Sivu 1/627

KTM 690 Enduro (/R)

Lähetetty: Pe Elo 10, 2007 12:25 pm
Kirjoittaja HarMi
Hyvältä näyttää, voip tulla moponvaihtokuume ens vuonna.
http://www.1000ps.at/modellnews.asp?the ... id=2207022

Lähetetty: Pe Elo 10, 2007 5:53 pm
Kirjoittaja Fanatic
Nyt alkaa näyttämään jo hyvältä. Nyt varmaan voi luottaa siihen, että peli tulee. Tuosta Saksan kielestä en vaan valitettavasti mitään ymmärrä.
Jos hinta pysyy aisoissa niin tilaus pistetään vetämään! :D

Lähetetty: Ti Elo 14, 2007 10:36 pm
Kirjoittaja MarkkuHoo
Jotensakin referoituna tuossa siis kerrotaan että uusi KTM 690 Enduro esitellään nyt ensi kuun lopussa Pariisissa mp-messuilla, ja tulee markkinoille ensi kevääksi. Ja, että ensi sesongille olisi tulossa muitakin uusia 690 pohjaisia malleja. Ei sanota ääneen, että nimenomaan Rally/Adventure, mutta sitähän sen toisen mallin kyllä odotetaan olevan.

Tärisemätön keskikoon enduro ja/tai adventure kotarilta, hmm, siinä pitää muillakin ensi kevääksi olla aika maukkaita laitteita niiden kanssa kisaamaan matkaenskojen myynnissä, ainakin uusien osalta.

Lähetetty: Ti Elo 14, 2007 10:49 pm
Kirjoittaja Einari
http://www.bomber.fi/modules.php?name=F ... c&p=367087 on po. teksti käännettynä.

Siinä tosin on hauskasti käännetty "der extrem kompakte LC4-Einzylinder", (äärimmäisen kompakti yksisylinterinen LC4) muotoon: "Erittäin tiivistetty yksipuolinen sylinteri".

Myöskin kohta, jossa puhutaan itsekantavasta "takatankista" jäi hieman hämäräksi, mutta kaipa siinä semmoinen on.

Jollakin saksalaisella sivulla nimittäin hämmästeltiin, että siinäkö on bensatankki penkin alla.

Lähetetty: Ti Elo 14, 2007 11:48 pm
Kirjoittaja Jukka
Jossain näin kuvan, jossa baja-mallin tankki todellakin on suurimmaksi osaksi penkin alla.
Kun haluaa huoltoa tehdä, nostetaan koko tankki-penkki hässäkkä
takapäästä ylös.
Bajassa on tämän järjestelyn myötä 18 litran tankki... Nam!

Täytyy kyllä sanoa että tuo moottori supermoton pitkillä välityksillä
jätti tehojen puolesta vakiona toivomisen varaa, varsinkin
tuohon suupperin verrattuna. Kävin SEn ostoreissulla kokeilemassa.
Ei se tosin tärissykkään... :shock:

Lähetetty: Ke Elo 15, 2007 12:15 am
Kirjoittaja HarMi
Spekulaatiota ja photoshoppausta
http://www.supermotoracer.com/0607_june ... e2007.html
Omasta mielestäni paljon paremman näköinen supermoto kuin 690 SM. SM-mallin pakoputken reitti moottorin alla ja vaimentimien sijoitus takahaarukan suojaksi on järjetöntä :shock: , ihan kuin motolla ajettaisiin vain sileällä assulla eikä sitä kaadettaisi koskaan.

Lähetetty: Ke Elo 15, 2007 9:14 am
Kirjoittaja talkku

KTM 690 Rally Replica

Lähetetty: To Elo 23, 2007 9:49 am
Kirjoittaja CapoSakke
Ktm 690 Rally Replica

Viimeinentieto tehtaalta kertoo että laite esiteltäisiin Parisissa

KTM is already pulling out all the stops for the 2007 Rally Season. In order to present passionate privateers with the best possible racing motorcycle, from March 2007 the company based in Mattighofen, Austria will also offer special replicas of the official KTM factory Rally machines.

