonlisäykseltä. sielä oli puhe juuri tästä tenerestä ja mitä siihen kannattaa tehä.
XT660 X/R ketjussa (linkki) ATC kertoi saaneensa varsin mairittelevia tuloksia aika vähällä. 70 heppaa kuulostaa kuitenkin aika paljolta mutta ei mahottomalta. Onhan esim. KTM690SM:ssä samaa luokkaa tehoja, mikseipä se irtoais jampistakin.
Avatar
Rapakko
Viestit: 988
Liittynyt: Ke Elo 24, 2005 11:36 pm
Pyörä: Triumph Tiger 1050 SE (ABS) 2010
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Rapakko »

Soitin ja kyselin, josko tuosta koska sais hintatietoja, niin epäilivät, että noin kuukauden päästä. Ei luulis, että paljoa voi poiketa jo olevista XT malleista.
Soratie on kuuma, vai miten se laulu meni?
maqe
Viestit: 334
Liittynyt: Su Joulu 05, 2004 9:42 pm
Pyörä: Gsf 1200 S
Paikkakunta: iisalmi

Viesti Kirjoittaja maqe »

[quote="Rapakko"]Luin tuolta hurrien voorumilta, että xt 660 koneesta sais ulos 70 heppaa pelkästään putkien vaihdolla ja sitten ne puhu jostain tietokoneesta, liekö tarkoittaneet ruiskun ohjelmistoa.


Suurella todennäköisyydellä power commander, taikka muu vastaava eri kartalla ohjelmoitava viritys boksi.
xterror
Viestit: 43
Liittynyt: Pe Touko 19, 2006 11:27 am
Pyörä: r1200gs,rmz450
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja xterror »

Rapakko kirjoitti:xt 660 koneesta sais ulos 70 heppaa pelkästään putkien vaihdolla ja sitten ne puhu jostain tietokoneesta, liekö tarkoittaneet ruiskun ohjelmistoa
Ei tuosta ihan vähällä kyllä taiota 70 hummaa. Tuosta minun joposta irtoaa 55 kampi hummaa kokoputkistolla, vapailla ilmansuodattimilla ja pc:llä. Näin lonkalta heittettynä voisi 60 hepoa saada pienellä kansityöllä ja toisella nokalla. Ja jossei vielä riitä, niin taitaa saada tuon 700 raptori mönkkärin sylinterin ja kannen pienellä työllä käymään myös xt:n alakertaan, näillä eväillä sitten jo päästään suht lähelle sitä 70 hulvatonta hummaa.
Kratti
Viestit: 372
Liittynyt: La Syys 15, 2007 6:13 am
Pyörä: F800GS
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Kratti »

Kertokaapas kokeneemmat ensmmäisen pyörän ostoa suunnittelevalle, mitä tuollainen noin 50hp todellisuudessa tarkoittaa. Huippunopeuksia katsellessa nuo pyörät vaikuttavat laiskahkoilta dieseleiltä, mutta muistaisin nähneeni ihan hyviä kiihtyvyyslukuja. Johtuuko tuo matalahko hiuppunopeus välityksien loppumisesta? En minä mitään tykkiä kaipaa, mutta rekkojen ohittaminen ilman kilometrien suoraa olisi toivottavaa. Soralla ja taajamanopeuksissa 50hp on aloittelijalle luultavasti aivan liikaa, mutta sitä pitää malttaa säännöstellä kaasulla.
Avatar
Pasi
Viestit: 3081
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:53 pm
Pyörä: KTM690R/SM
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Pasi »

50hv katupyörät kulkee noin 170, enskat häviää näille hieman isomman tuulenvastuksen takia. 140 huipuillakin rekan ohitus onnistuu jo paremmin kuin normiautolla. Eli 50hv enska on maantiellä ihan kelvollinen, ainakin yksin ajettaessa.
karmolis
Viestit: 1319
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 2:40 pm
Pyörä: Vespa
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja karmolis »

Pasi kirjoitti:50hv katupyörät kulkee noin 170, enskat häviää näille hieman isomman tuulenvastuksen takia. 140 huipuillakin rekan ohitus onnistuu jo paremmin kuin normiautolla. Eli 50hv enska on maantiellä ihan kelvollinen, ainakin yksin ajettaessa.
Biikke-lehti lupaa XT660X:lle vai mikä se motoversio olikaan, huipuiksi 170 todellista /182 mittarinopeus ( 7/05, katumotot testissä). Että kyllä ton nyt luulis 160 todellista kelaavan ainakin. Ja rekoista pääsee ohi pienemmälläkin vauhdilla. Vaikka harvemmin niitä tuolla sorateillä näkyykään.
Avatar
Rapakko
Viestit: 988
Liittynyt: Ke Elo 24, 2005 11:36 pm
Pyörä: Triumph Tiger 1050 SE (ABS) 2010
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Rapakko »

Todennäköisesti talvella tulee laitettua XT660Z tenere tilaukseen, mutta katotaan nyt ensin hintaa ja muitakin tulevia malleja. Miten teillä joilla XT660 on jo, niin kokenmukset on tärinöistä matkavauhdissa 80-120kmh.

Kuuluuko 660 kuutioinen vielä halpaan vakuutusluokkaan, vai onko se 650 raja, mistä lähtee nousemaan.
Soratie on kuuma, vai miten se laulu meni?
Kale
Viestit: 319
Liittynyt: Ti Elo 30, 2005 8:58 pm
Paikkakunta: varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Kale »

Taitaa jo melkein jokaisella vakuutusyhtiöllä olla se teho-paino suhteeseen perustuva vakuutushinnoittelu käytössä, joten eipä taida kuutiot enää vaikuttaa vakuutuksen hintaan.
Avatar
MarkoV
Viestit: 527
Liittynyt: Su Maalis 05, 2006 10:58 pm
Pyörä: Husqvarna FE 350 -15
Paikkakunta: Joutseno

Viesti Kirjoittaja MarkoV »

Kale kirjoitti:Taitaa jo melkein jokaisella vakuutusyhtiöllä olla se teho-paino suhteeseen perustuva vakuutushinnoittelu käytössä, joten eipä taida kuutiot enää vaikuttaa vakuutuksen hintaan.
No ainakin Ifillä ja Pohjantähdellä on vielä ihan perinteiset vakuutukset jos ei halua koko vuodesta maksaa...

Marko
Pessimisti ei pety!

Marko & Husqvarna FE 350 -15
Avatar
impreza_MY04
Viestit: 106
Liittynyt: To Tammi 04, 2007 11:55 pm
Pyörä: BMW R1200GS -08 Haibike Full FatSix 7.0
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja impreza_MY04 »

MarkoV kirjoitti:
Kale kirjoitti:Taitaa jo melkein jokaisella vakuutusyhtiöllä olla se teho-paino suhteeseen perustuva vakuutushinnoittelu käytössä, joten eipä taida kuutiot enää vaikuttaa vakuutuksen hintaan.
No ainakin Ifillä ja Pohjantähdellä on vielä ihan perinteiset vakuutukset jos ei halua koko vuodesta maksaa...

Marko
Tapiolassa saa myös tämän teho-painosuhteisen vakuutuksen seisontaan varsinaisella ajokaudella 1.4-31.10. Ajaminen varsinaisen ajokauden ulkopuolella on "ilmaista". Ja bonuksia kertyy jopa 10% vuodessa. Omat vakuutukseni laskivat ainakin huomattavasti tällä teho-painosuhde-hinnoittelulla.

Lisää tarinaa vakuutuksista tuolla:
viewtopic.php?t=1621
Tero R.
Vastaa Viestiin