KTM 690 Enduro (/R)

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Ei tarvii O-renkaita vaihtaa joka kerta, eikä välttämättä edes joka toisella kerralla. Jos O-rengas on ehjä ja kimmoisa niin vaihtotarvetta ei ole, kun pyöreys on muuttunut kulmikkaaksi niin silloin viimeistään vaihtoon.
Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
__Antti__
Viestit: 103
Liittynyt: Pe Joulu 04, 2015 4:53 pm
Pyörä: Ktm 690 Enduro R
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja __Antti__ »

_JPA_ kirjoitti:Toimiikos muilla 2019 mallin omistajilla luiston eston nappula? Omassa pyörässä olen saanut kaksi tai kolme kertaa (ehkä 30 yrityksestä) kytkettyä tc:n pois päältä. En keksi mitä poikkeavaa olisin tehnyt noilla onnistuneilla kerroilla. Ajomoodien vaihto toimii aivan normaalisti.
Eräältä foorumilta löytyi seuraava kikka:
Jos moottori käynnissä, ennen liikkeelle lähtöä, pitää abs ja tc nappeja yhtäaikaa painettuna 3-5 s, sekä abs että tc kytkeytyvät pois päältä.
Kokeile paina nappi kun pyörä liikku hitasti etenpäin vaikka ykkösellä. Jos ECU tarkista renkaiden nopeus signalit samalla jotenkin...
Avatar
_JPA_
Viestit: 668
Liittynyt: Ke Loka 15, 2014 11:58 am
Pyörä: 2019 KTM 690 Enduro R
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja _JPA_ »

__Antti__ kirjoitti: Kokeile paina nappi kun pyörä liikku hitasti etenpäin vaikka ykkösellä. Jos ECU tarkista renkaiden nopeus signalit samalla jotenkin...
Juu on kokeiltu. Vissiin pitää nopeus käydä yli 5 km/h, ennen kuin luistoneston tai abs:n saa pois päältä.
Norskelo
Viestit: 4
Liittynyt: Ma Marras 28, 2005 12:38 am
Paikkakunta: turku

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Norskelo »

_JPA_ kirjoitti:Toimiikos muilla 2019 mallin omistajilla luiston eston nappula? Omassa pyörässä olen saanut kaksi tai kolme kertaa (ehkä 30 yrityksestä) kytkettyä tc:n pois päältä. En keksi mitä poikkeavaa olisin tehnyt noilla onnistuneilla kerroilla. Ajomoodien vaihto toimii aivan normaalisti.
Eräältä foorumilta löytyi seuraava kikka:
Jos moottori käynnissä, ennen liikkeelle lähtöä, pitää abs ja tc nappeja yhtäaikaa painettuna 3-5 s, sekä abs että tc kytkeytyvät pois päältä.

Itsellä nyt parin kokeilukerran jälkeen toimii kuten pitääkin. Kone käynnissä mopo paikoillaan pystyy kytkemään sekä absin, että tc:n päälle ja pois. Ei pitäisi tarvita mitään erikoisia temppuja tehdä.
heheinik
Viestit: 4
Liittynyt: La Joulu 15, 2007 9:03 pm
Pyörä: KTM 690 Enduro R 2011
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja heheinik »

VAPAAVALO: Vapaavalo syttyy ja palaa, mutta vaihde on kuitenkin päällä. Pari kertaa olen vapauttanut kytkimen ja kone sammuu kun vaihde päällä. Vuosimalli 2011.
Onko öljyn laadulla havaittu eroja vaihteiston toimintaan, jotenkin tuntuu että vaihdot muutenkin on vähän epämääräisiä.
Onko joku vaihtanut sen vaihderummun lukituksen varren ja jousen jäykempään, kun jäykempää on näköjään tarjolla. Jostain jenkkifoorumilta löysin keskustelun ja videon sen vaihtamiseen.
Muuten aivan huippulaite BMW 650 Dakarin jälkeen.
Heikki
Avatar
_JPA_
Viestit: 668
Liittynyt: Ke Loka 15, 2014 11:58 am
Pyörä: 2019 KTM 690 Enduro R
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja _JPA_ »

