Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ke Elo 21, 2019 10:00 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 8281 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 547, 548, 549, 550, 551, 552, 553  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: KTM 690 Enduro (/R)
ViestiLähetetty: Ke Kesä 19, 2019 10:28 pm 

Liittynyt: Ke Maalis 13, 2019 1:50 pm
Viestit: 21
Pyörä: KTM 690 Enduro R vm.2014
Mäntiä ei ole painettu sisään, eikä muutenkaan ole muuta tehty kuin ajettu. Nyt kun tarkemmin muistelen, niin edellisellä ajokerralla sunnuntaina jouduin tekemään yhden vähän tiukemman jarrutuksen, kun auto veti varoittamatta liinat kiinni edessä kotikulmilla. Tänään lähdin ajamaan kaverin kanssa ja huomasin tuon vuodon. Nyt kävin koirien kanssa ulkona ja kävin samalla katsomassa säiliön kantta, niin on vuotanut vähän itsekseenkin tuossa pihassa, kun pyyhin sen kotiin tultuani paperilla kuivaksi. Pitää huomenna vielä katsella vuotaako jostain muualtakin ja jos ei vuoda, niin laittaa tuo uusi kansi/tiivistesetti tilaukseen. Eihän tuolle jarrulle tarvitse kantta vaihtaessa tehdä ilmausta tai muutakaan ? Vanha tiivisteineen pois ja uusi tilalle ?

Uskaltaakohan tuolla ajella ennen vaihtoa, jos ei muualta vuoda ? Tuota osaa tuskin kellään on hyllyssä pk-seudulla ja nyt on juhannukset ja kaikki.. Olisi kerrankin aikaa ajella 8)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 690 Enduro (/R)
ViestiLähetetty: Ke Kesä 19, 2019 10:42 pm 

Liittynyt: Pe Huhti 07, 2006 6:28 pm
Viestit: 451
Pyörä: xt660z. 250exc-f
Sotanorsu666 kirjoitti:
Mäntiä ei ole painettu sisään, eikä muutenkaan ole muuta tehty kuin ajettu. Nyt kun tarkemmin muistelen, niin edellisellä ajokerralla sunnuntaina jouduin tekemään yhden vähän tiukemman jarrutuksen, kun auto veti varoittamatta liinat kiinni edessä kotikulmilla. Tänään lähdin ajamaan kaverin kanssa ja huomasin tuon vuodon. Nyt kävin koirien kanssa ulkona ja kävin samalla katsomassa säiliön kantta, niin on vuotanut vähän itsekseenkin tuossa pihassa, kun pyyhin sen kotiin tultuani paperilla kuivaksi. Pitää huomenna vielä katsella vuotaako jostain muualtakin ja jos ei vuoda, niin laittaa tuo uusi kansi/tiivistesetti tilaukseen. Eihän tuolle jarrulle tarvitse kantta vaihtaessa tehdä ilmausta tai muutakaan ? Vanha tiivisteineen pois ja uusi tilalle ?

Uskaltaakohan tuolla ajella ennen vaihtoa, jos ei muualta vuoda ? Tuota osaa tuskin kellään on hyllyssä pk-seudulla ja nyt on juhannukset ja kaikki.. Olisi kerrankin aikaa ajella 8)

Ei menoa haittaa kun kattoo ettei tyhjäksi mene säiliö, kovaa ajoa vaan.
Ei tarvi ilmata kannen vaihdossa, mutta jos litkut vanhat niin ite vaihtaisin samalla.

