Bmw F650Gs

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

sallive
Viestit: 29
Liittynyt: Ti Loka 13, 2009 6:07 pm
Pyörä: DL650 Strom

Bmw F650Gs

Viesti Kirjoittaja sallive »

Yksi mukista tuommoista -00-05 mallista olen katsellut uudeksi pyöräksi;jahka domi kelpaisi jollekin(kts.myyntipalsta).Vanha mies ei jaksa raskasta pyörää työnnellä varastoon/pois :P .Onko noissa esim -00 ja 04 mallissa mitä suuria eroja?
Avatar
Gepezzi
Viestit: 143
Liittynyt: Su Elo 03, 2008 8:58 pm
Pyörä: GasGas 250EC
Paikkakunta: Tampere

Re: Bmw F650Gs

Viesti Kirjoittaja Gepezzi »

00-03 on sama vekotin ja 04-07 pikkumuutoksin päivitetty versio.

Nopealla Haynesin selaamisella:
-Ainakin maski on päivitetty, koska 03 asti pleksi on 3 ruuvilla kiinni ja 04-> neljällä.
-Rungon mitat ovat muuttuneet hieman (pituus ja leveys)
-Moottoriin on jotain muutoksia myös tehty, koska tulpantyyppi on vaihtunut ja venttiilin välykset ovat muuttuneet, vissiin myös toinen sytytystulppa tuli tässä kohtaa moottoriin.
Avatar
Å
Viestit: 1895
Liittynyt: Ti Heinä 25, 2006 12:37 pm
Pyörä: Liian monta
Paikkakunta: Upper Sawo

Re: Bmw F650Gs

Viesti Kirjoittaja Å »

Moottorinohjauspuolella on myös jotain erilaista noissa uudemmissa. Selvisi jotain sen tapaista, kun Joomiehen Dakaria rassattiin Altan postitiellä. Taisi se seisontajalan asentotunnistin lakkoilla ja sinne näytti menevän ylimääräinen johto verrattuna siihen, mitä ohjeita asiasta löydettiin. Joomies voinee valaista asiasta enemmän.
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
tabbe
Viestit: 80
Liittynyt: La Loka 03, 2009 11:42 am
Pyörä: Africa Twin rd04

Re: Bmw F650Gs

Viesti Kirjoittaja tabbe »

Eikös tuollainen BMW ole vielä raskaampi työnnellä talliin ja pois :) .
sallive
Viestit: 29
Liittynyt: Ti Loka 13, 2009 6:07 pm
Pyörä: DL650 Strom

Re: Bmw F650Gs

Viesti Kirjoittaja sallive »

Aika samoissa paino lienee domin kanssa.Ajattelin lähinä isompia Bemuja;tarkoitus on myös ajaa :lol: .
sallive
Viestit: 29
Liittynyt: Ti Loka 13, 2009 6:07 pm
Pyörä: DL650 Strom

Re: Bmw F650Gs

Viesti Kirjoittaja sallive »

Vaihtui tänään Domi-pikku Gs:n -04,vähän ajettu,tulee sunnuntaina :mrgreen:
Avatar
Kurahousu
Viestit: 673
Liittynyt: To Elo 25, 2005 8:58 am
Pyörä: BMW G 450X, BMW R1200GS Adv, BMW R1100GS
Paikkakunta: Pori

Re: Bmw F650Gs

Viesti Kirjoittaja Kurahousu »

Hieman ohi aiheen mutta sama pyörä.

Onko jousituksen osalta Dakarin ja tavallisen ero takapään osalta pelkästään iskarin pituus? Edessä tietty etupää Dakarissa 21" ja etuputkien joustot piremmät mutta jos sen päivittäis niin olisko takapää pelkästään iskarin vaihdolla hoidettu? Parts fiche ei ainakaan eroa takapäästä 00-03 mallien osalta kuin iskarin vaihto.
Avatar
daddy0
Viestit: 942
Liittynyt: Su Heinä 20, 2008 12:13 am
Pyörä: BMW R1200GSA 2010
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Bmw F650Gs

Viesti Kirjoittaja daddy0 »

Uskoisin, että iskari on takana ainoa ero, koska esim. Touratechin kisa-alusta käy kumpaankin malliin ja sen mukana ei tule taakse muuta kuin iskari. Eteen tuleekin sitten koko haarukka, kolmiot jne.
Pastori
Viestit: 523
Liittynyt: Ke Heinä 22, 2009 9:49 pm
Pyörä: Pyörätön
Paikkakunta: Joensuu

Re: Bmw F650Gs

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Itekkin olen päätymässä kyseiseen pyörään. Sen käsityksen saanu, että ois pieniruokanen ja luotettava pyörä ilman suurempia tyyppivikoja.

Kiinostas tietää että onko kallis pitää, eli millaset on osien hinnat verrattuna nipponeihin ja onko onko osien saatavuus millanen?

Edit: Ja miten paljon ajettua kannattaa ees kattella?
mkn
Viestit: 317
Liittynyt: Ma Helmi 04, 2008 6:46 pm
Pyörä: -
Paikkakunta: Kempele

Re: Bmw F650Gs

Viesti Kirjoittaja mkn »

www.f650.com FAQ kertoo paljon jos vain jaksaa kaiken lueskella. Eivat nama mitaan taysin ongelmattomia laitteita ole, mutta pitaisin silti luotettavana peruskoneena. Tekniikka on nykyaikaista, eli rikkoontuvia antureita ja sahkolaitteita loytyy vanhoja kaasaripeleja enemman ;)
Kaipa tuo ruiskutekniikka on kunnossa kun kone kaynnistyy kertastartista vaikka edellisesta kayttokerrasta olisi muutama kuukausi. Tama mopo on meikalaiselle ensimmainen paristin jossa ei ole kaasaria, joten sita on viela hyvin skeptinen uuden oudomman tekniikan suhteen.