Toista tankillistahan sillä pätkän pääsi ennen öljyvuotoa.
Vaihdeanturin pulttikin jo näköjään melkein irti.
Liitteet
KTM690_öljyvuoto1.jpg
Avatar
Sotanorsu666
Viestit: 102
Liittynyt: Ke Maalis 13, 2019 1:50 pm
Pyörä: Husqvarna Norden 901 & BMW G450X
Paikkakunta: Rajamäki

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Sotanorsu666 »

Huolto-ohjelmassa lukee ilmansuodattimen vaihtoväliksi 10 000km/1v. Itselläni on pyörässä tuo pestävä/öljyttävä ktm:n oma suodatin. Miten usein sitä kannataisi pestä ja öljytä ? Omat ajot ovat pääasiassa asfaltilla aurinkoisessa kelissä tapahtuvaa nautiskelua, joten missään ääriolosuhteissa pyörällä ei ole ryvetty. Ostin racingbikesta suodattimen kanssa samaan aikaan twinairin sprayöljyn, mutta en ostanut mitään pesuainetta filtterille. Racingbikesta kaveri sanoi, että ei muista kumpaa öljyä ktm itse käyttää ilmansuodattimissa ja että twinairin öljy ei irtoa kunnolla motorexin pesuaineella ja toisinpäin. Onko siis parasta pestä suodatin bensalla vai onko jotain muuta hyväksi havaittua pesuainetta noille pestäville filttereille ?
-zimi-
Viestit: 60
Liittynyt: Ke Kesä 29, 2011 3:17 pm
Pyörä: eBike

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja -zimi- »

Sotanorsu666 kirjoitti:Huolto-ohjelmassa lukee ilmansuodattimen vaihtoväliksi 10 000km/1v. Itselläni on pyörässä tuo pestävä/öljyttävä ktm:n oma suodatin. Miten usein sitä kannataisi pestä ja öljytä ? Omat ajot ovat pääasiassa asfaltilla aurinkoisessa kelissä tapahtuvaa nautiskelua, joten missään ääriolosuhteissa pyörällä ei ole ryvetty. Ostin racingbikesta suodattimen kanssa samaan aikaan twinairin sprayöljyn, mutta en ostanut mitään pesuainetta filtterille. Racingbikesta kaveri sanoi, että ei muista kumpaa öljyä ktm itse käyttää ilmansuodattimissa ja että twinairin öljy ei irtoa kunnolla motorexin pesuaineella ja toisinpäin. Onko siis parasta pestä suodatin bensalla vai onko jotain muuta hyväksi havaittua pesuainetta noille pestäville filttereille ?
Mulla tulee max 4000km vuodessa joten talvella oon pessyt suodattimen muiden huoltojen yhteydessä. Kannattaa tarkistella filsun likaisuutta pitkin kautta ja peset jos näyttää likaiselta.

Itsellä on kaverilta saatu Notoil pesuaine ja Twin air öljyä. Ei lähde filtteri ihan puhtaaksi tuolla, loput oon pessyt sitten Solmasterin AS30 kun sitä on aina iso kannu auton pesuun yms. Sillä lähtee puhtaaksi, en sitten tiedä aiheuttaako vahinkoa vaahtomuoville.

Ps. Olit myymässä pois Bilteman nostinta kun ei mahdu 690 alle. Itellä Motonetin nostimella sama juttu, mutta kallistan mopoa sivujalkaa vasten hieman niin saan nostimen potkaistua mopon alle.