Following the overwhelming KTM success in the last Dakar Rally, the Austrian manufacturer is already fully engaged in preparation for the 2007 Rally Season. As well as completing the preparation for the big Dakar event next year, the KTM factory will also produce the 690 Rally Replica, a production racing machine for passionate private racers, which has been developed by the Rally Department and tested by top riders.

Based on the experience of the KTM Rally Factory Teams and in line with the KTM “Ready to Race” philosophy, the 690 Rally Replica will be exclusively equipped with race-proven winning technology. These race-ready rally machines will be manufactured to order and fitted with the groundbreaking, fully newly developed single cylinder engine with dramatically improved characteristics, lower levels of vibration and generous power delivery. At the same time, the engine weight has been reduced by three kilograms and the total weight of the motorcycle by eight kilos. All of the new LC4 engine’s performance can be perfectly called upon using the brand new six-gear transmission.

An extremely robust self-supporting tubular frame has been designed to ensure an optimal distribution of weight. Ergonomically shaped tanks, together with a flat seat unit ensure improved control when tackling even the toughest race segments. Newly designed paneling also ensures that the 690 Rally Replica is not only faster but also significantly more stable at the front end of the machine.

Riders from the official KTM Rally Team will be riding the new 690 Rally Replica in the next Dakar Rally and in doing so, will provide the perfect basis for successful races for KTM rally riders all over the world.

Available from March 2007, the KTM 690 Rally Replica will be officially presented at the EICMA Motor Show in Milan (November 14-19, 2006).
The 660 Rally Replica Model Year 2006 is still available in limited numbers.

KTM 690 Baja Comes Through Baja Aragon With Flying Colours

The 690 Baja, the KTM machine that has been designed with the Baja races in mind, has just come through its second baptism of fire in real race conditions, proving its worth as a stable, reliable and highly competitive racing machine.

After an excellent performance in the Baja 500 race in Mexico earlier this year, the machine, this time in the expert hands of KTM's Spanish factory rider Marc Coma, has just absolved the Baja Aragon in the semi desert area of Spain. The bike now gets to all clear to tackle the Baja 1000 desert race classic (Las Vegas - Reno) on August 28.

The KTM 690 Baja more than proved its worth in being competitive, stable and reliable during the Spanish race, made up of a prologue and three days of extremely hot and dusty conditions. At the conclusion of the race on Sunday, Jose Manuel Pellecier (KTM EXC 540) was to be the ultimate winner and Marc Coma to celebrate being first home on day three when it was announced that both had been penalized 90 minutes for overlooking badly marked check points on day two. Gerard Fares (KTM EXC 540) was consequently elevated to the top of the podium for the Baja Aragon 2007, thus continuing the tradition of KTM success in this gruelling race.

KTM and Coma had entered the race with no real aspirations for victory but instead intended to use the extreme conditions to test the suitability of the 690 Baja for future desert races. The conclusion was clear. Coma was consistently up with the front runners for the entire race and the machine has more than proved that it can do what it has been designed to do - win desert races.

The 690 Baja is a highly competitive machine that is capable of winning Baja races in the hands of a top professional rider. The bike is also easy for an amateur to ride and has enough power in any situation. The machine has proved to be reliable and stable and features a new ergonomically streamlined, 19-litre tank that attracted a great deal of attention at last weekend's race. The 690 Baja is also significantly lighter than other 650 ccm Enduros and is especially designed to meet the demands of top calibre desert racing.

The Baja Aragon was also a perfect training ground for the KTM support team headed by Hans Trunkenpolz. When Coma came into the assistance point on the course on day two, the team had the chance to test themselves against the clock, managing to achieve a full service (changing the rear tyre, changing the brake linings and refuelling) in just 45 seconds, an indication that they too will be making a real contribution to the KTM team's success in future desert races.

KTM also extends congratulations to Isidre Esteve, a KTM factory rider and six-time winner of the Baja Aragon who was left paralyzed by a race accident in the early part of the year, for having the enormous mental strength to be at the 2007 race as a co-commentator.

