Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on La Joulu 07, 2019 7:40 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 365 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 21, 22, 23, 24, 25  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ke Syys 16, 2015 11:57 am 

Liittynyt: Ma Huhti 15, 2013 5:42 pm
Viestit: 26
Paikkakunta: Himanka
Pyörä: Transalp
Avokid kirjoitti:
btw. mistä firmasta löytyisi isommat metalliset jalkatapit ?
Bike worldissä eivät tienneet mitään, eikä googlekaan tunnut kertovan vastausta.


Vieläkö tarvetta? tälläinen tuli vastaan:
http://shop.touratech.co.za/long-distan ... l700v.html


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Kesä 18, 2016 11:28 pm 

Liittynyt: La Helmi 07, 2015 1:50 pm
Viestit: 48
Pyörä: TA XL700V
En ole vielä jalkatappeja raaskinut ostaa kun halvimmatkin ovat toista sataa. :)

Onko kukaan hommannut parempaa penkkiä matkakäyttöön? Itsellä tuo vakiopenkki aiheuttaa persuksessa puutumista, luultavasti liiallisen pehmeyden vuoksi.

Ja toinen kysymys, että täristääkö tuo pyörä häiritsevästi yli 5000 kierroksen vai muistanko väärin viime vuoden ajot? Mistä tuollainen voi edes johtua..


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Kesä 26, 2016 12:05 am 

Liittynyt: Ti Heinä 23, 2013 12:53 am
Viestit: 17
Paikkakunta: Lohja
Pyörä: XL700VA
Transun koneelle normaalia on tärinät 4500-5000 alueella. No worries.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Joulu 30, 2017 1:29 pm 

Liittynyt: La Kesä 04, 2011 5:33 pm
Viestit: 11
Pyörä: F650GS
Morjens,

Virossa olisi tyrkyllä 2009 jossa 36tkm mittarissa. Tätä ketjua lukiessa tuli paljon esille se kuskin pituus. Onko pyörä siis geometrialtaan hieman pieni tai ahdas jos kuski on n. 180cm?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Joulu 31, 2017 3:12 am 
Avatar

Liittynyt: La Elo 11, 2007 8:26 pm
Viestit: 673
Paikkakunta: Nokia
Pyörä: CRF1000DCT,DeepSnowGlider
rahi kirjoitti:
Morjens,

Virossa olisi tyrkyllä 2009 jossa 36tkm mittarissa. Tätä ketjua lukiessa tuli paljon esille se kuskin pituus. Onko pyörä siis geometrialtaan hieman pieni tai ahdas jos kuski on n. 180cm?


Vähän ahdas. Jos olet pitkäkoipinen niin tosi ahdas, aasialaisilla mitoilla ei ole ongelmaa. Hyvä pyörä se jokatapauksessa on , luotettava.

_________________
-ari


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Joulu 31, 2017 5:40 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Elo 22, 2005 5:46 pm
Viestit: 766
Paikkakunta: Joensuu
Pyörä: 701
rahi kirjoitti:
Morjens,

Tätä ketjua lukiessa tuli paljon esille se kuskin pituus. Onko pyörä siis geometrialtaan hieman pieni tai ahdas jos kuski on n. 180cm?


Kannattaa kyllä käydä jossain koe-istumassa, tämä on niin henkilökohtainen juttu.
Minä ajelin syyskuussa TA:lla kaksi päällä enkä kokenut ahtaaksi. Pituutta on 185 cm, jalat yltää tukevasti maahan.
Mukava pyörä rauhalliseen cruisailuun.


Liitteet:
Zakinthos 2017 011 (800x600).jpg
Zakinthos 2017 011 (800x600).jpg [ 184.49 KiB | Katsottu 8280 kertaa ]

_________________
Heikki
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Tammi 01, 2018 1:02 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 7:42 am
Viestit: 2724
Paikkakunta: Pori
Pyörä: 690ER, 350EXC-F
Yks tämmönen olis tulossa myyntiin lähi aikoina Satakunnassa. Vanhempi kuski joutuu luopuun harrastuksesta.

