KTM 690 Enduro (/R)

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
Pasi
Viestit: 3081
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:53 pm
Pyörä: KTM690R/SM
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Ande749 kirjoitti:Mitähän suuruusluokkaa mahtavat olla tänäpäivänä kulutusluottojen korkomarginaalit?
Mulle pankki halusi lainata rahaa superin ostoon samalla marginaalilla kuin mitä asuntolainakin on. Vakuus tietenkin sama kuin asuntolainassa eli ko mökki. Kyllä raha on halpaa :lol:
Avatar
timo
Viestit: 3017
Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 9:23 am
Pyörä: PELTOKYRPIÄINEN
Paikkakunta: Sarkola

Viesti Kirjoittaja timo »

Pasi kirjoitti:
MarkkuHoo kirjoitti:Jos 950SE täyttää päästö/yms. normit, niin itse veikkaisin että se jatkaa tuotannossa.
Siinäpä se ongelma on. 942cc LC8 kaasareilla ei täytä uusia päästönormeja.
Joo nyt on hyvin omat pullat unnissa, eiku tallissa, enkä usko vähään aikaan mopokaupoille lähtevänikään, mutta tuossa vaan mietin koko tämän raskaamman puolen tarinaa kautta aikain. Ja tulevaisuutta.
Hyvä että pintaan pulpahtaa välillä näitä "näytekappaleita". SE ja HP2 on aika marginaalisen porukan laitteita ja hyvää mainosta, mutta ei kai niillä leiville lyö. Siksi nää laitteet pullautetaan linjalta jos ekonomisti niin päättää.

Menee mainokseksi taas, mutta menkööt; SE on siitä erikoinen värkki, että sillä nauttii rämeessä ja hyppyrissä, hiljaa ja kovaa. Matkailukin onnistuu. Just Virosta palatessamme vaimoni kehui mukavaa takapenkkiä- silti vaikka vertailun vuoksi kaikenlaisilla (matka-)vekottimilla(-kin) ollaan eurooppaa risteilty. Satulaan nousukorkeus on kai silti yläkanttiin. Onneks kuiteskin nuoruuden ratsastusharrastus vaikuttaa vielä spagaatilihaksissa.

Kaasariversioisena ja oikein säädettynä tuommoinen peli on fantastinen. Vaikea ja hidas maasto vaatii säädöiltä enemmän. Luukutus tiellä ei.
Kai siksi karsastan ruiskuja- edelleen.

Kumpa tajuaisivat tulevaisuudessakin säilyttää markkinoilla jotain samaan yltävää.

Kuusysikymppisellä olen ajanut vaan pientä piharinkiä, joten siitä en osaa olla mitään mieltä. Varmaan ihan ehdoton lupaus yksipyttyisten sarjaan...
jyrki
Viestit: 474
Liittynyt: Ma Loka 04, 2004 1:14 am

Viesti Kirjoittaja jyrki »

Kuinka pidetään hu****a jännityksessä:
http://www.ktm690adventure.com/
Tuo on kuitenkin ilmeisesti jonkun yksityisen ylläpitämä huijaussaitti.
Huono tie, parempi mieli.
terokoo
Viestit: 1
Liittynyt: Ma Syys 10, 2007 3:44 pm

Viesti Kirjoittaja terokoo »

Tässä kuvaa tuosta penkin alla olevasta bensatankista:

http://forum.lc8.info/files/attachments ... k2_191.jpg

...vai pitäisikö sanoa, että penkki on enemmänkin tankin päällä :-)

Tällainenkin saitti löytyy jo
http://www.ktm690enduro.com

Voi olla, että on pyörän osto lopulta edessä. SXC:tä joskus harkitsin, mutta en raatsinut ostaa...

Tero K
MarkkuHoo
Viestit: 1145
Liittynyt: Su Helmi 05, 2006 10:42 pm
Pyörä: BMW R80GS Finnduro -90
Paikkakunta: Häme
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MarkkuHoo »

terokoo kirjoitti:Tässä kuvaa tuosta penkin alla olevasta bensatankista:
Tuo kuvan pyörä tosin on 690 Baja, ei 690 Enduro. Jotain samankaltaisuutta varmaan tulee olemaan, mutta periaatteessa tuo on eri pyörä kuitenkin.
Hannu
Viestit: 808
Liittynyt: La Syys 25, 2004 10:12 pm
Pyörä: SE
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hannu »

terokoo kirjoitti:Tässä kuvaa tuosta penkin alla olevasta bensatankista:

http://forum.lc8.info/files/attachments ... k2_191.jpg

...vai pitäisikö sanoa, että penkki on enemmänkin tankin päällä :-)
Hurjaa, onkohan tuossa penkki ja änkkäri pelkästään tuon muovin varassa eikä varsinaista metallista takarunkoa ole ollenkaan vai eikö se vaan tuossa kuvassa näy?
Hannu
Avatar
talkku
Viestit: 1088
Liittynyt: Su Touko 22, 2005 7:29 pm
Pyörä: T7 , XT500-79
Paikkakunta: Coccola