Lähetetty: To Elo 23, 2007 10:34 am
Kirjoittaja Pasi
Tuosta 690 endurosta tulee todennäköisesti melkoinen myyntimenestys Suomessa. Meillä on melkoinen määrä ikääntyneitä LC4sia joita lajitoverit varmaankin haluavat kohta päivittää uudempiin. Varsinkin jos kauan odotetun 690adv:n markkinoille tulo sattuisi viivästymään.

edit: tässäpä vielä aikataulua

Voiko tuosta muuten päätellä, että SE jää pois tuotannosta koska SM950n korvaa SM990 mutta SE990sestä ei puhuta mitään?

Aikataulun lähde: pörssianalyysi

Lähetetty: To Elo 23, 2007 9:59 pm
Kirjoittaja Einari
Väittää juuri ilmestynyt syyskuun Dirt Bike Bajassa olevan 6-vaihdetta, 75 hp ja sen painavan 127 kg (280 paunaa). Vielä siinä on Scottin ohjausiskari.

Lähetetty: Pe Elo 24, 2007 8:21 am
Kirjoittaja timo
Pasi kirjoitti:
Voiko tuosta muuten päätellä, että SE jää pois tuotannosta
Bisnes on bisnestä, mutta se olis suuri takapakki meille jotka intohimoisesti tykätään ajaa hienolla ja toimivalla isolla kunnon endurolla oikeaa äijä-enduroa ja matkaa.
Mitähän mp-teollisuus tarjoaa tilalle?
Toivottavasti eivät taas kuuntele pelkästään urbaanin maailman suurta kutsua...

Lähetetty: Pe Elo 24, 2007 9:07 am
Kirjoittaja Pasi
timo kirjoitti:se olis suuri takapakki meille jotka intohimoisesti tykätään ajaa hienolla ja toimivalla isolla kunnon endurolla oikeaa äijä-enduroa ja matkaa.
Eihän se meihin, joilla jo on superi, vaikuta vaan niihin jotka ei kerennyt moista hommaamaan.

Lähetetty: Pe Elo 24, 2007 9:18 am
Kirjoittaja Ande749
Einari kirjoitti:Väittää juuri ilmestynyt syyskuun Dirt Bike Bajassa olevan 6-vaihdetta, 75 hp ja sen painavan 127 kg (280 paunaa). Vielä siinä on Scottin ohjausiskari.
Mitähän suuruusluokkaa mahtavat olla tänäpäivänä kulutusluottojen korkomarginaalit?

Lähetetty: Pe Elo 24, 2007 9:21 am
Kirjoittaja MarkkuHoo
Pasi kirjoitti: Voiko tuosta muuten päätellä, että SE jää pois tuotannosta koska SM950n korvaa SM990 mutta SE990sestä ei puhuta mitään?
Eiköhän tuo ole ihan normaali uusien mallien esittelyaikataulu, tai tarkemmin arvio aikataulusta ko. dokumentin teon hetkellä. Voi olla virhearvioita ja unohduksiakin, eikä siinä listata jo esiteltyjä malleja jotka jatkavat tuotantoaan normaalisti. Jos 950SE täyttää päästö/yms. normit, niin itse veikkaisin että se jatkaa tuotannossa.

Tuossa dokumentissa itseä ja ehkä enskamiehiä laajemminkin voi huolettaa se, että KTM on panostamassa yhä enemmän katumalleihin, koska markkinakasvu siellä on kovempaa. Enskamarkkinoilla kotari on jo nyt iso pelaaja, ja markkinaosuuksien kasvattaminen on vaikeampaa. Jos tuotantokapasiteetin rajallisuus lyö kättä myynnin kasvukäyrien odotusten kanssa, niin aletaan kehitellä ja linjalta pukata ensin katumalleja ja vasta myöhemmin enska/adventuremalleja, jos valinta on noiden välillä.

Mutta toivottavasti ktm osaa kasvaa sillä tavalla, että ne pystyvät tuottamaan molempia yhtäaikaisesti, ja enskamiehetkin pysyy tyytyväisinä uusien mallien tullessa tasaisesti markkinoille.

Lähetetty: Pe Elo 24, 2007 9:24 am
Kirjoittaja Pasi
MarkkuHoo kirjoitti:Jos 950SE täyttää päästö/yms. normit, niin itse veikkaisin että se jatkaa tuotannossa.
Siinäpä se ongelma on. 942cc LC8 kaasareilla ei täytä uusia päästönormeja.