KTM 690 Enduro (/R)
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
- Viestit: 13
- Liittynyt: Ma Huhti 17, 2006 6:48 pm
- Pyörä: 990 690
- Paikkakunta: Suomi ja RUS mopoillessa
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Onko teillä orkkis eturatas, vai pienenpi. kun tuli 690 laitettua ilman koeajoo.
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Orkkis välitys on hyvä jos pyörä on yleiskäytössä, jos enemmän maastoa niin 14 ratas eteen ja taakse ehkä isompaa kiekkoa jos ei aja isoilla laduilla.
Kylätason kurapyöräilijä.
-
- Viestit: 444
- Liittynyt: To Maalis 29, 2018 7:32 am
- Pyörä: 690 Enduro R -15
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: KTM 690 Enduro (/R)
690 ongelma on, että siinä on "katupyörän" laatikko. Pitkä ykkönen ja loput tiheässä. Duke oli ensin ja kone+ laatikko on edurossakin sama. 14 piikkinen eturatas on jo niin pieni, että ketjun käytöikä tippuu. Toki jos haluaa hidasta maastoajoa, niin eipä muutakaan voi, jollei uusi koko laatikkoa.
KTM 690 Enduro R -15
Triumph Bonneville Bobber Black -18
Triumph Bonneville Bobber Black -18
-
- Viestit: 13
- Liittynyt: Ma Huhti 17, 2006 6:48 pm
- Pyörä: 990 690
- Paikkakunta: Suomi ja RUS mopoillessa
Re: KTM 690 Enduro (/R)
aa noin en ole ajatellutkaan että pieni ratas söis ketjuja. olisko ne keposemmat kuin 990 mallissa. siinä kestää ketjut kyllä pienenpää eturatasta. rasvaan kyllä ketjut päivän päätteeksi lämpimiiin ketjuihin ja sateella joka tankkauksella. No kokeillaan silti pienenpää otaa sitten ketjuja reppuun.
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Tai sitten suurennat takaratasta? 15/48 vastaa aikalailla 14/45. 16/48 taas vakiota 15/45!
Ps. Menee sitten 118 lenkkiset vitjat 15-16/48 hammastuksella. 14/48:a en ole viel kokeillut, jääkö ketju liian pitkäksi...
Ps. Menee sitten 118 lenkkiset vitjat 15-16/48 hammastuksella. 14/48:a en ole viel kokeillut, jääkö ketju liian pitkäksi...
Viisautta ja rikkautta ei minulle riittänyt, onneksi sentään hulluutta!
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Tulipa mieleen kun availtiin taas tuota iskarin alapään niveltä, edelleen riitti putsaus ja rasvaus.
Mutta päitsillä vuos sitten huomasin että monessa kotarissa oli varmaankin PE-levystä tehty lisälippa pohjapanssarille joka ulottui siihen linkustolle asti. Sehän saattais vähentää kivasti kuran jne. menemistä siihen linkustolle ja iskarin alapäähän.
Eipähän se paha homma ole laittaa popniiteillä lippa pohjapanssarin jatkeeksi.
Onkos joku muu kokeillut askarrella tuollaista?
Mutta päitsillä vuos sitten huomasin että monessa kotarissa oli varmaankin PE-levystä tehty lisälippa pohjapanssarille joka ulottui siihen linkustolle asti. Sehän saattais vähentää kivasti kuran jne. menemistä siihen linkustolle ja iskarin alapäähän.
Eipähän se paha homma ole laittaa popniiteillä lippa pohjapanssarin jatkeeksi.
Onkos joku muu kokeillut askarrella tuollaista?
-
- Viestit: 444
- Liittynyt: To Maalis 29, 2018 7:32 am
- Pyörä: 690 Enduro R -15
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Ihan hyvä idea tuo lisälippa panssariin. Sitä niveltähän EI SAA rasvata kotarin mukaan, koska laakerin teflonpinnoite menee pilalle rasvasta. Kuitenkin veikkaan, että ilman rasvaa kastuu ja ruostuu pilalle nopeammin kuin menee tärviölle rasvan takia.
