Honda transalp 700 vm2008

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
2old
Viestit: 200
Liittynyt: Ke Syys 13, 2006 6:47 pm
Pyörä: KTM 990 Adv
Paikkakunta: Siuntio

Re: transu 2008

Viesti Kirjoittaja 2old »

pk62 kirjoitti:Minulla nyt 20 v vanha transu.Eli jos samaa kaavaa mennään niin 20v kuluttua pitää himoita tuota 2008 mallin Transua.Ehkä se sitten ei haittaa vaikka siinä ei niitä maasto ominaisuuksia olekkaan mahdottomasti.
Varmaan sopiva 66 vuotiaalle ukon kääpälle. Menikö vähä överiksi..?? :D
Myyn sulle silloin tuon mun vm 07:n....sinne asti varmaan pidän itselläni.... Ihan on hyvän näköinen tuo uusi, mutta kevyemmäksihän sitä olisi pitänyt saada, eikä lisätä 20kg vanhaan verrattuna....??? Häviää nuo muutamat lisähepat siihen, vai mitä? ....ja onnittelut Ouluun. Kuulin, että koko Suomen viimeinen 07:n TA oli Larun Bike Worldista myyty sinne!
- ....but, Alive and Kicking-
Avatar
talkku
Viestit: 1088
Liittynyt: Su Touko 22, 2005 7:29 pm
Pyörä: T7 , XT500-79
Paikkakunta: Coccola

Viesti Kirjoittaja talkku »

Avatar
av2
Viestit: 598
Liittynyt: La Syys 09, 2006 1:11 pm
Pyörä: Africa Twin XRV750 1997
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja av2 »

Jos tuollaisia mainoksia tulis suomenkin telkkarista niin vois välillä jättää vaikka jääkaapilla käynnin väliin :D
XRV-97
Avatar
Adventure
Viestit: 407
Liittynyt: To Touko 26, 2005 12:45 pm
Paikkakunta: Luopioinen

Viesti Kirjoittaja Adventure »

av2 kirjoitti:
Jos tuollaisia mainoksia tulis suomenkin telkkarista niin vois välillä jättää vaikka jääkaapilla käynnin väliin :D
Vieläkö oon villihevoosiaaaaaa,
ja vieläkö jossain mustalainen laulaa ja tanssii mustalaisnainen
vangita Transalppikuskinkin vapaus voiiii
vieläkö Alppien huipulla V-kone soiiii

Hanna Ekolaa ylläolevan mainoksen inspiroimana mukaellen,

-Tero-
Avatar
av2
Viestit: 598
Liittynyt: La Syys 09, 2006 1:11 pm
Pyörä: Africa Twin XRV750 1997
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja av2 »

Adventure kirjoitti:
av2 kirjoitti:
Jos tuollaisia mainoksia tulis suomenkin telkkarista niin vois välillä jättää vaikka jääkaapilla käynnin väliin :D
Vieläkö oon villihevoosiaaaaaa,
ja vieläkö jossain mustalainen laulaa ja tanssii mustalaisnainen
vangita Transalppikuskinkin vapaus voiiii
vieläkö Alppien huipulla V-kone soiiii

Hanna Ekolaa ylläolevan mainoksen inspiroimana mukaellen,

-Tero-
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
XRV-97
Avatar
Rapakko
Viestit: 988
Liittynyt: Ke Elo 24, 2005 11:36 pm
Pyörä: Triumph Tiger 1050 SE (ABS) 2010
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Rapakko »

Onko täälä ketään, joka harkitsee uuden transalpin vaihtoa/ostoa? Vai meneekö malli jo liian maantiepainotteiseksi.
Soratie on kuuma, vai miten se laulu meni?
Tase
Viestit: 2656
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 6:28 pm
Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Tase »

Rapakko kirjoitti:Onko täälä ketään, joka harkitsee uuden transalpin vaihtoa/ostoa? Vai meneekö malli jo liian maantiepainotteiseksi.
Minulla on henkinen valmius :roll: ko. laitteen ostamiseksi. Pitäisin sitä nimenomaan maantie eli pintatie / iso soratie -ajokkina. TT-R:n pitäisin edelleen rymistelypyöränä. Vain rahat puuttuu (ja säilytystila) :cry:
MarkkuHoo
Viestit: 1145
Liittynyt: Su Helmi 05, 2006 10:42 pm
Pyörä: BMW R80GS Finnduro -90
Paikkakunta: Häme
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MarkkuHoo »

Jotenkin minusta oli Hondan myyntimiehillä tuo Pariisin osaston esillepano hyvin sattuva: ensin vanha Transalppi vuodelta -87 vieressä kuin osoittamassa mitä 20v sitten oli saatu aikaan (aikamoinen legenda), ja nyt sitten uusin tuotos - ja niiden tekniset tiedot vierekkäin.

Kahdessa vuosikymmennessä V2:seen 100 kuutiota ja 10 heppaa lisää, ja noin 30 kiloa pyörään lisää painoa, ja ruisku. Jotenkin vaan tuntuu, että ei Honda eteenpäin ole mennyt tässä hommassa.

