Uusia Jammuja

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
Rapakko
Viestit: 988
Liittynyt: Ke Elo 24, 2005 11:36 pm
Pyörä: Triumph Tiger 1050 SE (ABS) 2010
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Rapakko »

Kyllä minä harkitsen vakavasti tuota adv mallin Yammua.
Soratie on kuuma, vai miten se laulu meni?
Avatar
Pallokala
Viestit: 996
Liittynyt: Ke Elo 16, 2006 9:48 am
Pyörä: Dominatör
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pallokala »

(Rahahan on vain meidän persaukisten ongelma, mutta) mitähän tuollaisesta uudesta Tennarista köyhtyy, noin...?
Whatever you ride, your bike is an adventure bike – because every ride is an adventure.
Avatar
Pasi
Viestit: 3081
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:53 pm
Pyörä: KTM690R/SM
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Pasi »

XT660R maksaa kymppitonnin, tuskimpa Z on olennaisesti tyyriimpi. Eli hinnallisesti hyvin kilpailukykyisestä laitteesta näyttäisi olevan kyse.
Ron Jeremy
Viestit: 149
Liittynyt: Pe Touko 18, 2007 7:32 pm
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ron Jeremy »

WR250R maksanee vissiin 8900€. Kävin tänään Yamaha Centerissä jutskaamassa. Sitä f-sarjaa ei tosiaankaan enää saa valkokilpiin.
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
Avatar
anttiv
Viestit: 25
Liittynyt: La Touko 05, 2007 10:07 pm
Pyörä: Gary Fisher Cake 1
Paikkakunta: Rankkula
Viesti:

Re: WR250R

Viesti Kirjoittaja anttiv »

Pasi kirjoitti:
mti kirjoitti:Huom! Toi ei ole sama vehje kun puhdas kisaenska wr 250 f.. huomaa perässä R. On suunniteltu myös katukäyttöä silmälläpitäen, joten huoltovälikin on varmasti otettu huomioon moottoria suunniteltaessa. :wink:
Minusta tuo vaikuttaa lähinnä ruiskulla kuristetulta kisaenskalta. On syytä epäillä, onko huoltovälit sen kummemmat. Huoltokirjassa voi olla mutta onko oikeasti. En usko että WR250R tulee olemaan myyntimenestys: offroad-ajoon välttää kuristamatonkin versio ja makkaranpaistoendurossa auttamattoman pieni (mm. tankki, huoltovälit, huippunopeus...).

Mun näkemyksen mukaan tämä on tuotu markkinoille syystä että WR250F ja WR450F ei enää saa valkokilvellä.
Kato joo, I stand corrected. Joustovarat pienemmät, takaswingi (ja etupamput?) hennompi, 20 kg painavampi, öljytilavuus 1.4-->1.5 L, 5 venttiiliä --> 4 venttiiliä, 5 vaihdetta --> 6 vaihdetta, pitemmät välitykset kuvan perusteella. Vähemmän tehoa. Onko eri runko?

Näyttää tosiaan monessa suhteessa nuupommalta vehkeeltä kuin F-sarjalainen.

Ei kai siitä pääse ympäri, että makkaranpaisto ja spoori vaatii eri vehkeet kun kompromissit on aina kompromisseja. Tässa laitteessa pitkän matkan suoritusta haittaa selkeesti eniten tuo tankki ja ehkä lastattavuus. Maastoon löytyy varmaan tykimpiä kilpipelejä.

Itse päätin jättää matkakeikat vain ajamatta kun ei kompromissia löytynyt.
T: Antti
--
Rankkulan puistoenskaklupi - toistaiseksi mennään kauramoottorilla
JoukoWho
Viestit: 48
Liittynyt: Ke Touko 31, 2006 2:52 pm
Pyörä: Suzuki DL650 V-Strom -10
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja JoukoWho »