KTM 690 Enduro R -15
Triumph Bonneville Bobber Black -18
Triumph Bonneville Bobber Black -18
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Ootteko laittani litiumakkuja 2019 malliin? Mikä käy?
Re: KTM 690 Enduro (/R)
EXC:n PDS:n kanssa testasin tätä kahtena talvena. 2 identtistä silmälaakeria, vaihto syksyllä ja ajoa niin pitkään kunnes laakerista löytyy klappia. Toinen Bel-Rayn vesivaseliinilla reilusti rasvattu (ja rasvaa lisätty aina iskarihuollon yhteydessä), toinen kuiva.B12 kirjoitti:Ihan hyvä idea tuo lisälippa panssariin. Sitä niveltähän EI SAA rasvata kotarin mukaan, koska laakerin teflonpinnoite menee pilalle rasvasta. Kuitenkin veikkaan, että ilman rasvaa kastuu ja ruostuu pilalle nopeammin kuin menee tärviölle rasvan takia.
Kuiva kesti 20 % enemmän tunteja.
-
- Viestit: 444
- Liittynyt: To Maalis 29, 2018 7:32 am
- Pyörä: 690 Enduro R -15
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Mahdollisesti kyllä. Paljonko aikaa kestivät vuosissa? Ongelma on siinä, että nämä katukäytössä olevat pyörät eivät näe iskarihuoltoja ja vastaavia kuin useamman vuoden välein. Siinä ajassa laakeri on ehtinyt kastua ja ruostua pilalle, vaikka kulumisen puolesta ei olisi ollutkaan hätää. Omassa oli umpiruosteessa ja ihan holoväljä 4v ja 17tkm ajettuna. Laittaisivat nyt vaikka tehtaalla ruostumattoman laakerin. Ducatissa on kilometrejä reilu 25000, aikaa 10v ja iskarin silmälaakerit uudenveroisessa kunnossa.ttv kirjoitti:
Kuiva kesti 20 % enemmän tunteja.
KTM 690 Enduro R -15
Triumph Bonneville Bobber Black -18
Triumph Bonneville Bobber Black -18
- _JPA_
- Viestit: 668
- Liittynyt: Ke Loka 15, 2014 11:58 am
- Pyörä: 2019 KTM 690 Enduro R
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Alberto Dottori on askarrellut 2019-> malliin "rallikatteen". On kyllä omaan silmään aika erikoisen näköinen.
http://www.albertodottori.net/ktm%20690 ... ite%20.htm
http://www.albertodottori.net/ktm%20690 ... ite%20.htm
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Ajovalot kun kuraantuu, niiden puhdistaminen vaatii sirot kädet tai apuvälineitä.
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Onko porukkaa tehnyt jouston päivitystä 250mm --> 275mm/300mm?
Ja mistä olette hommannut? Ja mihin hintaan?
Ja mistä olette hommannut? Ja mihin hintaan?
Täysillä päälle ja paareilla pois.
-
- Viestit: 115
- Liittynyt: Ti Heinä 10, 2012 4:29 am
- Pyörä: KTM exc 500 -17vm
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Mulla löytyy -12 ja -13 vm 690 rally raidin korotus setti, Eli eteen 50mm pitemmät jouset ja muut hilut, ja tractiven 50mm pitempi rally mallin takaiskari, voidaan myydä erikseen.timpen kirjoitti:Onko porukkaa tehnyt jouston päivitystä 250mm --> 275mm/300mm?
Ja mistä olette hommannut? Ja mihin hintaan?
-
- Viestit: 118
- Liittynyt: Ma Joulu 12, 2016 6:39 pm
- Pyörä: Tiger xc -11
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Jospa sitä kokeilisi tollasta Motozin tractionator adventurea taakse Wildin loppuessa. Wildilla tuskin pääsen paljoa yli kahta tonnia ja samalla voisi kannattaa kotimaista toimittajaa.
Mitä raati sanoo, 130/90 vai 140/80?
Lähetetty minun ELE-L29 laitteesta Tapatalkilla
Mitä raati sanoo, 130/90 vai 140/80?
Lähetetty minun ELE-L29 laitteesta Tapatalkilla