Juu, vähän pettynyt, mutta ei kai tuo yllättänyt kuitenkaan, tuo suuntaus.
Kyllähän ne aika hyviä enskoja tekee, niinkuin joku XR650R, mutta en tiedä miksei siihenkään ole koskaan tarjottu jotain OEM adv-pakettia.
Markkinat ja niiden moninaiset voimat ovat mystiikkaa.
Avatar
Sandels
Viestit: 155
Liittynyt: Ti Elo 23, 2005 1:38 pm
Paikkakunta: Helvetia

Viesti Kirjoittaja Sandels »

Koreasta ulkonäöstä huolimatta on kyllä käsittämättömän ankea sötöstys tämä uusi Transu... Tuo videokin on kyllä pateettista katseltavaa, kun vakavasti ylipainoinen taistelunorsu vaappuu soratiellä jonkun tissiposken ajamana.

'Performance'-käsite on näköjään japseilta unohtunut muiden kuin sporttipyörien konsepteista ihan täysin. Viereisellä osastolla kaverit puristavat joka vuosi yhä kovempia tehoja yhä kevyemmistä peräpuikoista, kun taas sermin takana kaverit eivät ole kuulleetkaan että painonpudotus olisi positiivinen kehityssuunta pyörätyyppiin katsomatta...

Kyllä siltä alkaa vaikuttaa, että enää eurooppalaiset tekevät oikeasti tarkoituksenmukaisia mopeedeja. Hyvä, että edes joku.
Avatar
talkku
Viestit: 1088
Liittynyt: Su Touko 22, 2005 7:29 pm
Pyörä: T7 , XT500-79
Paikkakunta: Coccola

Viesti Kirjoittaja talkku »

tämäkin big red on aivain jotain muuta kuin crf650x 2009 http://powersports.honda.com/2008models/#BigRed
Avatar
ilduce
Viestit: 143
Liittynyt: Pe Maalis 02, 2007 4:22 pm
Pyörä: 690 ENDURO R
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja ilduce »

Pikitieosuudelle olis soveltunut joku 1098 duksu ja maastoon kotarin superenska. Muuten hyvä pätkä.

Mitä tähän nyt sanois.. ..pettynyt? surullinen? vihainen? Tuntuu, että tän kategorian laitteisiin ei oikein jakseta panostaa. Saman asian ajais varmaan joku Kawan Versys...
Avatar
Per Saukko
Viestit: 279
Liittynyt: To Elo 11, 2005 8:53 am
Pyörä: --?--
Paikkakunta: Nurmijärvi kk.

Viesti Kirjoittaja Per Saukko »

Se paino 214 kg, mikä on ilmoitettu, on READY TO RIDE, eli vain 3 kiloa enemmän kuin nykyinen malli, sillä nykyisen ko. paino on 211 kg, siis se painoero ei suinkaan ole 23 kiloa. Ei Hondan inssit nyt niin tyhmiä ole!
Markkinointi osastonkin äijät on katsonut suurempien markkinoiden tarvetta, missä ajellaan pikitiellä ja adventurea on ajaa serpetiiniä alpeilla. Vähät ne välittää marginaalimarkkinoista peräpohjolassa, mutta jos suuntaus on tämä, jää mallivalikoimat aika pieniksi uusissa mopoissa.
-millähän nyt ajelis???
Avatar
2old
Viestit: 200
Liittynyt: Ke Syys 13, 2006 6:47 pm
Pyörä: KTM 990 Adv
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja 2old »

....kyllä TA:lla pääsee jos haluaa melkein mistä vain....kaverin nelivetomönkkärin perässä ajoin viime viikonloppuna louhikoissa ja soilla....loppui näjetsen metsätie ja ajateltiin oikaista, kun Zumo kertoi että oikasemalla säästetään 5 km....hiki tuli ja välillä meinasi usko loppua, mutta kun päästiin tielle sanoi kaveri, että tätä ei kyllä usko kukaan missä Alppi kulki.....
- ....but, Alive and Kicking-
Avatar
Per Saukko
Viestit: 279
Liittynyt: To Elo 11, 2005 8:53 am
Pyörä: --?--
Paikkakunta: Nurmijärvi kk.

Viesti Kirjoittaja Per Saukko »

Mutta sullahan onkin -07-malli, eikä tämä uusi -08 "katupyörä" !
-millähän nyt ajelis???
Avatar
2old
Viestit: 200
Liittynyt: Ke Syys 13, 2006 6:47 pm
Pyörä: KTM 990 Adv
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja 2old »

...niin on, mutta ei se 3kg (olin justiinsa ennen käynyt myös tankilla) olisi eroa tehnyt siinä ryteikössä missä olin....ainoa voipi olla tuo etupään rengaskoon ero....

Pitäisköhän vaihtaa se muovin pala pois pohjasta ja laittaa joku vähän vahvempi panssari sinne???? Mistäköhän sellaisen saisi????
- ....but, Alive and Kicking-
Vastaa Viestiin