STN


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 690 Enduro (/R)
ViestiLähetetty: To Kesä 20, 2019 6:48 am 

Liittynyt: Ke Loka 15, 2014 11:58 am
Viestit: 422
Paikkakunta: Keski-Suomi
Pyörä: 2019 KTM 690 Enduro R
Oma 2014 teki aivan samaa. Jos oikein muistan, niin uudesta asti hikoili ajoittain niistä pienistä koloista. Ei ollut vaikutusta jarrujen toimintaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 690 Enduro (/R)
ViestiLähetetty: To Kesä 20, 2019 6:34 pm 

Liittynyt: Ke Maalis 13, 2019 1:50 pm
Viestit: 21
Pyörä: KTM 690 Enduro R vm.2014
Käytin tuon jarrunestesäiliön kannen auki. Tiiviste ja kansi näytti ehjiltä, mutta säiliö oli melkein ääriään myöten täynnä nestettä. Imaisin sieltä lääkeruiskulla 5ml pois ja laitoin tiivisteen ja kannen takaisin. Kävin äsken tunnin verran ajelemassa ja tippaakaan ei tullut väleistä ulos. Taisi olla vaan säiliö täytetty edellisen omistajan toimesta vähän liian täyteen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 690 Enduro (/R)
ViestiLähetetty: To Kesä 20, 2019 9:18 pm 

Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
Viestit: 1565
Paikkakunta: Iitti
Pyörä: Ktm200, Felt, Beargrease
Sotanorsu666 kirjoitti:
Käytin tuon jarrunestesäiliön kannen auki. Tiiviste ja kansi näytti ehjiltä, mutta säiliö oli melkein ääriään myöten täynnä nestettä. Imaisin sieltä lääkeruiskulla 5ml pois ja laitoin tiivisteen ja kannen takaisin. Kävin äsken tunnin verran ajelemassa ja tippaakaan ei tullut väleistä ulos. Taisi olla vaan säiliö täytetty edellisen omistajan toimesta vähän liian täyteen.


Näin voi käydä, jos lisäillään nestettä kuluneilla paloilla ja sitten kun vaihdetaan uudet palat,
niin jää turhan paljon nestettä.
Joskus hämmästelin jonkun aikaa palojen vaihdossa, kun mäntä ei meinannut mennä millään sisään.

_________________
Braa-aab!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 690 Enduro (/R)
ViestiLähetetty: To Kesä 27, 2019 5:56 pm 

Liittynyt: Ke Loka 15, 2014 11:58 am
Viestit: 422
Paikkakunta: Keski-Suomi
Pyörä: 2019 KTM 690 Enduro R
Onko kokemuksia, että kuinka tarkka KTM on takuuta ajatellen 1000 km ensihuollon kilometreista?
Pyörän myyjä sanoi aiemmin huollon jonojen oleva 3 viikon luokkaa ja lisäsi vielä, että heiltä ostetun pyörän huolto huolto järjestyy kyllä kiireisempinäkin aikoina. Totuus on tietysti jotain aivan muuta.
Pitkäksi menee huolto, ei viitti lomalla alkaa ajoja himmailemaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 690 Enduro (/R)
ViestiLähetetty: To Kesä 27, 2019 7:27 pm 

Liittynyt: To Maalis 29, 2018 7:32 am
Viestit: 226
Paikkakunta: Savonlinna
Pyörä: 690 Enduro R -15
Tuskin on kovinkaan tarkka, paitsi silloin jos kone laukeaa. Silloin voi olla yhtä tarkka kuin volkkari

_________________
KTM 690 Enduro R -15
Ducati Streetfighter 1098 -10


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 690 Enduro (/R)
ViestiLähetetty: To Kesä 27, 2019 9:19 pm 

Liittynyt: Ke Loka 15, 2014 11:58 am
Viestit: 422
Paikkakunta: Keski-Suomi
Pyörä: 2019 KTM 690 Enduro R
Onko kokemuksia Kuopion Kone & Vene Center Oy:n KTM huollosta?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 690 Enduro (/R)
ViestiLähetetty: Pe Kesä 28, 2019 12:34 am 
Avatar

Liittynyt: To Touko 31, 2007 8:29 pm
Viestit: 1514
Paikkakunta: Hämeenlinna
Pyörä: KTM LC8 ADV
_JPA_ kirjoitti:
Onko kokemuksia Kuopion Kone & Vene Center Oy:n KTM huollosta?


Ainakin iskarihuolto SE:hen hoitui hienosti. Vaikutti siltä että ammattitaitoa löytyy..