Happi

_________________
-------------------------------------------
https://www.youtube.com/user/Happi4965/videos


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Touko 27, 2018 10:00 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Tammi 05, 2018 10:32 pm
Viestit: 16
Pyörä: KTM 690
Reilu kuukausi sitten tuli hankittua vm. 2009 transalppi, 50250km ajettu. Nyt olen ajellut jo 4700 kilometriä, joista yli puolet soralla.
Tyytyväinen olen valintaan. (ex pyörät oli pari kyykkyä ja viime talven ajoin dominaattorilla). Toimii sekä matka-ajossa ja erityisesti soralla.
Liitteet:
Honda Transalp 700_.jpg
Honda Transalp 700_.jpg [ 214.54 KiB | Katsottu 6169 kertaa ]

Ajettuna jo 21300 km tälle suvelle ja lystiä on soralla ollut. Pyörä on toiminut täysin moitteettomasti. Normi kulutusosia tietty vaihdettu.
Pakoputken päivitin Mivv:iin. Pitihän sitä ääntäkin saada kuuluville :D


Liitteet:
Soralla_.jpg
Soralla_.jpg [ 418.08 KiB | Katsottu 3321 kertaa ]
Vasamantiellä_.jpg
Vasamantiellä_.jpg [ 447.83 KiB | Katsottu 3321 kertaa ]


Viimeksi muokannut Juku61 päivämäärä Pe Marras 02, 2018 11:10 pm, muokattu yhteensä 4 kertaa
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Kesä 23, 2018 11:30 pm 
Avatar

Liittynyt: La Kesä 23, 2018 10:55 pm
Viestit: 7
Paikkakunta: Rovaniemi
Pyörä: XL700V Transalp
Ite hommasin tämmösen transalpin vuosi sitten. mahtaako joku tunnistaa edelliseksi pyöräkseen? Hyvältä tuntuu vielä 10tkm jälkeenkin :)


Liitteet:
transalp.jpg
transalp.jpg [ 446.28 KiB | Katsottu 5712 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Syys 05, 2018 4:07 pm 
Avatar

Liittynyt: La Kesä 23, 2018 10:55 pm
Viestit: 7
Paikkakunta: Rovaniemi
Pyörä: XL700V Transalp
Mitkähän mahtaa olla vakio hammasrattaat 700 transuun? Näyttää olevan tällä hetkellä 16 edessä ja 47 takana.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Loka 25, 2018 10:16 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Tammi 05, 2018 10:32 pm
Viestit: 16
Pyörä: KTM 690
Vakiorattaat on 15/47. Itse ajattelin vaihtaa eturattaan 14, koska haluan lisää vääntöä kolmoselle sorateille mutkista lähtöä varten. Mutta eipä löydy kotimaan kaupoista.
Ebaysta näkyy saavan.

Laitoin 14 eturattaan ja toimii mainiosti soralla, niin kuin ajattelinkin. Koneen kierrokset nousi noin 400 satasen vauhdissa. Mukavampi ajaa myös kaupungissa.


Viimeksi muokannut Juku61 päivämäärä Pe Elo 23, 2019 10:26 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Heinä 07, 2019 12:34 am 

Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 11:56 pm
Viestit: 88
Paikkakunta: Kuopio
Pyörä: Triumph Tiger 955i
Ajelin hiljattain Italiassa vanhalla Honda Transalp XL650V -vuokrapyörällä viiden päivän ajan. Vaikka pyörä oli aika vanha ja reilut 70 tkm mittarissa, tuntui peli yllättävän mukavalta ajettavalta. Ajoasento oli meikäläisen (180 cm) pitkäkoipiselle rungolle positiivisen luonteva. Givin touring-pleksi suojasi varsin hyvin eikä kauheita pyörteitä ilmennyt edes motariajossa. Transalp oli todella helppo ja ketterä ajettava Lago Maggioren läheisillä kapeilla ja jyrkillä vuoristoteillä. Hiukan häiritseviä olivat katteiden kolinat ja ajoittain tärisevä yleisfiilis sekä suhteellisen pienikokoiset vaihde- ja jarrupolkimet.

