KTM 690 Enduro (/R)
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- _JPA_
- Viestit: 665
- Liittynyt: Ke Loka 15, 2014 11:58 am
- Pyörä: 2019 KTM 690 Enduro R
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Perskules kun saisi vikakoodit luettua. Vikavalo tosin sammuu, kun on kolme käynnistystä ilman päällä olevaa vikaa. Kait ne koodit silti säilyy ecun muistissa?
-
- Viestit: 2102
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Säilyy ne. Edellisessä oli evo1 sarja ja silti lambda putkessa, mikä aiheutti lambdan vikakoodeja kylmällä kelillä vähän käynnistyksen jälkeen. Vikakoodi nollantui uudelleen käynnistyksellä, mutta huollossa ne näkyivät silti.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
- _JPA_
- Viestit: 665
- Liittynyt: Ke Loka 15, 2014 11:58 am
- Pyörä: 2019 KTM 690 Enduro R
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Puhuukohan mikään bluetooth OBD mokkula uusimman 690:n kieltä?
-
- Viestit: 2102
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Onko kukaan laittanut 2019-2020 malleihin Powercommanderia, kun muuten ei saa karttoja säädettyä? Kolmosella voimaa alkaa tulla vasta 70 km/h vauhdista ylöspäin eli 5000 kierroksesta, jonne seutuville toivoisin lisää vääntöä, jota voisi saada korjaamalla turhan laihan kartan.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
-
- Viestit: 444
- Liittynyt: To Maalis 29, 2018 7:32 am
- Pyörä: 690 Enduro R -15
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Onkos se todettu, että kone käy liian laihalla? Muuten epäilen, että on vain niin kireä nokka laitettu, että ei vedä enää alhaalta kuten vanhempi malli.
Toissapäivänä metsäautotierallittelussa juuri mietin, millainen uudempi malli olisi samassa käytössä.
Toissapäivänä metsäautotierallittelussa juuri mietin, millainen uudempi malli olisi samassa käytössä.
KTM 690 Enduro R -15
Triumph Bonneville Bobber Black -18
Triumph Bonneville Bobber Black -18
- _JPA_
- Viestit: 665
- Liittynyt: Ke Loka 15, 2014 11:58 am
- Pyörä: 2019 KTM 690 Enduro R
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Putsarikoteloon power parts kansi, sillä saa 5000...7000 rpm alueelle lisää vääntöä 5...7 Nm.
Eikä silti käy liian laihalla moottorin kestävyyden kannalta. Pirate Racingin videoita mittauksista löytyy juutuupista.
Voisihan tuolle alueelle varmaan toiset 5 Nm saada lisäämällä soppaa.
Tämä uusin kone kiertää 1000 jenkaa edellistä versiota korkeammalle.
Paras vetoalue on varmaan hiipinyt samassa suhteessa ylemmille kierroksille.
Vakiovälitys on myös liian pitkä. 6-vaihdetta ei alle satasen vauhdissa tarvitse ollenkaan.
Eikä silti käy liian laihalla moottorin kestävyyden kannalta. Pirate Racingin videoita mittauksista löytyy juutuupista.
Voisihan tuolle alueelle varmaan toiset 5 Nm saada lisäämällä soppaa.
Tämä uusin kone kiertää 1000 jenkaa edellistä versiota korkeammalle.
Paras vetoalue on varmaan hiipinyt samassa suhteessa ylemmille kierroksille.
Vakiovälitys on myös liian pitkä. 6-vaihdetta ei alle satasen vauhdissa tarvitse ollenkaan.
-
- Viestit: 2102
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Ei ole todettu, että se on laihalla alakierroksilla, mutta juuri siten se käy. Irtonaisesti, ryntäillen ja ohuella väännöllä.