_________________
Rima on asetettava niin korkealle että sen voi alittaa pää pystyssä!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 690 Enduro (/R)
ViestiLähetetty: Pe Kesä 28, 2019 4:45 pm 

Liittynyt: Ke Loka 15, 2014 11:58 am
Viestit: 422
Paikkakunta: Keski-Suomi
Pyörä: 2019 KTM 690 Enduro R
KN76 kirjoitti:
_JPA_ kirjoitti:
Onko kokemuksia Kuopion Kone & Vene Center Oy:n KTM huollosta?

Ainakin iskarihuolto SE:hen hoitui hienosti. Vaikutti siltä että ammattitaitoa löytyy..

Nyt on tuonne huolto varattu ja ei tarvi 5 viikkoa odottaa. Kiirettä vissiin heilläkin, kun eivät puhelimeen vastaa, mutta illalla puol ysiltä tuli sähköpostia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 690 Enduro (/R)
ViestiLähetetty: La Heinä 06, 2019 6:59 pm 

Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Viestit: 1427
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Eilen ja tänään tuli vajaa 400 km koeajoa 2019 mallilla. Pyörä on yllättävän erilainen kuin 2014 malli. Koneessa on kyllä enemmän tehoa, mutta alavääntöä on vähemmän kuin minun nykyisessäni. Vertailu ei ole ihan reilu, kun minulla on pyörässä Akran kokoputkisto, avarampi ilmanputsarin kansi ja rikkaammat ruiskukartat. 2019 malli oli luonnollisesti täysin vakio ja se on luonteeltaan kierroskone edelliseen verrattuna. Kierrokset saa pitää ylärekisterissä kunnon menossa sorateillä ja tiukempiin mutkiin saa pykältää kakkosta ja nelosella saa mennä jo todella kovaa, että kone on tehoalueella hieman lyhyemmästä toisiovälityksestä huolimatta. Vähän pettymys. Olin ajatellut, että tätä ei tarvisi alkaa tuunaamaan.

Street modea ei tarvitse kuin kaupunkiajossa. Muuten offroad mode toimi kaikkialla paremmin. Luistonesto on ehdottomasti otettava soralla pois. Street modessa se ei anna pienintäkään takapyörän irtoamista ja offroad modessakin se rajoittaa aivan liikaa luistoja.

ABS toimii huomattavasti sivistyneemmin, eikä sen poisottoa kaivannut edes soralla. Tosin irtosoraa sattui todella vähän reitille ja muutenkin pito oli sateen takia soralla niin hyvä kuin voi olla.

Pyörä tärisee huomattavasti vähemmän ja tärinästä johtuvan sormien puutumisen kanssa ei ollut mitään ongelmia, mikä on minulla ollut ensimmäinen taukoa vaativa asia 2014 mallin kanssa. Nyt rajoittavaksi tekijäksi tulee takapuolen puutuminen. Penkki on kyllä vähän leveämpi istumakohdasta, mutta samalla paljon kovempi. Polvien kohdalta pyörä on kapeampi.

Koneen mekaaniset äänet ovat paljon pienemmän. Se kuulostaa ihan eri koneelta, vaikka on päälisin puolin taysin samanlainen. Tuntuu edelleen isolta yksisylinteriseltä mutta arkiajossa on paljon sivistyneempi.

Lykkäillessä pyörä tuntuu vähän painavammalta ja onhan se todellisuudessakin muutaman kilon painavampi, eikä tässä ollut samaa Akran tuomaa kevennystä kuin omassani, mutta ajossa pyörä tuntuu kevyemmältä ja tuntuu myös kääntyvän herkemmin.

Jousitus tuntuu paremmalle. Keula ei ole niin pintakova ja heitoissa molemmat päät tuntuvat kantavammilta. Keulaan laitoin 18 napsua sekä puristusta että paluuta, kun en tiennyt, mitkä on tehdasasetukset. Oli ruuvattu mitä sattuu, kun pyörän hain. Takapään napsuista ei tietoa, sillä en koskenut niihin.