Jotenkin heräsi pienoinen kiinnostus päivittää oma liikenneväline nykyistä Triumph Tiger 955i:tä hieman uudempaan ja keveämpään vehkeeseen, vaikkei TA taida lukujen valossa olla kuin parikymmentä kiloa Tigeriä köykäisempi.

Jonkin verran näyttää Transalp XL700V -mallia olevan kotimaassakin kaupan. Lähiseudullani ei ainakaan liikkeissä näytä 700-kuutioisia Transuja olevan, joten ennen kuin matkustan kauemmas koeajolle, minulla olisi muutama kysymys:

1) Onko XL700V:n ajoergonomia verrattavissa XL650V:ään? Vuokrapyörässä esim. polvikulma oli ennakko-odotuksieni vastaisesti varsin siedettävä ja ohjaustanko sijaitsi kohtalaisen sopivasti eikä vaatimattomanoloinen istuinkaan ainakaan lyhyillä (alle 200 km) ajeluilla aiheuttanut pahemmin puutumista.
2) Onko jollakulla kokemuksia Bosleyn (?) tai jonkin muun valmistajan madaltavista jalkatapeista XL700V:ssä? Joutuuko jarru- tai vaihdepoljinta tuunaamaan ko. jalkatappien asennuksen yhteydessä?
3) Maailmaa ja maisemia nähneen vuokrapyörän moottori tuntui melko ponnettomalta Tigeriini verrattuna (vaikkei sekään enää ihan kireimmässä kuosissa ole) eikä vääntökään tehnyt suurta vaikutusta. Liekö syynä Hondan suhteellisen runsaat kilometrit ja huolimaton ylläpito. Löytyyköhän kohtuukilometreillä varustetun XL700V:n moottorista potkua ja vääntöä maltillisiin yksinajotarpeisiin (asfaltilla) mäkisempääkin maastoa ajatellen?
4) Onko markkinoilla olevissa kaatumaraudoissa oleellisia eroja käytännön tai suojaavuuden kannalta?
5) Tekeekö Hondan sivulaukuilla mitään (vedenpitävyys, tilavuus)?
6) Mitkä renkaat ovat asfalttipainoitteiseen ajoon suositeltavimmat?

Kiitokset etukäteen vastauksista!

_________________
AndersReisen
Reissuverkko


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Heinä 07, 2019 12:44 pm 

Liittynyt: La Kesä 09, 2018 8:20 am
Viestit: 26
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: Yamaha tenere 700 ,Kawasaki x300 versys
Minulla on ollut molemmat 650 v 2004 ja 700 v 2010, Itse pidin huomattavasti enemmän 650 v:stä joka suhteessa. Sen ajoasento, varsinkin seisten ajaessa paljon parempi. Molemmissa oli tangossa 25 mm koropalat. Ainoastaan moottori on 700V: ssä parempi


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Heinä 07, 2019 1:12 pm 

Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 11:56 pm
Viestit: 88
Paikkakunta: Kuopio
Pyörä: Triumph Tiger 955i
Mhuttu kirjoitti:
Minulla on ollut molemmat 650 v 2004 ja 700 v 2010, Itse pidin huomattavasti enemmän 650 v:stä joka suhteessa. Sen ajoasento, varsinkin seisten ajaessa paljon parempi. Molemmissa oli tangossa 25 mm koropalat. Ainoastaan moottori on 700V: ssä parempi

Kiitos vastauksesta!
Minua pitkäkoipisena erityisesti kiinnostaa polvikulman mahdollinen ero 650:n ja 700:n välillä. Muistatko, tapahtuiko sillä saralla muutosta mallin vaihtuessa?

_________________
AndersReisen
Reissuverkko


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Heinä 07, 2019 1:19 pm 

Liittynyt: La Kesä 09, 2018 8:20 am
Viestit: 26
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: Yamaha tenere 700 ,Kawasaki x300 versys
700:sen ajoasento on jotenkin katupyörämäisempi ja tanko omituisesti edessä. Itselle 175 cm ei sopinut yhtään. Muistaakseni 700:sen polvikulma oli myös jyrkempi. Nuo seikat vaivasivat niin että en ajanut sillä kuin yhden kesän. 650 v tykkäsin ja sillä ajelin 30 tkm


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 365 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 21, 22, 23, 24, 25  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com