Minulla on jo avarampi ilmanputsarin kansi ja tosiaan 5000 kierroksesta ylöspäin alkaa tulla hyvin paukkua, mutta alempaa on ponneton. Jos 4000-5000 kierroksen väliin saisi lisää voimaa, niin kone olisi perempi. Kakkonen ei ole kovin käytökelpoinen vaihde, sillä sillä pyörä on hermostuneen tuntuinen ja kierrokset nousee nopeasti tappiin.
Ja tosiaan toinen vaihtoehto on vaihtaa vaan välitykset lyhyemmmiksi.
Käy B12 koeajamassa, niin ei tarvitse arvuutella.
Minulla on jo avarampi ilmanputsarin kansi ja tosiaan 5000 kierroksesta ylöspäin alkaa tulla hyvin paukkua, mutta alempaa on ponneton. Jos 4000-5000 kierroksen väliin saisi lisää voimaa, niin kone olisi perempi. Kakkonen ei ole kovin käytökelpoinen vaihde, sillä sillä pyörä on hermostuneen tuntuinen ja kierrokset nousee nopeasti tappiin.
Ja tosiaan toinen vaihtoehto on vaihtaa vaan välitykset lyhyemmmiksi.
Käy B12 koeajamassa, niin ei tarvitse arvuutella.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
- _JPA_
- Viestit: 665
- Liittynyt: Ke Loka 15, 2014 11:58 am
- Pyörä: 2019 KTM 690 Enduro R
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Tämmönen kuplinta on huollon ja maahantuojan mukaan vielä "normaalia" (vuoden ikäinen pyörä).
Mites muilla 2019-> mallien mittaristot?
Mites muilla 2019-> mallien mittaristot?
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Morjesta. Tuli itsekkin laitettua 2020 mallin Enduro ja oikein mukava peli näin useamman vuoden tauon jälkeen. Ylhäällä kyllä riittävästi tehoja, mutta itsellä nyt hieman reilu 1000km jälkeen samat mielipiteet, että alavääntöjä pitäisi olla lisää ja välitykset on liian pitkät._JPA_ kirjoitti:Putsarikoteloon power parts kansi, sillä saa 5000...7000 rpm alueelle lisää vääntöä 5...7 Nm.
Eikä silti käy liian laihalla moottorin kestävyyden kannalta. Pirate Racingin videoita mittauksista löytyy juutuupista.
Voisihan tuolle alueelle varmaan toiset 5 Nm saada lisäämällä soppaa.
Tämä uusin kone kiertää 1000 jenkaa edellistä versiota korkeammalle.
Paras vetoalue on varmaan hiipinyt samassa suhteessa ylemmille kierroksille.
Vakiovälitys on myös liian pitkä. 6-vaihdetta ei alle satasen vauhdissa tarvitse ollenkaan.
Nyt tulee hieman hölmö kysymys, mutta täällä puhutaan noista avarammista kansista yms. Mikä on sopiva avarampi ilmanputsarin kansi 2020 vuoden pyörään? Pitääkö samalla suodatinta vaihtaa? Ilmeisesti on myös mahdollisuus avartaa kantta ihan raakasti poraamalla 3 kpl 30mm reikien kanteen, onko tätä kukaan oikeasti todennut toimivaksi? Jotkut vanhojen mallien avarammet kannet eivät suoraan istu, joten tämän vuoksi kyselen.
Kiitokset etukäteen!
- _JPA_
- Viestit: 665
- Liittynyt: Ke Loka 15, 2014 11:58 am
- Pyörä: 2019 KTM 690 Enduro R
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Itsellä on 2014 mallin powerparts kansi. Kannen ulkopuolella olevan jäykiste(?)laipan joutuu veistelemään osittain pois, muuten kansi ei sovi runkoputkien väliin.Smode kirjoitti:Morjesta. Tuli itsekkin laitettua 2020 mallin Enduro ja oikein mukava peli näin useamman vuoden tauon jälkeen. Ylhäällä kyllä riittävästi tehoja, mutta itsellä nyt hieman reilu 1000km jälkeen samat mielipiteet, että alavääntöjä pitäisi olla lisää ja välitykset on liian pitkät._JPA_ kirjoitti:Putsarikoteloon power parts kansi, sillä saa 5000...7000 rpm alueelle lisää vääntöä 5...7 Nm.
