KTM 690 Enduro (/R)

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

pekkaa
Viestit: 13
Liittynyt: Ma Huhti 17, 2006 6:48 pm
Pyörä: 990 690
Paikkakunta: Suomi ja RUS mopoillessa

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja pekkaa »

Onko teillä orkkis eturatas, vai pienenpi. kun tuli 690 laitettua ilman koeajoo.
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Orkkis välitys on hyvä jos pyörä on yleiskäytössä, jos enemmän maastoa niin 14 ratas eteen ja taakse ehkä isompaa kiekkoa jos ei aja isoilla laduilla.
Kylätason kurapyöräilijä.
B12
Viestit: 444
Liittynyt: To Maalis 29, 2018 7:32 am
Pyörä: 690 Enduro R -15
Paikkakunta: Savonlinna

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja B12 »

690 ongelma on, että siinä on "katupyörän" laatikko. Pitkä ykkönen ja loput tiheässä. Duke oli ensin ja kone+ laatikko on edurossakin sama. 14 piikkinen eturatas on jo niin pieni, että ketjun käytöikä tippuu. Toki jos haluaa hidasta maastoajoa, niin eipä muutakaan voi, jollei uusi koko laatikkoa.
KTM 690 Enduro R -15
Triumph Bonneville Bobber Black -18
pekkaa
Viestit: 13
Liittynyt: Ma Huhti 17, 2006 6:48 pm
Pyörä: 990 690
Paikkakunta: Suomi ja RUS mopoillessa

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja pekkaa »

aa noin en ole ajatellutkaan että pieni ratas söis ketjuja. olisko ne keposemmat kuin 990 mallissa. siinä kestää ketjut kyllä pienenpää eturatasta. rasvaan kyllä ketjut päivän päätteeksi lämpimiiin ketjuihin ja sateella joka tankkauksella. No kokeillaan silti pienenpää otaa sitten ketjuja reppuun.
jani73
Viestit: 152
Liittynyt: Su Elo 30, 2015 11:31 am
Pyörä: Ktm 690 EnduroR

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja jani73 »

Tai sitten suurennat takaratasta? 15/48 vastaa aikalailla 14/45. 16/48 taas vakiota 15/45! :idea:
Ps. Menee sitten 118 lenkkiset vitjat 15-16/48 hammastuksella. 14/48:a en ole viel kokeillut, jääkö ketju liian pitkäksi...
Viisautta ja rikkautta ei minulle riittänyt, onneksi sentään hulluutta!
juhap
Viestit: 1025
Liittynyt: Ke Huhti 20, 2011 10:16 pm
Pyörä: SE

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja juhap »

Tulipa mieleen kun availtiin taas tuota iskarin alapään niveltä, edelleen riitti putsaus ja rasvaus.
Mutta päitsillä vuos sitten huomasin että monessa kotarissa oli varmaankin PE-levystä tehty lisälippa pohjapanssarille joka ulottui siihen linkustolle asti. Sehän saattais vähentää kivasti kuran jne. menemistä siihen linkustolle ja iskarin alapäähän.
Eipähän se paha homma ole laittaa popniiteillä lippa pohjapanssarin jatkeeksi.
Onkos joku muu kokeillut askarrella tuollaista?
B12
Viestit: 444
Liittynyt: To Maalis 29, 2018 7:32 am
Pyörä: 690 Enduro R -15
Paikkakunta: Savonlinna

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja B12 »

Ihan hyvä idea tuo lisälippa panssariin. Sitä niveltähän EI SAA rasvata kotarin mukaan, koska laakerin teflonpinnoite menee pilalle rasvasta. Kuitenkin veikkaan, että ilman rasvaa kastuu ja ruostuu pilalle nopeammin kuin menee tärviölle rasvan takia.
KTM 690 Enduro R -15
Triumph Bonneville Bobber Black -18
Aatekura
Viestit: 187
Liittynyt: Su Heinä 27, 2014 2:00 pm
Pyörä: EMTB
Paikkakunta: Kuopio

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Aatekura »