Lähetetty minun SM-G960F laitteesta Tapatalkilla
KooT82
Viestit: 169
Liittynyt: To Joulu 05, 2013 3:39 pm
Pyörä: KTM 690ER '12
Paikkakunta: Kotka

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja KooT82 »

Taas jatkuvat röpeltämiset, putkessa paukutukset ja olematon tyhjäkäynti. :oops: Alkukeväästä avasin tankin ja vaihdon bensansuodattimen sekä putsasin suuttimen (jälleen kerran). Tämän jälkeen tuntui ainakin lähtevän käyntiin ja ottavan kierroksia normaalisti. Nyt 70km lenkin jälkeen samat oireet tulivat takaisin.
Oliko tuossa nyt muita bensansuodattimia kuin se Mahle tankin sisällä(+ jonkinlainen karkea suodatin pumpun yhteydessä?)
Mitään muita hyviä vinkkejä?
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Ruiskun suuttimen puhtaus ja toiminta? -> toiminnan tarkastus-purku-puhdistus.
Kylätason kurapyöräilijä.
juhap
Viestit: 1025
Liittynyt: Ke Huhti 20, 2011 10:16 pm
Pyörä: SE

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja juhap »

KooT82 kirjoitti:Taas jatkuvat röpeltämiset, putkessa paukutukset ja olematon tyhjäkäynti. :oops: Alkukeväästä avasin tankin ja vaihdon bensansuodattimen sekä putsasin suuttimen (jälleen kerran). Tämän jälkeen tuntui ainakin lähtevän käyntiin ja ottavan kierroksia normaalisti. Nyt 70km lenkin jälkeen samat oireet tulivat takaisin.
Oliko tuossa nyt muita bensansuodattimia kuin se Mahle tankin sisällä(+ jonkinlainen karkea suodatin pumpun yhteydessä?)
Mitään muita hyviä vinkkejä?
Uudemmissa on bensalinjassa liittimen yhteydessä suodatin nro:11 ja varaosanumero: 78141013190.
KooT82
Viestit: 169
Liittynyt: To Joulu 05, 2013 3:39 pm
Pyörä: KTM 690ER '12
Paikkakunta: Kotka

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja KooT82 »

Tuo on ilmeisesti vasta -14 eteenpäin. -12 mallisessa ei ole.
Ihmetyttää vaan että mistä tuota pa*kaa työntää kun tankin filtterikin on vaihdettu. Lisäfiltterin pystyy ennen suutinta lisäämään mutta mielestäni se ei poista alkuperäistä ongelmaa.
Avatar
__Antti__
Viestit: 103
Liittynyt: Pe Joulu 04, 2015 4:53 pm
Pyörä: Ktm 690 Enduro R
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja __Antti__ »

Onko TPS arvot ok? esim lian kireä kaasuvajeri nosta nuo arvot ja sekoile ECU. Onko tarkistanut vikakoodit?
Ilma anturi ok? Onko puhdas ja piuhat ok?
Avatar
mico
Viestit: 1366
Liittynyt: Ma Elo 22, 2011 10:28 pm
Pyörä: KTM 990 Dakar 30th edition
Paikkakunta: Pori

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja mico »

KooT82 kirjoitti:Tuo on ilmeisesti vasta -14 eteenpäin. -12 mallisessa ei ole.
Ihmetyttää vaan että mistä tuota pa*kaa työntää kun tankin filtterikin on vaihdettu. Lisäfiltterin pystyy ennen suutinta lisäämään mutta mielestäni se ei poista alkuperäistä ongelmaa.
Vaihda vielä se letku, jos vaikka siitä.
juhap
Viestit: 1025
Liittynyt: Ke Huhti 20, 2011 10:16 pm
Pyörä: SE

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja juhap »

KooT82 kirjoitti:Tuo on ilmeisesti vasta -14 eteenpäin. -12 mallisessa ei ole.
Ihmetyttää vaan että mistä tuota pa*kaa työntää kun tankin filtterikin on vaihdettu. Lisäfiltterin pystyy ennen suutinta lisäämään mutta mielestäni se ei poista alkuperäistä ongelmaa.
Voit vaihtaa ne pikaliittimet uudempiin joten sit tuo suodatin käy paikoilleen. Ihan tervaa valui siitä vanhasta tankin sisällä olevasta suodattimesta kun vaihdoin viime talvena sen.
Nii ja kai sulla on tankinkorkki vaihdettu? huhupuheiden mukaan tankinkorkin kautta menee hiekkaa tankkiin ja se aiheuttaa myös näitä suutinjuttuja mene ja tiedä :roll:
Vastaa Viestiin