Eikä silti käy liian laihalla moottorin kestävyyden kannalta. Pirate Racingin videoita mittauksista löytyy juutuupista.
Voisihan tuolle alueelle varmaan toiset 5 Nm saada lisäämällä soppaa.
Tämä uusin kone kiertää 1000 jenkaa edellistä versiota korkeammalle.
Paras vetoalue on varmaan hiipinyt samassa suhteessa ylemmille kierroksille.
Vakiovälitys on myös liian pitkä. 6-vaihdetta ei alle satasen vauhdissa tarvitse ollenkaan.
Nyt tulee hieman hölmö kysymys, mutta täällä puhutaan noista avarammista kansista yms. Mikä on sopiva avarampi ilmanputsarin kansi 2020 vuoden pyörään? Pitääkö samalla suodatinta vaihtaa? Ilmeisesti on myös mahdollisuus avartaa kantta ihan raakasti poraamalla 3 kpl 30mm reikien kanteen, onko tätä kukaan oikeasti todennut toimivaksi? Jotkut vanhojen mallien avarammet kannet eivät suoraan istu, joten tämän vuoksi kyselen.
Kiitokset etukäteen!
Suoraan 2019->sopivaa virikantta ei taida olla. Vakio suodatin käy, se virtaa riittävästi.
YuoTubesta löytyy saksalaisen Pirate Racing pajan dynomittauksia. Kyllä se modaus oikeasti toimii.
3x30 mm aukoilla saa jotakuinkin saman tehonlisäyksen kuin power partskannella, mutta imuäänet ei varmaankaan kasva yhtä paljon.
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Ok, kiitos tiedosta. Pistinpä tilaukseen 2014 kannen ja katsotaan miten toiminta muuttuu muuten vakiovehkeen kanssa.
-
- Viestit: 2102
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: KTM 690 Enduro (/R)
On siitä vähän apua, mutta ei se ihmeitä tee. Imuäänet kasvaa merkittävästi. Itse olen harkinnut Powercommanderia ja penkitystä tuon avaramman kannen lisäksi. Bike Doctorilla ne olisi 690 €.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
-
- Viestit: 2102
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Kuuluuko muilla sellainen resonoiva ääni kolmosella ja nelosella 90-110:n vauhdeissa? Särinä tai sirinä. Kutosella samassa vauhdissa ei kuulu juurikaan, eli voimistuu kierrosten mukana. Paikallaan kaasutellessa ei kuulu vain vaan ajossa. Vaikea pakallistaa mistä tulee. Kuulostaa vähän kuin tulisi jostain mittariston tuntumasta tai sitten koneesta. Pyörä on 2019 mallia ja mielestäni 2014 mallissa ei tällaista ollut ja tässäkään ei aikaisemmin.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Eikun hypistelee kaikkea... itel tuli erikoinen sirinä flektin kauluksesta, pultti oli kadonnut! Myös syylärin etupuolella oleva vakio suoja/ilmanohjain kuluu kiinnityspisteistä väljäksi. Isompi sirinä tuli Garminin (590lm) telakasta, lukitusmekanismi väljä ja pääsi resonoimaan.
Edit: Oma on vm 2013 ja 65000km mittarissa, nuo tulleet kilsojen myötä....
Edit: Oma on vm 2013 ja 65000km mittarissa, nuo tulleet kilsojen myötä....
Viisautta ja rikkautta ei minulle riittänyt, onneksi sentään hulluutta!
- _JPA_
- Viestit: 665
- Liittynyt: Ke Loka 15, 2014 11:58 am
- Pyörä: 2019 KTM 690 Enduro R
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Minulla kuuluu kanssa. Vaimenee jos vähän väännättää etujarruletkua ja abs-johtoa siinä valomaskin "ohjurissa".