Ootteko laittani litiumakkuja 2019 malliin? Mikä käy?
Avatar
ttv
Viestit: 676
Liittynyt: Pe Huhti 26, 2013 10:04 am
Pyörä: 300EXC
Paikkakunta: Hki

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja ttv »

B12 kirjoitti:Ihan hyvä idea tuo lisälippa panssariin. Sitä niveltähän EI SAA rasvata kotarin mukaan, koska laakerin teflonpinnoite menee pilalle rasvasta. Kuitenkin veikkaan, että ilman rasvaa kastuu ja ruostuu pilalle nopeammin kuin menee tärviölle rasvan takia.
EXC:n PDS:n kanssa testasin tätä kahtena talvena. 2 identtistä silmälaakeria, vaihto syksyllä ja ajoa niin pitkään kunnes laakerista löytyy klappia. Toinen Bel-Rayn vesivaseliinilla reilusti rasvattu (ja rasvaa lisätty aina iskarihuollon yhteydessä), toinen kuiva.

Kuiva kesti 20 % enemmän tunteja.
B12
Viestit: 444
Liittynyt: To Maalis 29, 2018 7:32 am
Pyörä: 690 Enduro R -15
Paikkakunta: Savonlinna

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja B12 »

ttv kirjoitti:
Kuiva kesti 20 % enemmän tunteja.
Mahdollisesti kyllä. Paljonko aikaa kestivät vuosissa? Ongelma on siinä, että nämä katukäytössä olevat pyörät eivät näe iskarihuoltoja ja vastaavia kuin useamman vuoden välein. Siinä ajassa laakeri on ehtinyt kastua ja ruostua pilalle, vaikka kulumisen puolesta ei olisi ollutkaan hätää. Omassa oli umpiruosteessa ja ihan holoväljä 4v ja 17tkm ajettuna. Laittaisivat nyt vaikka tehtaalla ruostumattoman laakerin. Ducatissa on kilometrejä reilu 25000, aikaa 10v ja iskarin silmälaakerit uudenveroisessa kunnossa.
KTM 690 Enduro R -15
Triumph Bonneville Bobber Black -18
Avatar
_JPA_
Viestit: 668
Liittynyt: Ke Loka 15, 2014 11:58 am
Pyörä: 2019 KTM 690 Enduro R
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja _JPA_ »

Alberto Dottori on askarrellut 2019-> malliin "rallikatteen". On kyllä omaan silmään aika erikoisen näköinen.
http://www.albertodottori.net/ktm%20690 ... ite%20.htm
Kuva
Kuva
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Ajovalot kun kuraantuu, niiden puhdistaminen vaatii sirot kädet tai apuvälineitä.
Kylätason kurapyöräilijä.
timpen
Viestit: 35
Liittynyt: Pe Joulu 14, 2012 5:32 pm
Pyörä: ktm 690R
Paikkakunta: Nummela

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja timpen »

Onko porukkaa tehnyt jouston päivitystä 250mm --> 275mm/300mm?
Ja mistä olette hommannut? Ja mihin hintaan?
Täysillä päälle ja paareilla pois.
kafuusti
Viestit: 115
Liittynyt: Ti Heinä 10, 2012 4:29 am
Pyörä: KTM exc 500 -17vm
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja kafuusti »

timpen kirjoitti:Onko porukkaa tehnyt jouston päivitystä 250mm --> 275mm/300mm?
Ja mistä olette hommannut? Ja mihin hintaan?
Mulla löytyy -12 ja -13 vm 690 rally raidin korotus setti, Eli eteen 50mm pitemmät jouset ja muut hilut, ja tractiven 50mm pitempi rally mallin takaiskari, voidaan myydä erikseen.
Tommitomminen
Viestit: 118
Liittynyt: Ma Joulu 12, 2016 6:39 pm
Pyörä: Tiger xc -11

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Tommitomminen »

Jospa sitä kokeilisi tollasta Motozin tractionator adventurea taakse Wildin loppuessa. Wildilla tuskin pääsen paljoa yli kahta tonnia ja samalla voisi kannattaa kotimaista toimittajaa.

Mitä raati sanoo, 130/90 vai 140/80?

Lähetetty minun ELE-L29 laitteesta Tapatalkilla
Vastaa Viestiin