Honda transalp 700 vm2008

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

AndersReisen
Viestit: 90
Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 11:56 pm
Pyörä: Triumph Tiger 955i
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Honda transalp 700 vm2008

Viesti Kirjoittaja AndersReisen »

Mhuttu kirjoitti:700:sen ajoasento on jotenkin katupyörämäisempi ja tanko omituisesti edessä. Itselle 175 cm ei sopinut yhtään. Muistaakseni 700:sen polvikulma oli myös jyrkempi. Nuo seikat vaivasivat niin että en ajanut sillä kuin yhden kesän. 650 v tykkäsin ja sillä ajelin 30 tkm
Kiitos! Jatkanpa pähkäilyä ja vaihtoehtojen kartoitusta.
AndersReisen
Reissuverkko
Mhuttu
Viestit: 61
Liittynyt: La Kesä 09, 2018 8:20 am
Pyörä: Tenere 700 2021
Paikkakunta: Oulu

Re: Honda transalp 700 vm2008

Viesti Kirjoittaja Mhuttu »

Kyllä ja jos mahdollista koeajaa niin sillähän se selviää
koira
Viestit: 17
Liittynyt: Ti Heinä 23, 2013 12:53 am
Pyörä: XL700VA
Paikkakunta: Lohja

Re: Honda transalp 700 vm2008

Viesti Kirjoittaja koira »

Itse olen 186cm enkä kiinnittänyt huomiota tiukahkoon polvikulmaan ennen kun luin täältä muiden valituksia siitä :)
Tilasin Radanilta 25mm madaltavat jalkatapit mikä tosiaan paransi ajoasentoa. Vasen puoli on ihan vakio mutta jarrun puoleisessa on vähän pitempi "kaula" jotta ei osu jarrupolkimeen.
XL250R
Viestit: 241
Liittynyt: Ke Joulu 09, 2009 2:08 pm
Pyörä: V-Strom

Re: Honda transalp 700 vm2008

Viesti Kirjoittaja XL250R »

AndersReisen kirjoitti:Hiukan häiritseviä olivat katteiden kolinat ja ajoittain tärisevä yleisfiilis sekä suhteellisen pienikokoiset vaihde- ja jarrupolkimet.
Minua häiritsi 700:ssa 90 - 110 km/ nopeusalueella melkoiset tärinät. Ajoin useaa yksilöä, jopa alle 10tkm ajettua, ja kaikissa oli enemmän tai vähemmän sama ikävä ominaisuus. Jäi siksi ostamatta, vaikka kiva pyörä muuten.

ABS-versioissa etujarruun vaikuttava takajarru on käsittämätön ratkaisu enduro-luonne huomioiden.
Avatar
Juku61
Viestit: 19
Liittynyt: Pe Tammi 05, 2018 10:32 pm
Pyörä: KTM 690

Re: Honda transalp 700 vm2008

Viesti Kirjoittaja Juku61 »

Noniin. 2009 VA transalppi lähti uuteen kotiin. Erittäin tyytyväinen olen ollut pyörän luotettavuuteen.
Huollot ja kuluvat osat kun vaihtaa ajallaan, niin ei mitään ongelmia. Ajoin 36 000 kilometriä enimmäkseen soralla.
Asfaltilla tuli käytyä Kirkkoniemen reissut ja pääkaupunkiseudulla mutkateitä koluten.
Hyvää yleispyörää etsivälle suosittelen lämpimästi.
Jaska650
Viestit: 4
Liittynyt: To Kesä 30, 2016 6:51 am
Pyörä: Dominator 650

Re: Honda transalp 700 vm2008

Viesti Kirjoittaja Jaska650 »

Hei. Ostin TA 700 2009 pyörän kuukausi sitten. Pyörällä ajettu 46000km ja pari omistajaa. Ollut ilmeiseti aika pitkälti asfvaltti ajos (rengastus katumallia). Nyt pyörällä n. Tuhannen kilometriä takana. Tuntuma on hyvä ja leppoinen ajella ja matka taittuu. Edellinen pyörä oli Dominator 650 ja siihen verrattuna aika luksusta on tämä TA.

Olis pari kyssäriä. Moottorin vika valo paloi ekan kerran viikko sitten ja se ei aiheuttanut mitään käynti yms... ongelmia. Valo sammui kun pyörän sammutti ja sen jälkeen matka jatkui ongelmitta. Nyt viime ajokerralla noin 30km ajon jälkeen pyörä sytytti vikavalon taas ja käynti menin epätasaiseksi ja voimat katos. Pikkukierroksilla hädin tuskin jaksoi käydä ja pudotteli sylinteriä pois pelistä. Tällöin keli oli kostea mutta ei vesisadetta. Sammutuksen ja pienen tauon jälkeen kaikki taas kunnossa.