Onko kukaan vielä laittanut tähän 2019 malliin avarampaa ilmanputsarin kantta, josko se toisi lisää alavääntöä? Katselin, että näyttää samalta ja vanhan mallin kansi voisi sopia.

Akra maksaa tähän ihan sikana ja on vielä todella ruma ja lisäksi kuulemma painaa jopa enemmän kuin vakio. Siinä on vielä katalysaattorikin. Se ei siis ole vaihtoehto. 701:n kokoputki kuulemma käy. Äänenvaimentimen liitos on erilainen, niin vanhempien mallien sliparit ei käy. Karttoja ei saa vaihdettua kuin Power Commanderilla, niin ainakaan sekä putken että ilmanputsarin kannen vaihtaminen ei käy. En kuitenkaan viitsi lähteä investoimaan PC:hen ja penkittämiseen ja houkuttaisi pitää myös putki vakiona, kun nykyisessä Akrassakin on vähän turhan paljon ääntä. Soundit on kyllä samalla huomattavasti paremmat.

Pelkän ilmanputsarin kannen vaihtaminen olisi houkuttevan edullinen ratkaisu, jos siitä olisi apua alavääntöön ja jos se ei vie seoksia liian laihalle.

_________________
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 690 Enduro (/R)
ViestiLähetetty: La Heinä 06, 2019 9:09 pm 

Liittynyt: Ke Loka 15, 2014 11:58 am
Viestit: 422
Paikkakunta: Keski-Suomi
Pyörä: 2019 KTM 690 Enduro R
Pirate Racing on testaillut Husqvarna 701:ssä eri virityksiä. Olikos 2017 vuoden 701 jo uudella koneella?
https://youtu.be/G2SZUE_E4n8


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 690 Enduro (/R)
ViestiLähetetty: Su Heinä 07, 2019 7:21 am 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 7153
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: T7
Huomaa että kone on samaa sukua 654cc koneen kanssa, hengitystä parantamalla ja mappaamalla saa rutkasti alavääntöä lisää. Melumääräykset ja tilanpuute pakottaa valmistajan kompromisseihin ja lopputuloksena saadaan astmaatikon oireita kärsiviä moottoreita mihin ei inhalaattorit auta vaan vaatii puukotusta.

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 690 Enduro (/R)
ViestiLähetetty: Su Heinä 07, 2019 1:19 pm 

Liittynyt: Ke Loka 15, 2014 11:58 am
Viestit: 422
Paikkakunta: Keski-Suomi
Pyörä: 2019 KTM 690 Enduro R
Jani M kirjoitti:
Onko kukaan vielä laittanut tähän 2019 malliin avarampaa ilmanputsarin kantta, josko se toisi lisää alavääntöä? Katselin, että näyttää samalta ja vanhan mallin kansi voisi sopia.

Osanumero ainakin on sama vakio osalle (76506002000) 2014 ja 2019 malleissa.
Ja eiköhän sillä avarammalla kannella jonkun Nm saa lisää vääntöä.

Poralla 3 kpl 30 mm reikiä kannen sivuille on halvin tuunaus.
Pirate Racingin ukkelin tutkimusten mukaan em. rei'itys on riittävä.
Vakiokansi maksaa 46 € ja Power Parts avarampi kansi 31 €.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 690 Enduro (/R)
ViestiLähetetty: Su Heinä 07, 2019 2:37 pm 

Liittynyt: To Maalis 29, 2018 7:32 am
Viestit: 226
Paikkakunta: Savonlinna
Pyörä: 690 Enduro R -15
Onko kellä tietoa, onko iskarin alapään nivel GE15C, kuten All Ballsin kuvassa, vai onko ktm keksinyt uniikin laakerin elämää hankaloittamaan? Alkuperäinen on suolaisen hintainen ja ruostuu hetkessä vaihtokuntoon.

https://www.allballsracing.com/29-5068.html

_________________
KTM 690 Enduro R -15
Ducati Streetfighter 1098 -10


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 8281 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 547, 548, 549, 550, 551, 552, 553  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com