Honda transalp 700 vm2008
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- Rapakko
- Viestit: 988
- Liittynyt: Ke Elo 24, 2005 11:36 pm
- Pyörä: Triumph Tiger 1050 SE (ABS) 2010
- Paikkakunta: Kokkola
Honda transalp 700 vm2008
Mikä juttu tämä on transalpista? Onko vain spekulaatiota.
http://www.motards-online.com/n1_691_Ho ... 2008-.html
http://www.motards-online.com/n1_691_Ho ... 2008-.html
Viimeksi muokannut Rapakko, Pe Syys 28, 2007 9:22 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Soratie on kuuma, vai miten se laulu meni?
- Mika TA-91
- Viestit: 1467
- Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 1:22 pm
- Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Hei,
Tilannehan on se ettei nykyinen kaasari TA mene läpi saastemääräyksistä, joten on mielenkiintoista nähdä mitä Honda tekee, vai tekeekö mitään = jättää tämän tyyppiset pyörät kokonaan pois valikoimista.
Jos uusi TA/AT tulee, on se 99,9% todennäköisyydellä ruiskupeli, koska sillä saadaan helpommin (onnistuisi kai kaasarillakin, mutta kustannuksellisesti ei kai kannata) määräykset täyttävä kokonaisuus.
Tuo jutussa oleva kuva on pyörinyt netissä noin vuodesta 2004, joten sen todenperäisyys on suurinpiirtein sama kuin joulupukin.
Jos (toivottavasti kun) uusi TA/AT tulee 2006, niin se ei todellakaan ole tuollainen katupyörä kuin noissa kuvissa, koska uusia Varaderoja ei kai kukaan oikeasti kaipaa? Pakko sanoa, että jos uusi TA/AT tulee, niin olisivat katsoneet tarkkaan mitä KTM on tehnyt ja matkisivat esim. Adventurea, olkoon moottorin koko mitä tahansa, kuitenkin toivoisin, että olisi max 750 cm3 ja painotus olisi keveydessä.
Terveisin
Tilannehan on se ettei nykyinen kaasari TA mene läpi saastemääräyksistä, joten on mielenkiintoista nähdä mitä Honda tekee, vai tekeekö mitään = jättää tämän tyyppiset pyörät kokonaan pois valikoimista.
Jos uusi TA/AT tulee, on se 99,9% todennäköisyydellä ruiskupeli, koska sillä saadaan helpommin (onnistuisi kai kaasarillakin, mutta kustannuksellisesti ei kai kannata) määräykset täyttävä kokonaisuus.
Tuo jutussa oleva kuva on pyörinyt netissä noin vuodesta 2004, joten sen todenperäisyys on suurinpiirtein sama kuin joulupukin.
Jos (toivottavasti kun) uusi TA/AT tulee 2006, niin se ei todellakaan ole tuollainen katupyörä kuin noissa kuvissa, koska uusia Varaderoja ei kai kukaan oikeasti kaipaa? Pakko sanoa, että jos uusi TA/AT tulee, niin olisivat katsoneet tarkkaan mitä KTM on tehnyt ja matkisivat esim. Adventurea, olkoon moottorin koko mitä tahansa, kuitenkin toivoisin, että olisi max 750 cm3 ja painotus olisi keveydessä.
Terveisin
Mika TA-91
Jotain Hondalta on ilmeisesti tulossa. Ruotsin Hondan sivuilla on jonkinaikaa ollut pyörä maastoverkon alla ja kello käy ilmeisesti Pariisin näyttelyyn. Pinnavanne edessä ja etulokarista voisi päätellä, että ei ole crossipyörä, mutta paljoa muuta kuva ei minulle paljasta. Joillakin keskutelupalstoilla on huhuiltu myös uutta Africa Twiniä, mutta viimeistää kahden viikon päästä selviää tuon kuvan/kellon tarkoitus. Mielenkiintoista aikaa ensimmäisen pyörän ostoa suunnittelevalle.
Taitaa olla aikakin. Iso varre on liian möhkö ja kuitenkin vanha AT oli aina hyvin myyvä malli, vaikka "marginaali" ryhmää olikin. Tekihän kawakin sen uuden versys mallinsa. Toisaalta pienempi TranAlp on samoin hyvin myyvä malli, mutta moni toivoisi isomman moottorin, mutta seuraava malli nykyään eli iso varre menee jo käyttötarkoituksen ulkopuolelle.
Ihan selvää on että euro3 vaatii ruisku+katti moottorin. Moniko haikailee wanhan bensallemaistuvan kaasariauton perään
Hyvä linja olis mallistossa että olis 400cc ja 650 perusenska sm-setillä, 750 allround matkaenska ja sitten norjan matkustajille se 1000cc-> jytky malli.
Ihan selvää on että euro3 vaatii ruisku+katti moottorin. Moniko haikailee wanhan bensallemaistuvan kaasariauton perään
Hyvä linja olis mallistossa että olis 400cc ja 650 perusenska sm-setillä, 750 allround matkaenska ja sitten norjan matkustajille se 1000cc-> jytky malli.
savage amusement
Joulupukki!Mika TA-91 kirjoitti: Tuo jutussa oleva kuva on pyörinyt netissä noin vuodesta 2004, joten sen todenperäisyys on suurinpiirtein sama kuin joulupukin.
Haiskahtaa hieman että yrität kyseenalaistaa ko henkilön olemassaoloa. On se olemassa, tuonut minulle krossisaappaat ja selkäpanssarinkin.