Pyörällä olen kyllä kerinnyt ajaa myös kaatosateessa ja helteellä. Silloin kyllä kaikki pelasi. Onko raadilla olemassa mitään kokemuksia mikä voisi tähän liittyä?
TA-Petu
Viestit: 43
Liittynyt: Ma Maalis 13, 2017 10:58 pm
Pyörä: AT CRF1100L AS DCT, XL700VA, CRF300Rally
Paikkakunta: Espoo

Re: Honda transalp 700 vm2008

Viesti Kirjoittaja TA-Petu »

Jaska650 kirjoitti:Hei. Ostin TA 700 2009 pyörän kuukausi sitten. Pyörällä ajettu 46000km ja pari omistajaa. Ollut ilmeiseti aika pitkälti asfvaltti ajos (rengastus katumallia). Nyt pyörällä n. Tuhannen kilometriä takana. Tuntuma on hyvä ja leppoinen ajella ja matka taittuu. Edellinen pyörä oli Dominator 650 ja siihen verrattuna aika luksusta on tämä TA.

Olis pari kyssäriä. Moottorin vika valo paloi ekan kerran viikko sitten ja se ei aiheuttanut mitään käynti yms... ongelmia. Valo sammui kun pyörän sammutti ja sen jälkeen matka jatkui ongelmitta. Nyt viime ajokerralla noin 30km ajon jälkeen pyörä sytytti vikavalon taas ja käynti menin epätasaiseksi ja voimat katos. Pikkukierroksilla hädin tuskin jaksoi käydä ja pudotteli sylinteriä pois pelistä. Tällöin keli oli kostea mutta ei vesisadetta. Sammutuksen ja pienen tauon jälkeen kaikki taas kunnossa.

Pyörällä olen kyllä kerinnyt ajaa myös kaatosateessa ja helteellä. Silloin kyllä kaikki pelasi. Onko raadilla olemassa mitään kokemuksia mikä voisi tähän liittyä?

Mulla oli aika tarkalleen samankaltaista ongelmaa. Vianselvitys kesti 10+ h ja viaksi osoittautui TPS (Thorttle Positon Sensor) signaalin ajoittainen maadoittuminen runkoon. Vikapaikkaakin sai etsiä aikansa ja se löytyi isosta liitinparista (THROTTLE BODY SUB HARNESS 14P (GRAY) CONNECTOR) tankin alta edestä vasemmalta, näppärä aftersales asentaja oli jättänyt tuon ison liitinparin heilumaan vapaasti (se ei siis ollut kiinni siinä pellinklipsussa runkopalkissa) ja aikansa heiluttua oli tuo TPS singnaalin piuhan eriste kulunut puhki ja maadoittui runkoon. Akku irti, liitinpari auki, ko. pinni ulos liittimestä (erittäin pienellä ja pitkäkärkisellä hienomekaanikon ruuvitaltalla auttaen), kutistemuovia kohtaan jossa eriste oli hankautunut + kutistus, pinni paikalleen, liitinpari kiinni ja liitinpari em. pellinklipsuun kiinni, akku paikoilleen ja ajoa.

Siinä vaiheessa kun huomasin että TPS signaali heittelee niin tilasin Kiinasta uuden TPS potikan (joku Honda Accord versio, n. 20 eur kuluineen, uusi Transalpin läppärunko kaikkineen olisi ollut kai vajaa 200 eur), tämä potikka on edelleen tallessa ja myyn sen oikein miellläni. Kovasti virallinen Honda oli sitä mieltä että potikka on tehtaalla trimmattu (siis ruuvattu kiinni juuri oikeassa asennossa) eikä sitä voi erikseen vaihtaa vaan tokihan XL700V_service_manual-EN.pdf (https://www.google.com/search?q=honda+t ... ice+manual) neuvoo kuinka se trimmataan.


Ja sivujalan kytkin häröttää usein pesun jälkeen, startti pyörittää vaan kone ei käynnisty, sivujalkaa alas-ylös useamman kerran ja taas toimii. Taitaa lika jumittaa ko. mikrokytkimen tappia ja jää "sivujalka alhaalla" asentoon jumiin, varmaan pitäisi puhdistaa erikseen ja laittaa jotain liukasta väliin. Tämä ei kyllä ole ajossa koskaa aiheuttanut ongelmia.
TA-Petu
Vastaa Viestiin