Tuo WR250R vaikuttaisi kyllä aika hyvältä kakkospyörältä. Parivertailu F:n kanssa antaa kyllä aika paljon eroja:
http://www.yamaha-motor-europe.com/prod ... A26-206808
Voiko edes olla sama peruskone kyseessä, kun toisessa on märkäsumppu- ja toisessa kuivasumppuvoitelu?
Ihmettelen kyllä tuota bensatankin pienuutta. Pyörä on luokiteltu adventure-mallien joukkoon, ja sitten siihen isketään kisapeliä pienempi tankki.
Ajaakohan maailmanlaajuisesti suurin osa tällaisten pyörien käyttäjistä oikeasti alle puolen tunnin matkan päässä lähimmästä bensa-asemasta?
Ron Jeremy
Viestit: 149
Liittynyt: Pe Touko 18, 2007 7:32 pm
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ron Jeremy »

Oiskohan tää WR250R kuiteski eniten kisaenskaa vastaava "katu/matkaenduro" markkinoilla? DR-Z400 ei enää valmisteta.
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
Avatar
Pasi
Viestit: 3081
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:53 pm
Pyörä: KTM690R/SM
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Taitaa kuitenkin tuo WR250R olla ihan eri pyörä kuin WR250F. Eli korjaan käsitystäni että se olisi kuristettu kisapeli. Käsitykseni mukaan dertsin valmistus ei ole lakannut.
tonik
Viestit: 98
Liittynyt: La Syys 16, 2006 11:11 am
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja tonik »

Ja eikös kawalta tullu se uus klx 450?
Avatar
talkku
Viestit: 1088
Liittynyt: Su Touko 22, 2005 7:29 pm
Pyörä: T7 , XT500-79
Paikkakunta: Coccola

Viesti Kirjoittaja talkku »

Ron Jeremy
Viestit: 149
Liittynyt: Pe Touko 18, 2007 7:32 pm
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ron Jeremy »

Pasi kirjoitti:Taitaa kuitenkin tuo WR250R olla ihan eri pyörä kuin WR250F. Eli korjaan käsitystäni että se olisi kuristettu kisapeli. Käsitykseni mukaan dertsin valmistus ei ole lakannut.
Varmistettu asia RM Heinolta (että DR-Z400 ei ole enää tulossa ainekaan eurooppaan) joka on suzukin maahantuoja. Ei ollut enää tänä vuonna eikä ole tiedossa
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
Avatar
Pasi
Viestit: 3081
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:53 pm
Pyörä: KTM690R/SM
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Mullakin on käsitys, että ei tuoda Eurooppaan, saatepöpöjen takia. Mutta valmistus jatkuu ja kauppa käy vähäisempien direktiivien paliskunnissa.
karmolis
Viestit: 1319
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 2:40 pm
Pyörä: Vespa
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja karmolis »

Jaa tollasesta Tenerestä sais kyllä oivan pelin meikäläiselle. Vaikka toisaalta Dertsikin on ihan hyvä makkaranpaistoon. Jos ajaisin enemmän niin varmaan tulis tollanen hankittua.
Avatar
VAK
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma Maalis 20, 2006 4:11 pm
Pyörä: pyöräkuume on kova

Viesti Kirjoittaja VAK »

karmolis kirjoitti:Vaikka toisaalta Dertsikin on ihan hyvä makkaranpaistoon
tää ei aiheeseen liity, mutta ilmajäähdytteinen kone on parempi makkaran paistoon. Esim. 503 Rotax toimi oikein hyvin. Siinä rihlojen päällä makkara lämpenee tasaisemmin. Pakosarja ei ole hyvä paikka.

650 DR voisi olla hyvä ratkaisu. Tasainen lämpö ja mahtuu useampi makkara kerralla.

-ville
Avatar
talkku
Viestit: 1088
Liittynyt: Su Touko 22, 2005 7:29 pm
Pyörä: T7 , XT500-79
Paikkakunta: Coccola

Viesti Kirjoittaja talkku »

tälläsen olen nähnyt livenä tässä on kunnon paistopinta http://www.skullymotorsports.com/490pipe.jpg ootellaan uutta africa twiniä ja dr 800. taitaa jäädä vain haaveeksi....
Vastaa Viestiin