Riku
Honda XL600V -> kTm 640 Adv -> kTm 990 Adv -> none
- Mika TA-91
- Viestit: 1467
- Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 1:22 pm
- Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Mistään mitään tietämättä väittäisin, että tuon verkon alla on ihan nykyinen TA. Mutta uskon silti, että Honda tuo jotain uutta tähän TA/AT luokkaan. Se että onko se jotain kiinnostavaa, niin nähdään myöhemmin. Yamahan on menoossa oikeaan suuntaan tuolla uudella Tenereellä.Kratti kirjoitti:Jotain Hondalta on ilmeisesti tulossa. Ruotsin Hondan sivuilla on jonkinaikaa ollut pyörä maastoverkon alla ja kello käy ilmeisesti Pariisin näyttelyyn.
Tuolla ruotsin sivulla oli myös mielenkiintoinen uusi ohjausvaimennin, joka mahtuisi helposti esim. TA:han. Linkki
Niin Riku, tottahan se on kyllä mullekkin aina välillä jouluaattona jotain lahjuksia tulee, joten varmaankin pitäisi muuttaa tuo vaikkapa muotoon "uhtä totta kuin rehellinen mainosmies..." tai jotain.
Terveisin
Mika TA-91
- Mika TA-91
- Viestit: 1467
- Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 1:22 pm
- Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Moi,
Näyttää sinänsä mielenkiintoiselta:
Pariisin moottoripyöränäyttelyn Hondan osaston pohjapiirrosksessa (löytyy tuolta linkki) on ensimmäinen vuoden 1987 Transalp ja sen vieressä uutusmalli (josta ei tietenkään kerrota mikä se on tai mitään muutakaan), nyt siis tosissaan peukut pystyyn ettei Honda ole tuota uutta TA/AT:ta sössisinyt puhtaaksi katupyöräksi.
Terveisin
Näyttää sinänsä mielenkiintoiselta:
Pariisin moottoripyöränäyttelyn Hondan osaston pohjapiirrosksessa (löytyy tuolta linkki) on ensimmäinen vuoden 1987 Transalp ja sen vieressä uutusmalli (josta ei tietenkään kerrota mikä se on tai mitään muutakaan), nyt siis tosissaan peukut pystyyn ettei Honda ole tuota uutta TA/AT:ta sössisinyt puhtaaksi katupyöräksi.
Terveisin
Mika TA-91
- Rapakko
- Viestit: 988
- Liittynyt: Ke Elo 24, 2005 11:36 pm
- Pyörä: Triumph Tiger 1050 SE (ABS) 2010
- Paikkakunta: Kokkola
Tässä yksi kuva joka pyörii Ruattin transalp voorumilla ja pitävät sitä todennäköisenä vaihtoehtona. Piiroshan se on, mutta ihan sama. Pistän kuitenkin tänne.
http://membres.lycos.fr/radioschu/transalp750.jpg
http://membres.lycos.fr/radioschu/transalp750.jpg
Soratie on kuuma, vai miten se laulu meni?
Näyttää äkkivilkaisulla kevennetyltä Varaderolta...Rapakko kirjoitti:Tässä yksi kuva joka pyörii Ruattin transalp voorumilla ja pitävät sitä todennäköisenä vaihtoehtona. Piiroshan se on, mutta ihan sama. Pistän kuitenkin tänne.
http://membres.lycos.fr/radioschu/transalp750.jpg
- Mika TA-91
- Viestit: 1467
- Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 1:22 pm
- Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Tämäkin kuva on kuitenkin jo pyörinyt netissä 3 - 4 vuotta, joten tiedä sitten kuinka todellinen on.Rapakko kirjoitti:Tässä yksi kuva joka pyörii Ruattin transalp voorumilla ja pitävät sitä todennäköisenä vaihtoehtona. Piiroshan se on, mutta ihan sama. Pistän kuitenkin tänne.
http://membres.lycos.fr/radioschu/transalp750.jpg
Pelko on toki suuri että tuolle linjalle lähtevät ja tekevät siitä katupyörän. Jotenkin vaan tuntuu, että onko kahdelle noin samanlaiselle pyörälle markkinoita (tuo ja Varadero)?
Terveisin
Mika TA-91
Jo vain. Tuntuu tosi hölmöltä että valmistajat jotka loivat tämän luokan eivät saa nykytekniikalla tehtyä niitä pyöriä samalla konseptilla kun ennen. Tosin jammun tenere alkaa mennä hyvään suuntaan.
Tuo iso-varre "lite" taitaapi nykykuvioilla olla uutuus mallin suunta.
Tosin sama tuli Suzukillekkin onko DL sarja kovinkaan enduroimainen, tiemäinen kyllä.
Tuo iso-varre "lite" taitaapi nykykuvioilla olla uutuus mallin suunta.
Tosin sama tuli Suzukillekkin onko DL sarja kovinkaan enduroimainen, tiemäinen kyllä.
- Lakupilotti
- Viestit: 1562
- Liittynyt: Ke Tammi 12, 2005 7:36 pm
- Pyörä: Laku
- Paikkakunta: Päntäne
Hmm... jos minä ajaisin tuolla Lakulla keskimäärin 10 tkm vuodessa 65 vuoden ikään asti, niin siinä olisi silloin mittarissa noin 330 tkm. Kyllä se sen kestää, tai ehkä Hondalta siihen mennessä saadaan vastaava malli.
Make & Laku
Make & Laku
Viimeksi muokannut Lakupilotti, Ke Syys 19, 2007 12:34 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.