Viesti Kirjoittaja talkku »

virta
Viestit: 855
Liittynyt: To Joulu 30, 2004 8:19 pm
Pyörä: -
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja virta »

Carburetor Keihin THB 46

Kaasaripeli. Milläs tommonen nyt saada kilpiin ensi vuonna?
- jani
jyrki
Viestit: 474
Liittynyt: Ma Loka 04, 2004 1:14 am

Viesti Kirjoittaja jyrki »

Hannu kirjoitti:
terokoo kirjoitti:Tässä kuvaa tuosta penkin alla olevasta bensatankista:

http://forum.lc8.info/files/attachments ... k2_191.jpg

...vai pitäisikö sanoa, että penkki on enemmänkin tankin päällä :-)
Hurjaa, onkohan tuossa penkki ja änkkäri pelkästään tuon muovin varassa eikä varsinaista metallista takarunkoa ole ollenkaan vai eikö se vaan tuossa kuvassa näy?
Tuolta löytyy lisätietoja:
http://www.ktm690enduro.com/
Eli "Vallankumouksellinen itsekantava yksiosainen bensatankkiperä."
Huono tie, parempi mieli.
Avatar
Kuraattori
Viestit: 113
Liittynyt: Ke Tammi 17, 2007 7:13 pm
Pyörä: LC 4 ja 8
Paikkakunta: Liperi

690 enduro

Viesti Kirjoittaja Kuraattori »

Mielenkiinnolla odotan kuinka tuohon muovihässäkkään saa tarakan kiinni.ei ainakaan powerpartseissa ollu kuvia tarakasta.ja tuo 12 litraa ei kyllä innosta pitemmille reissuille..tarakanhan voi tietysti tehdä itse ja laittaa kiinni vaikka peltiruuveilla,nekun tunnetusti porautuvat hyvin muoviin......
Tase
Viestit: 2656
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 6:28 pm
Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Tase »

Ei tuossa tarvitse huolehtia polttoaineen loppumisesta:
http://www.ktm690enduro.com/fileadmin/6 ... ata_en.pdf

Teknisissä tiedoissa: Weight (ready to race) 138.5 kg (without fuel)
Kisaankin voi lähteä tyhjällä tankilla :lol:

Joustovarat on siinä rajoilla, 250 mm edessä ja takana. Ero on huomattava SXC-malliin verrattuna.
jyrki
Viestit: 474
Liittynyt: Ma Loka 04, 2004 1:14 am

Re: 690 enduro

Viesti Kirjoittaja jyrki »

Kuraattori kirjoitti:Mielenkiinnolla odotan kuinka tuohon muovihässäkkään saa tarakan kiinni.ei ainakaan powerpartseissa ollu kuvia tarakasta.ja tuo 12 litraa ei kyllä innosta pitemmille reissuille..tarakanhan voi tietysti tehdä itse ja laittaa kiinni vaikka peltiruuveilla,nekun tunnetusti porautuvat hyvin muoviin......
Jos tuossa on kaasari niin kuin speksit sanovat, niin ei taida tarakalle olla paljon käyttöä. Uutta pyörää ei saane enää kilpiin ilman katalysaattoria, ja katalysaattoria ei kaasaripeliin kannata laittaa. Vertailun vuoksi 690 supermoton spekseissä on maininta polttoaineen suihkutuksesta (Keihin).
Huono tie, parempi mieli.
Avatar
Pasi
Viestit: 3081
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:53 pm
Pyörä: KTM690R/SM
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Taitaa olla lyöntivirhe tuo kaasari. 46mm kaasari ei muutenkaan tunnu kovin uskottavalta eikä Keihin THB lainkaan tutulta. Uskoisin että 690enskassa on samat ruiskutushilut kuin 690SM:ssä, softa voi niinkin poiketa.
Avatar
Antti Kaartinen
Viestit: 31
Liittynyt: Ma Touko 14, 2007 10:38 am
Pyörä: Fillari

Viesti Kirjoittaja Antti Kaartinen »

Oli pakko tehdä pieni kuvamanipulaatio, jotta näkisi miltä vehje näyttää nappularenkailla hieman nostettuna ja takalokari typistettynä. Kelpaisihan tuollaisella ajella...
Liitteet
KTM690enduro.jpg
(97.77 KiB) Tiedosto ladattu 828 kertaa
jyrki
Viestit: 474
Liittynyt: Ma Loka 04, 2004 1:14 am

Viesti Kirjoittaja jyrki »

Pasi kirjoitti:Taitaa olla lyöntivirhe tuo kaasari. 46mm kaasari ei muutenkaan tunnu kovin uskottavalta eikä Keihin THB lainkaan tutulta. Uskoisin että 690enskassa on samat ruiskutushilut kuin 690SM:ssä, softa voi niinkin poiketa.
Sivuprofiilikuvassa on pyörässä vilkut, eli on rekisteröitävissä?
Huono tie, parempi mieli.
Vastaa Viestiin