Omassa on mittarissa 70tkm eika tuo mitenkaan loppuunajetulta tunnu ja uskon, etta edessa on lahivuosina enemman ajoa kuin remppaa. Useimmat myynnissa olevat taitavat olla selvasti vahaisemmilla kilometreilla.
Toki omia kilometreja ei ole montaa tuhatta kun kesalla meni ajoaikaa hukkaan mm. bensapumppuongelman takia. Jatti toisenkin kerran tienpaalle ennenkuin uskoin etta vika on bensapumpussa ja sitten meni muutama viikko odotellessa kun sattui viela pienta tilaussahlinkia pumpun kanssa. Pumppu oli isompi osakokonaisuus ja ovh oli n.300 eli varsin arvokas kapistus. Muutamia laakereita olen joutunut vaihtamaan, mutta noilla kilometreilla se oli odotettavissa.

Polttoaineenkulutus on ollut ihan kohtuullista 4-5 litraa satasella. Alkuperaisia varaosia on saanut hyvin, mutta eivat ole olleet hyllytavaraa. Hintataso ei ole ollut aivan kohtuuton. Toki ei ole montaa varaosaa tarvinnut hankkia ja laakerit olen saanut kohtuu hintaan laakerikaupasta.
virta
Viestit: 855
Liittynyt: To Joulu 30, 2004 8:19 pm
Pyörä: -
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Bmw F650Gs

Viesti Kirjoittaja virta »

mkn kirjoitti:Alkuperaisia varaosia on saanut hyvin, mutta eivat ole olleet hyllytavaraa.
Erohan tässä kohtaa on se että jaappanin pyörään osa tulee japaniasta kuukaudessa/ajokaudessa, kun eurooppalaiseen saksasta/itävallasta alle viikon. Kumpiinkaan ei tosiaan ole suodattimia kummallisempia osia maassa. Näin hondaktmbmw kokemuksella tuntuisi olevan myös eurooppalaisten osat halvempia.
- jani
Pastori
Viestit: 523
Liittynyt: Ke Heinä 22, 2009 9:49 pm
Pyörä: Pyörätön
Paikkakunta: Joensuu

Re: Bmw F650Gs

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Onko muilla kyseisen pyörän omistajilla selkä sadekeli ajeluiden jälkeen ravassa? Omasta on poistettu se takahaarukkaan tuleva muovilärpäke, eli kannattaako pistää paikalleen? Lisäksi itsellä tulee hiukan vettä keulan yli suoraan naamalle. :roll: Onko syy liian olemattomassa pleksissä vai etulokarissa?
Avatar
daddy0
Viestit: 942
Liittynyt: Su Heinä 20, 2008 12:13 am
Pyörä: BMW R1200GSA 2010
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Bmw F650Gs

Viesti Kirjoittaja daddy0 »

Pastori kirjoitti:Onko muilla kyseisen pyörän omistajilla selkä sadekeli ajeluiden jälkeen ravassa? Omasta on poistettu se takahaarukkaan tuleva muovilärpäke, eli kannattaako pistää paikalleen? Lisäksi itsellä tulee hiukan vettä keulan yli suoraan naamalle. :roll: Onko syy liian olemattomassa pleksissä vai etulokarissa?
Selkä ja naama on ravassa myös minulla. Minulla on vielä se takapään muovilärpäkekin paikallaan, joten se ei ole oikotie onneen tässä asiassa.
Pastori
Viestit: 523
Liittynyt: Ke Heinä 22, 2009 9:49 pm
Pyörä: Pyörätön
Paikkakunta: Joensuu

Re: Bmw F650Gs

Viesti Kirjoittaja Pastori »

No ei tuo ajonautintoa pilaa, mutta olipa vaan takki näkönen kun pistin naulakkoon. Kawasakissa kastu vaan kengät, mutta tää on ku veneellä ajelis. :mrgreen:
Avatar
Juhana
Viestit: 2355
Liittynyt: Ke Loka 04, 2006 1:56 pm
Pyörä: Yamaha XTZ-900,DR-350
Paikkakunta: Eura,Loei

Re: Bmw F650Gs

Viesti Kirjoittaja Juhana »

virta kirjoitti:
mkn kirjoitti:Alkuperaisia varaosia on saanut hyvin, mutta eivat ole olleet hyllytavaraa.
Erohan tässä kohtaa on se että jaappanin pyörään osa tulee japaniasta kuukaudessa/ajokaudessa, kun eurooppalaiseen saksasta/itävallasta alle viikon. Kumpiinkaan ei tosiaan ole suodattimia kummallisempia osia maassa. Näin hondaktmbmw kokemuksella tuntuisi olevan myös eurooppalaisten osat halvempia.
juu-u japsiosat kyllä kalliita.mutta kannattaa mainita tilatessa,että saa laittaa lentorahtiin,niin tulee viikossa.muuten laivat odottaa jäiden sulamista itämerellä koko talven :lol: honda-osia ei ole edes japseilla varastossa,kun ei niistä ikinä mitään hajoo :shock:
Vastaa Viestiin